LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
Mr.Abarth
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 nov 2005 13:32

Re: UWV

Ongelezen bericht door Mr.Abarth »

Het UWV is net als het CWI, een en al bureaucratie.. Zoals al genoemd door anderen, kan alles dmv een druk op de knop.

Maar zo werkt het blijkbaar niet.

Ik ben in Mei 2004 door een reorganisatie werkloos geraakt en sindsdien heb ik het eigenlijk om de zoveel tijd aan de stok meet een van beide partijen (of beide!).

Alleen het UWV: ben ik eind 2004 via een uzb aan het werk en gaat het bedrijf waar ik werk een paar weken dicht ivm Kerst en Oud&Nieuw.

Netjes naar het CWI om een vervolg-WW aan te vragen. CWI zegt: je hoeft je niet te laten inschrijven (was al weer uitgeschreven ivm het werk) en de uitkering komt wel goed.
Ondanks dat ik ze erop wees dat ik volgens de wet verplicht was bij het CWI ingeschreven te staan om een uitkering te krijgen, verzekerden ze mij dat het geen probleem was.

Natuurlijk kreeg ik later wèl een tik op de vingers vh UWV. Na een half jaar werd ik eindelijk in t gelijk gesteld, want ik had in mijn bezwaarschrift dus duidelijk gezegd dat ik al geprotesteerd had en de inschrijving geweigerd werd!

Even later kreeg ik weer een verzoek om het contract vh uzb op te sturen, anders kreeg ik geen geld.
Hoezo, opsturen?? Was die ene kopie toen ik dat contract afsloot en opgestuurd heb niet voldoende dan?
Zeker in de versnipperaar gepropd door een of andere ambtenaar..

Dat was geen toeval, want later (mids 2005) wou ik een cursus DTP volgen via het NTI.
Alles keurig via UWV gedaan, maar men wou me geen vergoeding geven of omscholing betalen.
CWI had wèl een positief advies gegeven, dus waarom houdt het UWV dat tegen??

Ik mocht eigenlijk niet eens in mijn vrije tijd een cursus doen! Ik heb ze toch duidelijk gemaakt dat ik in mijn vrije tijd doen en laten mag wat ik wil. Dus ook een cursus volgen.
Ik had al aangegeven dat ik gewoon beschikbaar bleef voor werk.

Het duurde een paar maanden, maar toen kreeg ik een 'leuke' brief van mijn 'vriendjes' het UWV, dat ik niet eerder het geld voor de WW kon krijgen, dan wanneer ze informatie hadden over die cursus! :roll: :roll:

Waar heb ik dan mee zitten praten? Een geest of zo? Ik heb destijds met de casemanager gesproken en met de reintegratie adviseuse van het CWI.
Alles was bekend..

Gelijk hoofdkantoor ingeschakeld, want ik was echt woedend!! Mijn geld tegenhouden omdat men de dossiers bij het oud papier flikkert zeker?
Kortom: hoofdkantoor heeft UWV Leeuwarden op de vingers getikt en die boden later uitgebreid excuses aan over de telefoon.
Heb t wel op papier laten zetten dat zij dus fout zaten en dat men niet het recht had voor ieder wissewasje te dreigen het geld tegen te houden.

Later bleek wel dat het geld tòch op tijd was overgemaakt, maar de brief die ik kreeg sprak andere taal.
Het zijn standaard brieven.. grrr Leuk is dat. De mensen laten schrikken dat ze geen geld krijgen, omdat het 'maar' een standaard briefje is.

En ik heb bij mijn WW aanvraag in 2004 ook 3 maanden moeten wachten op mijn geld.
Kostte wel enig aandringen en het overhalen van zo'n slaperige ambtenaar.. :evil:
Terwijl in mijn geval alles bekend was en het via de kantonrechter was gegaan (ik zat in de ondernemingsraad en dan gaat het ontslag via de kantonrechter).
Er was een heel dossier en het was al met de bond en de advocaten besproken en afgehandeld en er was dus een uiteindelijke uitspraak van de rechter.

Duidelijke taal van de rechter, dat wij zeer zeker recht hadden op een uitkering volgens de regels en dat wij niet op ons geld mochten wachten.

Ik heb de SP ook al aangeschreven, maar de overheid heeft nogal veel belangen in het UWV, dus er zal niets veranderen ben ik bang.

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: UWV

Ongelezen bericht door eliane »

hallo probeer er achter te komen hoe het zit als ik niet voor 80/100% afgekeurd wordt maar voor bijvoorbleeld 50%
Vervalt dan heel mijn uikering?
Dit omdat ik gehoord heb dat je dan overgenomen wordt door de uitkering instatie ipv waouitkering.
Dat zou dus betekenen dat ik daar geen recht op heb omdat ik een eigen huis bezit en mijn partner werkt.
Ik kan er echt nergens achter komen hoe dat nu zit.

MVG Eliane

Frank V
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 feb 2005 20:14

Re: UWV

Ongelezen bericht door Frank V »

Ik heb een vraag over het 0900-nummer van het UWV. Als ik dit nummer bel wordt mij gevraagd mijn sofinummer in te toetsen en vervolgens krijg ik een aantal keuzemogelijkheden. Als ik een keuze heb gemaakt gaat de telefoon wel over, maar er wordt niet opgenomen. Ook krijg geen muziekje of een mededeling te horen dat alle lijnen bezet zijn en ik zo snel mogelijk word geholpen. Is dit normaal? Of hoor je wel een muziekje of mededeling te krijgen. Hoe lang ik ook wacht, de telefoon gaat over maar er wordt niet opgenomen.

Gesloten