LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door joopataa »

Kan ik inkomen, maar zeg dat dan gewoon.En als het goed is weet jij die cijfers wel en kan je daarmee jou gelijk bewijzen.Zal de eerste zijn die je als je dat hebt hier dat ook zal erkennen.

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist......,
(Waar háál je de tijd vandaan voor die ellenlange stukken? :roll:)
Als dat de conclusie is die je uit mijn reactie denkt te kunnen trekken is het nog treuriger gesteld met je rekenvaardigheid op lagere schoolniveau dan de grootste pessimist hier voor mogelijk had gehouden.

Zolang men hier niet kan uitrekenen hoeveel (ongeveer) uitbetaald wordt aan de distributeurs van div. mlmbedrijven, vind ik jullie een stel dummy's...!
65% Van de geschatte verkoopwaarde (omzet van het mlmbedrijf) wordt uitbetaald.
Ik geef jullie 14 dgn om de klus te klaren! :twisted:
Quote:
(De rest van je saaie betoog vind ik echt niet de moeite waard)

Daarmee duid je op de uiteenzetting dat de gemiddelde wereldburger, inclusief het hongerende gedeelte, economisch altijd nog een 100 keer betere performance vertoont dat de gemiddelde mlm-er neem ik aan?
De conclusie ligt dan ook voor de hand dat mlm de moeite niet waard is. Waar de door jou in de vergelijking gesleepte wereldbevolking in ieder geval nog voor de helft een goed inkomen heeft, is dat voor de mlm nog eens 100 keer minder; 0,5%. Wat een succesvol systeem!!

Zoals je zelf al schrijft; alle cijfers zijn bekend. Toch heb jij gemeend te moeten zeggen dat de cijfers zoals die in de jaarrekening van amway onjuist zijn ten aanzien van deelnemende distributeurs. Ik had je al eerder gevraagd om hierover jouw inzichten te verduidelijken en het werkelijke aantal te noemen en het totaal aan tijdsbesteding daarvan per jaar. Maar zo snel als je er altijd bij bent om te roepen dat men het verkeerd ziet, zo traag ben je met het aanleveren van feiten hoe het dan wél in elkaar zit. Dit doet vermoeden dat jij het zelf ook helemaal niet weet, of het juist wél weet dat het niet klopt en ze daarom niet wilt vertellen omdat dat je positie niet sterker maakt als met jouw cijfers ook onmiddellijk de vloer wordt aangeveegd. Ondertussen wordt je, met jouw kinderlijke opstelling hier, door werkelijk iedereen de oren gewassen en weet je niet tot een beter verweer te komen dan op spelfouten in te gaan die in je eigen teksten ook zo overvloedig voorkomen dat kan worden vermoed dat je de basisschool nog niet met succes hebt afgerond.

Alles bij elkaar geeft het wel een heel duidelijk inzicht in welke types er geschikt voor zijn om in de fuiken van een scam als mlm verzeild te raken. Juist je kinderlijke naïviteit en het ontbreken van elke vorm van logica in je redeneringen maakt niet alleen dat je van jan en alleman hier alle hoeken van het forum te zien krijgt, maar ook dat je als gewillig slachtoffer een systeem als mlm binnen getrokken wordt, waar de meeste burgers natuurlijk al bij de verhalen vooraf begrijpen dat het hele systeem niet klopt.

Er rest me weinig anders dan je toe te wensen dat ook jij eens een keer kijkt naar hoeveel tijd je in al die jaren al hebt besteed en wat het je heeft opgeleverd en die cijfers ook eens een keer 'juist toe te passen' en de conclusie trekt die iedereen al bij het eerste propagandaverhaal over mlm kan trekken, en die maakt dat 99,8% zegt "laat maar zitten" en de overige 0,2% laat denken dat zij, in tegenstelling tot de rest van de wereld, het bij het rechte eind hebben en op weg zijn naar een wereldsucces, wat het al 60 jaar wordt beweerd te zijn ook al heeft het nog nergens tot resultaat geleid.
Jullie weigeren de structuur goed te bestuderen.
Dan ook niet meer zeuren dat je geen weg weet met de cijfertjes! 8)

