LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Welke auto vind jij het leukst qua uiterlijk?

Citroën C1
23
28%
Peugeot 107
20
25%
Toyota Aygo
38
47%
 
Totaal aantal stemmen: 81

P@tje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2008 13:05

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door P@tje »

@Ulbe

over de afwijking van snelheidsmeters: door de schaal aan te passen wordt altijd een iets hogere snelheid aangegeven, dat zegt echter niets over de nauwkeurigheid van de kilometerteller.

De kilometertellers zij vaak wel accuraat (tenzij er een andere bandenmaat is gemonteerd natuurlijk). Al wijkt je snelheid 7% af, de kilometerteller hoeft dan niet 7% af te wijken. Dat zou ook een te rooskleurig brandstofverbruik suggereren.

Om politieke redenen (aansprakelijkheid) bouwen fabrikanten afwijkingen in de snelheidsmeter in.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Lang leve de milieu mafia. Resultaat van de geitenwollensokken lobby:
We nemen een autootje erbij.
En die andere auto maar parkeerruimte innemen en voor korte ritjes gebruiken zeker.
Als je dan echt de brandnetel taliban wil steunen ga dan met de bus ipv zo'n lelijk hokje erbij kopen.

P@tje
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 mar 2008 13:05

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door P@tje »

sorry consumentt ik heb geld teveel.....

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Miquel »

Zelf heb ik ooit dit topic opgestart in het verleden, omdat ik toen serieus over de aanschaf van één van de drieling aan het nadenken was. Ik heb er ook in proefgereden. Het leek er zelfs op dat het uiteindelijk de Aygo zou gaan worden; die was met onze wensen die we toen hadden voor ons het voordeligst. En toch is die het uiteindelijk niet geworden. In augustus kwam in dezelfde prijsklasse de Renault Twingo II uit en na de proefrit daarin wisten we: die gaat het worden! En sinds november jl. zijn we daar de trotse en tevreden eigenaars van. Maar we moeten toegeven dat we ook de drieling er nog steeds heel erg leuk uit vinden zien; net zo stoer en fel als ons rode scheurijzer. Eind goed, al goed.

:) Miquel.

Oh ja, nog één ding wat mij een beetje binnen mijn eigen topic stoort en wat ik nog even kwijt wil:

@Consumentt: graag iets meer respect voor de mening van je medemens! Dat jij ze lelijk vind is jouw mening en die mag je gerust hebben, maar die hoef je hier niet zo uitgebreid in meerdere onzinnige reacties te ventileren binnen dit topic; dat zegt meer over jou als over de betreffende auto's. Je hebt je mening nu duidelijk genoeg kunnen uiten hierover. Verder kun jij niet bij iemand in de portemonee kijken en zou je wat meer respect mogen hebben voor de medemens die ook mobiel wil zijn maar daarvoor wat minder de financiële middelen heeft. Afgezien daarvan zijn er ook mensen zoals ik die wel meer kunnen betalen, maar niet willen betalen omdat ze een auto een hele slechte investering vinden en liever in plaats daarvan andere dingen doen met hun geld, bijvoorbeeld vaker op vakantie, etc. Zoveel mensen, zoveel wensen en zoveel meningen.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Zie je wel dat die hokjes slecht voor het milieu zijn :!:
Houden mensen geld over om vaker op vakantie te gaan, dat is goed voor het milieu....

Zoiets als "Nee hoor ik ben gestopt met roken, ik neem nu sigaren" :evil:

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door kampvuur »

hahahaha grapjas..volgens mij wil je ook zo goedkoop rijden, maar je durft niet in zo koekblik,
dus spuit je maar kritiek om je eigen gevoel op peil te houden??

Als tweede auto is het helemaal niet gek, en niet iedereen wil groot rijden, heeft alleen maar meer nadelen dan voordelen in het huidige verkeer en belastingpolitiek.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door D1RK »

Breng je bandenspanning op 2.4 en minder comfort maar wel 4% zuiniger bij zelfde rijstijl, dus....

jdevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 17:01

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door jdevos »

:lol:
tja voor het leuke uiterlijk van de aygo heb ik ook gekozen...levertijd zou max 12 weken zijn.....ik wacht nu al vanaf 12 januari dus nu meer dan 16 weken op "mijn"aygo,.....en nog steeds niets! Had ik nu maar voor de c1 gekozen..... :(

balen

helpendehand
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mei 2007 21:03

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door helpendehand »

Consumentt heeft wel gelijk,dit rijdende trio is toch de brabant van de 21e eeuw!

