LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Kun je 30.000 processen op komst, als de gedupeerden door afwezigheid aankoopbewijzen en met de werkgroep rechters met hun gunstige advies vorig jaar geruggesteund worden om door te gaan, geen onrust in het land(rechtbanken) noemen?
OD.

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

30.000? als die wcam er doorkomt valt daar ook weer een flink deel vanaf, die gasten begrijpen ook wel dat de kans steeds groter wordt dat er dan naar die duisenberregeling gevonnist gaat worden.

Die 30.000 waar jij het over hebt, zijn trouwens nauwelijks hoorbaar, dus van enige onrust is geen sprake, kijk bv eens naar demonstraties in het verleden, zag er toch niet uit?

30.000 al eens berekend hoeveel procent dat is vd nederlandse bevolking? Niet genoeg voor grote onrust denk ik hoor

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

't Zou mooi zijn als je gelijk hebt.
Dan behoeven we ons gen zorgen te maken dat het Hof WCAM wil doordrukken om zo 30.00 rechtszaken te voorkomen.
En verder, de opkomst bij demonstraties lijkt mij geen maatstaf voor het aantal gedupeerden.
Maar ieder is vrij om zijn eigen mening daar over te hebben.
OD.

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

Het is ook geen maatstaf voor het aantal gedupeerden, maar wel een maatstaf voor de zgn onrust die jij meent waar te nemen.

Van Dalen

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jetsbasket
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 okt 2005 19:47

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Jetsbasket »

Die rol laat ik aan jou Bernts.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

30.000 al eens berekend hoeveel procent dat is vd nederlandse bevolking? Niet genoeg voor grote onrust denk ik hoor
En als er ergens een aardbeving 30.000 slachtoffers eist is dat ook niet veel.
Of als er 30.000 mensen aan kanker overlijden is ook niet de moeite.
Wat een sukkel ben je zeg

Martinvdm

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Wat een sukkel ben je zeg
Klopt...

Shuffle
Berichten: 56
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:49

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Shuffle »

En als er ergens een aardbeving 30.000 slachtoffers eist is dat ook niet veel.
Of als er 30.000 mensen aan kanker overlijden is ook niet de moeite.
Vergelijk je dit met dexiagedupeerden? :shock:

Gemili
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:27

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Gemili »

Ik ben benieuwd of de orders zijn uitgevoerd zoals het moet;

De order die legiolease heeft afgegeven moet op euronext te vinden zijn als een buy order aantal en dan Market. Waarschijnlijk zijn ze geruild met een andere order of opgespaard of is er weer eens gerommeld met opties.

Ik hoop dat de AFM willekeurige lijncontroles doet, de handelaren die ik ken bij Labouchere hebben vast en zeker orders zitten verzamelen en dat mag niet.

Als oud handelaar controleerde de beurs ook mij op tijdstempels en orderbriefjes en de boetes op een kleine afwijking waren niet misselijk terwijl er niets aan de hand was. Hier is het wel het geval dus hoop ik dat de AFM niet alleen de wel kloppende orders naar buiten brengt, dit zou fraude op het hoogste niveau zijn.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website van PAL :

Rapport van de AFM over de aankoop van aandelen door Dexia vertraagd.

Op 20 juni j.l. werd door het gerechtshof in Amsterdam aangekondigd dat de AFM is aangewezen om een onderzoek te verrichten naar de aankoop van de aandelen door Dexia.
Dit onderzoek wordt gedaan onder leiding van Mr. Cortenraad van het gerechtshof Amsterdam, die als Raadsheer Commissaris is aangesteld.
Mr. Cortenraad heeft middels een brief aan onze advocaten laten weten dat de oorspronkelijke datum van indiening, 14 agustus 2006, niet zal worden gehaald.
Hij schrijft: "Voor de goede orde wijs ik erop dat het concept rapport van de AFM, naar het zich thans laat aanzien, niet vóór september 2006 valt te verwachten".

Onze verwachting is dat het wel half september zal worden.
Hierna hebben de betrokken partijen (waaronder PAL) 14 dagen de tijd om te reageren op het concept rapport. Daarna zal er een definitief rapport komen en zal het hof een datum bekenstellen wanneer een uitspraak gedaan zal worden over het wel of niet verbindend verklaren van de Duisenberg regeling.
Verwachting is dat dit ergens in oktober wordt.
Een lange adem en geduld is nog steeds nodig en deze slepende aandelenlease affaire.