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Joop,
Kan ik inkomen, maar zeg dat dan gewoon.En als het goed is weet jij die cijfers wel en kan je daarmee jou gelijk bewijzen.Zal de eerste zijn die je als je dat hebt hier dat ook zal erkennen.
"Diamant" is in Amway een niveau waar geld geen rol meer speelt in je leven.
De meesten Diamanten vinden dat een leuk resultaat.
Je BENT geen millionair..., maar je hebt de levensstijl van een millonair.

Verder zijn er nog een stuk of 15 kwalificaties hoger.... :wink:
Dus de klager zit er gigantisch naast te kleunen.


En gewoon accepteren dat het de waarheid is dat verreweg het supergrote deel van distributeurs alleen voor zichzelf en een paar buurtjes bestellen..... of zelfs..., en dat gebeurt écht....., totaal niets bestellen en het dan toch ook zélf te duur vinden!
(Gewoonlijk na gesproken te hebben met "Joops"...., "Econometristen"..., "mlmangels"..., Slims"..... :roll: )

Over de cijfertjes?
Gewoon doen wat je er mee hoort te doen.

Ook dáár is eindeloos over gepraat en ik heb geen zin meer mijn tijd te verspillen.
Wanneer je een product NIET gebruikt kun je NOOIT vertellen of de kwaliteit en gebruiksduur, de prijs rechtvaardigt.

Natuurlijk zijn jullie het er niet mee eens en komt er weer een zooi rare argumenten, maar vind je het erg dat ik me dáár ff niks van aantrek?

mvg, So be it

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat is niet helemaal waar, Voor het debacle dat mijn buurman had met herbalife waarbij hij door verkeerd advies Veel te Veel inkocht en hij doordat hij het niet kwijt raakte, een vervelende ouwe zeur werd die alleen nog maar in herbalife-termen kon denken ben ik pas afgeknapt. Daarvoor heb ik nog aan niemand een negatief advies gegeven over het systeem dat hun in ieder geval wel voerden..Hij kreeg een soort titel ?? en was meer dan €5800.- armer. Alle mooie woorden over terugkopen ten spijt kon hij bewijsbaar via het internet die zooi voor nog geen 30% NOG niet kwijt. Bleek ook nog precies de produkten te zijn waar de minste vraag naar was.Dat was en is mijn drijfveer. Nu dan, Als jij beschikt over cijfers waaruit blijkt dat het bij jullie wel klopt kom er dan mee. Ik zal dan stoppen met negatief spreken.oke?

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Joop,
Dat is niet helemaal waar, Voor het debacle dat mijn buurman had met herbalife waarbij hij door verkeerd advies Veel te Veel inkocht en hij doordat hij het niet kwijt raakte, een vervelende ouwe zeur werd die alleen nog maar in herbalife-termen kon denken ben ik pas afgeknapt. Daarvoor heb ik nog aan niemand een negatief advies gegeven over het systeem dat hun in ieder geval wel voerden..Hij kreeg een soort titel ?? en was meer dan €5800.- armer. Alle mooie woorden over terugkopen ten spijt kon hij bewijsbaar via het internet die zooi voor nog geen 30% NOG niet kwijt. Bleek ook nog precies de produkten te zijn waar de minste vraag naar was.Dat was en is mijn drijfveer. Nu dan, Als jij beschikt over cijfers waaruit blijkt dat het bij jullie wel klopt kom er dan mee. Ik zal dan stoppen met negatief spreken.oke?
Ik kan daar kort over zijn:
Je hebt gelijk!
DAT vind ik ook één van de 2 grote tekortkomingen bij Herbalife.... Buiten het feit dat er wordt "geronseld" via borden aan lantaarnpalen en flyers!
Je hoort je niet in te kunnen kopen voor een "titel" met bijbehorende korting! Klaar!

