LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaalrekening DSB-bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Het meest wat in dit topic staat is volkomen off-topic.
Het gaat hier over de betaalrekening van DSB.

Ik krijg rente. Ik heb geen kosten.
Daarvoor mis ik buitenlandse betalingen, ideal en kantoren.
Eigen keus. Wat is daar aan af te dingen?

Alle negativisme gevoed door leningen e.d. hoort hier niet thuis.
Laatst gewijzigd door Consumentt op 08 mei 2009 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Nu Blij.
Ik heb deze discussie al eerder gehad met consumentt.
Je kunt met nog zoveel argumenten aankomen...nee..DSB is fantastisch.
Kijk als iemand een goede ervaring heeft met DSB..dan gelukkig.
Maar waar ik moeite mee heb..is het van tafel vegen het ontkennen van de vele gedupeerden van DSB.
En dan na alles wat er door onderzoek en in de media aan narigheid(bewezen) naar boven kwam...dan nog zo iemand tegenover de gedupeerden verheerlijken..dat vind ik op zn minst niet erg netjes.
Groeten Mattie

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Dat kunt u wel zo stellen maar het gaat over alle misstanden van de DSB heeft u dan niet goed gelezen alle mensen die een betaalrekening hebben die problemen hebben dus kunnen we alles in vaatje gieten.

Dit neemt niet weg dat de persoonljke tint die u geuit heeft tegenover Mattie totaal onterecht is.

Nu Blij

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Consumentt begon zelf een andere wending aan het gesprek te geven.
De opmerking over andere grootbanken die hun zakken vullen.
Maar hij heeft een punt..het is of topic..dus hierbij.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Dat klopt, en wie de aanzet geeft kan reacties verwachten.

Nu Blij

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door mattie »

Nu Blij.
Bedankt dat je voor me opkwam.
Maar ik voel me niet aangesproken hierdoor hoor.
Groeten Mattie

Consumentt
Berichten: 755
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik ben ook ooit flink genaaid door Spaarbeleg.
Daar kan ik dan ook tot in lengte van dagen over blijven doorzaniken maar op een gegeven moment moet je je verlies nemen of actie ondernemen die echt wat oplevert.
En in mijn geval (en dat geldt voor iedereen): ik had zelf de handtekening gezet en had beter moeten opletten dus mezelf kan ik het meest verwijten.

Nu Blij
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 apr 2009 23:08

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Nu Blij »

Dat kan best maar ik ben zelf ook bij spaarbelg en heb totaal geen problemen met ze. Duidelijk wat er in de offerte staat enz . wordt opgevolgt dat is anders bij de DSB de offerte wijkt dusdanig af van wat je later te horen krijgt en dan de antwoorden " U hebt pecht gehad" dat getuigd niet van een loyale dienstverlende bank

DSBRamp
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 mei 2009 19:34

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door DSBRamp »

@ Consumentt

In het geval van DSB werkt het echt anders. Bekijk via TROS radar maar eens de uitzendingen die zij aan dit onderwerp hebben gewijd, dit kan hé, via internet. Lees vervolgens op forums alle threats die betrekking hebben op dit onderwerp, bezoek de diverse websites die hieraan gewijd zijn en kom dan nog eens terug. Dan zal je ongetwijfeld je mening bijgesteld hebben.

Kijk maar even op www.dsbramp.nl hier vind je op de pagina links meer websites die zich voor dit onderwerp hardmaken.

DSB Ramp

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Ik heb een betaalrekening bij de dsb. Supper bank, geen problemen mee. Ik verwachtte plat gebeld te worden door hun voor leningen, maar nog nooit gebeld.
Je moet alleen niet bij hun geld lenen, dat is alles. Voor een gratis betaalrekening vind ik het een goede bank.

compu80
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2009 12:04

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door compu80 »

Gratis en 1,5% rente? Vergeet het maar!