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Consumentt »

Trabant bedoel je :wink:

Er is wel 1 verschil, in de DDR kon je niks anders kiezen. In NL wel. Lijkt wel een soort vrijwillig communisme hier.

inahenk
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2008 18:11

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door inahenk »

Ik heb ook een peugeot 107 besteld en heb inderdaad een levertijd van 4 maanden. :(
Het is inderdaad even slikken, want je wilt natuurlijk zo snel mogelijk in je nieuwe auto rijden.
Echter gezien het feit dat de postcodeloterij al maanden elke dag een 107 weggeeft valt mij de levertijd toch nog redelijk mee.
Tussen nu en een maandje hoop ik eindelijk in mijn eigen "handtasje" te mogen rijden. :)

bhsado
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2007 13:35

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door bhsado »

Helpendehand en consumentt:

Ze geven aan dat je keuzes kunt maken, en vinden het dom om voor een Aygo/107/C1 te gaan? Het enigste wat daar dom aan is, is hun opmerkingen zelf.

Wat is jullie probleem?. Laat ieder zijn eigen keuze maken.

henkjan99
Berichten: 21
Lid geworden op: 19 mei 2004 12:41

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door henkjan99 »

Verschil tussen de auto´s is niet echt groot, maar wel degelijk aanwezig:

- CSC (Cornering Stability Control) standaard op Citroën C1 (Peugeot weet ik niet)
- Toyota heeft standaard mistlampen en airco, net als 6-speakers en bluetooth-applicatie op de Dynamic Blue.
- 6 speakers vanaf de Aygo Comfort itt de anderen.

mutske2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:35

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door mutske2 »

@miquel
qoute: Zelf heb ik ooit dit topic opgestart in het verleden, omdat ik toen serieus over de aanschaf van één van de drieling aan het nadenken was. Ik heb er ook in proefgereden. Het leek er zelfs op dat het uiteindelijk de Aygo zou gaan worden; die was met onze wensen die we toen hadden voor ons het voordeligst. En toch is die het uiteindelijk niet geworden. In augustus kwam in dezelfde prijsklasse de Renault Twingo II uit en na de proefrit daarin wisten we: die gaat het worden! En sinds november jl. zijn we daar de trotse en tevreden eigenaars van. Maar we moeten toegeven dat we ook de drieling er nog steeds heel erg leuk uit vinden zien; net zo stoer en fel als ons rode scheurijzer. Eind goed, al goed.

Miquel.


Ik las vanavond dat eerste berichtje waarmee je deze topic startte... ik dacht meteen; hé daar ga ik even op reageren, dat inmiddels de TwingoII een hele leuke auto is in dezelfde prijsklasse maar dan veel completer :D
Maar je was al zover hahaha. Ook ik kocht 'm na proefritjes in die andere boodschappenautootjes (zo noem ik ze stiekum wel....)

groetjes van een tevreden TwingoII rijder

jantje9160
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2009 08:21

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door jantje9160 »

Sinds drie weken is mijn vriendin de eigenaar van een nieuwe aygo 2009, nu ben ik zelf een ferfente ford rijder maar was toch verrast door de rij kwaliteiten ven deze auto. De drieling bestaat nu zo`n jaar of drie en veel kinderziektes waaronder de deurrubbers zijn eruit gehaald. Het verhaal van consument is ook lulkoek als ik afga op zijn idee dat er zo weinig ruimte in is dat er geen kinderen inpassen dan kun je simpel de achterleuning laten zakken waardoor je de laadruimte enorm vergroot. Ik ben vrij groot en kan er comfortabel in zitten. En ik vind zo`n overdekte fiets gezien het weer in nederland toch ff beter dan de manier waarop consument zich verplaatst, waarschijnlijk met een standaard fiets omdat hij zich geen auto kan veroorloven en dan maar balen als hij voorbij gereden wordt door een van de drieling

marijkew
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:08

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door marijkew »

