Pagina 4 van 9
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 18 nov 2006 20:44
door magel725
Dat is maar 1 voorbeeld, maar wanneer je een samengestelde pc wilt die meer kost dan 600 euro dan is het weldegelijk handig dat er mensen zijn die er verstand van hebben.
Ook om iets te laten inbouwen of thuis te installeren zijn dit soort winkels zeer geschikt. Dat er geen toegevoegde waarde is voor jou wil niet zeggen dat die waarde er niet is.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 18 nov 2006 21:39
door seagoing racer2
Beste Magel 725,
Wat jij zegt klopt precies. De toegevoegde waarde wordt immers bepaalt door de klant.
Er zijn mensen die graag hun PC geinstalleerd thuis bezorgd willen krijgen, of de zenders op hun Televisie allemaal al voor -geprogrammeerd willen hebben. Daar is niets mis mee en want daar kan de vakman van bestaan.
Er is echter ook een grote groep mensen die dat allemaal net zo lief zelf doet, en dat ook zelf kan.
Deze mensen zoeken steeds meer op internet naar het goedkoopste adres en kopen hun merkartikel daar.
Ook daar is niets mis mee en want daar kunnen de prijsdiscounters van bestaan.
Het punt waartegen ik ageer is dat deze mensen die voor de bodemprijs gaan, chanteurs, oplichters, of drammers worden genoemd.
Dat is onzin. Voor de duidelijkheid ik behoor tot de tweede groep.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 18 nov 2006 22:21
door DennisThePennis
maar wanneer je een samengestelde pc wilt die meer kost dan 600 euro dan is het weldegelijk handig dat er mensen zijn die er verstand van hebben
Ja da's wel handig, maar dan moeten het wel ook mensen zijn met zoveel mogelijk een onafhankelijk oordeel. Een winkelier gaat je natuurlijk alleen onderdelen aansmeren die in z'n eigen assortiment zitten, en dat zijn niet altijd de onderdelen die het beste zijn voor het gebruiksdoel van de klant.
Laat je dus liever voorlichten door anderen die geen baat hebben bij je aankoop, voor computeradviezen kun je bijv. ook kostenloos terecht op één van de forums van de computerbladen om maar een kanaal te noemen. Zo kun je ook behoren tot die tweede groep waar sr2 het over heeft.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 00:32
door magel725
Mensen die voor de bodemprijs gaan zijn geen chanteurs of drammers, maar één ding moet niet vergeten worden:
De internetwinkels bestaan dankzij de gewone winkels en andersom. Beide hebben een totaal andere opzet. Als je voor de laagste prijs gaat is dat prime, maar dan moet je dus op internet zijn en niet in de gewone winkel. Wil je veel uitgebreide service dan moet je niet op internet kijken maar bij de winkel op de hoek. Wil je een ruim assortiment, en meteen beschikbaar, dan moet je bij de gewone winkel zijn.
Het gebeurt genoeg dat mensen de voordelen van alle winkels willen combineren bij één zaak en dat werkt niet. (De reden dat deze klanten soms als drammers/chanteurs worden gezien) Dus én de laagste prijs, meteen op voorraad in een grote winkel waar je ook nog eens alles uit kunt proberen. Echter het runnen van een webwinkel op een zolderkamer waarbij de voorraad bij de leverancier ligt is veel goedkoper dan het runnen van een groot pand met duur personeel en voorraad. Ik snap best dat mensen dat willen, maar het is óf het één óf het ander.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 11:08
door seagoing racer2
Beste Magel 725
In je laatste bijdrage zitten toch een paar dingen die niet kloppen.
De internetwinkels bestaan dankzij de gewone winkels en andersom.
Dat is dus niet waar. Internet winkels kunnen best bestaan zonder dat er traditionele winkels aanwezig zijn. Er zijn inmiddels zoveel kanalen beschikbaar waar de potentiele klant zijn informatie kan vergaren, dat ze daarvoor echt niet naar een traditionele winkel hoeven te gaan.