Dit is het addertje onder het gras: Op 15/3 maak ik 4500,- euro over naar mijn betaalrekening bij de DSB Bank. Deze krijgt als boekdatum 16/3 en als valuteringdatum 17/3. Op 16/3 maak ik vervolgens dezelfde 4500,- euro, pas na bijschrijving!, over naar mijn DSB internet spaarrekening. Deze krijgt als boekdatum 16/3 en als valuteringdatum 15/3. n.b. Bij berekeing van de rente wordt gebruik gemaakt van de valuteringdata. Vervolgens wordt er dus door DSB een belachelijke debetrente van 11,3% (zijnde -2,77 euro) over 2 dagen afgeschreven terwijl ik geen moment rood heb gestaan.

Door de gebruikte valuteringmethode en hoge debetrente ben ik dus meer aan geld kwijt voor deze betaalrekening dan bij welke andere bank dan ook.
Laatst gewijzigd door compu80 op 16 mei 2009 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

Je maakt iets over in het weekeinde... (zondag 15 maart)

het staat er OP op maandag 16 maart....
(sommige beweren dat het 3 dagen duurt...)
als valuta datum 17 maart.... helaas... één dag weg...


Je boekt iets over van DSB naar DSB... op maandag 16...

vervolgens valuta datum ZONDAG 15 maart.... FOUT DUS...

ik neem aan dat je dit gemeld hebt bij DSB...
GRATIS telefoon nummer..

hoe gaan ze het rechtzetten??? wat zeiden ze ??

compu80
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2009 12:04

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door compu80 »

In reactie op uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen.

DSB Bank werkt met valutering. Dat is een methode, die gebruikt wordt voor het bepalen van de dag waarop een bedrag dat wordt bij- of afgeschreven, meetelt voor een eventuele renteberekening over het positieve of negatieve saldo van de rekening.

Voor de renteberekening wordt onderscheid gemaakt tussen de boekdatum en de valutadatum. De boekdatum is de datum waarop het boekhoudkundige saldo op uw rekening verandert en de valutadatum is de datum die wordt aangehouden voor de renteberekening. Bij een storting is de valutadatum altijd een dag later dan de boekdatum. :cry: Bij een opname is de valutadatum 1 dag eerder dan de boekdatum. :shock:

Op onze site, op uw rekeningoverzicht staat de boekdatum vermeld. Als u daar met uw muis overheen gaat ziet u de valutadatum.

Het kan voorkomen dat u uitsluitend creditsaldi (positieve saldi) te zien krijgt en dat er toch debetrente in rekening wordt gebracht. Dit komt voor wanneer er in korte tijd een aantal bij- en afboekingen worden gedaan. Als hierbij de valutadata van de afboekingen voor de valutadata van de bijboekingen lagen, kunt u tussendoor voor de renteberekening valutair debet ('rood') hebben gestaan. In die gevallen wordt debetrente in rekening gebracht over het tussentijdse valutaire debetsaldo voor een of meer valutadagen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet,
Dhr R. Keuning
DSB Bank N.V.
Afdeling Bancaire Processen

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

@compu80
Ik heb dit een tijd geleden gehad bij de Rabobank.
Dus ook de duurste bank had/heeft valutering.

Het is lijkt mij de normaalste zaak van de wereld.
Daarbij komt ook nog dat deze kosten heel eenvoudig te voorkomen zijn.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

@ compu80

valutering van een "vreemde" rekening naar DSB kán ik inkomen..
NIET goed, maar is straks zoals het hoort verboden.

tussen 2 DSB rekeningen... BLIJFT fout ..

wat ik zou doen:
DSB laten benadrukken dat dit valuteren OOK tussen DSB rekeningen plaatsvind, en dat je indien dit WAAR is...
je een alternatief gaat onderzoeken.... voor DSB

BETER oppassen met wat je doet....1 dag later was GEEN probleem geweest..

uitzoeken of een ANDERE bank méér opbrengt... en bij je wensen aansluit...
dus afwegen of één dag valutering opweegt tegen de rest van de looptijd een hogere rentevergoeding

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door rogervdh »

