LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ikea keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

Die komt er niet! Die is er al.
Een Grando/DMG winkel met...... transparante prijzen!
Waarschijnlijk omdat formules als Superkeukens, Profijtkeukens het zo goed doen en niet de "van voor", "50% gratis"enz marketingpraktijken er op na houden.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

@lunaluna Welke regio plaats jij keukens voor Ikea dan....?

En @zelfstandigste jij zei dat Rotpunkt en Ikea bijna het zelfde is....
Welke is naar jouw mening beter dan...
Ikea verkoopt toch veel meer keukens neem ik aan in heel Europa.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ikea: transparante prijzen en voorraad, prijs - kwaliteit ....goed, zelf kasten in elkaar te zetten, dus staat of valt voor een groot deel met de montage. Service en transport zelf te regelen cq aan te sturen.

Rotpunkt: Vaak onderhandelprijzen en levertijd, keukenleverancier (geen branchevervaging, leveren alleen keukens), prijs - kwaliteit .... goed, voorgemonteerde kasten, Levering en service door keukenzaak gestuurd.

Het zijn nogal wat verschillen, tja....wat is beter, dat is dus afhankelijk van het totaalplaatje. Als u een handig iemand bent met passend transport kan een IKEA de perfecte keuken zijn...

Het is puur persoonlijk dat ik de IKEA winkels niet bezoek, ze hebben prachtige spullen, ik winkel er alleen niet graag.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

Ik vind het totaal geen probleem dat de kasten niet in elkaar zitten...
Dit kan je gemakkelijk zelf doen...en wat het transport aan gaat heb me groot rijbewijs dus is ook al geen probleem
Laat voor de rest alles plaatsen..
En de apparatuur koop ik daar niet.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

IKEA kast 600mm is 594 - 602 mm
Rotpunkt kast 600mm is 600mm

Is ook nog cruciaal verschil als al eerder in dit topic aangegeven; Ikea keuken met granieten werkblad.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

zelfstandigste
IKEA kast 600mm is 594 - 602 mm
Rotpunkt kast 600mm is 600mm

Hello Zelfstandigste.

Ik mag toch aannemen dat Ikea de keukens in een fabriek maakt waar alles met de robot/computer wordt gemaakt...lijkt mij dat je dan altijd de zelfde maten kan zagen en leveren...
Daarom vind ik het ook vreemd dat er dan zoveel verschil in de kasten zit..


MVG

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Klopt! Dat is oude info van de zelfstandige. Vroeger had men 2 fabrieken en kon er inderdaad verschil in zitten. Nu wordt er vanuit 1 fabriek geleverd en komen deze verschillen niet meer voor.

Is voor IKEA nml. ook niet handig: verschil van 8 mm per kastje is leuk voor je werkbladen die op maat gemaakt worden. Dat zou veel werkbladen en boze klanten kosten en aangezien ze zich helemaal scheel verkopen aan keukens kan men zich niet permiteren.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Klopt! Dat is oude info van de zelfstandige. Vroeger had men 2 fabrieken en kon er inderdaad verschil in zitten. Nu wordt er vanuit 1 fabriek geleverd en komen deze verschillen niet meer voor.
Nee dat klopt; de verschillen zijn kleiner, maar zijn er nog wel 2mm ongeveer... :? Da´s geen oude info, da´s proefondervindelijke waarneming.

tiger_love
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2009 09:40

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door tiger_love »

ik zit in de meubelmakerij
1 een ikea keuken is evengoed als ergens anders
2 ze zijn goedkoper omdat je alles zelf doet .
3 handige mensen kunnen niet beter hebben .
4 weet je vraag eens prijsverschil in de winkel voor de zelfde keuken .
sommige mensen betalen graag veel denk ik of anders worden graag bedrogen . :D
en toestellen weet niet hoe bij jullie is maar in belgie zijn de toestellen van Whirlpool , dus ze zijn toch goed . :roll:
en over maat werk laat me niet lachen ze dat bestaat bijna niet meer ,
in ikea kan je de kastjes zo kiezen dat ze bijna klopt en hier en daar een sluitlatje als je handig bent, , Ps dat doen ze ook bij de dure keukenshandelaars, maatwerk word graag vernoemd voor prijs te doen stijgen , bij ons komt maatwerk voor in de gevallen dat met hoeken en kanten die meet of minder is dan 45° of 90°
:twisted:
zelf ik zou ene zetten van ikea en nu aan jullie :oops:

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 16 jul 2009 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

ik zit in de meubelmakerij
1 een ikea keuken is evengoed als ergens anders
Dit KAN niet ..............of het moet de kunstof tuinmeubelmakerij zijn

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

:?:
Laatst gewijzigd door Fordfocuswagon1,6 op 18 aug 2009 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

De keuken zaken
Jammer dat je de verkooptechnieken van een kleine groep zaken (die weliswaar een groot marktaandeel hebben) aangrijpt om de hele keukenbranche over een kam te scheren.

