Lekker dom ventje ben jij.Ik ga bij iedere bekeuring in bezwaar en raad iedereen dit te doen. Als iedereen dat nou deed dan komen ze om in het werk en volgt sepo na sepo. Ik laat ook mijn bekeuringen voor komen. Wat denk je dat een rechtzaak kost? kom ik aan met 30 euro boete. whoehoahaha lachtertje toch.... nog een tip van flip, als je toch wilt betalen maak dan 10 cent te veel over... Hebben ze een hoop extra werk om jou die 10 cent terug te laten storten. **** justitie.
Het CJIB incasseert per jaar 7 miljoen boetes. Er zijn 7 miljoen autobezitters dus iedereen heeft er jaarlijks eentje te pakken. Gemiddeld. Op weg naar mijn werk in een ritje van 30km. zie ik wel 20 overtredingen. Als die andere 6999999 dat ook zo zien komt dat neer op 4,9 miljard overtredingen per jaar, waarmee maar 0,14% van de overtredingen wordt bekeurd. Het schrijven zou dus nog 700 keer zoveel kunnen en valt daarmee best nogal mee dacht ik zo.
Uit je tekst blijkt dat je een ruime ervaring hebt in het ontvangen van boetes. Daaruit concludeer ik dat jij boven het gemiddelde van 1 zit, en daarmee compenseer je diegenen die er onder zitten. Justitie legt er geen geld op toe, en daarom worden boetes hoger naarmate er meer mensen jouw wijze raad opvolgen. De totale kosten moeten worden opgebracht uit de boetes, die daarmee omhoog gaan. Simpel zat. Die kosten komen daarmee voornamelijk ten laste van diegenen die de meeste boetes krijgen, zoals.... jij. Mij deert het niet, ik rij gewoon de maximum snelheid op mijn cruisecontrol en ik zie jou weer bij het volgende stoplicht, alleen tegen lagere kosten dan jij, want ik kom niet aan die ene boete per jaar.
Verder is je tijd je blijkbaar ook weinig waard. Ik weet niet wat jouw tarief is, maar een ochtendje rechtbank is toch een aanzienlijk tijdverlies dat je met harder rijden op de weg niet zomaar terugverdiend hebt. Zo besteedt de normale weggebruiker minder tijd en minder geld aan het verkeer.
Je denkt vermoedelijk zelf dat je het slim aanpakt. Mijn conclusie vind je terug in de openingensregel.