Ik heb de DSB Internetbetaalrekening nu 2 jaar en niks dan lof daarover. Internetbankieren werkt echt altijd. Daarnaast natuurlijk het geweldige feit dat de twee Meastro pasje (bij en/of rekening) gratis zijn. Ikzelf woon kort bij de grens en PIN daarom wekelijks in het buitenland en ook dat werkt top. Verder geven ze óók nog eens 1,5% creditrente. Welke andere bank doet dat? Sinds 1 mei jl. hebben ze valutering ook nog eens afgeschaft (Kun je zien door op de datum van een transactie te gaan staan met de muis. De valutadatum verschijnt en deze is dan gelijk aan de boekdatum, zowel voor bij- als afboekingen). Daarvoor hadden ze wel valutering (net zoals ABN-AMRO, SNS-Bank, etc.), maar ook dat is vervallen. Ik kan dus werkelijk niks negatiefs verzinnen over de DSB Internetbetaalrekening. Ik heb het dus púúr over de betaalrekening en niet over andere producten van de DSB Bank. Daar moet een duidelijk ondersscheid zijn. Ik neem ook totaal niks anders van DSB Bank af, uitsluitend de kosteloze betaalrekening en dat bevalt perfect. Dat iemand problemen heeft met een slechte hypotheek staat daar totaal los van...

Punten die iemand wel in acht moet nemen bij het openen, zijn de volgende beperkingen:

- iDeal wordt nog niet ondersteund...
- Betalingen naar het buitenland worden ook nog niet ondersteund. Inkomende buitenlandse betalingen op je IBAN/BIC kan wel.
- Je bent meestal afhankelijk van gastgebruik bij geldopnames en dus ligt het bedrag lager (en max. 1 keer per dag per pasje). Woon je kort bij de grens, dan kun je in het buitenland meer opnemen. :-)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

@rogervdh

Bedankt voor jóuw ervaringen betreffende deze bank.

Wat ik echter niet snap is dat jij een andere ervaring hebt met valutering dan compu80.

zélf die ik net als jij :wink: alleen boek ik dus NIET ( als compu80) naar een DSB -spaar rekening. Hier kan ik dus niets zeggen over valutering.
Als dit een overgangs fase is... snap ik de email van DSB niet.

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door rogervdh »

@Noble

Compu80 heeft het over valutering. Daarbij heeft hij het over medio maart jl. Dat is ook volledig correct, toen paste de DSB Bank nog valutering toe. Bij een afschrijving was dat één dag terug en bij een bijboeking één dag in de toekomst. Daardoor kon je dus rood komen te staan. Tegenwoordig is de valutadatum gelijk aan de bij- of afschrijfdatum. Ik boek ook wel eens tussen twee DSB betaalrekeningen (dus géén spaarrekening) en ook daar wordt geen valutering meer toegepast. Lijkt me sterk dat dit naar DSB spaarekeningen nu wel nog wordt toegepast, maar ik heb hiervoor geen harde feiten.

DSB Bank is zelfs érg schappelijk. Bijv.: gisteren, vrijdag 15 mei, heb ik bijv. EUR 200,00 opgenomen bij een geldautomaat. Dit bedrag wordt maandag 18 mei afgeschreven en de valutadatum is óók 18 mei. M.a.w.: ik krijg zelfs (een beetje) rente over geld, terwijl het al meerdere dagen m'n beurs zit. PIN ik in het buitenland, dan duurt het meestal nog een paar dagen langer voor het wordt afgeschreven...en de valutadatum is altijd de dag van afschrijving bij DSB Bank. Uitermate correct in mijn ogen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door Noble »

@ rogervdh

Ja, dat buitenland pinnen is leuk hé... doe ik óók regelmatig.

Ik vindt het alleen raar dat DSB compu80 niet verteld heeft dat "het" met enkele dagen afgelopen zou zijn...
slordig.. terwijl het juist GOEDE reklame zou zijn..

sjorsie1982
Berichten: 213
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:27

Re: betaalrekening DSB-bank

Ongelezen bericht door sjorsie1982 »

Dat buitenland pinnen verdient zo ontzettend weinig dat je wel heeel dicht bij de grens moet wonen om daarvoor die moeite te doen.
Je kan maar €250 p/d pinnen en de rente is maar 1,5% per JAAR!
Reken maar uit, maar meer dan een 1 cent zal je winst niet zijn.

Gesloten