Dus je kunt doorgaan met negatief spreken over deze facetten van dit bepaalde bedrijf! :lol:
Maar er zijn genoeg bedrijven waar dat NIET mogelijk is...... en ook totaal geen (ogenschijnlijk) voordeel heeft, dus je kunt nóg niet elk mlmbedrijf over één kam scheren.... Sorry! :wink:

So be it.

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door joopataa »

Ander mlm bedrijf dan, Kleeneze, Ook al zo een hoogvlieger. Als hun eigen cijfers mag geloven houd een distribiteur er €802.- Bruto aan over.
En voor dat bedrag mag je met folders langs de deuren om mensen min of meer over te halen iets uit de catologus te bestellen dat bij blokker enz voor 25% van de prijs gewoon direct te koop is. Trek daar ook nog even de eventuele cursussen af en dan blijk je voor jan met de korte achternaam te hebben gewerkt.

Joopataa
dit staat op hun eigen website.tot ( bladzijde 8 )

Turnover at Kleeneze UK fell by 4% to £82.6 million
(2003: £86.3 million) and operating profit before exceptional
items was stable at £6.6 million (2003: £6.6 million), an increased
operating margin of 8.0% (2003: 7.6%).
The fall in turnover resulted from a reduction in the average number
of active distributors from 16,900 last year to 14,900 this year
together with the short disruption to service levels during the move
to the new distribution centre. (bladzijde 8)

82 miljoen pond omzet over 15 000 active distributeurs is 5570 pond omzet per distributeur per jaar. Distributeur houd 15% dus 820 pond winst over. Let wel per persoon per JAAR.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Joop,
Ander mlm bedrijf dan, Kleeneze, Ook al zo een hoogvlieger. Als hun eigen cijfers mag geloven houd een distribiteur er €802.- Bruto aan over.
beetje raar om dat zó te stellen.
Ligt helemaal aan hoe actief en efficient de persoon is.
En voor dat bedrag mag je met folders langs de deuren om mensen min of meer over te halen iets uit de catologus te bestellen dat bij blokker enz voor 25% van de prijs gewoon direct te koop is.
Vrij normale zaak dat er prijsverschillen zijn.
Dat betekent niet dat een bedrijf geen bestaansrecht meer heeft.
Trek daar ook nog even de eventuele cursussen af en dan blijk je voor jan met de korte achternaam te hebben gewerkt.

Misschien werkt die persoon efficienter dan jij?
dit staat op hun eigen website.tot ( bladzijde 8 )

Turnover at Kleeneze UK fell by 4% to £82.6 million
(2003: £86.3 million) and operating profit before exceptional
items was stable at £6.6 million (2003: £6.6 million), an increased
operating margin of 8.0% (2003: 7.6%).
The fall in turnover resulted from a reduction in the average number
of active distributors from 16,900 last year to 14,900 this year
together with the short disruption to service levels during the move
to the new distribution centre. (bladzijde

82 miljoen pond omzet over 15 000 active distributeurs is 5570 pond omzet per distributeur per jaar. Distributeur houd 15% dus 820 pond winst over. Let wel per persoon per JAAR.
Ook hier zal sprake zijn van een gemiddelde.
Cijfers, op de juiste plaats, liegen niet.
Wanneer iemand een bepaald niveau, omzet, heeft bereikt, hangt daar een percentage aan! Hoe dan ook! Daar valt niet aan te tornen.

Waarom de rekensommetjes vaak niet kloppen is omdat er wordt geweigerd te geloven dat nu eenmaal een erg groot deel niets doet...., zich mee laat sleuren in het vaak aanwezige enthousiasme en de gezellige meetings, waar toch wel veel gelachen wordt... en veel geleerd wordt op verkoop- en relatiegebied.
Is niks mis mee, zolang de persoon in kwestie geen grote investeringen doet! Elke hobby kost geld en wanneer mensen het "bewerken" als een hobby, kun je navenante kosten verwachten.

