@ Ray
We gaan langs elkaar heen. De discussie begon met het feit dat jij jezelf boven de rest van de MLM bedrijven stelt, omdat het concept dat jij aanhangt beter zal zijn.
Ik reageerde hierop met mijn stelling, dat alle MLM bedrijven in beginsel gelijk zijn!! en dit ook altijd zullen blijven, simpelweg omdat het model erachter de kracht ervan is. Hoe je dat verder aankleed of doorverteld, dat is aan de mensen zelf.
Ik stelde daarbij dat de gemeenschappelijke deler voor alle MLM bedrijven is, netwerk vergroten en dat product verkoop ver ondergeschikt hieraan is. Hieruit volgt dat jouw MLM bedrijf exact hetzelfde doet, namelijk alleen maar zieltjes winnen. Hierop is de hele communicatie gericht, kijkend naar de sites van jouw en je collega's.
Gelukkig beaam je dit, zie quote:
Melaleuca niet gaat om VERKOOP, maar om eigen consumptie en het aanmelden van klanten. Waarom kom je dan toch steeds weer op die verkoop terug?
Ik zal er dan ook niet meer op terug komen.
Maar mijn vraag blijft dan, hoezo is jouw MLM bedrijf dan zoveel beter? Het concept is gelijk, de nuance zit hem in de beloningsstructuur verder is alles gelijk. Daarbij zit er tevens een verschil in de transactie, jij beweerd dat jouw concept het beste is en het minst risicovol.
Geheel tegen mijn wil in, maar je hebt hier geen gelijk. In jouw geval ben je echt een speeltje van het moederbedrijf, je kan helemaal niks meer bepalen in prijs etc. Je enige taak is reclame maken.. Ondernemen zonder risico, is geen ondernemen!!
De mensen van HBL hebben nog enige vorm van bedrijfsvoering waar ze iets mee kunnen...dit is risicovol, maar is wel een beetje meer ondernemen!
Hoe kom jij aan dat cijfer voor gemiddelde omzet per deelnemer?
Nou, dit getal is heel simpel te achterhalen, deel de omzet per jaar van je moederconcern, door het aantal leden in het MLM netwerk. Dit levert je de gemiddelde omzet per jaar, per lid op.
Een vergelijk met andere MLM concerns, levert een nagenoeg gelijk beeld op, in termen van omzet per jaar per lid.
Dus de vraag blijft, welk MLM bedrijf is dan beter?, je onderscheid in ieder geval niet in de omzet per netwerklid.
Dit is simpel rekenwerk, had je dus zelf ook kunnen doen. Je pleitte nogwel voor de openheid van je eigen organisatie, als het op financien aankomt.
Het moederconcern pusht mij totaal niet. Hoe kom jij daar nu weer bij?
Dat leidt ik af aan de informatie die ik krijg als ik mensen hoor praten over MLM, je trainingen bekijkt, de sites van MLM'ers leest etc. Nooit iets over producten, nee altijd over rijk worden, onafhankelijk zijn, een organisatie opbouwen en noem maar op..
De overkill aan informatie noem ik een redelijk push...Overigens is die push geheel begrijpelijk, gezien de gedachte achter MLM.
Onderstaand ondersteunt dit:
De organisatie boven je (upline) krijgt geen commissie boven 150 product punten (ongeveer €250). Het heeft dus geen zin voor hen om jou te pushen om meer af te nemen.
Nee natuurlijk niet!! De organisatie boven jouw, wil dat je meer mensen zoekt, het netwerk moet immers groeien, dit is het doel van de hele exercitie. Ze willen op deze manier verkomen dat je je teveel richt op product verkoop.....Immers het moederbedrijf heeft liever 1 miljoen mensen in het netwerk, die een eenheid afnemen per tijdseenheid, dan dan tienduizend die er 100 afnemen per tijdseenheid!!
En jij antwoord met het feit dat alle sites hetzelfde zijn en er dus geen verschillen bestaan.
Buiten het feit dat alle sites een nagenoeg identiek uiterlijk hebben, is de information content haast copy paste werk...
Het bedrijfsconcept is gelijk, plus de manier van informatieverstrekking en presentatie....dus JA, ze zijn allemaal gelijk.
Dat de een poeder verkoopt, de andere een telefoon of olie, no problem, daar gaat het niet om, het concept is gebaseerd op netwerk bouwen en de strategie van alle MLM bedrijven is hiervoor IDENTIEK!!!
@ Gubetje
Als jij representatief bent voor alle HBL verkopers, met die diepgaande en sterk onderbouwde postings van je, dan voorspelt dat weinig goeds...