LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door scully1 »

Nooit meer wat van Martinus gehoord.Zal wel niets zijn geworden...
DSB heeft het gewoon afgewezen.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Lau10 »

DSB wijst alleen iemand af ,die zij eerst leeg gemolken hebben. :evil:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

DSB wijst alleen iemand af ,die zij eerst leeg gemolken hebben.
Uit de nieuwsberichten heb ik begrepen dat DSB jaarlijks 500.000 aanvragen krijgt waarvan er 450.000 worden afgewezen. Dat is dus 90%.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Lau10 »

die 90 % kunnen de hoger woekerrente nietv opbrengen en de resterende 10 % wordt veerst uitgemolken en daarna op straat gekippert door ene Scheringa ergo DSB.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

die 90 % kunnen de hoger woekerrente nietv opbrengen en de resterende 10 % wordt veerst uitgemolken en daarna op straat gekippert door ene Scheringa ergo DSB.
Lau10, typerender kon u het niet uitgedrukt hebben. Het is een zeer goede kwallificatie. SJZ zal hier de nodige moeite wel mee hebben. Uit welke nieusberichten haalt SJZ zijn stelling vandaan? Ik heb het nergens gelezen. Bovendien is deze kennis enkel bekend bij medewerkers van de diverse bankinstellingen. Hiermee is de zeer milde houding van SJZ, t.o.v. de DSB, verklaard.
Laatst gewijzigd door bergie op 03 aug 2006 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

Nee hoor, heb ik geen moeite mee. Ik heb alleen maar wat feiten genoemd die ik op TV gehoord heb in reportages over DSB. Verder heb ik geen verstand van geldlenen bij DSB, want dat heb ik nooit gedaan.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door stekel »

We kunnen wel naar het Scheringa museum vh. Frisia museum! Zegt wel genoeg over dhr. Scheringa en al zijn financieringsinstellingen dacht ik zo! En ik las in het AD dat dhr Scheringa ontroerd raakt van het DSB stadion in Alkmaar, dat zou hij moeten zijn over al de mensen die hij belazerd!
Laatst gewijzigd door stekel op 05 aug 2006 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.

slorf
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2006 15:24

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door slorf »

ik heb een jaar of 5 geleden een 2e hypotheek afgesloten bij lenen.nl

nou moet ik wel zeggen dat ik in die 5 jaar toch wel bang ben geweest, als je al die berichten zo hoort.

maar ik had dus helemaal geen problemen met ze.

- bij het afsluiten heb ik duidelijk gezegd dat ik geen extra's wilde, alleen de levensverzekering heb ik geacepteerd, maar niet voor de hele looptijd.

- 1e en 2e hypotheek waren bij elkaar niet meer dan 70% van de waarde van mijn huis

- ik wist dat ik binnen 5 jaar ging verhuizen, en dan met de overwaarde
de 2e hypotheek bij dsb kon inlossen


In die 5 jaar is de rente niet verhoogd ( ook niet verlaagd :-(, toen ik ging verhuizen en de hypotheek bij DSB in heb gelost is ook alles netjes afgehandeld.

Zolang je opkomt voor jezelf en je niets laat aansmeren is er volgens mij niet veel mis met dsb ( behalve dan die achterlijke reclames )

Slorf

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door roro25 »

het is vijf jaar geleden gebeurd tijdens de opkomst van DSB groep. Eerst halen ze bepaalde mensen binenn en behandelen die goed. En als de handel goed gaat lopen dan gaan we vuile trucs uithalen zoasl een verplichte kapitaalverzekering om het krediet af te lossen.

Zo werkt het helaas.

Smoker
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 23:22

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Smoker »

Ik heb bij de dsb bank verleden jaar een nieuwe hypotheek afgesloten bij deze bank, vertrouw in godsnaam de adviseur niet op zijn woordt zoals ik heb gedaan, minder betalen per maand en over de rest praten ze niet.
na 1 jaar kom je er achter dat je dan bedrogen uitkomt, rente gaat omhoog en wat ik nooit geweten heb en wat mij ook niet verteldt is dat je een veel hogere hypotheek hebt dan dat je verwacht.
Ik zit nu dus met 4 levensverzekeringen in mijn bezit ze hebben er 2 gekocht en 2 moet ik elke maand betalen.
Dus let op als hun met een contract komen dat je deze zeker leest, desnoods laat lezen door een onafankelijke adviseur.
Dit heb ik niet gedaan heeel stom, nu een goed jaar verder moet ik maar afwachten of ik het nog wel kan betalen.

zucht1234
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:53

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door zucht1234 »

:(

Geen goede adviseur gehad dus...
Ik kan je als tip meegeven; VRAAG zoveel mogelijk dingen om
zekerheid te krijgen. desnoods 2 of 3 x en laat het de adviseur
ook zien bij ondertekening van contracten waarin dit daadwerkelijk
staat vermeld.
DSB is niet heilig, maar neem van mij aan, dat zijn er velen niet ;
uiteindelijk willen ze allemaal WINST maken ten koste van ieders geld

pietkrediet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 17:35

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door pietkrediet »

Wat is hier het probleem??? tsja ze geven meer dan 125% maar so what? als je nou eenmaal wat meer geld nodig hebt dan die 125%? en mensen die een hypotheek aanvragen als ze in de wao zitten zijn zelf ook niet echt slim en een bank waar je later alsnog je rente voor een aantal jaar kan vastleggen heb ik nog nooit van gehoord?? ik heb zelf ook dsb en nog nooit problemen al vanaf het eerste jaar dat ze bestaan. dus of het is een soort kudde volk wat hier op staat die alleen maar elkaar napraten of staan hier alleen de negatieve verhalen? ik denk dat mensen die hun toekomst verzieken toch ook eens naar zich zelf moeten kijken alvorens naar een ander in dit geval de bank te wijzen.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Xpert »

Beste Piet,

Wel eens gehoord van zorgplicht. Vanaf 1-1-2006 in de Wet Financiële Dienstverlening vastgelegd.