Stichting Platform Aandelen Lease

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door cornelis »

Een lange adem en geduld is nog steeds nodig en deze slepende aandelenlease affaire.
Als de wet maar wet toegepast zou het slepende wel iets meevallen.

Geen vergunningen geen tweede handtekeningen wetten en regels overtreden,toestemming om rechtzaken stil te laten leggen..

Wanneer krijgen de gedupeerden eindelijk eens een recht,het is onderhand toch wel eens duidelijk dat dexia de boosdoener in deze slepende zaak is,Wanner ziet een rechter eens in dat dexia de wetsovertreder is.als het aan de nedererlandse rechters ligt mag dexia onderhand gewoon voor eigen rechter gaan spelen,dexia word in iedergeval een hele grote hand boven het hoofd gehouden

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door dejongh1 »

De grote hand van Zalm.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Verwachting is dat dit ergens in oktober wordt.
Een lange adem en geduld is nog steeds nodig en deze slepende aandelenlease affaire.

Stichting Platform Aandelen Lease
Dat is natuurlijk de reden waarom de rechtbank mij weer op de rol heeft gezet (en dat zonder dat ik er om gevraagd had)
Dat schept volgens mij perspectieven voor alle opgeschortte zaken Piet.

Martinvdm

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Geen vergunningen geen tweede handtekeningen wetten en regels overtreden,toestemming om rechtzaken stil te laten leggen..
Ik mag aannemen dat de belangenbehartigers dit mee zullen nemen in hun verweer als de WCAM toch perongeluk doorgaat..???

Komt nog eens misleiding, fraude en bedrog bij...

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Mr. Cortenraad heeft middels een brief aan onze advocaten laten weten dat de oorspronkelijke datum van indiening, 14 agustus 2006, niet zal worden gehaald.
Hij schrijft: "Voor de goede orde wijs ik erop dat het concept rapport van de AFM, naar het zich thans laat aanzien, niet vóór september 2006 valt te verwachten".
Wat is dat nu? Niet gehaald? Lekker makkelijk, had hij er meer mensen op moeten zetten. Is zo'n man niemand verantwoording schuldig?
De afspraak was toch 14 augustus?
Dexia heeft eerst alles plat kunnen leggen tijdens het WCAM-onderzoek en nu lukt het haar weer om de stop te verlengen door het Aankooponderzoek te vertragen. Dexia zal PAL met dit onderzoek wel dankbaar zijn.
Ik neem tenminste aan dat Ben Knuppe om alles laat vragen en overal veel tijd voor nodig heeft. Hij zal doen alsof hij niets kan vinden en uiteindelijk zal in oktober blijken dat het meest klopt, in elk geval voldoende om Duisenberg te kunnen verplichten. Men wil ons gewoon murm maken.
AFM gaat nog steeds niet vrijuit en Cortenraad heeft belang bij een algehele schikking, terecht of onterecht.
Of heeft hij een andere reden opgegeven?
Of willen Afm en de Rechtbank alles vertragen in de hoop dat de publieke belangstelling er een beetje af is als er wat ontdekt wordt?
Ik vind bij een afspraak van 14 augustus moet er in elk geval een tussenrapportje komen, ze maken mij niet wijs dat ze nog niets weten.
Daar hebben wij als wachtenden en belanghebbenden recht op.
Ze kunnen toch simpel zeggen of tot nu toe alles nog klopt of niet klopt?
Ik denk dat men allang weet wat er bij Dexia allemaal niet klopt maar dat het probleem nu is hoe vertellen ze het ons zonder dat de Duisenbergschikking in gevaar komt. Ik denk dat ze daar de extra tijd voor nodig hebben.
Ook zouden alle lopende zaken m.i.v 14 augustus hervat moeten worden, daar hebben wij recht op en dan maakt Dexia wel meer haast om AFM terwille te zijn als ze weer zaak op zaak verliest als voorheen.
OD.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Ook zouden alle lopende zaken m.i.v 14 augustus hervat moeten worden, daar hebben wij recht op en dan maakt Dexia wel meer haast om AFM terwille te zijn als ze weer zaak op zaak verliest als voorheen.
OD.
Lees mijn posting onder Schorsing rechtszaken eens OD.

