LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Versatel / Tele2 Klachten

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Een opzegging is pas rond als u een schriftelijke bevestiging einde overeenkomst heeft gekregen. Komt dit niet dan naar Geschillencommissie.
------------------------------------
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g
U kunt tevens vervolgschade vorderen ( i.v.m. mobiele belkosten en/of aangetekende brieven).

["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

BeYou
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2008 02:36

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door BeYou »

Een wonder, de dag na plaatsing op dit forum werden wij al vroeg gebeld, en jawel..op onze huislijn en alles was hersteld! heel vreemd, maar goed. Alle computers, beveiligingen en instellingen mail moesten wel opnieuw gedaan worden, maar we zijn weer online...
Nu dus alle kosten gaan verhalen van een maand geen i-net, geen telefonie en mobiele onkosten...Ik ga aan de slag.

Tele2Ramp
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Ramp »

Na alle ellende rond de aansluiting en de dienstverlening blijkt nu ook de fakturering niet te kloppen. Je wordt er moedeloos van.

Ik wist al dat de aardig babbelende Tele 2 medewerkers allemaal druk bezig zijn met het voorkomen dat problemen worden opgelost.

Dankzij de nieuwe reklame weet ik hoe die medewerkers er uit zien. Het zijn allemaal gekloonde zwarte schapen!! Als ze maar de moeite genomen hadden om een competent schaap te klonen was dat niet zo'n probleem. Maar bij Tele 2 hebben ze een incompetent schaap gekloond!

Tot nu toe blijf ik vreselijke spijt hebben van de overstap naar Tele 2. Ik zal een cursus mekkeren gaan volgen om beter met de zwarte schapen van Tele 2 te kunnen communiceren.

Misschien lukt het Tele 2 dan om correcte fakturen te sturen.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik heb hier een paar sheepdogs rondlopen. Misschien moeten zij daar de leiding overnemen en de zwarte schapen aan het werk zetten.
:lol:

Hendrik45
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 18:53

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Hendrik45 »

Afgelopen weken al 3 maal contact gehad met Tele2 daar de snelheid (en dus de performance) niet in de buurt komt van de zo trots uit de advertentie voorkomende TOT 20 mb campagne.
Klachten:
• Schokkerig/ blokkerig beeld
• Af en toe wegvallend stilstaand beeld
• Teletekst is zeer traag en tekst niet compleet
• 2e tv aansluiten is niet mogelijk (was wel toegezegd dat die optie mogelijk was)
• Downloadsnelheid is veel te traag, ook met aparte newsserver (eweka) ernaast.

Vorige week (17 nov.) daarom de lijn laten doormeten door een professioneel installateur (zie bijlage) en dit aan tele2 laten zien.
Wederom werd ik niet “serieus” genomen en werd de klacht afgedaan als we kunnen er niks aan doen. Alleen als er meer klanten waren met deze klachten.
Daar ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem werd mij gevraagd om klachten uit de buurt te verzamelen en door te mailen naar Tele2.
Ik heb daarop de adressenlijst gevraagd van mensen met tele2 uit mijn buurt maar die werd niet gegeven uiteraard (dan maar bij iedereen aanbellen of zo!!!!).
Pas dan komt men in actie en gaat de technische dienst inschakelen.

Meetresultaten:Meting HVD Bv-N (Beverwijk noord Marconihof)

13:33 uur

ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 8797,7 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 1,08 MB per seconde bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)

Meting KVD-F (W. Sonneveldlaan 45)

13:45 uur

HVD : 36.1.245 -> snelheid : 7836.2 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
(verlies van 962,5 kbps op 1,7 km kabellengte)
HVD : 36.1.245 -> snelheid : 977 kbps bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)


14:08 uur

ISRA dik 1 -> snelheid : 7564.1 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
(verlies van 272.1 kbps op 425 meter kabellengte)
ISRA dik 1 -> snelheid : 890 kbps bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)




Kort samengevat snelheid centrale : 1,08 MB per seconde (globaal 10 MB verbinding)
snelheid kabelverdeler : 977 kbps (globaal 9 / 9,5 MB verbinding)
snelheid op ISRA : 890 kbps (globaal 8,5 MB verbinding)


Zijn er nog meer mensen met deze klachten reageer!!!!

Tele2Ramp
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Tele2Ramp »

Donderdag 27 november 2008 viel de Tele2 telefoonlijn diverse keren uit. 2 x werd zelfs een gesprek/verbinding afgebroken.

Internet haperde ook.

Toen de telefoonlijn het weer deed Tele2 gebeld: er waren inderdaad storingen in het westen van het land, waardoor er onderbrekingen konden optreden.

