LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Kika29 »

@Hein Ik heb vanmiddag UPC gebeld. Heb 3 verschillende personene aan de telefoon gehad. De eerste was een jongen die had nog nooit gehoord van het niet werken van de eigen afstandsbediening geboycot door de mediabox.Dit was een echte doordrukverkoper en wimpelde alles af met oow maar dan heeft u dat niet goed gedaan etc.Zijn produkt dus blijven aanmoedigen ondanks mijn uitleg en ondanks mijn bevestiging het wel goed gedaan te hebben.Dat hij er weinig verstand van had was duidelijk .Toen hij geen argumenten meer had heeftie me doorverbonden.

Detweede was een meisje die me vertelde dat ik de box gewoon terug kon sturen en warempel zij vertelde me dat het klopt dat mijn eigen ab niet meer werkt.Dit meisje heeft me doorverbonden met de afdeling die de retourzendigen regelt. Daar kreeg ik weer een ander meisje aan de telefoon die inmiddels het hele verhaal van haar collega gehoord had. Ze stelde me voor een gratis monteur te sturen om te kijken of alles goed aangesloten was.Ik heb immers tot januari de tijd volgens haar. Als het me daarna nog niet bevalt kan ik het alsnog kostenloos retour zenden. Ik heb het nog een keer gevraagd en ook gezegd ik heb allerlei spookverhalen gehoord over de afhandeling van dit produkt en ben een beetje sceptisch.Dat begreep ze ook. Ze garandeerde me dat me niks in rekening werd gebracht en dat ik haar naam moest noteren. Zodat als ik wel problemen zou ondervinden ik haar naam vermelden moet. Ze verzekerde me dat ze me geen broodje aap verkoopt en daarbij haar gegevens aan me doorspeelt. Het levert haar ontslag op als ze mij onder valse voorwendselen probeerde te binden en als ze mij niet de waarheid zou vertellen was haar letterlijke mededeling.Ze kwam heel oprecht over en daardoor heb ik haar het voordeel van de twijfel gegeven. ik kan alsnog van de monteur afzien 24 uur voordat de monteur langskomt.

Ik had een leuk gesprek met haar en wat ze zei kwam op mij zeer helder en duidelijk over (misschien mede doordat ik zelf in de telecom werk en daardoor bepaalde regels en procedures ken).

Ik ben benieuwd wat het me gaat opleveren ik heb haar ronduit gezegd dat ik na 3 uur pielen de stekker eruit getrokken heb dat ding in de hoek heb laten staan en maar boodschappen ben gaan doen.En dat ik het een raar onbegrijpelijk ingewikkeld ding vind omdat ik niet meer alle functies van mijn tv kan gebruiken die ik zou moeten kunnen gebruiken.

Ik wacht in spanning af en zal mijn verhaal na afloop hier neer planten :-)

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Kennelijk heeft UPC eindelijk iets geleerd van alle kritiek.
Ik kreeg net een kaart in de bus met op de voorkant een satellietfoto van onze buurt en de mededeling dat UPC digital hier nu beschikbaar is.
Verder werd medegedeeld dat we binnenkort een infopakket krijgen, (aan het plaatje te zien is dat de zooi die we een maand geleden al gekregen hebben, maar goed) en dat daarna de Mediabox zo snel mogelijk bezorgd wordt.

Maar nu de grote verrassing: er staat een telefoonnummer wat je kunt bellen als je "nog niet toe bent aan UPV Digital TV" , nou daar ben ik niet aan toe en zal ik ook nooit worden dus onmiddelijk gebeld, nadat ik mijn gegevens had doorgegeven is me verzekerd dat ik de mediabox niet toegezonden krijg.

Dus voor iedereen die hem al aangekondigd heeft gekregen maar hem niet wil: 0800-0235210 dit is nog gratis ook!

frankvo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2006 17:55

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door frankvo »

Ook wij hebben gisteren een brief gekregen van UPC met de mededeling dat ze ons een Mediabox gaan toesturen met gratis en vrijblijvend 6 maanden de tijd om het uit te proberen. Wat mij opvalt: er staat in de brief niets vermeld wat te doen als ik dit niet wil. Zouden ze zo'n clausule alleen maar naar "lastige" regio's sturen?