Dat ze dit soms wel doen , is gewoon omdat het makkelijk is en niks kost.
Het omgekeerde geldt overigens ook. Traditionele winkels kunnen best bestaan zonder dat er internetwinkels zijn.
Ook de stelling dat de gewone winkel een ruimer assortiment heeft is niet correct. Integendeel, juist op internet is elk model te vinden terwijl de gewone winkel maar enkele types op voorraad heeft. Dat is ook logisch want een grote voorraad kost veel geld.
Wel is het zo dat verschillende winkels verschillende modellen op voorraad hebben zodat een prijsvergelijking door de klant moeilijk wordt en ze allemaal het predikaat laagste prijsgarantie kunnen voeren.
Blijft over dat de klanten alle voordelen willen combineren in een enkele winkel. Dat is toch prima. Een ondernemer dient hier juist op in te spelen in plaats van proberen dit tegen te houden. Dit lukt namelijk toch nooit.
Dus bedenk concepten waarbij de voordelen van beiden soorten winkels worden gecombineerd. Als jij dit niet doet zullen anderen dit op termijn voor jouw doen.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 11:39
door DennisThePennis
Er zijn inmiddels zoveel kanalen beschikbaar waar de potentiele klant zijn informatie kan vergaren, dat ze daarvoor echt niet naar een traditionele winkel hoeven te gaan.
Sterker nog, bij een goede webwinkel staan de specificaties + een link naar de website van de fabrikant van het produkt. In een traditionele winkel is het vaak gissen naar de juiste specificaties, omdat het personeel dat onmogelijk allemaal in z'n hoofd kan hebben.
Dat ze dit soms wel doen , is gewoon omdat het makkelijk is en niks kost.
Nou, indirect kost het dus wel wat, gezien de relatief hogere prijzen in traditionele winkels.
Ook de stelling dat de gewone winkel een ruimer assortiment heeft is niet correct.
Precies, vergelijk het assortiment van een MyCom bijv. eens met dat van een Azerty.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 12:11
door vanish
Punt van verweer is dat de grote bedrijven alleen dozenschuivers zijn en de kleine de echte vakman. Das in veel branches onzin, omdat de reparatie door de fabrikanten zelf wordt geregeld.
Voorbeeld :
Als mijn Philips DVD-drive kapot is wordt deze door Philips gerepareerd. De winkelier, een zelfstandige ondernemer of deel van een grote keten zoals Mediamarkt, fungeert alleen als postbus. Het verschil tussen beiden is daarbij voor de klant nihil.
De toegevoegde waarde is dus ook nihil, en dit is voor mij geen reden om bij de een zelfstandige winkelier te kopen.
Ben het met bovenstaande volledig eens.
lees: "eigen technische dienst voor een snelle en deskundige reparatie van alle merken", een vakman ik noem de naam niet, adverteerd met deze tekst, dit gaat niet op als het produkt binnen de garantie kapot gaat, maar dit staat er niet bij is dit juist?
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 12:13
door vanish
Ik blijf zeggen het moet klikken tussen een winkelier en klant en het klikt op langere termijn vaak niet, vergelijk het maar met een huwelijk
Wij zijn ook niet meer zo trouw als vroeger dat mensen bij 1 en dezelfde winkelier iets kochten.
We leven toch echt in een andere tijd.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 12:27
door vanish
misschien is het verstandig om met zn alle mediamarkt te boycotten en dan naar bbc gaan
BBC?
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 12:32
door vanish
Ook om iets te laten inbouwen of thuis te installeren zijn dit soort winkels zeer geschikt. Dat er geen toegevoegde waarde is voor jou wil niet zeggen dat die waarde er niet is.
Kocht eerder onze pc's bij een echte vakman, wel stukje duurder, ook wel service , later kochten we keer pc bij Aldi voor stukken minder.
Die pc van de Aldi beviel ons veel beter met 3 jaar garantie en voor heel veel minder en de kwaliteit was beter.
