LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft ook problemen met NTI?

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
M.R.T.
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2007 21:13

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door M.R.T. »

Els beltman heeft alles in orde gemaakt.
Aan de telefoon is ze een best aardige mevrouw.

Succes :!:

j_hoekstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2007 21:03

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door j_hoekstra »

hallo,
ik had ook een proefpakket besteld en terug gestuurd omdat ik er geen tijd voor had.
sinds deze week heb ik dan ook een incasso bureau achter me aan zitten.
de nti wil beweren dat ze het pakket nooit hebben gehad terwijl ik het ongeveer 3 maanden al terug heb gestuurd.
ik werk zelf bij de tnt dus weet dat er af en toe ook wel eens pakketten zoek raken.
maar dit zijn er wel erg veel alleen maar van de nti!!
ik heb m'n advocaat er achteraan gezet.
ze moeten van mij een streepjescode hebben die op het pakket wordt geplakt.
alleen die heb ik niet, dus heb ik geen bewijs dat ik het pakket retour heb gestuurd!!

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Geachte heer / mevrouw Hoekstra,

Wat jammer dat u niet meer over het verzendbewijs beschikt, want zoals u weet volstaat het bewijs om de inschrijving onder proefmaandgarantie te crediteren. Dit is ook de reden dat het aangetekend verzenden de voorwaarde is voor het volgen van een cursus gedurende een proefmaand.
U mag uiteraard altijd contact met mij opnemen, zodat wij samen de mogelijkheden kunnen nagaan om het pakket te traceren.

Met vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door jor »

de nti wil beweren dat ze het pakket nooit hebben gehad terwijl ik het ongeveer 3 maanden al terug heb gestuurd.
ik werk zelf bij de tnt dus weet dat er af en toe ook wel eens pakketten zoek raken.
maar dit zijn er wel erg veel alleen maar van de nti!!

Het is inderdaad wel heel toevallig hoeveel van dit soort terug gestuurde pakketjes ineens weg is als het niet aangetekend gaat. Nu raakt er altijd wel een aantal pakjes weg maar het NTI spant de kroon! Makkelijke manier van geld verdienen.Het aangtekend sturen kost de laatste tijd best veel geld maar je moet het 100% doen om niet met dit soort ongein te maken te krijgen. Oplichting is een groot woord maar klantonvriendelijk is het zeker! Anders zou Els ook niet elke dag weer het internet afspeuren naar klachten, dan loste NTI die zelf wel eerder op.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Jor,

Voor het NTI is ieder pakket dat niet automatisch aankomt net zo vervelend als voor degene die van een proefmaand gebruik heeft gemaakt. Speciaal om consumenten in de gelegenheid te stellen het studiemateriaal en de wijze van studeren goed te kunnen beoordelen is deze wijze van inschrijven in het leven geroepen, maar omdat het originele studiemateriaal wordt toegestuurd is het uiteraard wel van belang dat dat retour ontvangen wordt als men niet doorgaat met een opleiding. Het betreft vaak pakketten van honderden euro's.
Overigens accepteert het NTI ook een verklaring van het postkantoor waar het pakket ter verzending is aangeboden indien men niet (meer) over een geldig verzendbewijs beschikt. Uiteraard moet de verklaring dan wel een stempel van het bewuste postkantoor bevatten.

Met vriendelijke groet,

NTI
Els Beltman, hoofd klantenservice

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Er zijn wel twee andere studenten met een gelijk e-mailadres,
Mevrouw Elske van de NTI, gelooft u nu echt zelf dat meerdere personen hetzelfde e-mailadres hebben? Beetje onwaarschijnlijk, vindt u zelf niet?

Gaat u schamen en werk voortaan wat grondiger als u weer als kop van jut wordt gebruikt door uw baas en de klagers hier!

Meerder personen met een gelijk e-mailadres. Tssss... :evil:

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Roerganger,

desgewenst zal ik graag de student in kwestie benaderen om hem het verhaal te laten bevestigen, ik vertrouw er echter op dat het niet nodig zal zijn en u mij op mijn woord geloofd. Inderdaad was hier sprake van diverse inschrijvingen vanaf hetzelfde adres.
Het misverstand is uit de wereld en de student in kwestie weer heel enthousiast met de opleiding bezig.