Ik begrijp uit andere topics dat UPC blijkbaar kan "zien" of de Mediabox in gebruik is genomen. Als ik de Mediabox toch aannneem (handtekening voor ontvangst is blijkbaar geen handtekening voor accoord met de aanbieding) en ga gebruiken, geldt dan nog het befaamde BW 7:7 nog steeds. Of is gebruiken hetzelfde als accoord gaan met het aanbod? Welke juridisch onderlegde kan hier iets over zeggen?

theo52
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:02

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door theo52 »

Hallo Trappie,

Ik geef je een goede raad.
Als er iets binnenkomt met "UPC" erop, dan is het uitkijken geblazen.
Als ik jou was zou ik het gewoon kosteloos terugsturen, want je hebt er niet om gevraagd.
Ik heb pas zo'n "belabberd onding" bij iemand aangesloten, maar dat was hetzelfde verhaal als hier al iemand beschreef : Een en al blokjesbeeld en dat zit hem in de kwaliteit van het ontvangen signaal van UPC zelf.
Als de Ned. zenders allemaal goed zijn en je krijgt dan een aantal Spaanse zenders voorgeschoteld met blokbeeld, dan valt daar weinig aan te veranderen als dat UPC haar zaakjes beter instelt.
Ik zelf heb trouwens een eigen schotel en heb sindsdien in het geheel geen last meer van de abonnee-dictatuur van UPC.
Dus niet doen, gewoon terugsturen.

Je hebt immers niets te verliezen.

Groetjes Theo52
Laatst gewijzigd door theo52 op 10 aug 2006 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Lau10 »

Die Theo 52 toch, heb je de juiste snoeren wel gebruikt of was je dat vergeten.??????.

Iedereen mag en kan gratis het pakket terugsturen van UPC :)

Hein58
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:14

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Hein58 »

Ruim een week geleden heb ik UPC gebeld dat ik het pakket niet wens te ontvangen;hiervan is een notitie gemaakt maar desondanks kreeg ik vandaag weer een dikke envelop van UPC dat het pakket binnenkort wordt bezorgd.
Als TPG aan de deur komt en ik ben toevallig thuis,zal ik het pakket gewoon weigeren.Een briefje door de brievenbus om het pakket bij het postkantoor op te halen gaat bij het oud-papier.
Ik wacht het wel af maar laat me niet piepelen door UPC.

theo52
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:02

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door theo52 »

Hoi beste mensen,

Het wordt tijd dat er een glasvezel met toezicht van de overheid (anders krijg je toch weer achterstallig onderhoud) je huis binnenkomt, zodat je de vrije keuze hebt om te kiezen naar eigen inzicht.
Niet dat een kabelmaatschappij in het eigen verzorgingsgebied aan haar abonnees de wetten uit deelt.
Tevens zijn dan alle kabelmonopoliëen en alles wat er aan vast hangt in een klap de wereld uit.

Maar Lau10 jij weet net zo goed als ik, dat dit euvel NIET gebeurt door een kabel verkeerd aansluiten, want dat merk je meteen door geen beeld van digitaal of analoog TV.

M.vr.gr. Theo52

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dus voor iedereen die hem al aangekondigd heeft gekregen maar hem niet wil: 0800-0235210 dit is nog gratis ook!
Een paar weken na de brief kregen we nog een kaart met een tweede aankondiging en dit nummer.

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

haha een oudere buurman van ons (denk 70) stond de TPG gister ook met een doos van UPC voor de deur, hij moest tekenen en deed dit zag ik want hij dacht wat moet ik er anders mee.... iemand van 70 digitaal tv??? Die weet niet eens hoe ie het moet aansluiten laat staan gebruiken.... Beetje ver gaat dit niet? En ik kreeg de mediabox al in Januari en hij nu pas.. en hij woont 2 huizen verderop....