Tevens gevraagd waarom facturen niet kloppen... Het zwarte schaap aan de andere kant gaat bestuderen waarom een toegezegde credit nota niet komt, terwijl er wel een hoge nota komt die niet klopt. Bovendien wordt er automatisch afgeschreven.

Tip voor Tele2: huur intelligente mensen in plaats van zwarte schapen.

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door DannyMan »

Ik vind deze verhalen over Tele2 allemaal heel erg frapant. Ik zal niet zeggen dat iemand hier liegt, of niet gedupeerd wordt, of wat dan ook. Maar als een monteur hier de boel komt aansluiten en het werkt niet, dan mag hij hierblijven tot het werkt. Zegt meneer/mevrouw dat het later een keer gaat werken, dan mag hij de spulletjes netjes weer eraf halen en later terug komen.

Het probleem wat je hiermee oplost is namelijk de levering. Zolang het niet geleverd is, heeft Tele2, of wie dan ook geen poot om op te staan. Zodra ze iets niet werkends geleverd hebben, dan zit je mooi in de bietenboot. De monteur zegt: "Het is geleverd", jij zegt: "Het werkt niet", en de helpdesk zegt: "uuuuuuuuuuuuuuuuuuuh". Gewoon onacceptabel.

Ik heb dit 9 jaar geleden ook een keer met een UPC (toen nog A2000) monteur gedaan. Die wou ook de deur uit, zonder dat het werkte. Helaas, dat is niet acceptabel. Oplossen, of opzouten met je spullen. Hij heeft het opgelost, bleek dat de geplaatste modem stuk was. Dit kon de helpdesk nooit verhelpen.

Dus neem deze tip van mij aan: Werkt het niet? Ter plaatse oplossen, anders opzouten tot je het aan het werk krijgt

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door DannyMan »

• Schokkerig/ blokkerig beeld
• Af en toe wegvallend stilstaand beeld
• Teletekst is zeer traag en tekst niet compleet
• 2e tv aansluiten is niet mogelijk (was wel toegezegd dat die optie mogelijk was)
Dit is echt lastig. Mogelijk een probleem met je box?? Doet hij dat schokkerige bij beide TV-boxen?
Afgelopen weken al 3 maal contact gehad met Tele2 daar de snelheid (en dus de performance) niet in de buurt komt van de zo trots uit de advertentie voorkomende TOT 20 mb campagne.
Klachten:
• Downloadsnelheid is veel te traag, ook met aparte newsserver (eweka) ernaast.
Volgens mij gaan deze klachten dus echt nergens over. Er staat TOT 20mb. Als je op tele2.nl kijkt staat er 4mb gegarandeerd. Nou, die komen ze in jouw metingen ruim na. Tevens staat ook op tele2.nl dat nieuwsgroepen zijn afgeknepen. Dat is al een hele tijd zo.

Ik denk dat je TV problemen echt verholpen moeten worden, maar je Internet is als je de voorwaarden er op naleest niets mee aan de hand.

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Fanta »

Internet en Telefoon nooit problemen gehad maar TV van Tele2 een drama, je besluit om voetbal erbij te nemen verwijderen ze je account.
Reageren op brieven doen ze niet sterker nog reageren op melding van hun eigen klantenservice ook niet, deze klantenservice kun je onder de belager en dreigdienst plaatsen aangezien dreigen en lastig vallen normaal is bij Tele2.
Nu ze een verkeerde zijn tegen gekomen die wel zijn rechten kent doen ze net alsof ze gek zijn.
Twee brieven hebben niet geholpen de derde gaat vandaag aangetekend de deur uit waarbij alle betalingen aan Tele2 worden opgeschort voor een periode van 3 maanden waarvan reeds 1 maand is verstreken.
Blijkbaar willen ze graag klanten kwijt, dan helpen we ze daarbij is het nu alleen nog TV contractbreuk gaat over in een vertrouwensbreuk en einde verhaal waarbij Tele2 aansprakelijk kan worden gesteld wegens het leveren van een absolute wanprestatie!

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste Fanta,

ik ben een medewerker van Tele2 en zou u graag willen vragen of u uw gegevens naar [email protected] wilt sturen. Dan zal ik proberen u zo snel mogelijk van dienst te zijn.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door vdberg35 »

De reclame slogan van tele2.

Vertaling in het engels:
Laag bij de grond ,loser,cheapy scheldwoord voor asociaal persoon.
Born to be cheap ,wordt ook wel mee bedoeld , iemand uit de Prostitutie.

Dus zo denkt tele2 over haar klanten.

Ben blij dat ik niet meer bij die club oplichters zit.