Bij de meeste kleinere zaken wordt een fatsoenlijk vast salaris betaald en hoef je geen mensen te bedonderen om kaas op je droge boterham te krijgen.

Noot; je Nederlandse taal kan ook iets beter, lees je reactie eens door voor je het post. En dan heb ik het niet over een typefoutje.

Fordfocuswagon1,6
Berichten: 76
Lid geworden op: 20 jan 2009 03:51

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door Fordfocuswagon1,6 »

:?: :idea: :?:
Laatst gewijzigd door Fordfocuswagon1,6 op 18 aug 2009 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door rayke »

He Rayke bedankt voor de goede tip
Graag gedaan.

En verder, geen appels met peren vergelijken.
Een Ikea keuken is geen slechte keuken, zeker niet gezien de prijs-kwaliteitverhouding.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Grappige is dat ik NOOIT een IKEA keuken slecht heb genoemd, de prijs kwaliteit verhouding is zelfs zeer reël.

Maar om nu te zeggen dat een IKEA hetzelfde is als alle andere merken is iets met een klok horen luiden en een klepel die zoek is....

Waarom betaal ik dan voor een ford focus wagon minder als voor een Volvo V70 het zijn toch allebei auto's :?

p.s. ik ben absoluuut geen persoon om op iemand jaloers te zijn; anders zou ik mijn vak niet goed uit kunnen voeren daar ik meestal bij mensen over de vloer kom die meer als mij te besteden hebben....

En dan nog, wat een vooroordelen.......en ik ben uw "vriend" niet en ik hoef niet aan een "bonus" of "target" te denken.
Kortingen geef ik simpelweg niet, netto prijzen niet onderhandelbaar ( onderhandelen kost tijd en komt onbetrouwbaar over) en ik gun de mensen gerust nadenk- en vergelijk-tijd; geen probleem.

En ik wil mij zeker niet meten met een IKEA die bevinden zich in een totaal ander segment.....en bovendien zou ik me nooit kunnen veroorloven mensen te bedriegen; daar is onze winkel te klein voor.

Even goede vrienden, maar "focus" wel even op uw reactie volgende keer.
Maar dan nog kunnen deze zaken volgens mij niet op tegen bijv de ikea omdat deze velen malen meer afzet gebied hebben en daardoor velen malen goedkoper kan leveren....
Kleinere zaken (over de gehele wereld) kunnen keukens verkopen van leveranciers die meer keukenmeubelen fabriceren dan de IKEA.En hebben zij beduidend minder overheadkosten........ Ook bovenstaande quote is niet per definitie waar......
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 08 apr 2009 07:15, 2 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door pfffff op 05 mei 2009 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door een »

Waarom betaal ik dan voor een ford focus wagon minder als voor een Volvo V70 het zijn toch allebei auto's
Leuk om dit aan te halen. Ford wordt steeds beter en Volvo wordt steeds minder van kwaliteit (geloof me, ik spreek uit ervaring, we hebben nml. beide auto's). Hoe kan dit? Volvo is van Ford...De echte oude Volvo kwaliteit is helaas niet meer. En zo gaat het ook met keukens. IKEA keukens worden steeds beter en mooier. Natuurlijk kun je het niet met een Bulthaup vergelijken. Waarom zou je? Heel andere doelgroep en zit elkaar ook niet in de weg, denk ik. Maar vergelijk IKEA nu eens met de doorsnee keukens van de grote bekende keukenboeren. Daar zit echt geen of nauwelijks verschil tussen.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door ice1982 »

@een

Klopt! Er zit ook qua prijs steeds minder verschil tussen! Wanneer ik bij Ikea loop op de keukenafdeling, en de montage ruwweg bij de keuken optel, kom ik steeds vaker tot de conclusie dat ik voor bijna hetzelfde geld een kwallitatief betere keuken kan leveren. Zo goedkoop is Ikea niet meer!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: ikea keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Leuk om dit aan te halen. Ford wordt steeds beter en Volvo wordt steeds minder van kwaliteit
Ik weet ook veel van keukens niet van auto's, dus een auto-marktkenner moet ook niet tegen mij beginnen over een keuken.

Dus ik heb een goed punt aangehaald!?

Ik zal dus ook niet over de Kwikfit beginnen waar Fordfocus ons mee vergeleek......... :wink:

Gesloten