LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] meeroken

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: meeroken

Ongelezen bericht door NAK »

Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders
501 personen representatief........ ?????
Daar twijfel ik ernstig aan.

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

De Enquete werd ook onder rokers gehouden, deze zijn inmiddels overleden, helaas kunnen we de gegevens niet meer achterhalen :shock: :twisted:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: meeroken

Ongelezen bericht door bot321 »

Je bent net zo erg als ons nummertje zo niet erger.
Volgens mij erger jij je eigen zo dat je ook binnenkort
het loodje legt ondanks dat je niet rookt. :shock:

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Bedankt dat je zo meelevend bent, 48609 we zijn erg! Erg hè, dat we erg zijn, zo niet erger.

Hier een berichtje: http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006 ... recht.html

Het kan ook van het roken zijn geweest. Z'n andere deel zat in een tas gevonden in Rotterdam, in z'n hand had hij nog een rokende sigaret! :shock:

48609
Berichten: 385
Lid geworden op: 11 jun 2005 18:57

Re: meeroken

Ongelezen bericht door 48609 »


showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: meeroken

Ongelezen bericht door showgirl »

doe ff normaal zeg,
wat meer respect voor mensen die er niet meer zijn mag wel.

ik zou willen dat jullie je ook eens zo druk maken om alcoholisten in het verkeer!
die maken om de haverklap onschuldige slachtoffers :x [/quote]

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: meeroken

Ongelezen bericht door bot321 »

Denk juist dat die twee alcoholisten zijn want
hun hersens zijn aangetast door de drank.

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Alias2 »

Als zelf rokende kan ik best begrijpen dat er niet-rokers zijn die last van ons hebben ,maar het zit vooral in het bolletje(wat zij dan hersenen noemen).kijk eens in en om je eigen huis(schilderwerk binnen/buiten-schilder krijgt vanwege de oplosmiddelen longproblemen ,laminaat/houtenvloer -de fabrieksarbeiders krijgen stoflongen,je neemt de bus naar de stad-de persoon achter de bus krijgt in één teug de rook van een half pakkie zware shag binnen,je moet je auto tanken-jij en de mensen om je heen krijgen die dampen ook binnen en als ik door jou wordt ingehaald krijg ik jouw gore uitlaatgassen binnen.)
Dus even ter resumé, een roker is natuurlijk de boosdoener van alle longklachten en voor jou maakt het niet uit dat een ander wel longklachten krijgt voor jou zolang jij maar lekker mooi woont!!!!
Een tikkeltje hypocriet is het wel of denk je van niet!!!
Als ik weet dat iemand er last van heeft,hou ik er rekening mee en stop dan ook even met roken maar als ze al van 20 meter gaan lopen hoesten kunnen ze mijn rug op en blijf ik gewoon staan!!!!!!

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: meeroken

Ongelezen bericht door inxsnl »

Zo`n bericht maakt mij blij.
Ik steek meteen een vreugdevuurtje op

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Showgirl,

Je Quote werkt niet, je moet wel Quote voor en Quote achter je geQuote, Quote zetten anders werkt je Quote niet.

En voor alle andere rokers, M.n. Alias2 verwoord het enige juiste, de rest is met de reactie gelijk op z'n teentjes getrapt. Zie de reacties.

Relativeer eens en lees je eigen reacties.

Ik als niet roker heb geen hekel aan rokers. Niet-rokers die geen begrip hebben daar heb ik ook moeite mee, Rokers die gelijk reageren of dat de wereld vergaat en maar klagen dat het zo slecht met ze gaat en overal gediscrimineert worden. Daar draai ik ook als Alias2 zogenaamd m'n rug naar toe, ik loop een paar passen weg, zodat ik geen last heb en waar de wind vandaan komt.

Weet wel dat de overheid van twee wallen eet. Vandaar dat ze ook het initiatief van Clean Air Nederland niet ontvankelijk verklaart. Derving van inkomsten door een algeheel verbod kost de staat geld, daar zorgt Minister Zalm wel voor, want dan is z'n begroting niet sluitend.

Wat betreft het alcohol gebruik. Ik drink over het algemeen water, koffie en thee. Weer een veronderstelling van een roker die kant nog wal raakt. Altijd maar weer het eigen straatje schoonvegen en de eigen problemen voor zich uitschuiven. Probeer eens een maand te stoppen als roker en je komt er zelf wel achter wat je probleem is, ontkennen is het grootste probleem, tegen jezelf liegen nog meer! :roll:

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Alias2 »

:( En om mij zelf niet meteen als goede roker te houden,IK RIJ EEN SCOOTER MET CAT DIE ËËN OP 30 RIJD. Hebben de niet rokers meteen nog wat te zeuren over mijn reactie (ik rij een diesel met één op 3 maar ik rook niet):P
Laatst gewijzigd door Alias2 op 21 jun 2006 22:12, 2 keer totaal gewijzigd.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: meeroken

Ongelezen bericht door bot321 »