dejongh1
Berichten: 589
Lid geworden op: 18 okt 2003 13:23

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door dejongh1 »

Kijk hoe rotter de boel bij Dexia in mekaar zit des te harder zullen Zalm ,DNB en de AFM vallen .Zalm,DNB en AFM wisten 3 jaar geleden al
dat de boel bij Dexia verrot in mekaar zat.Als ze Dexia hard aanpakken
dan draaien ze zichzelf ook de nek om.Bruneel die heeft best goede kaarten in handen vergeleken met Zalm.Bruneel(dexia) heeft Zalm in de tang.Zalm,DNB en de AFM waren verantwoordelijk voor de manier waarop Dexia zaken deed en lieten dit stilzwijgengd/gedoogd toe.
Ik denk zelf dat Bruneel deze zaak gaat winnen met de hulp van de Belgische minster van financien voor het Europese hof van Zalm,DNB en
de AFM.En deze laatste schooiers weten dat.Ik denk dat ze Dexia proberen over te halen voor een coulantere regeling met betrekking tot de gedupeerden en hiervoor meer tijd nodig hebben.Het heeft helemaal geen
f u ck met het onderzoek naar aankoopbewijzen te maken.
De Hoge Raad kan toch zeggen 15 augustus is 15 augustus en geen dag langer.Afspraak is afspraak.Anders werken jullie maar overuren.
Ik begrijp niet dat Pal en Payback en al die anderen dit maar over zich heen laten gaan!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik denk dat ze Dexia proberen over te halen voor een coulantere regeling met betrekking tot de gedupeerden en hiervoor meer tijd nodig hebben.
deJongh 1:
Jij denkt dat men de komende maanden aan een nieuwe schikking werkt? Het zou kunnen, maar dan moet men dus nu al wat onrechtmatigs bij Dexia gevonden hebben.
De wet WCAM geeft de rechter de ruimte om de tegenpartij de voorgestelde schikking bij te doen stellen.
Dan zou Mr Kortenraad, hoofd WCAM-toepassing op Duisenberg en tevens de leiding bij het Aankooponderzoek, Dexia dus kunnen adviseren in september gelijk met het belastende rapport met een veel betere schikking te komen om bij doorprocederen erger te voorkomen.
Deze theorie is inderdaad nog niet zo gek als je het adviesrapport van de stuurgroep rechters, de interne huurkoopkwestie en de Belgische afhandeling in herinnering neemt: nieuwe vonnissen nog meer in het nadeel van Dexia.Ik denk dat het nog wel mee zal vallen, maar het is inderdaad mogelijk
dat er tijdens het vinden van onrechtmatigheden direct met Dexia overleg plaats kan vinden van wat nu, hoe gaan we hiermee verder?
Het uitstel tot september zou er dan op kunnen wijzen dat er bij het aankooponderzoek tegen mijn verwachting in inderdaad stront aan de knikker is, en dat is een prettige gedachte.
OD.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 23 jul 2006 13:11, 6 keer totaal gewijzigd.

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: AFM onderzoekt aandelenkoop door Dexia

Ongelezen bericht door leeuwtje »

De AFM is helemaal niet onafhankelijk. Dit blijkt maar weer uit het uitstel wat ze van het Hof krijgen.Zo gaat het nou iedere keer. Steeds als het doek lijkt te vallen voor o.a. Dexia wordt er door de hoge heren die elkaar allemaal indekken weer een konijn uit de hoge hoed getoverd. Waar zal dit eindigen. Het is al geen beerput meer. Het gaat om een hele grote gierkelder vol met stront lijken. En maar klagen over de corruptie in andere landen. Nederland is het liefste en beste jongentje van de klas. Ja, ja het is maar wat je wilt geloven. In het buitenland denken ze er zachtjes aan wel anders over. Vraag als vakantieganger in het buitenland maar eens hoe ze in het algemeen over Nederland denken dan kom je er snel genoeg achter dat niet alles zo goed geregeld is in Nederland. Voorbeelden genoeg.

Gesloten