Vriendelijke groet,

Els Beltman

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Inderdaad was hier sprake van diverse inschrijvingen vanaf hetzelfde adres.
Zijn het nu diverse inschrijvingen, of diverse personen? zit toch wel enig verschil in denk ik.

Maar dat het diverse personen zijn die vanaf één e-mailadres inschrijven is uitgesloten. En dat weet u zelf ook wel.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Beste Roerganger,

Alhoewel ik zeker van deze plaats af geen inside informatie vrij wil en zal geven van deze student, kan ik wel melden dat het meerdere inschrijvingen van familieleden waren die met gebruik van een en hetzelfde e-mailadres gedaan waren.

Vriendelijke groet,
Els Beltman

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Ah, kijk, familieleden, dan wordt het al een béétje helderder. Hoewel ik het nog steeds ongeloofwaardig vindt, want een e-mailadres is heel makkelijk aan te maken, dus waarom zullen meerdere familieleden van één e-mailadres gebruik maken, nietwaar.

Waarbij ik het eigenlijk ook redelijk onwaarschijnlijk vindt dat zowel pa als moe, en blijkbaar ook wat kinderen, tegelijkertijd bij het NTI een cursus volgen en van ditzelfde e-mailadres gebruik maken.

Grappig trouwens dat u in uw eerste berichtje naar mij toe aangaf kontakt met de betreffende klant te willen opnemen om uw verhaal te bevestigen, en nu krabbelt u al een stukje terug door te roepen dat u geen persoonlijke gegevens hier neer wilt zetten. Wat overigens terecht is.

Maar u maakt zichzelf bepaald niet geloofwaardiger.

Sorry hoor.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

ik denk dat duidelijk is dat ik geen persoonlijke informatie vrij wil geven, dat is niet aan mij. Maar ik wil zeker de bewuste student vragen hier op het forum te reageren, ik zal hem daartoe vandaag benaderen.

Vriendelijke groet,
Els Beltman

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Ja sorry hoor, maar u schreef in de post waar ik uit quote dat de student in kwestie niet te traceren was omdat u alleen maar een e-mailadres had waar meerdere personen gebruik van maken.

Dat zou inderdaad hooguit kunnen als de provider slechts één mailadres verstrekt, en dat betekent dat al die mensen op hetzelfde woonadres wonen. Dus de woongegevens waren wel degelijk bekend, u geeft het ook aan dat het allemaal familieleden waren. De student in kwestie was dus, in tegenstelling tot wat u schreef, wel degelijk bereikbaar, hooguit dat de initialen niet goed zouden zijn als u een brief zou versturen. Maar ook dat is in een persoonlijke noot in die brief wel op te lossen.

Waarbij ik op wil merken dat er zat andere mogelijkheden zijn om aan e-mailadressen te komen die niet gerelateerd zijn aan de provider. Dus het verhaal blijft een beetje vreemd.

Mevrouw, u rammelt en rommelt maar een beetje. Net als het hele NTI, blijkens de vele klachten hier over zoekgeraakte poststukken.

Els Beltman
Berichten: 97
Lid geworden op: 14 mar 2006 15:50

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Els Beltman »

Zoals ook nu nog te lezen is heeft de student in kwestie contact opgenomen en heeft hij - na intrekken van de overige berichten - een melding geplaatst dat hij tevreden was over de afhandeling.

Vriendelijke groet,
Els Beltman

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dat NTI toch (aan Els Beltman).

Bovendien acht ik het hoogst onwaarschijnlijk dat meerderen uit één familie elk afzonderlijk zich voor eenzelfde NTI-cursus inschrijven.

Zeker niet waar het gaat om een proefpakket.

En dan tenslotte aan de andere forumleden; valt het u ook op dat er steeds meer figuren in dezelfde rol als deze Els Beltman zijn gaan opereren?
Ik moet het deze Els toegeven dat zij kennelijk de ballen heeft om haar echte naam te gebruiken.
Anderen komen langs met vaak een gefingeerde naam en dan eerst zogenaamd met een "vraag" om die dan zelf positief te beantwoorden.

Daarom Els Beltman, ik blijf dat NTI een ramsch-bedrijf vinden maar heb wel respect voor de wijze waarop u dat bedrijf verdedigd.