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door kpndrama »

ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 8797,7 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 1,08 MB per seconde bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)


Is heel netjes. Teken ik voor hahaha

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Mijn snelheid snachts ( is meest snel ) gemeten :

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 319.0 KByte/sec
(=2552 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 24.3 KByte/sec
(=194 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 1187.0 Conn/min

En voor dit internet plus bellen abonnement van kpn betaal ik 53 euro

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Fanta »

Wat een giller, hier neer zetten dat ze het willen oplossen maar als je dan een mail stuurt blijft het stil. ok kort dag maar reageren op het forum kunnen ze ook.
Gelet op de berichtgeving die men stuurt met allerlei dreigementen kon Tele2 de grens van het toelaatbare weleens overschrijden en strafbare feiten plegen, zal dit eens navragen bij mijn Advocaat.

WebServiceTele2


Geplaatst op 29 Dec 2008 14:20 door WebServiceTele2


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Fanta,

ik ben een medewerker van Tele2 en zou u graag willen vragen of u uw gegevens naar [email protected] wilt sturen. Dan zal ik proberen u zo snel mogelijk van dienst te zijn.

Naar boven


Fanta


Geplaatst op 23 Dec 2008 13:44 door Fanta


--------------------------------------------------------------------------------

Internet en Telefoon nooit problemen gehad maar TV van Tele2 een drama, je besluit om voetbal erbij te nemen verwijderen ze je account.
Reageren op brieven doen ze niet sterker nog reageren op melding van hun eigen klantenservice ook niet, deze klantenservice kun je onder de belager en dreigdienst plaatsen aangezien dreigen en lastig vallen normaal is bij Tele2.
Nu ze een verkeerde zijn tegen gekomen die wel zijn rechten kent doen ze net alsof ze gek zijn.
Twee brieven hebben niet geholpen de derde gaat vandaag aangetekend de deur uit waarbij alle betalingen aan Tele2 worden opgeschort voor een periode van 3 maanden waarvan reeds 1 maand is verstreken.
Blijkbaar willen ze graag klanten kwijt, dan helpen we ze daarbij is het nu alleen nog TV contractbreuk gaat over in een vertrouwensbreuk en einde verhaal waarbij Tele2 aansprakelijk kan worden gesteld wegens het leveren van een absolute wanprestatie!

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door kpndrama »

Probeer nog een mail te sturen

Kpn bel ik al meer dan 2 maanden. Ben zelfs in de winkel geweest.
HEt enige wat ik ben opgeschoten is dat ik mijn wensen op papier heb met een datum en stempel. Tot nu toe verder stil gebleven.

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Fanta »

Vreemd maar waar gisteravond gebeld door Tele2 TD en excuus aangeboden voor de wanprestatie die niet had mogen voorkomen.
Aangeboden werd kostenloos een monteur die alles zou nakijken en einde contract inzake het Tv gedeelte en daar ik geen enkel probleem met internet en bellen heb is gekozen voor einde contract Tv gedeelte.
De man die mij belde zei dat dit niet had mogen voorkomen.

Blijf het echter wel vreemd vinden dat berichtgeving schriftelijk niet helpt en hier op het forum men wel een reactie geeft inclusief oplossing.
Laatst gewijzigd door Fanta op 09 jan 2009 05:08, 1 keer totaal gewijzigd.

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Citaat:

Hendrik45


Geplaatst op 24 Nov 2008 19:01 door Hendrik45


--------------------------------------------------------------------------------

Afgelopen weken al 3 maal contact gehad met Tele2 daar de snelheid (en dus de performance) niet in de buurt komt van de zo trots uit de advertentie voorkomende TOT 20 mb campagne.
Klachten:
• Schokkerig/ blokkerig beeld
• Af en toe wegvallend stilstaand beeld
• Teletekst is zeer traag en tekst niet compleet
• 2e tv aansluiten is niet mogelijk (was wel toegezegd dat die optie mogelijk was)
• Downloadsnelheid is veel te traag, ook met aparte newsserver (eweka) ernaast.

Vorige week (17 nov.) daarom de lijn laten doormeten door een professioneel installateur (zie bijlage) en dit aan tele2 laten zien.
Wederom werd ik niet “serieus” genomen en werd de klacht afgedaan als we kunnen er niks aan doen. Alleen als er meer klanten waren met deze klachten.
Daar ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem werd mij gevraagd om klachten uit de buurt te verzamelen en door te mailen naar Tele2.
Ik heb daarop de adressenlijst gevraagd van mensen met tele2 uit mijn buurt maar die werd niet gegeven uiteraard (dan maar bij iedereen aanbellen of zo!!!!).
Pas dan komt men in actie en gaat de technische dienst inschakelen.

