LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deze maatschappij

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Duister was nodig opdat het licht kon zijn.

Zolang mensen zich vasthechten aan één overtuiging en deze als waarheid aannemen zonder voorwaarde zal hoogstwaarschijnlijk de oorlog en ellende nog wel even doorgan.
het christendom met als betekenis vrijheid daar heb ik toch wat moeite mee, want er is flink wat bloed vergoten en gemoord omwille van en bekeren tot het christendom.
Ook tref je hier fundamentalistisch gedachtegoed aan, wat dat aangaat maakt het niet uit welk geloof omdat mensen en vooral prietsers het nogal eens vervuilen met eigen interpretatie's en waarheden.. dit al sinds eeuwen.
Eingelijk zou de brug in onszelf gevonden moeten worden.

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Hallo Allemaal,

Wat mij als eerste opviel met de mededeling van den haag is dat we er niet op achteruit zouden gaan. Want ze vonden het niet nodig om ons financieel tegemoet te komen.
Als eerst kregen we het zorgstelsel voor onze kiezen. Ik betaalde in 2005 voor een basis + een aanvulling 49.90. Nou betaal ik voor dit zelfde pakket een somma van maar liefst 129,00 euro. Een stijging van 100%. Jullie snappen wel dat ik alleen maar mijn basis pakket heb genomen. Dan ben ik alsnog 87,50 kwijt; krijg maar liefst 28 euro terug dus ik betaal netto 59.50 .Dat is wel 10 euro duurder en dan ben ik niet eens aanvullend verzekerd meer. Heb verschillende offertes aangevraagd en kwam tot de conclusie dat er kartelvorming is want ze liggen allemaal tussen de 85 en 90 euro?!?!?!?!?! Hoe kan dit??Oja, er is ons al medegedeeld dat de premies volgend jaar flink gaan stijgen. Dus ga maar vast sparen; alleen waarvan?? Dat moet je mij niet vragen. Lees het volgende dan maar
Dan word het 1 jan en de nieuwe energie-rekening valt op de mat. Wat blijkt : de premies worden met 15 euro zonder pardon verhoogd. Overstappen naar een ander?? Lijkt een goed idee maar na 2 dagen bellen en een hoop rekenen komt het er op neer dat ik voor 10 euro per maand goedkoper uit kan zijn; niet te vragen naar de kwaliteit van de energieleverancier.
Ook de benzine-prijzen stijgen de pan weer uit. De TPG-post doet er ook een schepje boven op. Was je eerst voor een pakket tot 5kg 5.30 kwijt ; dat geintje kost je nu al 7.50.
En dan heb ik de supermarkt nog niet mee gerekend want ook daar zijn de prijzen alweer gestegen.
Keek gister naar een proggie op ned3 Zembla; nou ik wist dat het slecht ging met nederland maar zo erg als het nu al is en het word nog erger. De kerken kunnen de voedselvraag niet meer aan, incassobureau's draaien overuren, deurwaarders zitten met overvolle agenda's, schulsanering kan de aanvragen niet meer aan. Ook instellingen die voedselpakketten rondbrengen kunnen het werk niet meer aan. kunnen per maand voor 200 gezinnen in amsterdam een pakket samenstellen maar ze moeten er nu al voor ruim 4470 gezinnen een pakket maken. En dit is dan alleen van de geregistreerde mensen. En dan al die mensen die zelf het nog proberen om hun boontjes te kunnen doppen?? het NIBUD heeft uitgerekend dat een gezin ( modaal, met 2 kinderen ) 26 euro in de maand overhoud om van te leven, dan hebben ze alleen nog maar de vaste lasten betaald. Scholen merken dat er kinderen op school komen zonder een ontbijt of zonder middag eten, er geen geld meer is voor sinterklaas (3.75) of voor schoolreisjes.
En dan durft den haag te zeggen dat het goed gaat met nederland???
Ja hun merken het niet want hun hebben een inkomen van tussen de 150.000 en 200.000 euro per jaar en jan modaal ( waar nederland op leeft) heeft een jaarinkomen van tussen de 20.000 en 50.000 als je mazzel hebt.

