Je bent niet verder gekomen dan het opwerpen van een rookgordijn in de vorm van vage verhalen over vage percentages van vage bedragen waarbij je vooral vermijdt in te gaan op wat de herkomst is van de getallen of wie nu precies welke revenuen geniet.
Blijkbaar ontbreekt het je zelf ook aan het nodige begrip en bedien je je van regelrechte onbeschoftheid om dit gegeven te verhullen. Een duidelijke illustratie hiervoor schrijf je op 29 juli:
Terwijl je twee dagen en één bericht eerder nog schrijft:En dat je nu zo stupide bent om te denken dat ik suggereer dat 21% over 10.000 .... 550 is.....
Waar staat dat dan, dombo?
Dit geeft dus antwoord op twee vragen tegelijk; de door jou gestelde, en de vraag op wie het door jou geïntroduceerde begrip 'dombo' overwegend op toepassing is.In de praktijk is 4% over 10.000 (inkoopwaarde omzet) gelijk aan ongeveer € 550 à € 550..... .
Ik zou willen voorstellen je volstrekt niet te laten weerhouden deze taal te gebruiken als daarmee duidelijkheid te verschaffen valt. Waarom zouden we ons beperken tot onduidelijke mathematische misverstanden als daarmee de onduidelijkheid niet wordt opgehelderd, maar er eerder meer worden opgeworpen?En dat 4% over 10.000 uitkomt in de praktijk op +/- € 500,00 ga ik je al helemáál niet uitleggen, want dan moet ik helemaal vervallen in Jip&Janneke taal!
Verder ben je maar al te graag van het onderwerp afgeweken ten behoeve een discussie over de secundaire vraag of er nu wel of geen gouden bergen worden beloofd.
Daarom nog maar eens een herformulering van de oorspronkelijke vraag om het onderwerp weer op het juiste spoor te krijgen.
Aan de orde is de vraag in welke mate een representant inkomsten geniet uit omzet die een dowliner van hem veroorzaakt, en in hoeverre dit in percentage verschilt tussen de verschillende levels. Concreet:
Als iemand één level onder jou E 1000,- omzet, wat levert jou dat op, en hem?
Als iemand twee levels onder jou E 1000,- omzet, wat levert jou dat op, en hem?
Als iemand drie levels onder jou E 1000,- omzet, wat levert jou dat op, en hem?
En verder dezelfde vraag voor de levels 4 en verder onder je?
Pragmatischer kan ik de vraagstelling niet formuleren lijkt me. Ik hoor graag van je.