LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onzinboetes

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gasssst

Re: Onzinboetes

Ongelezen bericht door Gasssst »

Ik ga bij iedere bekeuring in bezwaar en raad iedereen dit te doen. Als iedereen dat nou deed dan komen ze om in het werk en volgt sepo na sepo. Ik laat ook mijn bekeuringen voor komen. Wat denk je dat een rechtzaak kost? kom ik aan met 30 euro boete. whoehoahaha lachtertje toch.... nog een tip van flip, als je toch wilt betalen maak dan 10 cent te veel over... Hebben ze een hoop extra werk om jou die 10 cent terug te laten storten. **** justitie.
Lekker dom ventje ben jij.
Het CJIB incasseert per jaar 7 miljoen boetes. Er zijn 7 miljoen autobezitters dus iedereen heeft er jaarlijks eentje te pakken. Gemiddeld. Op weg naar mijn werk in een ritje van 30km. zie ik wel 20 overtredingen. Als die andere 6999999 dat ook zo zien komt dat neer op 4,9 miljard overtredingen per jaar, waarmee maar 0,14% van de overtredingen wordt bekeurd. Het schrijven zou dus nog 700 keer zoveel kunnen en valt daarmee best nogal mee dacht ik zo.
Uit je tekst blijkt dat je een ruime ervaring hebt in het ontvangen van boetes. Daaruit concludeer ik dat jij boven het gemiddelde van 1 zit, en daarmee compenseer je diegenen die er onder zitten. Justitie legt er geen geld op toe, en daarom worden boetes hoger naarmate er meer mensen jouw wijze raad opvolgen. De totale kosten moeten worden opgebracht uit de boetes, die daarmee omhoog gaan. Simpel zat. Die kosten komen daarmee voornamelijk ten laste van diegenen die de meeste boetes krijgen, zoals.... jij. Mij deert het niet, ik rij gewoon de maximum snelheid op mijn cruisecontrol en ik zie jou weer bij het volgende stoplicht, alleen tegen lagere kosten dan jij, want ik kom niet aan die ene boete per jaar.
Verder is je tijd je blijkbaar ook weinig waard. Ik weet niet wat jouw tarief is, maar een ochtendje rechtbank is toch een aanzienlijk tijdverlies dat je met harder rijden op de weg niet zomaar terugverdiend hebt. Zo besteedt de normale weggebruiker minder tijd en minder geld aan het verkeer.
Je denkt vermoedelijk zelf dat je het slim aanpakt. Mijn conclusie vind je terug in de openingensregel.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Wat dacht je function dat jij de perfecte man/vrouw bent.
Zou maar ophouden met dat kotsen is niet goed
voor je kepputter.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bot321, je verwoordt het prima. Het gaat me er ook niet om, om de persoon karr-2 onderuit te halen, dat kun je uit mijn laatste alinea halen.

Ik pretendeer ook niet altijd gelijk te hebben, maar steek altijd, voor ik reageer op dit forum, mijn licht op, op sites waarvan ik vrij zeker ben dat daar betrouwbare info te vinden is. Die indruk heb ik bij karr totaal niet.

Ik wil die persoon ook zeker niet wegpesten hier, integendeel. Ieder zijn of haar mening, maar wanneer ik dan weer tig keer moet lezen: ''mensen, zeur niet, een boete is altijd terecht, een fles melk kost nou eenmaal een euro, omdat de boer er anders niets aan verdient" (ik krijg bij de Aldi een liter melk voor 29 cent, maar Karr rekent daar braaf 1 euro voor af......), dan wil mijn geduld weleens opraken.

Toegegeven: er zijn lichtpuntjes........ :idea:

bot321

Bodesjosm 43.
Niet je geduld verliezen is niet goed voor je rikketik.
Ben je het niet eens met karr-2 dan reageren met
goede argumenten en mijn ervaring is dan dat
je niets meer hoort van karr.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Kom maar op met je goede argumenten dan, de meesten zijn zo dom dat ik er niet eens meer op wil reageren.

bodejosm43

Karr, je doet alsof het allemaal nieuw voor je is, maar gezien de reacties hier, ben ik echt niet de enige. Wanneer je mijn berichten eens een keer serieus doorleest, zul je zien, dat het geen gezwets in de ruimte is, maar zelfs die moeite neem je niet. Ik zei eerder: ik heb ook lang niet altijd gelijk, ik doe me niet voor als jurist. Ik ga vooralsnog af op mijn gezonde verstand. Zou jij ook eens moeten doen.

