LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressief gedrag UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Lau10 »

Agro annex Hoffie, zij geeft aan :De bron was RTL-Z . Nou dat is dan juridisch onderbouwt en wordt voor waarheid versleten.

KPN stoot juist alle activiteiten af die met een kabel en internet ed te maken hebben, het liefs zouden ze fuseren met UPC vlg ene Scheepmakers. :D :D :idea:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Eens ff kijken: Je krijgt een brief van joepie (heb ik gelezen bij mijn schoonouders)

Je krijgt dus ONGEVRAAGD zo'n speeltje bezorgd.

Staat er in de voorwaarden van joepie, dat, mochten ze hun abonnees iets ongevraagd toezenden, het recht van eigendom ten allen tijde bij joepie ligt en de klant daarmee accoord gaat ?

Zo ja, is weigeren de enigste remedie. (Ik geloof er geen barst van)
Zo nee, geef em aan een knutselgraag neefje, of gebruik em als keukentrapje o.i.d. :lol:

Ik heb begrepen, dat er voor ontvangst getekend moet worden. Wat bewijst dat ? Alleen, dat je het ding ontvangen hebt en nog steeds niet, dat je er om gevraagd hebt ! (Bovendien is het geen noodzakelijk atribuut om tv te kunnen kijken via joepie, zodat ze zich daar niet op kunnen beroepen; dat had alleen gekund, als er geen analoge signalen meer worden doorgegeven. Bovendien zou in dat geval joepie de av moeten wijzigen en dat geeft de abonnee weer het recht, het contract onmiddelijk te beeindigen: kun je toch beter een schotel nemen....)

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Wisten jullie dat UPC een afdeling heeft met zo'n 10 man die forums afgaat om zich daar in the mengen en zo in het voordeel van UPC kunnen spreken. Als ik dit forum lees krijg je bijna het idee dat er hier...

Hou toch op met het afblaffen van Argo. Jullie weten niks van zijn/haar situatie. Wel eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die op locaties wonen waar ze zo'n beetje alleen van UPC gebruik kunnen maken.
TV via ADSL2 staat nog in de kinderschoenen. Digitene heeft nog steeds geen landelijke dekking, en als er een flat naast de zuidkant van je huis staat, dan kun je een schotel ook wel vergeten.

Over de actie van UPC, ja die is agressief. Stel iemand is slecht te been en zonder familie. UPC komt de ongevraagde mediabox niet ophalen, dus die persoon zal iets moeten regelen. UPC jaagt zo mensen ongevraagd in de kosten. Is het niet het 10 cpm service nummer om te vragen wat je met de mediabox moet, dan is het wel de tijd die ze moeten uittrekken om het ding terug te brengen. Ben je slecht te been of is het postkantoor niet om de hoek. Dan wordt het al snel de auto of het openbaar vervoer. Pak je de auto, dan nog effe geld in de parkeermeter voor het postkantoor.

En dan zijn er nog mensen die dit normaal vinden. Hou toch op over schitterende mediaboxen. Word toch wakker en word een mens.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Je kunt alles neerschrijven, prima toch. UPC blijft overeind staan als de beste en vriendelijkste. :D

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hoezo jaagt de mensen op kosten? Er wordt van tevoren eerst na je gebeld of je de mediabox wel wilt hebben?

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Hoezo jaagt de mensen op kosten? Er wordt van tevoren eerst na je gebeld of je de mediabox wel wilt hebben?
Bij ons is de mediabox in mijn vakantie afgeleverd. Voor de vakantie ben ik inderdaad door UPC gebeld. Toen heb ik aangegeven dat ik geen intresse had. Dus dat telefoontje vooraf slaat gewoon nergens op. Ik geef aan dat ik hem niet wil, vervolgens krijg ik hem toch en moet ik hem zelf naar het postkantoor terug brengen. Dit grapje kost me dan eerst een telefoontje naar UPC 10 cpm, vervolgens benzine plus een kaartje voor de parkeermeter.