Maarten1985
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 okt 2005 11:07

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Maarten1985 »

Ik kreeg een maand geleden (24 juli) die brief dat je binnen een paar weken een mediabox krijgt. Heb het nog steeds niet ontvangen.

Ze hebben zeker in de administratie gekeken en zagen dat ik hem al een keer een maand getest heb. Maar dat was pasen vorig jaar...

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Van mij is het inmiddels ook al ruim een maand geleden dat ik die brief kreeg en tot op heden niks ontvangen ( gelukkig!) en ik heb zo'n box nog nooit getest. Ik denk dat UPC eindelijk eens is gaan nadenken waar ze mee bezig zijn en dat ze het nu op een andere manier aan het proberen zijn om die zooi bij mensen aan te smeren. Of ze lezen dit forum en zien al die klachten. :lol: Hopelijk blijft het hierbij en krijg ik dalijk niet nog meer van die brieven want daar heb ik echt geen zin in. :x

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Wankytan »

Hier precies hetzelfde. Alle brieven ontvangen, zelfs telefoontje van UPC gehad, ik zou binnen drie weken de mediabox in huis hebben. Die zou door TPG twee maal aangeboden worden. Daarna nog de mogelijkheid hem op het postkantoor op te halen. Inmiddels zijn we bijna twee maanden verder, niets gezien of gehoord.

BSP
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2006 14:08

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door BSP »

Ik kan wel een mogelijke reden aangeven waarom sommige mensen de Mediabox niet ontvangen hebben, ondanks de eerdere brief van UPC waarin wordt aangekondigd dat hij eraan komt...

Al maandenlang is de Mediabox-terreur bezig, en al maandenlang loopt de TPG pakketbezorger tegen hetzelfde probleem aan; mensen willen dat onding niet, ze willen uitleg waarom dat ding ongevraagd wordt toegestuurd, waarom het alsnog toegestuurd wordt ondanks dat de mensen nadrukkelijk hebben aangegeven dat ze hem NIET willen ontvangen....Nu zijn er veel zelfstandige rijders die voor TPG post rijden, en die worden uitbetaald per uitgeleverd pakket. Je krijgt bij wijze van spreken een euro voor elk pakket dat je kunt afleveren.

En als je dan op een dag 200 pakketten moet afleveren, waarvan 40 UPC pakketten, en je brengt van die 40 UPC pakketten er weer 35 mee terug, hetzij omdat hij geweigerd is, of omdat de mensen niet thuis zijn, dan heb je zowat anderhalf uur voor niets gewerkt. En dat gaat natuurlijk erg snel vervelen. Sterker nog, dat kan de zelfstandige koerier financieel niet trekken....

Dus na enkele honderden pakketten doet de de pakketbezorger het voortaan op zijn eigen manier; iemand niet thuis voor een Mediabox? Code H01, retour afzender! Mediabox voor een bejaardenhuis? Code H01, retour afzender!

De pakketchauffeur kent inmiddels het verschil tussen een Mediabox die door een klant echt is aangevraagd, en een box die ongevraagd wordt toegestuurd (en dus waarschijnlijk wordt geweigerd); de ongevraagde doos is geadresseerd aan "dhr/mevr janssen", de besteld doos aan "dhr janssen" of "mevr janssen". Staat er dus "dhr/mevr" in de adressering, dan gaat er bij sommigen standaard al een retoursticker op.

TPG Post kent het probleem, maar doet er natuurlijk niets aan; UPC is een erg grote klant, en TPG verdient er als enige wel goed aan. En UPC kent het probleem ook, maarja, die hebben helemaal lak aan de mening van de klant, zoals bekend.