Net zoals zoveel mensen hier zeggen: je zult zelf eens in een dergelijke situatie terecht komen. Dan piep je wel anders. Als jij 65 wordt, en je hebt recht op allerlei kortingen en voorzieningen, dan weiger jij die hulp toch gewoon, dan ga je toch gewoon eigenwijs het volle pond betalen voor je bus- en treinkaarten, terwijl je recht hebt op korting. Als je zo redeneert voor anderen, moet je dat voor jezelf ook doen.

In de supermarkt weiger je toch gewoon een voordeelverpakking te kopen, omdat die lagere prijs je principieel tegen de borst stuit?

Je reageert nu alleen maar zo, omdat veel mensen nu kenbaar maken je argumenten niet bepaald te kunnen waarderen. Sta toch eens een keer open voor de situatie van anderen, en stap eens van je standpunt af dat iedereen altijd maar alles moet accepteren.

Maar ja, wat wil je: jij hebt recht op huursubsidie, maar weigert het principieel. Je mag je hypotheekrente opgeven aan de belasting, maar doet het niet, omdat het kennelijk zo zielig is dat de belastingen daardoor geld mislopen.

Moet ik nog doorgaan? Je vroeg toch om argumenten? Ik houd hierbij op met je in discussie te gaan. Ik nam het straks nog enigszins voor je op, maar je wil het niet eens zien.

bot321

Kijk dat is nou echt weer zo'n reactie van karr-2
Hij heeft zelf niet in de gaten hoe dom hij reageerd.
Hij verkondigt zijn eigen mening en niet die van een ander.
Mag best van mij hoor maar waarom is die ander dan
dom en onze beste karr niet.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Karr lijkt me het type dat de hele dag achter zijn/haar bureau zit en onder het mom van een dure baan de hele dag zit te internetten of zo.

Zich verplaatsen in een ander kan deze persoon blijkbaar niet.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

@ karr.
Volgens de mij ben jij de laatste die op het cda zou stemmen.
Van normen en waarden heeft u geen kaas gegeten.
U komt over als een verwent persoon die nooit zijn eigen billen heeft hoeven te wassen.
U kun hier snel een einde aan maken door wat meelevender te zijn (sociaal).
Toch ook in u schuild een sociaal mens.

nl1sms

Ongelezen bericht door nl1sms »

Gasssst ??? en dan ben ik dom zeg jij ? whoehahahah dacht je dat de bekeuringen goedkoper werden als ik niet in bezwaar ging ? Wordt es wakker man.... wake up and smell the coffee. Als justitie het nodig vind om je te gaan vervolgen voor 3 km te hard na correctie en je hebt NOTA BENE het RECHT om in bezwaar te gaan waarom mag ik dat GVD niet doen dan? Als ze toch mijn zuurverdiende geld moeten hebben dan zullen ze er moeite voor doen ook. Enne je wilt niet weten hoe vaak een boete van mij gesopeneerd is, dus het heeft effect. Laat ze maar meer bekeuringen uitschrijven als meer mensen ook in bezwaar gaan komen ze om in het werk en volgt sepo na sepo. Regels zijn er om gebroken te worden ! $"£%£$% justitie! Ga boeven vangen of wordt smeris...

Gasssst

Ongelezen bericht door Gasssst »