Let wel, Joop, ik heb NOOIT ontkend dat er veel abuse is in mlmland.
Dat zal alleen maar erger worden, totdat de wetgever ingrijpt.
Een goed mlmbedrijf grijpt zelf in! Maar kunnen toch nog de dupe worden van de minder nette mlmbedrijven.

So be it.

Judge
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jul 2006 10:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Judge »

@So BI it

Jeetje...Spellings fouten... :cry:
Als je het met woorden niet kan winnen gooi het op discriminatie of plakt er een ander onderwerp aan zodat je weer zoals gewoonlijk het laatste woord kunt krijgen...
Jullie weigeren de structuur goed te bestuderen.
Dan ook niet meer zeuren dat je geen weg weet met de cijfertjes!
Dus je kund hed beweis niedt leevurun??? :oops:
(Een nieuwe copy pasta voor jou Quote! )

Ikke wel!

Als je dan toch een berekening wilt maken...Hier dan!:

-Eenmalige registratiekosten: +/- 112 euro.
-Gemiddeld verdient een "actieve" distributeur BRUTO minder dan 100 euro per maand. Hiermee doet deze gemiddelde distributeur het beter dan bijna 90% van alle distributeurs.
-Binnen Amway hoor je vaak de kreet "Diamant worden" :lol: . Een diamant is een top-distributeur,(wel onthouden, hè) die in de VS :idea: gemiddeld $ 10.000 per maand verdient. Van alle distributeurs is 0,004% Diamant. Ter vergelijking: de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit met een dobbesteen is 0,012%, dus 3 keer zo groot!
-Gemiddeld verdient tussen de 95 en 99% niets met Amway.
Mooi systeem! :lol:
-Ruim de helft van de distributeurs verlengt zijn "lidmaatschap" niet na 1 jaar (in 2002: 68% :oops: ). Meer dan 95% van de distributeurs is na 5 jaar gestopt. Het kost daardoor veel werk(denk werk) om de grootte van een opgebouwd netwerk op peil te houden.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Denk er bij een bonusberekening aan dat je de bonussen van distributeurs onder jou zelf moet betalen (dit gaat van jouw bonus af!) zolang ze jou niet voorbijstreven.
(Hmmmmmm, waar heb ik dit eerder gehoord....)
Als je geen distributeurs wilt(KUNT) werven heb je, uitgaand van een winstmarge bij verkoop aan directe klanten van 10%, voor een bonus van 1000 euro per maand een omzet nodig van zo'n 4000 euro (4000 x (0,10 + 0,15) = 1000). Hiervoor zul je minstens 40, maar waarschijnlijk veel meer, klanten nodig hebben. Probeer eens te bepalen voor hoeveel euro je zelf artikelen aan zou schaffen bij Amway. Probeer eens te bedenken hoeveel mensen in je omgeving bereid zullen zijn hun koopgedrag te wijzigen.
Over de cijfertjes? Gewoon doen wat je er mee hoort te doen.
Welke cijfers dan? Laats ze dan eens zien?
Zoveel geschreeuw hierover, maar je kunt helemaal niks concreets enof recent's aantonen.

Wanneer iemand uitspraken doet over een bedrijf en met mij daarover in discussie wil, en het blijkt dat hij gewoon niets van dat bedrijf, of de bedrijfstak weet, ga ik mijn tijd niet verdoen.
En dat weet je donders goed!
Een discussie met jou is net als vissen.
Nutteloos inwerpen terwijl je weet dat je niks meer binnen haalt!
Dit gebeurd bij MLM precies hetzelfde.
"Diamant" is in Amway een niveau waar geld geen rol meer speelt in je leven.
De meesten Diamanten vinden dat een leuk resultaat.
Ja, dat klopt inderdaad...helemaal correct!
Je gaat door voor de koelvries combinatie!

Een resultaat met kwakzalverij en oplichterij met jullie systeem en manier van handelen.
Als je zelf kinderen zou hebben zou je ze dan vertellen dat je heel hard gewerkt hebt voor de centjes die verdient hebt via andermans buideltje?