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Je kunt alles neerschrijven, prima toch. UPC blijft overeind staan als de beste en vriendelijkste.
Vriendelijkste, echt niet. Als ze zo vriendelijk zijn, waarom komen ze dan die mediabox niet zelf ophalen? Als je hierover naar UPC belt, dan zijn ze niet bereid om je ook maar even serieus te woord te staan. Zodra je aangeeft dat het lastig voor je is om de mediabox zelf naar het postkantoor te brengen en aangeeft dat ze hem bij je thuis kunnen komen ophalen, dan krijg je te horen: "Nou als U niet wilt meewerken dan moet U dat zelf weten. Ik verbreek nu dit gesprek." Noem jij dat vriendelijk?

Herman J
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 okt 2005 12:15

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Herman J »

Er zijn hier verschillende mensen die klagen over de agressieve werkwijze van UPC (hier ben ik het WEL mee eens) maar zij zien niet dat ook zij zich van een behoorlijke agressieve kant laten zien. Natuurlijk worden zij op agressieve wijze benaderd door (vermeende) UPC medewerkers maar als je tegen agressief gedrag bent moet je het niet zelf gaan gebruiken lijkt mij.

Er wordt ergens gezegt dat UPC telefonie/internet goedkoper is dan bij KPN maar dit is echt niet waar. Wij zijn begin dit jaar overgestapt van het UPC pakket naar het internetplusbellen van KPN en met dezelfde snelheid van het internet zijn wij elke maand € 15,= goedkoper uit dan bij UPC.

UPC is alleen goedkoper tijdens de aanbieding, daarna ga je dik meer betalen dan bij de KPN.

jokra
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2006 13:20

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door jokra »

bij ons is de mediabox zonder een vooraf telefoontje bezorgd. we hebben veel storingen en de box gaat dan ook binnenkort terug. :(

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Ik blijf een UPC fan :) :idea:

qwerty99
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 aug 2006 12:43

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door qwerty99 »

Ik blijf een UPC fan
Daar heb je ook het volste recht op als je tevreden bent. Ikzelf heb eigenlijk nog nooit problemen met UPC gehad (heb alleen TV van UPC), ik vind alleen dat UPC niet netjes is met de manier waarop ze mensen die mediabox door de briefenbus schuiven. Tevens zullen ze moeten accepteren dat zo'n manier van handelen wel eens ergernis kan opleveren. Zoals ik al heb gezegd heb ik hem zelf terug gebracht. Dat is inmiddels 3 weken geleden. Tot nu toe heb ik nog geen bevestigging of zo mogen ontvangen van UPC. Ik vind dat ze op zijn minst een briefje mogen sturen zodat ik zeker weet dat ze over 5 maanden niet per ongeluk 2,16 (of zoiets) bij mijn nota's erbij optellen.
Zeg nou zelf, zou jij het accepteren dat NUON jou nu ook een mediabox gaat opsturen zodat je digitale TV via hun 230 net kan ontvangen? Nee toch. Als alle bedrijven dit spontaan gaan doen, dan wordt het wel erg druk op het postkantoor.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

Laat de TGP hiet nu eens blij mee zijn :)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Je kunt alles neerschrijven, prima toch. UPC blijft overeind staan als de beste en vriendelijkste.
Goh, UPC heeft zowaar 1 tevreden klant.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Nou Ron als je goed heb opgelet zijn het er wel wat meer.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door FerryG »

Ja, net zoveel als er idioten zijn in Nederland.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

idioten zijn in nederland, dus als bij iemand het wel goed draait is het toch een idioot.
Dat geloof ik niet mischien zitten er een hoop idioten achter een toetsenbord (trek het je niet persoonlijk aan) maar dat is een ander verhaal.