Gasssst ??? en dan ben ik dom zeg jij ?
Ja.
dacht je dat de bekeuringen goedkoper werden als ik niet in bezwaar ging ?
Nee. Waar lees je dat dan?
Ik zeg dat ze duurder worden als iedereen jouw 'raad' gaat opvolgen. Niet mijn probleem, want ik krijg de boetes niet. Maak vooral gebruik van je recht. Een recht dat net als medische zorg, AOW, een schone straat, en scholing wel betaald moet worden. Door mensen zoals.... jij.
En om een halve dag te moeten besteden bij de rechtbank komt voor een bordenwasser als jij neer op 25 euro die je aan inkomstenderving al kwijt bent nog voordat de politierechter de stukken ingezien heeft.
Maar even voor de interesse, hoeveel bonnen ontvang jij nou zo ongeveer per jaar? Maar ga er vooral mee door. Want met de controles die betaald worden door mensen zoals.... jij, wordt het veiliger voor de mensen zoals... ik. Op weg naar weer een weekendje erop uit met een reis van 5 minuten langer, maar met onze poen nog in de zak. En dan doe jij toch lekker af en toe een ochtendje rechtbank? Ik zeg maar zo: Ieder zijn eigen fun.

just the cook

Ongelezen bericht door just the cook »

karr-2

Geplaatst op 21 Mrt 2006 00:49 door karr-2

--------------------------------------------------------------------------------

Laten we 1 ding voor op stellen. Boetes zijn never nooit geen onzin, stuk voor stuk zijn ze uitgeschreven omdat je een overtreding begaan hebt en daarvoor moet betalen. Simpel zat.
Karr heeft niet altijd ongelijk. Hier ben ik het helemaal mee eens.
En er zijn walgelijk veel regels in Nederland, en er komen er ook steeds meer bij, maar als je je er niet aan houd krijg je een boete. Helaas, maar dat doe je dan toch echt zelf!
Niemand die je dwingt.

karr-2

Dank je wel, eindelijk iemand die de waarheid onder ogen durft te zien.

karr-2

Ten eerste zal ik dat soort enveloppen nimmer in mijn brievenbus vinden, simpel weg omdat ik me aan de regels hou. Ik loop al ruim 30 jaar rond op deze wereld en ik durf met de hand op het hart te zeggen dat ik nooit maar dan ook nooit een boete heb gehad, een verkeerde rekening heb gehad of op andere wijze ellende heb gehad met overheid. politie of welke instantie dan ook.

Ten tweede is het verhaal over de persoon die onverwacht naar een andere stad moet nietszeggend. Geen enkele gebeurtenis is zo onverwacht dat je geen 5 minuten kunt wachten om een kaartje te kopen of de volgende trein nemen. Als je dan toch kiest om te gaan betaal je een boete die je achteraf weer terug krijgt, simpel zat.

Ten derde is een boete van een incassobureau van 100 euro niet altijd terecht, dat hangt van de hoogte van het vorderingsbedrag af. 2, 95 zal nooit met 100 euro verhoogd worden, laten we wel realistisch blijven hier. Een vordering van een incassobureau hoeft niet per definitie terecht te zijn, maar dat is iets tussen de opdrachtgever van het incassobureau en de schuldenaar, daar zit het incassobureau niet tussen, die voert alleen een opdracht uit, meer niet.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Het probleem is dat er zoveel regels zijn waarvan er veel zinlozen, wordt zelfs toegegeven vanuit bovenaf.
En als makke schapen betalen we ook nog. Het is toch van de zotte hoe vaak we domme zaken (die veel geld kosten) gewoon als hollandse domme schapen betalen, we zouden eens moeten gaan protesteren, doen ze in het buitenland ook en gelukkig ook hier...maarja er zijn altijd een aantal personen die ons gaan tegenhouden onder het mom van eigenschuld, dikke.. tja die profiteren er zeker van, kan niets anders bedenken.
Bah wat netjes en burgerlijk als je keurig je bekeurinkjes betaald en je nooit eens opwindt over achterlijke bekeuringen!!!
Ik blijf klagen zodra ik weer een bekeuring voor 56 km p/uur krijg van een of ander hufterig laf agentje die zijn quotum moet halen...

bodejosm43

Waar mijn bericht van hierboven gebleven is, is mij een raadsel. Plop, en het is weg.

Maar ik houd me even niet aan mijn afspraak niet meer op karr te reageren. Ten eerste, omdat ie nu ook zinnige dingen zegt, ten tweede omdat ie toch weer dingen beweert die niet kloppen.

