LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Vondee

Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ongelezen bericht door Vondee »

Als we dan toch afschaffen...

Huursubsidie
Zorg toeslag
Kinderkortingen
....
....

DAN wordt het pas eerlijk allemaal!

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Vergeet je de bijstand niet te noemen in je rijtje Vondee?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Iedereen steriliseren sterven we uit klaar weer. its simple

SJZ

Maar Ronald, dan is het toch veel makkelijker als we morgen allemaal zelfmoord plegen? (Het is nu een beetje te laat).
Sterven we ook uit, maar dan veel netter.

lind@

Ongelezen bericht door lind@ »

Ik zou dan zeggen om pas een bijdrage aan gezinnen te geven als er gestudeerd moet gaan worden en er ontbreekt nog een smak geld.
Dat vind ik ook wel een hele goede optie
wij sparen nu een deel kinderbijslag tot ze 20 is om eventueel te kunnen studeren.maar soms denk ik wel eens tjz 20 jaar is wel heel lang er kan zoveel gebeuren,

en kleding koop ik altijd wel in de uitverkoop
zo'n vetpot verdienen wij ook niet hoor en eisen stel ik al helemaal niet
dit meisje was echt een geschenk na 7 jaar en ik ben volwassen genoeg
om te zeggen haha lekker een kindje krijg ik lekker kinderbijslag als die er niet was geweest hadden we het ook moeten rooien hoor!

lind@

zelfmoord plegen
is netter????hier zakt mijn broek vanaf wat een laf berichtje zeg :evil:

ronald g

Onze jeugd is de toekomst. Als er dan niemand meer en kind op de wereld zet zijn we toch klaar. Daarom is steriliseren geen optie(was een opwelling van mij) Mijn mening niet tornen aan de bijslag. We kunnen niet terug naar 1900 dat ouders kinderen zagen als oude dag voorziening alhoewel!!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

maar ik vind de kinderbijslag toch wel een mooie vergoeding voor onkosten voor je kindje
Juist en daar mankeert het dus aan. De onkosten voor je kind zouden niet vergoed moeten worden daar moet je zelf voor opdraaien. Jij wilt kinderen, de overheid niet. Betaal er dan ook zelf voor. Maar ja kindlief moet wel in de mode van dit seizoen lopen, elke maand nieuwe schoenen hebben en vooral maar veel speelgoed hebben om het schuldgevoel van moeder af te kopen als ze weer gaat werken voor de hypotheek.

Kinderbijslag wordt allang niet meer gebruikt voor waar het voor bedoeld was, maar dient alleen als extraatje voor de ouders zodat ze een nieuwe auto, nieuwe breedbeeld of wat dan ook kunnen kopen.

SJZ

Jij wilt kinderen, de overheid niet.
Daar zit je denkfout beste karr. De overheid wil wel kinderen, want de samenleving heeft uit demografisch/economisch oogpunt kinderen nodig.

ronald g

Met deze al uitgeklede en uitgezogen samenleving mag er dan nog iets zijn om dit te behouden.

Rembrandt

Ongelezen bericht door Rembrandt »

De overheid wil wel kinderen, want de samenleving heeft uit demografisch/economisch oogpunt kinderen nodig
Nou SJZ , en waarom denk je dat ? Niet omdat dat verstand van je dat heeft gezegt , maar misschien je drang om te overleven ? maar die tijd hebben we al gehad dat de kinderen voor het overleven zorgen , ze worden op den duur een probleem ! Niet om het een of ander maar realistisch bekeken kunnen we straks niet iedereen eten geven, of zorg , omdat daar de middelen of de natuur dat niet meer kan bij benen .

Veel beter is het om deze ontegenhoudelijke bui nu al op te vangen. er moet een sociale eenheid (op dit gebied) komen. De problemen met uitkering ivm "de oude dag" hoeven geen probleem te worden als je de ouders meer zeggenschap geeft over de kinds kinderen , dit doet de ouders realiseren dat niet alles wat ze gekregen hebben , alleen maar door hen gedragen moet worden en word de samenleving sneller volwassen op voortplantingsnuttigheid . De jonge kinderen hebben hier geen problemen mee.[/quote]

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik zou niet meer reageren .
Maar als ik dit lees.
Leven jullie allen wel in 2005.??????
The kids are the future.