H
ad ik niet verwacht
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 13:02
door magel725
Je mag best vinden dat ik geen gelijk heb, maar ik heb het wel. Ik kan het ook zonder problemen onderbouwen.
Internet winkels kunnen best bestaan zonder dat er traditionele winkels aanwezig zijn. Er zijn inmiddels zoveel kanalen beschikbaar waar de potentiele klant zijn informatie kan vergaren, dat ze daarvoor echt niet naar een traditionele winkel hoeven te gaan.
Dat ze dit soms wel doen , is gewoon omdat het makkelijk is en niks kost
Leveranciers als MC DOS, Quote, ETC, etc. leveren aan de webwinkels met 0,5 tot 1% marge en aan andere winkels met 5% tot 10%. Eventueel levert die leverancier rechtstreeks aan de klant in plaats van aan de webwinkel. Een leverancier verdient bijna niets aan een webwinkel en een webwinkel verdient bijna niets aan een klant. Hier tegenover staat dat een webwinkel bijna geen onkosten heeft (1 persoon en een internetaansluiting), maar de leverancier heeft die wel. Die zit met voorraden waar gigantisch veel geld in zit en een dure opslag en duur personeel. Als er alleen webwinkels zouden zijn kon een leverancier niet meer bestaan. Nu komt de winst, die echt nodig is, uit de gewone winkels.
En ik zei dat als je een ruim assortiment wilt, dat meteen beschikbaar is, dan moet je tch echt in de winkel zijn. Zij hebben directe voorraad en meestal geen levertijd.
Blijft over dat de klanten alle voordelen willen combineren in een enkele winkel. Dat is toch prima. Een ondernemer dient hier juist op in te spelen in plaats van proberen dit tegen te houden. Dit lukt namelijk toch nooit.
Ok, prima, geef dan maar een normale onderbouwing als je dit zo goed weet. Zeg maar eens hoe jij een winkel op zet die de goedkoopste is, met het grootste assortiment, de beste service, geen levertijd, veel voorraad en real life aanspreekbaar waar je ook je problemen kunt bespreken en garantie zo lang is als de klant wenst. Als jij dat kunt combineren en niet failliet gaat binnen 1 week dan weet je meer dan alle webwinkels en alle gewone winkels bij elkaar. Ga hier maar eens lekker op inspelen dan. Veel succes, ik ben benieuwd met welk bedrijfsmodel je aankomt zetten.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 13:14
door vanish
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 13:16
door vanish
Je mag best vinden dat ik geen gelijk heb, maar ik heb het wel
magel725=ikbenik
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 13:21
door vanish
Stop toch met die onzin!
Niemand is erbij gebaat.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:12
door ikbenik
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:18
door ikbenik
veel voorraad
Heel onverstandig.
Er zijn producten die de waarde behouden, daarvan kun je er wel een aantal op voorraad nemen.
Echter processoren heb ik helemaal niet op voorraad.
De reden hiervan is dat de prijzen nogal snel naar beneden gaan.
Dus als ik een processor bestel en die kost inkoopsprijs bijvoorbeeld €150,- en 2 maanden later is de inkoopsprijs €75,- dan gaat de processor voor de verkoopsprijs €102,60, dan heb ik er een verlies van € 47,40 per processor!
Dus bij veel artikelen lever ik op bestelling.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:19
door magel725
Nee ik ben ikbenik niet. Vanish=dennisthepennis. Of is dat net zo'n onzin? Wat is dat toch? Bang dat er twee mensen zijn die het niet met je eens zijn, en dan op die manier er 1 van maken? (niet specifiek op dit geval gericht)
Wat ik zeg zijn gewoon onderbouwde feiten. Als iemand dat weerspreekt vind ik dat prima, maar dan wil ik wel een normale onderbouwing zien.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:24
door ikbenik
Zeg maar eens hoe jij een winkel op zet die de goedkoopste is, met het grootste assortiment, de beste service, geen levertijd, veel voorraad en real life aanspreekbaar waar je ook je problemen kunt bespreken en garantie zo lang is als de klant wenst.