Karr. Jij kunt nooit weten of jij onterecht een brief van een incassobureau in je brievenbus vindt. Het KAN je overkomen dat een grapjas jouw gegevens heeft opgegeven, en dat je daardoor een bericht van een incassobureau krijgt. Helaas is het mezelf overkomen, maar ik ben niet zo'n schaap dat een dergelijke rekening blindelings betaalt. Kun jij dus garanderen dat jij nooit het slachtoffer zal worden van een grapjas? Waar haal jij dat onbegrensde vertrouwen in de mensheid vandaag?

Dat bedrag van 2,95 verhogen met 100 euro. Jij zegt dat dat niet kan, het moet wel realistisch blijven. Ik haal niet voor niets het voorbeeld intrum justitia en front international aan. Daarbij kan het namelijk weldegelijk. Zie maar:

2,95 verzendkosten, 10 euro aanmaningskosten, 15 euro adminstratiekosten, 20 euro diversen, 65 euro incassokosten.

En dat is 110 euro bovenop een vordering die het bedrijf niet eens had op mij. Ik vraag je dit in alle eerlijkheid: zou JIJ dat betalen? Ik had nooit iets bij die sokkologen besteld, en na veel telefoontjes heen en weer, erkenden ze ook dat dit zo was. En plotseling laat NOCH intrum, NOCH front international meer iets van zich horen. En dat al 3 jaar niet.

Of een onverwachte gebeurtenis zo nietszeggend is als jij beweert, dat bepaal jij niet. Ik gaf ermee aan, dat er altijd situaties denkbaar zijn, waarom een reiziger gewoon geen gelegenheid heeft om een kaartje te kopen. Ietd dergelijks is een collega van mij werkelijk gebeurd.

Die hoorde tijdens zijn werk, dat zijn broer was overleden. Hij bedacht zich geen moment, spurtte naar het station, en rende pardoes de trein in. Onderweg bedacht ie zich pas dat ie geen vervoersbewijs had. Hij legde het verhaal uit aan de conducteur, en die keek dan wel bedenkelijk, maar accepteerde het excuus. Zou jij in dat geval die man een boete hebben gegeven? De NS stuurde mijn collega zelfs nog een condoleance. Maar liet hem wel de treinrit betalen. Dat zou ik als conducteur ook niet hebben gedaan, maar hij moest ook nog terug, en dan zou hij echt problemen kunnen krijgen.

Jij hebt het voorts over incassobureaus. Leg jij hier de mensen maar eens uit wat een incassobureau wel en niet mag. Ik zeg jou hier dat incassobureaus veel meer doen dan ze wettelijk mogen. En ik ben echt geen jurist, maar iemand die niet bang is voor de gespierde taal van een dergelijk bureau.

nl1sms

NEe je mag niet klagen als je een bekeuring hebt gekregen, je mag al helemaal geen gebruik maken van je recht om bezwaar aan te tekenen. Althans... dit vinden sommige mensen... mensen die een beetje dom zijn... mensen die denken dat boetes duurder worden omdat mensen in bezwaar gaan. Hoe dom, naief en kortzichtig kun je zijn? En dan ben ik een bordenwasser? hoe kom je aan de wijsheid ? en waarom ga je gelijk denegrerend lopen doen terwijl ik alleen mijn mening geef? waarom ben je zo opgefokt gassssssssssstttiee ? chill man.. wees blij dan dat er mensen zoals mij zijn, want ik betaal toch flink mee? je krijgt toch zelf geen boetes ?? waar maak je je druk om... ben je smeris ofzo???? grote bek in een net pakkie maar als ik je prive tegen kom loop je voor deze bordenwasser om. Zo niet dan spreek ik graag met je af... gaan we kijken wie er hier opgefokt is.. ok ?

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Het wordt tijd dat als je hier een bepaald aantal boetes hebt, dat je voor een bepaalde tijd je rijbewijs kwijt bent. Zou misschien een flinke straf zijn voor nl1sms.

nl1sms

Whoehahahahaha! wat een straf zeg!!! Al moet ik gaan zitten man.. hou toch op! Dacht je dat ik dan braaf 50 ga rijden?

Bailey

Ongelezen bericht door Bailey »

Hahahahaaa....ik wil wel eens zien of je echt nog zo hard lacht als je je rijbewijs kwijt bent of als je inderdaad moet gaan zitten.

Even een andere vraag: waarom wil jij je niet aan de regels houden?

Gesloten