Consument145
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2006 23:15

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Consument145 »

Jullie zitten hier allemaal elkaar af te maken over details, laat elkaar als eerste is in waarde en ventileer je mening over de stelling en ga elkaar niet persoonlijk af zitten maken. Dit is nl een forum van een consumentenprogramma.
UPC moet stoppen met deze zeer agressieve marketingmethodes als ik graag digitale televisie van dit bedrijf wil kan ik daar echt wel zelf voor bellen of schrijven. Ik heb persoonlijk een aantal weken geleden een brief gehad waarin op een erg indirecte manier wordt aangegeven dat ik voortaan digitale televisie zal gaan krijgen, binnekort krijg je het pakket gratis thuisgestuurd. Nu zag ik meteen de adders onder het gras vandaan kruipen en heb meteen gebeld naar het gratis nummer dat er in de brief stond als ik nog vragen had, warempel ik kreeg meteen een aardig medewerker aan de lijn. Maar deze medewerker kon mij niet helpen daarna wordt ik doorverwezen naar een ander telefoonnummer ( Wat een service ! ) Dat beldde ik meteen maar hier was natuurlijk wel een erg lange wachtrij, na 15 minuten werd ik geholpen en het zou geannulleerd worden ( Iets annuleren als je niets besteld heb ? ) Een klacht kon ik telefonisch niet kwijt dat moest ik maar met de post doen of via internet. Een week ga ik bij TPG een pakket ophalen, nog niets vermoedend. Wat blijkt > Het is van UPC ! Ik vind dit echt een smerige manier van een paar grijpstuivers extra opstrijken, kijk als je een antwoordformulier invult of op andere manier interesse toont ben je daar zelf bij en iedereen weet dat je hierbij de kleine lettertjes moet lezen. Maar wat UPC hier doet vind ik echt aansmeerderij en jammer genoeg is deze manier van marketing geen ontwettelijke daad maar zou dat wel moeten. Ik zal in de toekomst dus wel heel hard nadenken of ik nog diensten / producten van UPC wil afnemen. UPC moet stoppen met deze "jungle marketing" en er gewoon voor zorgen dat ze betrouwbaarheid uitstralen.

carlolugt
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2006 16:53

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door carlolugt »

:x Ben niet blij met UPC.
Ik krijg ongevraagd het installatiepakket thuisgestuurd ( aangenomen door zoon van 12 jaar).
Ik heb digitale TV van KPN wat niet werkt, dus zit niet op dit soort zaken te wachten.
Heb op internet gezocht naar een tel.nr. om te bellen dat ik dit niet wilde. Eindelijk een nr gevonden, heb verschillende malen geprobeerd te bellen. Heb in totaal 26 min in de wacht gehangen a 0,45 cent per minuut. Uiteindelijk opgehangen en verder gaan zoeken naar een email adres en deze gelukkig gevonden. 2x moeten mailen om eindelijk een reaktie te krijgen.
Had misschien anders gekund, maar daar was ik op dat moment niet van op de hoogte.
Ik vind het schandalig dat ik zoveel moeite moet doen en geld moet betalen om iets waar ik niet om heb gevraagd.
Er wordt mij door UPC vriendelijk verteld dat ik hun reclame! met de aankondiging dat ze dit zouden bezorgen maar had moeten lezen. Nou ik heb niets met UPC dus waarom zou ik dat doen. De reclame van de Edah lees ik ook niet, want er is geen Edah bij mij in de buurt.
Ik vraag me af, kunnen zij zomaar op deze agressieve hun producten aan de man brengen??

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door Laurent »

simpele oplossing, pakket dichtlaten en bezorgen bij de PTT, op kosten van UPC gaat het pakket retour, waar kan iemand zich nu druk om maken, UPC heeft er velen aangenaam mee verreast.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Agressief gedrag UPC

Ongelezen bericht door agro »

UPC heeft er velen aangenaam mee verreast.
Foutje moet zijn onaangenaam mee verrast!!!!

Gesloten