Ichikoh als je goed de topics leest zie je dat
die veronderstelling over drank van een niet
roker komt.Zoals ik al opmerkte klopt niet
helemaal in de bovenkamer van jullie twee
met die rare opmerkingen. :wink:

Ichikoh!
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:23

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Ichikoh! »

Gelukkig heb ik nog 'een twisted mind' kan je van de meeste dichtgeslibte hardnekkige rokers niet meer zeggen. Door het roken zijn die vaten al bijna zo verteerd of 'verhard' dat het op een springen staat, echter dan is het al te laat. Je merkt het vanzelf als je oog een keer langzaam dichtzakt of er deze blijft openstaan tijdens het knipperen. Een wandelende tijdbom maar daar zitten de meeste niet mee, ik ook niet. Ze komen er of te laat achter of helemaal niet!!!!! :roll:

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Alias2 »

Ichikoh! alle rokers één hoop gooien is ook een sport voor jou geloof ik.
Wij weten als rokers dat het niet goed is maar een probleem voor niet rokers wat er nog bij komt is dat ze als ze een roker zien al ziek worden.
Er zijn veel rokers die wel met niet-rokers rekeninghouden en er zijn niet-rokers die niet met rokers rekening houden."Gelukkig heb ik nog 'een twisted mind' kan je van de meeste dichtgeslibte hardnekkige rokers niet meer zeggen".Ik rook zelf al 18 jaar met een bloeddruk van 126/80 daar kan zelfs de meeste niet-roker over dromen.En mijn huisarts vindt dat mijn aderen er nog perfect aan toe zijn,dus niet alles over één kam gooien.Kijk eerst in je eigen huis wat je een ander aandoet voordat je een ander aanvalt.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: meeroken

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wist je dat stress ook slecht is voor de gezondheid???
en dat mensen die roken minder stress hebben doordat ze een sigaretje kunnen pakken??? tegen de stress...

mensen die stress hebben een grote kans hebben op een ziekenhuis opname en dus ook meer kosten kwijt zijn aan ziektekosten...

S. ;-)

Re: meeroken

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Ik rook niet, heb geen stress. (Wat een voorrecht is, want stress kun je zó krijgen door akelige omstandigheden)
Nu neem ik een glas melk en wacht af wat er morgen weer in de krant staat over clean air (doet me denken aan WC-verfrissers) en ben benieuwd of ik in 2007 enkel rookvrije horeca-gelegenheden tegenkom.


Trustuh......Afbeelding........Afbeelding

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Alias2 »

AnnePanne, Eindlijk eentje met hersenen !!!!!!
Helaas ben ik bang dat mensen die niet roken nu het onderspit gaan delfen met andere meningen en feiten en nog meer gekke uitspraken gaan doen.Nog effe en ik ga een stikker op mijn deur plakken "WEL RECLAME EN GEEN NIET ROKERS""

S. ;-)

Re: meeroken

Ongelezen bericht door S. ;-) »

wist je dat stress ook slecht is voor de gezondheid???
en dat mensen die roken minder stress hebben doordat ze een sigaretje kunnen pakken??? tegen de stress...
Ja maar clean air wil de lucht schoon houden wat de rokers weer vogelvrij maakt en............gestresst. :shock:

Want waar kunnen ze nog roken?
Enkel buiten, in weer in wind.... :(
Lekker wanneer je in een verpleeghuis, ziekenhuis of andere stressy instellingen verblijft.

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: meeroken

Ongelezen bericht door AnnePanne »

Helaas ben ik bang dat mensen die niet roken nu het onderspit gaan delfen met andere meningen en feiten en nog meer gekke uitspraken gaan doen.Nog effe en ik ga een stikker op mijn deur plakken "WEL RECLAME EN GEEN NIET ROKERS
die gekke uitspraken komen van gestressede niet rokers :lol:

Alias2
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 okt 2005 22:34

Re: meeroken

Ongelezen bericht door Alias2 »

S. ;-).Ikbegrijp jouw stelling niet helemaal.Ik ben een roker die zonder noemenswaardige problemen in het leven staat en die met andere rekening houd.Maar zoals ik al eerder schreef zijn er te veel niet rokers die problemen veroorzaken en niet in hun huis zelf kijken en alles aan hun huis laten doen zolang ze zelf maar niet er de last van hebben (ik de lusten en jij lekker met je longen de lasten) als we nou eens met zijn allen de rotzooi uit de wereld zouden halen (niet mogenlijk natuurlijk)roker of niet roker we zitten in het zelfde schuitje en we worden door den haag gepakt.we moeten er zelf uitkomen.Dat kan ook wel maar via regeltjes die we met z'n allen maken.De rokers zouden het wel willen maar worden tegengehouden door de niet rokers.
Aan alle niet rokers zou ik zeggen:Kijk in je eigen omgeving naar alles wat je hebt laten maken of zelf hebt gemaakt en dan hoe kankerverwekkend dat wel niet is.en ga dan maar eens een schade vergoeding indienen.€1000.000 eigen werk tegen €100.000 schade van rokers.DENK EENS NA .

Gesloten