Met het debacle van DEXIA nog in ons achterhoofd moet de consument dus blijkbaar beschermd worden.

De geldverstrekker dient er voor te waken dat de consument geen onverantwoorde verplichtingen op zich neemt.

Wanneer er dus hogere leningen op woonhuizen worden verstrekt van 125% tot 130% van de executiewaarde dan gaat de geldverstrekker m.i. zijn zorgplicht te buiten. Er wordt veel meer krediet verstrekt dan de marktwaarde van de woning. Onverantwoord dus.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Lau10 »

Dexia en DSB zijndat dezelfde firma,s?

pietkrediet
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2006 17:35

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door pietkrediet »

deze zorgplicht die de consument beschermen moet. betekend nog niet dat als mensen als een kip zonder kop van allerlei financiele diensten in huis halen zonder zich er goed in te verdiepen. dat ze dan vervolgens als achteraf blijkt dat ze het niet kunnen betalen ze dan maar naar de dank gaan wijzen om te vergeten dat ze het zelf hebben gedaan. kijk eens voor de grap op de site van www.dsb.nl en kijk eens bij 2e hypotheek dan zie je heel duidelijk dat er het eerste jaar een lage last is en dat deze daarna veranderd en ook met wel bedrag er staat zelfs achter welk bedrag je aan het eind van de looptijd totaal hebt betaald, als dat duidelijker kan mag jij/u het zeggen? maar ik blijf er op wijzen dat mensen tenzij ze niet helemaal helder van geest zijn zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. of niet soms?!?

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Petra12 »

Nee, Dexia en DSB zijn niet dezelfde firma's, maar ze hanteren wel dezelfde schurkenstreken.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Laurent »

toch dezelfde rommel bedrijven, VERBIEDEN die zaakjes.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

maar ik blijf er op wijzen dat mensen tenzij ze niet helemaal helder van geest zijn zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. of niet soms?!?
Pietkrediet klinkt als Postkrediet. Een pot nat derhalve. Bovendien pietkrediet, in uw taalgebruik zijn de mensen wel degelijk helder van geest. U gebruikt een dubbele ontkenning, tenzij en niet, wat betekent positief en dus wel degelijk helder van geest. Indien u een andere mening bent toegedaan dan adviseer ik u een inburgeringscursus z.s.m. te gaan volgen samen met die lui van de DSB, omdat u daar onderdeel van uitmaakt.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

Postkrediet, alias Pietkrediet, het valt mij tegen dat u tot op heden nog niet heb gereageerd op mijn voorgaand bericht. Voelt u zich ontmakeskerd? Dan heb ik inieder geval mijn doel bereikt. De vele duizenden slachtoffers die door uw handelwijze, en uw collega's van de DSB, in de financiële problemen zijn beland hebben dit te danken aan de gladde praatjes van u en de uwen. Er zijn zeer veel schrijnende gevallen onder de door u gemaakte slachtoffers. Ga vooral zo door.

mbouma
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 21:10

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mbouma »

Hmm, toch inderdaad de bank zoals voorgesteld op deze site. Wat een baggerbank.

Inderdaad 1e jaar rente 2,75%, en rente jaar 2 t/m5 was 4,1%. Lang niet slecht zou je denken als je kijkt naar de rest. Dus toch maar zo'n hypotheekadviseur (achteraf kneus die er ook niets aan kan doen) laten komen om ons te adviseren voor onze nieuwe hypotheek van ons nieuwbouwhuis. Totaal EUR 320.000 zonder over te nemen schulden o.i.d. Alles ging goed, was goed voorbereid, niet gediend van koopsompolissen inzake AOV, dat ik mij kapitaalverzekeringen allemaal geregeld had en wel zal verpanden en dus ook (nog even) niet nodig had. Was allemaal geen probleem. Hij moest alleen even de afsluitprovisie checken (bij niet afsluiten verzekeringe). Ja hoor, tuurlijk meneer kan dat, afsluitprovisie wordt dan 8000 euro, maar daar ben je zo van af door de goedkopere rente.

En ja, daarom had iedereen mij gewaarschuwd ineens snapte ik het. Keurig netjes verteld dat die vent moest ---> ********. Heb 'm recht in z'n bek uitgelachen, en mijn vriendin ook. Wat een afgang, heeft ie een uur gezeten en alleen maar lopen zeuren over hoe duur de rest was, en over provisie aan tussenpersonen (begon die eikel bijna te geloven!), wat een kneus. Kan het niet vaak genoeg aanraden net als de 99% van de andere members hier (een enkele trapt er wel in en vind het nog goed ook??) --->> DOE NOOIT ZAKEN MET DE DSB BANK, WAT EEN VERSCHRIKKELIJK SLECHT ORGANISATIE DIE JE PROBEERT ZO SNEL MOGELIJK GELD UIT JE ZAK TE KLOPPEN!!!!!!!! NEEM EEN ECHTE BANK (POSTBANK OF RABO), IETS HOGERE RENTE, MAAR UITEINDELIJK VEEL GOEDKOPER. Ben benieuwd wanneer de fiscus de rente op deze kneuzenkermis niet meer aftrekbaar maakt.
Groet,
Marten

Gesloten