Grootvader

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Zoals ook nu nog te lezen is heeft de student in kwestie contact opgenomen en heeft hij - na intrekken van de overige berichten - een melding geplaatst dat hij tevreden was over de afhandeling.
Géén antwoord op mijn opmerkingen. Het gaat trouwens om een oud bericht, neem ik aan? U hebt nog geen kontakt met de student in kwestie gehad?

Het valt me trouwens op, mevrouw Els, dat u alle tijd hebt om hier op het forum te hangen? Heeft u niets anders te doen bij het NTI? Uw nagels vijlen en koffie drinken bijvoorbeeld? Of heeft dit forum zo'n hoge prioriteit bij het NTI (omdat de klachten hier openbaar zijn) dat degenen die per brief reageren maar éven moeten wachten? Ik vrees voor het laatste. En ook dat vindt ik geen goede zaak.

Sorry, ik ben nu eenmaal de luis in de pels van degenen die een beetje ongeloofwaardig overkomen.
Laatst gewijzigd door roerganger op 10 dec 2007 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door jor »

Daarom Els Beltman, ik blijf dat NTI een ramsch-bedrijf vinden maar heb wel respect voor de wijze waarop u dat bedrijf verdedigd.

Grootvader

Daar kan ik me zeker in vinden! Op menig forum verschijnen mensen van bv Vodafone/ UPC en meer.Puin ruimen heet dat om slechte reclame te voorkomen.Zou natuurlijk gelijk al bij het bedrijf zelf moeten gebeuren en niet achteraf op het internet.


Jor.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Daarom Els Beltman, ik blijf dat NTI een ramsch-bedrijf vinden maar heb wel respect voor de wijze waarop u dat bedrijf verdedigd.
Volgens Spyderweb is de naam Beltman een veel voorkomende naam in Nederland, dus ik acht het zeker aannemelijk dat mevrouw Els onder haar echte naam opereert. Dat komt zeker niet veel voor op fora als dit, en in dat opzicht heeft ze wel mijn respect.

Toch, als vertegenwoordigster van het NTI spreekt zij nog altijd namens een bedrijf dat niet altijd even koosjer is, en zelf komt ze ook met dingen die ik dus hoogst twijfelachtig vindt. En in dat opzicht heeft ze mijn respect dus weer nièt.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou mevrouw Els, ik zie nog steeds geen reactie van de blijde student die zo goed geholpen is en die met meerdere personen van één e-mailadres gebruik maakt. Gezien uw eerdere posting dat de student in kwestie zo enthousiast met de studie bezig is, heb ik zo het idee dat u de student in kwestie NIET benaderd hebt, omdat het verhaal wat u indertijd hebt opgehangen ronduit flauwekul is.

Jammer, u vertegenwoordigd een bedrijf dat de boel besodemieterd, en als zodanig besodemieterd u ook hier de boel. Dat u dit onder uw eigen naam doet doet daar niks aan af.

Ook op mijn andere opmerkingen bent u verder niet in gegaan. Schijnbaar zit ik er weer niet al te ver naast. Voor mij dus aanleiding om, mocht ik ooit de behoefte hebben een cursus te volgen, dat vooral niet bij het NTI te doen.

Een bijna ex NTI student!
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 12:20

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Een bijna ex NTI student! »

Beetje makkelijk zo'n topic.

Het is pas een uitdaging om reacties te kijgen op het topic:
"tevreden met het NTI"
Dat topic zal wel leeg blijven.

Nu, in 2008 heb ik exact dezelfde klachten als in fora van 2004.
Conclusie: er wordt bij het NTI niets opgelost, de studenten zijn de dupe.
Dus: overweeg je een thuisstudie: nooit bij het NTI!

NTI, zo slecht, het zou verboden moeten worden!

Een bijna ex NTI student!
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mar 2008 12:20

Re: Wie heeft ook problemen met NTI?

Ongelezen bericht door Een bijna ex NTI student! »

QUOTE: Daarom XXX, ik blijf dat NTI een ramsch-bedrijf vinden maar heb wel respect voor de wijze waarop u dat bedrijf verdedigd.

Grootvader

Beste grootvader, de andere kant is wel dat het ook XXX niet lukt om iets te veranderen. Als ze een beetje zelfrespect heeft gaat ze ander werk zoeken. De hele dag ontevreden mensen helpen....


NTI, zo slecht, het zou verboden moeten worden!

Gesloten