Meetresultaten:Meting HVD Bv-N (Beverwijk noord Marconihof)

13:33 uur

ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 8797,7 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
ZIP UIT : 055.7.052 -> snelheid : 1,08 MB per seconde bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)

Meting KVD-F (W. Sonneveldlaan 45)

13:45 uur

HVD : 36.1.245 -> snelheid : 7836.2 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
(verlies van 962,5 kbps op 1,7 km kabellengte)
HVD : 36.1.245 -> snelheid : 977 kbps bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)


14:08 uur

ISRA dik 1 -> snelheid : 7564.1 kbps (snelheidstest op speedtest.bbned.nl)
(verlies van 272.1 kbps op 425 meter kabellengte)
ISRA dik 1 -> snelheid : 890 kbps bestand 100 mb (speedtest.bbned.nl)



10mb dat zullen velen niet eens halen, probleem met dit is net als bij itv dat tv gedeelte pakt per stream ook 4mb
10+4= 14 en dat profiel zal wel rond de 12 ingesteld staan en je intrain om en nabij de 16 , dan kom je niet hoger dan die 10.
Ik had hetzelfde probleem met itv, daar5na nog meer ellende zie berichten onder mijn naam.

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Fanta »

Ik zit 1.6 km van de kast af en haal wel 1,5mb gemiddeld, soms 1.2mb maar ook weleens 1.8mb je moet niet de normale test nemen gewoon de 100mb bin file downloaden dan zie je dat je snelheid hoger ligt dan je denkt.

Coldstream
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jan 2009 13:47

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Coldstream »

Hallo mensen,

Na anderhalf jaar geleden veel ellende te hebben gehad met het internet van Telfort, heb ik met hoop op beterschap Tele2 aangevraagt.
Maar het lijkt wel of alle ISP's hetzelfde zijn, totaal geen moeite doen voor een klant en allemaal langs elkaar heen werken.
Ik heb het Tele2 Compleet pakket aangevraagt in November al ergens, en de technische oplevering vond plaats op 17 December.
Ik zou ook die dag door een monteur gebeld worden voor een afspraak. (Ik heb deze mail van Tele2 nog altijd)
Vervolgens niets gehoord, achteraan gebelt en er is mij gezegt dat ik terug gebelt zou worden door een monteur.
Paar dagen later nog altijd niets, nog maar eens gebelt en toen werd ik opeens zelf met het bedrijf dat de instalatie's voorziet doorverbonden.
Afspraak gemaakt voor vandaag (9 Januari), en bij deze centrale meld ik dat ik om 14.30 pas thuis ben.
Dit zal genoteerd worden, maar de monteur zou wel eerder kunnen komen.
Er word mij gezegt dat het geen probleem is als een ander voor de tijd de deur open doet voor hun monteur.
Dit dus afgesproken, mijn buurvrouw zal de deur open doen als ik er nog niet ben.
Werd ik vanmiddag opgebelt door de Tele2 Monteur dat die er eerder was want er viel wat weg.
Monteur toen doorverwezen naar de buurvrouw.
Belt deze mij een paar minuten later op, dat er geen machtiging is? Hier is mij ook niets over bekend?
Goed, van alles geprobeerd af te spreken met deze monteur, maar de enige optie was een nieuwe afspraak maken?
Zucht, waarom moet het zo lang duren? Op de tele2 site staat dat er al voor de technische oplevering contact word opgenomen over de instalatie door een monteur, nou dus niet.
En vervolgens is de eerste factuur er ook al afgegaan, zonder oplevering?
Mag dit wel, want hoe weten zij dat in theorie het opgeleverd is. De lijn is nog niet eens getest?
Zucht.. Wat een service..

*EDIT*
Even een aanvulling.
De monteur is met mijn buurvrouw eerst naar binnen gelopen, heeft even gekeken, en is toen pas gaan vragen om een Machtiging.
Overigens had de monteur om 3u al vrij wist die mij te melden, omdat die een feest had. Ik heb gewoon het gevoel dat de monteur er geen zin in had?

Fanta
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:33

Re: Versatel / Tele2 Klachten

Ongelezen bericht door Fanta »

Zolang er geen sprake van oplevering kan er niets van de rekening worden gehaald aangezien dit diefstal is kun je zelfs aangifte doen.
Het contract is nietig daar de andere partij zich niet aan de overeengekomen voorwaarden houdt, je kunt contract per direct opzeggen wegens het leveren van een wanprestatie dan wel het niet leveren van de door jou afgenomen diensten,
Je kunt Tele2 zelfs aansprakelijk stellen voor de tussen liggende schade immers zij zijn de partij in de overeenkomst die het niet nakomt.

Het contract heeft zichzelf nietig verklaard door niet leveren volgens afspraak, je kunt aangtekend opzeggen dan wel in de gelegenheid stellen binnen 5 werkdagen te leveren.
Tele2 heeft door niet te leveren het contract nietig verklaard dus even aangetekend melden!

Gesloten