Mijn 4 koters (4-6-7-8jaar)vertellen aan anderen dat Pappa en Mama hard voor het gezin en de armen werkt "zonder" dat ik hiervan op de hoogte ben!
Als ik met ze in de speelgoedwinkel sta en ik wil wat voor ze kopen, vertellen ze mij dat dit niet nodig is, omdat het veel te duur is en dat ze tevreden zijn met wat ze al hebben!

DIT is pas een waardering...DIT is pas respect krijgen...DIT is pas waardevol en maakt een mens gelukkig!
En niet die MLM kwakzalverij met het Amway-Herbalife-Piramide systeem om er beter van te worden.
Distributeurs werven en niks vermoedend hun gang laten gaan zolang de "WERVERS" HUN centjes ontvangen.
Informatie achterwege houden over de negative punten van hun bedrijf, dwazige cijfers tonen van 14jaar geleden en nog steeds lullen over een Marc die aan een overdossis slaappillen tot zijn einde gekomen is...
R.i.p. Marc!

MLM heeft een overdosis aan oplichterij en hun einde naderd ook!
Je wilt niet weten hoeveel rechtzaken er geweest zijn en NOG bezig zijn over jullie MLM maatschappij...
Flinke cijfers zijn het wel :lol:
...dummy's...!
Wist je dat "Dummy's" snoepjes zijn?
"Wie zoet is krijgt lekkers!" en jij krijgt lekker niks!
Lekker puh!
Je BENT geen millionair..., maar je hebt de levensstijl van een millonair.
Ook nu trek je weer een conclusie alsof je alles weet!
Okè, ik woon in Brasschaat op de Bevrijdingslei, ik heb geen tennisbaan maar wel een verwarmd buiten-zwembad, geen jacht of een helicopter of privè jet, maar wel een trots gezin! Het huisnummer vertel ik jou niet! Je krijgt toch geen snoepje van mij, dan alleen maar een gesloten deur met een stickertje erop geplakt met de woorden "WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR".
Ik miljonair? Ben tevreden met datgene wat ik opgebouwd heb, maar hier weet jij natuurlijk alles van, hè!

Lekker puh!

Nu ga ik lekker 4 weken met vakantie van de centen die ik op een eerlijke manier verdient heb door hier hard voor te werken.
Ik met vakantie en jij lekker door blijven zeuren over het standpunt van de MLM structuur

Veel succes met je Copy & Paste!
Lekker puh!

"Cognitieve Dissonantie" :lol:
:? :shock: :cry: :roll: :?:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door joopataa »

Oke, So be it, Met dat antwoord ben ik redelijk tevreden, En als beloofd zal ik meer genuanceerd spreken over mlm-bedrijven en niet meer alles over 1 kam scheren.
Joopataa

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waarom de rekensommetjes vaak niet kloppen is omdat er wordt geweigerd te geloven dat nu eenmaal een erg groot deel niets doet...., zich mee laat sleuren in het vaak aanwezige enthousiasme en de gezellige meetings, waar toch wel veel gelachen wordt... en veel geleerd wordt op verkoop- en relatiegebied.
Is niks mis mee, zolang de persoon in kwestie geen grote investeringen doet! Elke hobby kost geld en wanneer mensen het "bewerken" als een hobby, kun je navenante kosten verwachten.
Wat ik mis is het bewijs dat die groep niets doet.
Verder vraag ik me af waarom die mlm bedrijven in hun officiele cijfers daar niets over vermelden.
Tenslotte is dit de eerste keer dat ik het woord hobby gebruikt zie worden voor mlm.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ de onvermoeide klager,
-Eenmalige registratiekosten: +/- 112 euro.

nee.
€ 50,00
-Gemiddeld verdient een "actieve" distributeur BRUTO minder dan 100 euro per maand. Hiermee doet deze gemiddelde distributeur het beter dan bijna 90% van alle distributeurs.