Veel consumenten vinden het een taboe dat winkeliers zeggen dat zij ook geld moeten verdienen.
Door internet weten nu ook veel consumenten wat de inkoopprijzen zijn en gaan dan zeggen dat de winkelier maximaal €5,- op een product mag verdienen.
Verdiend een winkelier bijvoorbeeld €50,- op een product dan roepen sommige dat de winkelier een oplichter en een afperser is, want een winkelier mag immers geen geld verdienen.
Dit verzin ik niet, dit is de realiteit.
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat een klant 35% korting wilde.
Kan hij vragen, maar hij zij dat ik het niet kon maken om de prijs te vragen die ik vroeg. Daar kon ik niet mee wegkomen. Het was een heel vervelend gesprek.
Gelukkig zijn er ook consumenten die zeggen: Jij moet ook geld verdienen. Jij kan het ook niet voor niets doen.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 14:37
door ikbenik
Zeg maar eens hoe jij een winkel op zet die de goedkoopste is
Je kunt geen bedrijf runnen zonder winst.
Want je hebt zakelijk je vaste lasten en prive ook.
Je moet omzet draaien, anders heeft het bedrijf een zeer kort bestaan.
Er zijn veel voorbeelden genoeg van bedrijven die zo werkte, en na 2 tot 5 jaar waren ze stuk voor stuk failliet.
Een winkel die altijd alles verkopen tegen bodemprijzen is na 2 jaar failliet. Ik heb het zelf gezien.
En de consument moet niet die mooie praatjes geloven.
De winkelier die nu mooie praatjes verteld heeft het druk, de winkelier die een goede eerlijke en waarheidgetrouw informatie geeft wordt uitgemaakt voor oplichter, omdat hij niet verteld wat de consument graag horen wilt.
Op dit moment is dat wel aan het veranderen. Steeds meer consumenten gaan naar de winkelier die gewoon de realistische informatie geeft en gewoon zegt zoals het is. Die geen mooie beloftes doet die hij niet na kan komen.
Als een klant informatie van een bepaalde product vraagt dan zal ik bij de fabrikant gaan informeren wat de eigenschappen van het product is.
En als de klant het wilt, dan zal ik het nog uitprinten ook nog.
Want te veel consumenten kopen totaal verkeerd.
Kopen eerst een product en gaan dan pas zeggen waar een product aan moet voldoen.
Je moet eerst kijken wat je wensen en eisen zijn en daar zoek je het product bij die daar bij past.
Dus als je een cardreader koopt en daarna erachter komt dat die kaartlezer een bepaalde type kaart niet ondersteund, dan heb je geen recht op je geld terug. Want immers is er niets mis mee met het product.
Als je een kaartlezer koopt en daarbij wordt heel duidelijk aangegeven dat die type kaart die je hebt, dat die ondersteund wordt en als je thuis komt en de kaartlezer ondersteund die kaart niet, dan heb je recht op geld terug. Of een vervangend product.
Re: MediaMarkt je bent gek!!!
Geplaatst: 19 nov 2006 15:10
door bot321
Geplaatst op 19 Nov 2006 14:37 door ikbenik
En de consument moet niet die mooie praatjes geloven.
De winkelier die nu mooie praatjes verteld heeft het druk, de winkelier die een goede eerlijke en waarheidgetrouw informatie geeft wordt uitgemaakt voor oplichter, omdat hij niet verteld wat de consument graag horen wilt.
ikbenik Er is geen winkelier die eerlijke informatie geeft.
Heb eens per ongeluk inkoopsprijzen van een bouwmarkt
gekregen.Nou ik schrok ervan.Wist je dat de verkoopsprijzen
meestal vier maal de inkoopsprijs is.
Voorbeeld 2½ liter verf. Inkoop € 25 verkoop € 115 .
Hoe noem je dat.Weet trouwens ook dat op tv en pc en audio
bruto winsten van 50% wordt gemaakt.