Een pakketchauffeur :wink:

Hein58
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:14

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Hein58 »

Volgens mij heeft UPC weer wat nieuws bedacht om de digi-boxen te kunnen slijten, n.l. aan alle?? abonnee's een exemplaar te sturen van de Veronica-gids waarin een bon zit om je aan te melden en waarmee je 1 jaar lang de box gratis mag proberen.Dit is al een halfjaar langer als de eerste aanbieding.Nog even wachten en je krijgt hem voorgoed gratis.Ook mijn hoogbejaarde moeder kreeg de Veronica-gids in de bus en op de adressering stand een abonneenummer dus zij begreep het echt niet.Mijn eigen eerste reactie was: hoe komt Veronica erbij om mij ongevraagd hun gids te sturen met een abboneenummer erop?
Zijn er nog meer mensen die de Veronica-gids met bon hebben ontvangen of zijn mijn moeder en ik toevallig de enigsten?
groeten
Hein uit Epe[/b]

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Nee hoor, jullie zijn niet de enige want mijn ouders en wij hebben ook de veronica gekregen en het verbaasde mij ook dat er een abonnee nummer opstond. Mijn vader heeft hem teruggestuurd want die dacht dat hij dus weer lid gemaakt was van de veronica! Vind het ook van de gekke allemaal alles krijg je maar ongevraagd en ze doen nog een hoop moeite om er nog nummers en adressen en zo op te schrijven, is toch allemaal weer administratiewerk voor de kat zijn viool. Maar ja, dat kan allemaal hier in nederland. De postbank die maar ongevraagd reclame stuurt met jouw gironummer erop, upc die pakketten stuurt en de veronica die je wijsmaakt dat je lid bent. :wink:

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik begrijp niet helemaal de ellenlange discussie over een ongevraagd toegezonden item: Iets, waar je niet om vraagt (en of je daarvoor nu moet tekenen of niet), mag je als cadeau zonder verplichtingen aanvaarden.
Zelfs als van te voren wordt aangekondigd, dat je een "presentje" krijgt: het is en blijft ongevraagd. Niks achteraan bellen: gewoon bij de lokale millieustraat gratis inleveren. (Kliko mag niet wegens millieuvoorschriften)

By the way: Al eens aan gedacht: wie betaalt de wettelijke verplichte verwijderingsbijdrage voor het joepie-cadeautje ?

Hein58
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:14

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Hein58 »

Ondanks een brief en een telefoontje naar UPC dat ik de digibox niet wens te ontvangen.kwam vanmorgen een aardige jongeman met een bestelbus vol boxen toch aan de deur om de box bij mij te bezorgen.Toen ik zei: ik wil dat ding niet en steek hem maar in brand, reageerde hij heel laconiek met de opmerking dat ik zeer zeker niet de eerste was en waarschijnlijk ook niet de laatste die de box weigerde, maar ja zei hij : ik moet ook meijn werk doen ook al is het langzamerhand niet leuk dat ik weer met een volle bus terug moet naar mijn baas.Volgens hem houdt UPC totaal geen administratie bij van mensen die al aangegeven hebben de box niet te willen ontvangen.
Hij heeft me vriendelijk gegroet en is vertrokken zodat ik verder kon met auto wassen.

yvon wdb
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:20

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door yvon wdb »

Nou, dat is lekker dan hein! Wij hebben in dezelfde week als jij die brief gekregen van upc en ik ging er al vanuit dat ik die box nooit zou krijgen. :wink: Helaas ben ik bang dat ik dus van de week aan de beurt ben om dat ding te weigeren. :? Ik hoop dat ik net zo'n vriendelijke postbode krijg als jij dan, maar hier in rotterdam zijn ze meestal niet zo vriendelijk als je iets weigert. :lol: We zien wel.

Hein58
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:14

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door Hein58 »

:cry: Yvon,
je hoeft volgens mij echt niet bang te zijn voor de bezorger;in Rotterdam zullen toch ook wel aardige mensen wonen en werken? Mijn dag is weer goed omdat Feyenoord heeft gewonnen(oei oei ??)Als er iemand komt met de box dan simpelweg niet accepteren en vooral niets ondertekenen.
groeten

cvp
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:57

Re: ongevraagd toegezonden : UPC digitale TV box- advies iemand?

Ongelezen bericht door cvp »

Yvon,

Ik woon ook in Rotterdam en heb hem gewoon geweigerd en de postbode zei lachend dat ik niet de eerste en ook niet de laatste was.
Ze zijn er aan gewend.
Gewoon weigeren en NIETS tekenen.

Groeten.

Gesloten