Je KUNT niet praten, op die manier, over gemiddelden in mlm.
-Binnen Amway hoor je vaak de kreet "Diamant worden" . Een diamant is een top-distributeur,(wel onthouden, hè) die in de VS gemiddeld $ 10.000 per maand verdient.

Overal. en er zijn er zo'n 4000 wereldwijd.
Ter vergelijking: de kans dat je 5 keer achter elkaar een 6 gooit met een dobbesteen is 0,012%, dus 3 keer zo groot!

Stupide vergelijking. De kans dat je door een auto overeden wordt wordt aanmerkelijk vergroot door in hinderlaag te gaan liggen en er vóór te springen!! Bijdehand..... :roll:
-Gemiddeld verdient tussen de 95 en 99% niets met Amway.
Mooi systeem!

Oh....?
Ik dacht dat niemand wat verdient.....
-Ruim de helft van de distributeurs verlengt zijn "lidmaatschap" niet na 1 jaar (in 2002: 68% ). Meer dan 95% van de distributeurs is na 5 jaar gestopt. Het kost daardoor veel werk(denk werk) om de grootte van een opgebouwd netwerk op peil te houden.
Je spreekt uit ervaring?
Of zou je dat moeten vragen aan een "diamant"?
En talloze mensen zijn al 20 jaar klant bij één en hetzelfde mlmbedrijf..!
Denk er bij een bonusberekening aan dat je de bonussen van distributeurs onder jou zelf moet betalen (dit gaat van jouw bonus af!) zolang ze jou niet voorbijstreven.
(Hmmmmmm, waar heb ik dit eerder gehoord....)

wat een kletskoek man....
Ik durf te wedden dat zelfs Slim, Econometrist en Joop je nog een lesje hierover kunnen leren.
De omzet van je groepsleden zitten in jouw omzet.... dus de premie waar ze recht op hebben zit in jouw premie.
Denk daar maar eens 80 jaar over na :lol: .
Als je geen distributeurs wilt(KUNT) werven heb je, uitgaand van een winstmarge bij verkoop aan directe klanten van 10%
,
10%? Doe nu eerst eens wat onderzoek, man..... :roll:
Welke cijfers dan? Laats ze dan eens zien?
Zoveel geschreeuw hierover, maar je kunt helemaal niks concreets enof recent's aantonen.
Jij HOORT te weten welke cijfers.... en anders heb je sh*itonderzoek gedaan en dan kom je maar terug wanneer je WEL weet waar je over praat.!
Mijn 4 koters (4-6-7-8jaar)
Zo te horen heb je meer tijd aan je hobby besteedt dan aan mlm onderzoek? :lol:
Distributeurs werven en niks vermoedend hun gang laten gaan zolang de "WERVERS" HUN centjes ontvangen.
Read deze lettertjes.....!
Er wordt NIKS verdient aan inschrijven! (Plaat voor je kop weg?)
MLM heeft een overdosis aan oplichterij en hun einde naderd ook!
Je wilt niet weten hoeveel rechtzaken er geweest zijn en NOG bezig zijn over jullie MLM maatschappij...
Flinke cijfers zijn het wel
Ik wil het WEL weten! Vertel eens....?
Ook nu trek je weer een conclusie alsof je alles weet!
Okè, ik woon in Brasschaat op de Bevrijdingslei, ik heb geen tennisbaan maar wel een verwarmd buiten-zwembad, geen jacht of een helicopter of privè jet, maar wel een trots gezin! Het huisnummer vertel ik jou niet! Je krijgt toch geen snoepje van mij, dan alleen maar een gesloten deur met een stickertje erop geplakt met de woorden "WIJ KOPEN NIET AAN DE DEUR".
Ik miljonair? Ben tevreden met datgene wat ik opgebouwd heb, maar hier weet jij natuurlijk alles van, hè!
Lekker puh!
Sprtrtuyigghtfedrhjj, maedwwreqqbghyu! Snap je?
Nu ga ik lekker 4 weken met vakantie van de centen die ik op een eerlijke manier verdient heb door hier hard voor te werken.
Ik met vakantie
Dat je maar tot rust mag komen.... 8)

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Wat ik mis is het bewijs dat die groep niets doet.