Hallo,
Mijn C1 kocht ik in mei 2008, in oktober water onder mat bestuurderplaats ontdekt. Sindsdien water overal: via achterlampen (vocht achter glas) naar reservewiel. 5x garage, nieuwe rubbers etc etc, kan niet verholpen worden. Nu overeenkomst met garage: nieuwe auto tegen bijbetaling. Gister even naar nieuwe auto gekeken, water in achterlicht! Hoe kan dit? Ze hebben van de nieuwe auto de achterlichten verwisseld met die van de oude auto! Dit schijnt normaal te wezen in mijn garage. Ze hebben bij de fabriek nieuwe lichten besteld voor mijn nieuwe auto, die dus nog geen km heeft gereden. Is het normaal om onderdelen van een nieuwe auto te halen om een reparatie te verrichten aan een andere auto?
Marijke

Tip: ga met je nieuwe C1 Aygo Peugeootje meteen naar de wasplaats en controleer daarna direct alle plaatsen, onder de matten, bij je reservewiel, en kijk met mooi weer of je lichten vochtwasem vertoont

Silvia1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2009 16:03

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door Silvia1974 »

Hééé, klinkt precies zoals mijn Peugeot 107 van juni 2007.
Al tig keer in de garage geweest en uiteraard niets kunnen vinden. Heb al 3winters mijn ruiten aan de binnenkant (!!) ijs kunnen krabben. Ook in het najaar is het een hel, het water druipt van de ruiten af, en dan heb je een nieuwe auto, ja ja. De laatste keer zouden ze het gevonden hebben, een niet goed afgesloten naadje van de achterlamp unit. Sindsdien lijkt het minder... Maar goed, heb hem fijn ingeruild op een nieuw type ford Ka (had ik hiervoor ook 2x gehad en nooit wat mee gehad, met geen enkele auto trouwens, ook Fiat seicento nooit). Helaas is vorige week de waterpomp kapot gegaan bij slechts 24.000 km !!! en nog geen 3 jr. oud!!! :( Dit was in korte tijd al de 2e Peugeot 107 die bij de dealer kwam met dit euvel, die andere auto was ook nog geen 3jr. oud net als die van mij. Helaas biedt Peugeot maar 2jr.garantie (Toyota 3jr.) en moeten rijders van Peugeot dit dus wel betalen. Bij navraag blijkt dit euvel een vaker voorkomende klacht te zijn bij alle 3 de autootjes. Mocht je deze kosten dus willen vermijden, koop dan een Aygo, daar had het me niets gekost, garantie nl.

hvegte
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 11:35

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door hvegte »

We hebben in ons gezin 2 Toyota Aygo's, een schakel en een automaat. Met de schakel wordt niet echt rustig gereden, het verbruik van deze ligt hoger dan 1:14. Met de automaat wordt wel rustig gereden maar deze haalt de 1:16 nauwelijks. Graag zou ik weten wat de ervaringen van andere gebruikers zijn v.w.b. het verbruik van de Aygo automaat.

aomm
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2009 00:14

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door aomm »

Hallo,

Wij hebben een 2tronic van maart 2009.
Eerste tank een verbruik van 1/18.
De laatste keer getankt en een verbruik van 1/20.
Helaas moet ik nog even wennen aan de auto, constant te hard rijden.
Loopt lekker vlot maar nog pas 800km ermee gereden.

succes

hvegte
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2009 11:35

Re: Citroën C1, Peugeot 107 of Toyota Aygo?

Ongelezen bericht door hvegte »

Met mijn Toyota Ayro automaat rijden we gemiddeld 1:16. De 1:23 waar Toyota reclame mee maakt wordt dus echt nooit gehaald. Wel moet ik hierbij vermelden dat de airco continu in gebruik is, dit kan wel 20% meer brandstof kosten heb ik op diverse sites gelezen. De 1:18 - 1:20 moet dus haalbaar zijn als de airco niet gebruikt wordt. Ik ga 't niet uitproberen.

Gesloten