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Deze mazzelaar zit rond 23000 bruto per jaar... zeker geen vetpot nee.
Enige wat mogenlijk is om toch te kunnen leven is geen auto, geen verzekeringen of minimaal dan toch, geen vakantie of een uitje, geen telefoon en dan gaat het nog enigzins, al heb ik wel problemen bij eht werk te komen en ik ga echt geen duur kaartje aanschaffen bij de r.e.t
Nuja mischien volgend jaar ook geen internet dus...

Tja hier zal de economie zeker bij gebaat zijn :D

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Nog even dit... ooit was zorg voor eenieder bereikbaar, was er sociale zekerheid, nu is er een zorg voor wie het kan opbrengen, een sociale dienst voor wie volledig zijn opgebouwde vermogen heeft verslonden en diep in de schulden zakt door ook nog eens de geweldige tempo waarop het sociale apparaat werkt, is er door minder afname en consumptie minder winst en worden de prijzen verhoogd om toch weer ondanks minder afzet meer winst te behalen.

Die vergrijzing die men ooit eens bedacht is nu zeerwel waarheid verworden want niemand heeft nog een achterdehand of iets kunnen opbouwen en zal dus na jarenlange arbeid slechts minimaal kunnen leven van wat die christenen over hebben voor ze, ja die christenen die kruisraketten kopen en zichzelf zo sociaal vinden, graag op de schoot van machtswellusteling Bush zitten die zelf 9/11 dankbaar aanpakte als een tweede pearlharbur zodoende de mensen en hun achter zich te krijgen en legers uit te breiden en vervolgens op de olie af te gaan, darfur bleef links en genocide ontkent... maarliefst 11 landen hadden de vs al getipt van de ophandenzijnde dreiging en de vs wist zelfs dat men vlieglessen genoot... toch werd er niets ondernomen, en dan nog madrid, een wolkenkrabber brand volledig uit en dat 24uur lang zonder in te storten, dat terwijl de drie sterkste gebouwen ter wereld waarvan er een zelfs niet eens geraakt was binnen 2 uur volledig instorten.

:D :) :shock: :x :evil: :twisted: :cry:

heeft alle wwarde en vertrouwen overboard gegooid

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Ja zorg was voor iedereen, daar vocht en toen malige kabinet voor. Maar datzelde kabinet breekt alles nu af. Hun merken het niet in hun portmonnee. Want bij wie ging de salarisverhoging in de koelkast het afgelopen jaar?? Juist bij jan de arbeider ( zoals wij dat noemen want het gros van de nederlander werkt voor het minimum ) en bij wie gingen de salarissen omhoog?? Juist bij de kapitalisten!!!! De kloof tussen rijk en arm word steeds groter. Vroeger kon elk kind naar school maar het word straks : wie geld heeft kan zijn kind op school sturen en heb je geen geld dan heb je pech. We krijgen straks praktijken zoals in de armere landen dat kinderen moeten werken om een bijdrage te leveren aan het gezin om rond te komen.
wij zitten als zelfstandige ondernemer in de verzekeringsbranche en daar word je ook niet vrolijk van want wij krijgen schrijnende gevallen binnen die dankzij die fijne reclames van Becam en meneer Leen hun oude schuld willen inlossen met een nieuwe hogere schuld. Oftewel : het ene gat dichten met een ander gat.
En wij worden vaak aan de schandpaald genageld ; want wij zijn zo slecht. Nou wij hebben op onze website een colom toegevoegd over wat wij als tussenpersoon allemaal meemaken met de grote maatschappijen. Nou daar lusten de honden geen brood van.

earthling
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 dec 2005 19:26

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door earthling »

Inhoudelijk,

Vroeger voor mij dan de tachtigers was het niet zo gemakkelijk om te lenen en dus kon je als je weinig had hoog en laag springen maar helaas pindakaas.
dit zou nu evens zo moeten zijn om te zorgen dat het ipv toeneemt afneemt.
Onder andere betekent dit dat jou onderneming daardoor op de tocht staat want geen klanten betekend geen geld.
dat de kloof tussen arm en rijk toeneemt ben ik zeker met je eens, het is tegenwoordig een platzakelijk denkbeeld wat regeert, in dat denkbeeld past slechts economie en word vooral met hersens gedaan.
Het hart is het zwijgen opgelegd en wel op zo een manier dat vele mensen eraan onderdoor zullen gaan want voor zelfontplooien en of realisatie is geen ruimte meer gelaten.
Je zult mee moeten in deze maatschappij want erbuiten zul je slechts als dakloze mischien nog echte mensen ontmoeten met een hart ipv hersens.

Er is genoeg voor ieders behoefte maar niet voor ieders hebzucht.. en dit betekend dat die hebzucht heerst een strop om de nek van nederland, met de regering voorop, zij breken alles af om de staatskas te bevoordelen gelijk de maatschappijen die van nonprofit naar winstinstellingen zijn verworden.

Idealisme is een mooi goed, maar lijkt welhaast verdwenen.. want waar is de passie nog te vinden in zowel die instellingen als regering om het land welvaart te brengen en te zorgen voor een sociale cultuur waarin nederlanders en medelanders mogenlijkheden hebben en kunnen rekenen op echte bijstand wanneer nodig.

tijd om zelf een partij op te zetten voor mijn gevoel... ideeén genoeg en zeker dat idealisme om die welvaart in alle bevolkingslagen terug te brengen, en het hart om rechtvaardig te kunnen zijn en luisteren naar de burgers.

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Van die eigen party oprichten ben ik een groot voorstander van, maar weet je wat dan weer het probleem is?? Je hoofd komt boven het maaiveld en dan moet ie eraf. Kijk maar naar pim fortuin en theo van gogh. Ben het niet op alle vlakken met die mensen eens, maar als je voorzichtig zegt dat nederland op sommige plaatsen vol is dan heb je de poppen aan het dansen.
Wat mij ook opvalt is dat als ik hier op het forum links en rechts lees het er niemand mee eens is hoe den haag doet, mijn vraag is dan : hoe komen die mensen daar?? Juist door de stemmen van onze mensen die het er nu ineens niet meer mee eens zijn.Dat wist men toch van tevoren?? Kijk maar naar meneer Kok. Eerst was hij voor de arbeiders maar den haag heeft hem geen windeieren gelegd maar komt hij nu nog op voor de arbeiders?? NEE dus!!! En als er nu opnieuw verkiezingen zouden zijn; dan winnen de mensen die er nu in den haag zitten opnieuw. Dus wat schieten we er mee op??
Ja, emigreren naar een ander land. Maar is het daar zoveel beter dan?
Op sommige vlakken wel ja.
Als ik naar Spanje kijk waar mijn ouders wonen dan liggen hun in een deuk. Hun betalen aan autoschapsbelasting 100 euro per jaar, aan energie betalen hun 60 euro per jaar, afvalstofheffing kennen ze daar niet, recycling begint net op te komen, hondenbelasting kennen ze niet en zo kan ik nog wel even doorgaan. Uit eten gaan kost hun p.p. 15 euro en dan hebben ze een voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en per persoon een fles wijn. Moet je hier proberen. Hier ben je alleen voor de toegang voor een disco al 10 euro kwijt om over de prijs van een biertje of mix al maar te zwijgen.
Wat ons werk betreft; we zijn gelukkig niet afhankelijk van die dure leningen maar wij zijn allround. Dus hypotheken, overlijdensverzekeringen, ziektekostenverzekeringen, autoverzekeringen etc. Maar ook weer zoiets. Er is een nieuwe wet waarvoor wij een vergunning moeten aanvragen. Dat is om de rotte appels uit de mand te kunnen halen. Denk bijz. aan legio-lease. Men mag absoluut geen strafbaar feit hebben gepleegd. Maar nu zijn wij een eenmanszaak en wij hebben een schone lei maar al die grote maatschappijen dan?? Die wel vage legio-producten hebben verkocht?? Die mogen dus volgens de regels geen vergunning krijgen. Nou ik moet het nog zien gebeuren dat Aegon geen vergunning krijgt. Ook dan is er weer de vriendjespolitiek want anders krijgt de nederlandse staat een forse rechtszaak aan de broek.
Maar asl je ideeen hebt voor een eigen aprty dan houd ik mij warm aanbevolen.

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Hier in de perikelenpagina een stukje over vertrouwen 2006.

http://www.wakkerassuranties.nl/formulieren/Perikelen

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door prof »

Regelgeving even de stok in het hoenderhok gooien
Kinderopvang: de kosten rijzen de pan uit .Gratis als je ze zelf opvoed
Kinderopvang: van en tot welke leeftijd, Wat mag het kosten.
Reden van de kinderopvang: een grote auto huis dure vakantie Kopen of hebben.
Waarom in een dure woning gaan als je het niet kan betalen.
Waarom drie keer op vakantie.per jaar.
Waarom een nieuwe auto,tweede hands is dat te min.

Nu ga je vast zeggen.waar bemoei je,je mee.
Iedere dag moet ik het gezeik lezen hoe erg en hoe duur het is de kinderopvang.
leer de kinderen weer respect,dat komt van huis uit,
Maar er niemand thuis}

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Beste Prof.

Wat is de definitie van een dure woning??
Hier zijn flatjes te huur voor een kaal bedrag van 576,00 euro, komt energie etc. nog bij. Als de vrouw/man thuis zou blijven voor de koters hebben ze een gemiddeld inkomen van 1100,- euro. Daar gaan de vaste lasten van af en dan houden ze (volgens het nibud) 26,- euro per maand over om van te leven.
Dan had je naar zembla moeten kijken op donderdag 5 januari want daar was het nibud in met een totale berekening over een modaal gezin.
tuurlijk geef ik toe dat de kinderopvang te duur is. Wij hebben ook wel eens gekeken maar dat kwam op 500 euro minimaal en dan is er 1 persoon aan het werk om de opvang te betalen. In duitsland kost het maar 15 euro per maand en daar is het beter geregeld dan in nederland, zoals van de week te zien was

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Dan heb je het over respect.
Dat kan je niet alleen thuis geven.
Wij geven onze kids ook respect mee maar als je hoort dat ze op school geen juf/meester etc. meer hoeven te zeggen maar gewoon bij de voornaam dan denk ik : waar zijn we mee bezig. Ik heb de juf er ook op aangesproken en dan staan ze je schaapachtig aan te kijken en draaien ze zich om.
Dan het gezag op straat; vroeger had men respect voor de politie maar nu toch ook niet meer. En hoe komt dat?? Door de opstelling van de politie zelf.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door prof »

voltige:Ga proberen de naar mijn mening de vragen te beantwoorden.
huur-woningWeet niet waar u woont, is voor de beantwoording natuurlijk niet zo belangrijk .Jouw huur €576 per maand en je zegt je inkomen dat dat €1100 is ? dat is een WW uitkering als ik goed ben in gelicht. Jij heb dus geen modaal inkomen [zit je onder]
Wij kijken even niet naar onze oosterburen.


Respect ook leren op de scholen .jij wil geen Jan of Piet op school horen zeggen tegen de leraar/docent. Daar zijn toch ouder avonden voor.
Er zijn al scholen in Nederland waar het her ingevoerd is Meneer Meester Juffrouw Waarom bij jou niet in de buurt.

Geen respect meer voor politie Ja wat moet ik daar eigenlijk op zeggen.
Deel roepen zij dat over zich zelf af
Een reden zou kunnen zijn Iemand die buiten de stad werkt en gebruik maakt van een auto minder aan loon over houd door de bekeuringen van 5 of 10 kilometer te hart Dan iemand die geen werk heeft.
[maar goed dat is een ander onderwerp]

Zou je wel privé[netjes] vragen willen stellen om je raad te geven als je dat zou willen.
Maar zet ik mijn e-mail hier neer dan begrijp je wel wat er kan gebeuren Er zijn namelijk veel wegen op een nette manier om uit de sit te komen.

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Hier wat antwoorden.

Ten eerste zou ik willen zeggen dat er goed gelezen mag worden want ik zeg nergens wat ik betaal aan huur/hypotheek.
Ik woon in het noorden van het land maar heb zelf geen problemen met mijn huur want ik heb een koopwoning. Maar ik mag graag in de krant kijken en als ik dan zie wat de woningbouw hier aan prijzen durft te vragen voor een simpel huurwoningkje of flatje dan breekt mijn klomp door midden. Ook als ik kijk wat het in een andere gemeente doet dan schrik je gewoon af.

Ik praat over netto bedragen en van een gemiddeld inkomen per persoon. Ik werk in de financiele sector dus zie dagelijks wat mensen verdienen, het dat is toch echt niet rooskleurig!!

Wat die school betreft ; als je dat hier voorsteld dan staan ze je aan te kijken of je van Mars komt.

Wat de politie betreft : kan er in mee komen wat je schreef. Zie wel eens een programma van agenten in een grote stad en dan denk ik bij mezelf : moet ik daar respect voor hebben?? Laat me niet lachen.
Ook het feit dat je al een boete krijgt voor 3 km te hard rijden terwijl de rij-instructeur zegt dat je met het verkeer mee moet gaan.
Maar wat ik ook vind is dat de politie te weinig mag en doet.
Wij hebben weleens 3 uur moeten wachten tot er een agent kwam. Of we deden aangifte in een andere plaats en er werd niks met de zaak gedaan dus belde ik op om te vragen of ze de stukken konden opsturen. Weet je wat het antwoord was : kom het maar ophalen want we zijn failliet dus we kunnen geen postzegel betalen.

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door prof »

voltiga: De gemiddelde huurprijs is dat hier €576 permaand
Maar je daar op geantwoorden reactie komt wat Bod over . :evil:

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Was niet bot bedoeld :oops:

Maar dat is hier een begin huurprijs, de woningen worden alleen maar duurder, voor een gezinswoning betaal je hier rond de 800 euro kaal

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Ik werk in de financiele sector dus zie dagelijks wat mensen verdienen, het dat is toch echt niet rooskleurig!!
Ik ook, maar wat mij opvalt is dat mensen die goed verdienen OOK nooit genoeg hebben. Onvoorstelbaar dat mensen met riante inkomens geen eurocent op een spaarrekening hebben staan. Alles gaat op met zelfs een kredietfaciliteit voor de auto. En dan heb ik het over bruto inkomens van (tweeverdieners zonder kinderen) 150.000 euro. Het ergste is, dit is geen uitzondering.....

voltige
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:58

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door voltige »

Nee dat klopt, vandaar dat die kloof tussen arm en rijk ook steeds groter wordt.
Maar een twee verdiener met 150.000,- euro?? Wat voor banen hebben die dan?? Want een gemiddeld inkomen per persoon is zo'n 30.000,- ( heb zelf ook gewerkt in een groot bedrijf en ik kon echt niet meer krijgen dan 20.000,- per jaar!!!!!!!!!!) is normaal. Dat x2 is bij mij 60.000,-.
En wij zien toch andere zaken dan u misschien in dezelfde branche.

Pientjelien
Berichten: 105
Lid geworden op: 03 dec 2005 19:32

Re: Deze maatschappij

Ongelezen bericht door Pientjelien »

Ja, wie zijn dat, leidinggevenden in een (middel)groot bedrijf, controllers, eigenlijk veel beroepen. Zijn wel hoogopgeleide mensen en wonend in Midden Nederland, dus dat kan ook nog verschil maken.
Maar mensen met 50 of 60/m per jaar kom ik veel tegen hoor.

150/m totaalinkomen is inderdaad ook wel veel geld, maar of het nu 50/m of 150/m is, wat ik ermee wil zeggen is dat mijn ervaring is dat het niet zoveel meer uitmaakt in het bestedingspatroon, iedereen leeft zodanig naar het inkomen dat er nog maar weinig mensen zijn die echt een buffer hebben. Als het inkomen om wat voor reden (deels) wegvalt, dan kunnen ze die knop zowel financieel als psychologisch niet meer omzetten.

Gesloten