Daar kan ik je niet verder mee helpen.
Je gelooft gewoon niet de mensen die dat ervaren hebben!
Toch wel komisch....:
Iemand die instapt, gaat kijken OF het wel zo is als wordt voorgesteld......, ervaart in héél korte tijd, hoe het nu in de praktijk gaat.
Maar jullie willen dat niet, ondanks het feit dat er geen financieel risico is!
Dus.... heeft discussieren daarover geen zin.... :?
Verder vraag ik me af waarom die mlm bedrijven in hun officiele cijfers daar niets over vermelden.
Ik denk dat ZELFS in de officiele lectuur wel ergens staat dat wanneer je niks uitvoert.... je niks verdient.... of iets in de strekking... LOL
Maar zou het nodig zijn, dan? Dat beseft toch iedereen?
En wederom zeg ik..., dat het alleen maar verspilling van tijd en moeite is om alleen mensen in te schrijven, want pas als zij een financieel voordeel hebben... heb JIJ een (kleiner) voordeel.
Tenslotte is dit de eerste keer dat ik het woord hobby gebruikt zie worden voor mlm.
Komt ERG veel voor.....
vergelijk het met de tennisleden die niet of nauwelijks op de baan staan, maar wel overal op de feestavonden aanwezig zijn en zich vaak tomeloos inzetten voor "de club"....

So be it.
(Misschien vandaar de kreet: mlm= meer lol maken?)
En wantoestanden, in meer of mindere mate, zijn, en blijven, verwerpelijk!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Daar kan ik je niet verder mee helpen.
Je gelooft gewoon niet de mensen die dat ervaren hebben!
Als je dit niet kan bewijzen moet je het niet roepen.
Ik denk dat ZELFS in de officiele lectuur wel ergens staat dat wanneer je niks uitvoert.... je niks verdient.... of iets in de strekking... LOL
Maar zou het nodig zijn, dan? Dat beseft toch iedereen?
Je ontwijkt mijn punt. In jaarverslagen vermelden bedrijven 3,6 miljoen distributeurs etc. Maar nergens zeggen ze iets over actief, niet actief.

ReneW
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2006 10:27

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door ReneW »

Pffff.....wat een discussie. Er zitten hier paar mensen die de mist in zijn gegaan in netwerkmarketing en hun gal spugen. Tip voor die mensen: blijf lekker werken tot je 65e (70 in de toekomst) en ga dan nog een aantal jaar lekker genieten van je veel te duur betaalde pensioentje van het pensioenfondsje waar je bedrijfstak toe behoort. Vervolgens leef je nog een aantal jaar en overlijd je. Het resterende geld (wat je tijdens je arbeidsverleden hebt opgebouwd) verdwijnt op de grote hoop van de pensioenfondsen. ik heb een familielid die een International studie heeft gevolgd als Economist en die vindt het concept de ideale vorm voor verkoop in de toekomst. Als het piramidespel zou zijn, waarom worden dan al honderden Nederlandse distributeurs dan niet strafrechtelijk vervolgd omdat ze de Wet op de Kansspelen overtreden? MLM of netwerkmarketing is een goed concept zolang het maar goed wordt uitgervoerd door de top en de top een goede begeleiding geeft aan haar distributeurs. Met netwerkmarketing kun je goed geld verdienen maar dat ligt geheel aan jezelf! Niet alle mensen zijn geschikt voor netwerkmarketing. Het zijn ook die mensen die van een koude kermis thuiskomen en er dan achteraf tegen gaan ageren!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Toch even wat vragen stellen:
Er zitten hier paar mensen die de mist in zijn gegaan in netwerkmarketing en hun gal spugen.
Wie zijn dat dan?
ik heb een familielid die een International studie heeft gevolgd als Economist en die vindt het concept de ideale vorm voor verkoop in de toekomst.
Goh, wat is een economist? Wat is een international studie?
Ik ken economen, econometristen en bedrijfskundigen (o.a. mezelf) die het concept niets vinden. Wie moet ik nu geloven?
Het zijn ook die mensen die van een koude kermis thuiskomen en er dan achteraf tegen gaan ageren!
En de mensen dan die het hele concept vooraf al niets vinden? (o.a. ook mezelf)