Tim

Rembrandt

Tim , our future is thinking straite ahead , your feeling is not the teacher , but server of a idea .. alleen dat helpt . :P

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Wat een discussie, gelukkig leven we in een vrij land waar iedereen nog vrij is om te beslissen om kinderen te krijgen, als dat tenminste lukt.
Er zijn mensen die zien de welvaart kelderen en hun inkomsten wat willen vermeerderen door maar geen premie meer te hoeven betalen voor kinderen van andere mensen. Die kinderen zijn wel de toekomst en moeten in de toekomst wel de zorg dragen ook voor dat soort mensen.

ronald g

juist kinderen zijn de toekomst.

justus

Ongelezen bericht door justus »

.........................bot321
Ik kwam vroeger (heb je ze weer vroeger) van de lts
af en kon gaan werken 50 uur in de week.
Daarnaast avondstudie gedaan 10 jaar lang tot
aan HTS.
Ik ben er ook zo een van de oude stempel. Kinderen zijn onze toekomst en stellen ons in staat een gezonde maatschappij op te bouwen. Kinderbijslag is bedoeld om de kosten enigszins te behappen.

Vroeger konden de vrouwen nog thuis blijven om voor de kinderen te zorgen, dat is inmiddels niet meer zo. Heb je kinderen dan zul je beiden moeten buffelen en echt veel hou je niet over. :(

Als in het verleden onze kinderregulering beter was geweest en we na de oorlog niet zoveel van onze mensen hadden laten emigreren, had ons land er veel gezonder uitgezien, zonder teveel gastarbeiders etc.

Op dit moment is de autochtone bevolkingsaanwas zelfs negatief!!

Kinderbijslag is goed om aanwas aan te sturen of af te remmen. Liever eigen kinderen dan mensen importeren, of niet soms? :!:

Dat mensen met twee keer modaal kinderbijslag krijgen vind ik absurd, daar mogen ze best in kappen. :? Maar hetzelfde vind ik ook van de hypotheekaftrek. Boven twee keer modaal geen hypotheekaftrek meer toestaan. :twisted:

In Duitsland is de kinderbijslag bijna het viervoudige, inderdaad ook om te zorgen dat er meer Duitsertjes komen om in de toekomst de economie op peil te houden.

Justus 4all

lind@

Juist en daar mankeert het dus aan. De onkosten voor je kind zouden niet vergoed moeten worden daar moet je zelf voor opdraaien. Jij wilt kinderen, de overheid niet. Betaal er dan ook zelf voor. Maar ja kindlief moet wel in de mode van dit seizoen lopen, elke maand nieuwe schoenen hebben en vooral maar veel speelgoed hebben om het schuldgevoel van moeder af te kopen als ze weer gaat werken voor de hypotheek.

Kinderbijslag wordt allang niet meer gebruikt voor waar het voor bedoeld was, maar dient alleen als extraatje voor de ouders zodat ze een nieuwe auto, nieuwe breedbeeld of wat dan ook kunnen kopen.
Jij weet helemaal niet waar ik mijn geld aan uitgeef
mijn kindje van 2 jaar hoeft geen merkkleding en dat koop ik ook niet
hoeft niet veel speelgoed een deksel,pan en houten lepel,puzzels,een bal enzovoort daar kan ze heel leuk mee spelen.
maar voor de luiers en voeding,deel sparen voor later is het een leuk bedrag dat je het een beetje kan compenseren.

dus oordeel nu niet over iets wat jij helemaal niet weet
en een nieuwe auto kopen van de kinderbijslag :shock:
nou dat verhaal gaat er bij mij niet in hoor :!: :!:
een breedbeeld heb ik wel maar van mijn zuur vediende spaarcentjes
ik vind dit topic een beetje een hetze worden tegen ouders
die hun geld verkeerd besteden(denk jij)
denk eens na voor je iets neerzet hier

Rembrandt

Hoi , ik vindt dit echt niet juist een hetze tegen ouders , het is meer een hetze tegen het gezond verstand .
Begin bij je hoofd .

lind@

dat doe ik al jaren hoor beginnen bij mijn hoofd

maar dat er mensen zijn die vanzelfsprekend aannemen dat de bijslag wordt gebruikt voor een breedbeeld of dure merkkleding vind ik ook een hersenloze opmerking.
er zijn mss mensen die koste wat het kost merkkleding moeten hebben
en dat soort gedoe maar val mij er niet op aan als ik zeg dat de kinderbijslag een mooie bijkomstigheid is.

hotse

Ongelezen bericht door hotse »

Rembrandt, volgens mij is jou hoofd leeg.

Gesloten