LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.

worden we belazerd met de nominale premies?

ja! van 9,95 naar 82,50 is te gek voor woorden!
41
72%
nee! onze politici zullen wel weten wat goed is voor ons.
8
14%
ergens tussenin
8
14%

Totaal aantal stemmen: 57

Dilbert29

Re: worden we belazerd met de nominale premies 2006 ?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is tegen de wet om 2 mensen in dezelfde functie verschillend te betalen.

Polen worden naar dit land gehaald om de baantjes te doen waar wij ons te goed voor voelen, omdat ze smerig zijn, slecht betalen of wat dan ook.

Mensen in Nederland zitten liever op hun reet met een uitkering, dan dat ze werk doen dat nu door Polen gedaan wordt.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Beste Dilbert. Nu niet meteen zo boos reageren! Je scheert allen weer over een kam. Er zijn heus echt mensen, die buiten hun schuld in een uitkering zitten en er dolgraag uit willen. Ik ken ze! Jij blijkbaar niet!

Maar dit is al zo vaak hier op dit forum, ook in andere topics besproken en daar is gebleken dat we dat jou en je andere "vrienden" niet aan het verstand kunnen brengen.

Dilbert29

Ik heb geen vrienden op dit forum, ook geen enkele behoefte aan. Ik ben hier om mee te discussieren over de besproken onderwerpen en meer niet.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Het is tegen de wet om 2 mensen in dezelfde functie verschillend te betalen.
Nu zit je toch echt fout. Was laatst nog op het nieuws dat vrouwen (over het algemeen dan) soms tot 19% minder verdienen dan een man die hetzelfde werk doet.
Polen worden naar dit land gehaald om de baantjes te doen waar wij ons te goed voor voelen, omdat ze smerig zijn, slecht betalen of wat dan ook.

Mensen in Nederland zitten liever op hun reet met een uitkering, dan dat ze werk doen dat nu door Polen gedaan wordt.
Ook dit klopt niet helemaal. Polen worden naar dit land gehaald omdat ze veel goedkoper zijn dan Nederlandse (laaggeschoolde) arbeiders. Een kennis van ons heeft Poolse vrachtwagenchauffeurs in dienst. Die kosten hem €3,50 bruto per uur. Ik kom voor zo'n bedrag alleen mijn bed uit, als al mijn onkosten ook in verhouding zijn.
Poolse arbeiders kunnen trouwens in hun eigen land vaak geen werk vinden, omdat daar weer veel mensen uit Wit-Rusland werken. Die zijn blijkbaar nog goedkoper...

Dilbert29

Ik kom voor zo'n bedrag alleen mijn bed uit, als al mijn onkosten ook in verhouding zijn.
i rest my case.....

Dat vrouwen minder betaald krijgen als mannen is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het terecht is. Ook dat is tegen de wet, alleen niemand doet er iets aan omdat het moeilijk te bewijzen is.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Ik begin me echt zorgen te maken over wat je nu precies studeerd, economie kan al vast niet, sociale wetenschappen ook niet, je hebt al een studie gedaan, even gewerkt en studeerd nu weer. Op zich allemaal niets op tegen, maar probeer je eens in te leven in mensen die het niet zo makkelijk hebben, om wat voor reden dan ook.
Wordt je een veel beter mens van.

Dilbert29

Een beter mens als dat ik nu ben hoef ik niet te worden, ik ben tevreden met wat en wie ik ben. Maar ik ben blij dat jij je in ieder geval zorgen om me maakt.

sprokkel

Dilbert29,
Maar ik ben blij dat jij je in ieder geval zorgen om me maakt.
Niet allen om jouw hoor, maar om Nederland in het algemeen, als wat oudere zie ik in dat we het later van de jeugd moeten hebben, zoals de ouderen van nu het van mijn generatie moet hebben, maar als alle jongeren zouden zijn zoals jij bent, zouden we een zware tijd te gemoed gaan. Gelukkig weet ik dat de meeste jongeren het wel goed voor hebben met de wat zwakkeren en ouderen in onze samenleving.
Het gaat je goed Dilbert, wentel jij je maar in je eigen te vredenheid.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

wentel jij je maar in je eigen te vredenheid.
Tuurlijk, het is toch geweldig als je tevreden kan zijn met je eigen leven?

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Natuurlijk!!! Waarom zou je aan anderen moeten denken? Als jij het maar goed hebt.

Is dit niet een van je "vrienden" Dilbert? Oh nee, geen behoefte aan!

SJZ

Ik ken niemand die Dilbert heet, dus het zal wel geen vriend van mij zijn, dan had ik hem wel herkend.

Trouwens, ik heb niet eens vrienden die jonger zijn dan 30 jaar. (sorry Dilbert, is geen leeftijdsdiscriminatie, maar mijn vrienden zijn nu eenmaal van mijn eigen leeftijdscategorie).

Beste G7, waar heb ik gezegd dat je niet aan anderen zou moeten denken? Als ik zeg dat het fijn is als iemand tevreden is met zijn eigen leven, dan wil dat niet zeggen dat je niet aan anderen denkt hoor. Ik probeer ook tevreden te zijn met mijn leven, maar ondertussen kun je ook nog wel je best doen voor minderbedeelden. Help eens een bejaarde die dat nodig heeft, geef eens geld voor kinderen in arme landen, die hebben dat harder nodig dan ik.

Maar ondertussen kun je nog steeds tevreden zijn over je eigen leven.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Dilbert is pas jarig geweest hoor dus hij is nu 30.
Nog van harte Dilbert. :lol: :D

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Goed baas :wink: [/b]

sprokkel

Dat is net zo intressant als, een nota krijgen omdat je in een achterstandwijk zou wonen, het administratief bij de meesten zorgverzekeraars nog niet in orde is, mijn zorgverzekeraar mij geen europeese zorgverzekeringskaart kan leveren, de noclaim een onding is wat meer kost dan oplevert, ja wat is er eigenlijk niet intressant aan het nieuwe zorgstelsel, behalve dat je aan alle berichten kan lezen dat het een puinhoop is.
Dus dat boek dat je gaat schrijven wordt een bestseller.

Dilbert29

Beste G7, waar heb ik gezegd dat je niet aan anderen zou moeten denken? Als ik zeg dat het fijn is als iemand tevreden is met zijn eigen leven, dan wil dat niet zeggen dat je niet aan anderen denkt hoor. Ik probeer ook tevreden te zijn met mijn leven, maar ondertussen kun je ook nog wel je best doen voor minderbedeelden. Help eens een bejaarde die dat nodig heeft, geef eens geld voor kinderen in arme landen, die hebben dat harder nodig dan ik.

Maar ondertussen kun je nog steeds tevreden zijn over je eigen leven.
Precies zoals ik er over denk, beste SJZ, maar dat schijnt voor mensen als G7 nogal moeilijk te zijn.

Trouwens, ik heb niet eens vrienden die jonger zijn dan 30 jaar. (sorry Dilbert, is geen leeftijdsdiscriminatie, maar mijn vrienden zijn nu eenmaal van mijn eigen leeftijdscategorie).
Geeft niet, ik snap wat je bedoelt.

Rasje34

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Gelukkig toch nog een "vriendje" gevonden...

SJZ

Rasje, bedoel jij met "vriendje" iemand die het met iemand anders eens is?

Dilbert29

Ik denk het wel ja, dus dan hebben we meer vriendjes als dat we denken SJZ :D

tienepien

Ongelezen bericht door tienepien »

Nou, bij deze een schouderklopje hoor.... grote jongen....

Dilbert29

*applaus* Wederom is het bewezen dat wie het langste doorzeurt uiteindelijk gelijk zal krijgen. Niet omdat het zo is, maar om van het gezeur af te zijn.

Gesloten