ReneW
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2006 10:27

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door ReneW »

Ik vraag meestal aan mensen zoals Maarschalk of ze gelukkig zijn met hun leven en dan terug moeten gaan naar hun eigen werkplek omdat ze het daar helemaal gaan maken, denken ze. Bedrijfskunde....op welk niveau?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ir. Aan de UTwente.
Ga je nu mijn vagen beantwoorden?

ReneW
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2006 10:27

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door ReneW »

Dan heb je ook gleerd dat als je vermogend wilt zijn voor jezelf moet beginnen en dat als je in loondienst werkt je nooit rijk zal zijn.
De antwooorden: degene die het felst er tegen ingaan.
Ik bedoelde econoom. Ik bedoele meer dat mijn famililid in diverse landen heeft gestudeerd waardoor hij in meerdere landen een kijk heeft gekregen op de economie daar en dat in zijn huidige baan kan toepassen.
Op je laatste vraag: heb je wel eens boek gelezen die inhoudelijk over mlm gaat en zo ja: leg mij nu eens uit in je eigen woorden wat MLM precies is.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Als je dit niet kan bewijzen moet je het niet roepen.
Ik kan ook niet bewijzen dat 2 + 2 vier is.....
Wanneer jij een andere waarde hecht aan 2......? :roll:
Toch blijf ik dat roepen! 8)
Je ontwijkt mijn punt. In jaarverslagen vermelden bedrijven 3,6 miljoen distributeurs etc. Maar nergens zeggen ze iets over actief, niet actief.
Ik ontwijk niks.
En niet bijdehand doen.
wanneer zij zeggen dat "zoveel" mensen hebben "verlengd", dan kun je gevoegelijk aannemen dat dat NIET de mensen zijn die actief zijn!

Maar ik heb het weer zo'n beetje met je gehad, Maarschalk.
Ik kan ook niet bewijzen dat het hier mooi weer is, tenzij je bereid bent hierheen te komen! En dat verdom je!

Het maakt HELEMAAL niets uit wat mensen je vertellen die er mee bezig zijn.
Je aanvaardt WEL l*lkoek verhaaltjes op anti-sites voor "waarheid"....
Dus...., misschien richt ik me wel weer eens tot jou. Telkens krijg ik de indruk dat je redelijk kunt doen, en telkens blijkt weer van niet! :oops:

Succes.

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Herbalife: handelaar in kwakzalverij en illusies…

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Dan heb je ook gleerd dat als je vermogend wilt zijn voor jezelf moet beginnen en dat als je in loondienst werkt je nooit rijk zal zijn.
Opnieuw niet waar. Voorbeelden: Terry Semel van Yahoo, Jack Welch van GE en Lou Gerstner van IBM.
Ik bedoele meer dat mijn famililid in diverse landen heeft gestudeerd waardoor hij in meerdere landen een kijk heeft gekregen op de economie daar en dat in zijn huidige baan kan toepassen.
Welke landen? Als hij mlm zo geweldig vindt, waarom werkt hij dan nog? En is hij niet voor zichzelf begonnen?
Op je laatste vraag: heb je wel eens boek gelezen die inhoudelijk over mlm gaat en zo ja: leg mij nu eens uit in je eigen woorden wat MLM precies is.
Nope, ik kan rekenen. Cijfers nagerekend van Herbalife en Amway.

Deze vragen staan nog open:
Ik ken economen, econometristen en bedrijfskundigen (o.a. mezelf) die het concept niets vinden. Wie moet ik nu geloven?

En de mensen dan die het hele concept vooraf al niets vinden? (o.a. ook mezelf)
Laatst gewijzigd door Maarschalk op 24 jul 2006 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten