Pagina 4 van 4

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 13:42
door Peter_vd_M
Update,

Ik heb de nieuwe jaarafrekening van het Nuon ontvangen. Zoals al eerder vermeld hebben zij mij op basis van mijn vorige verbruiks-jaren ingeschat. Hierdoor moet ik nu op deze factuur een bedrag bijbetalen van 52,50 euro. :D Verder heb ik geen begeleidend schrijven gekregen dat deze nota opnieuw is opgemaakt omdat ik een defecte meter had. Dit had ik eigenlijk wel verwacht.

Maar ja so far, so good.

Vandaag heb ik weer het customer care center van het Nuon gebeld. Het volgende “probleem” doet zich nu voor.

Mij jaarafrekening betreft de periode 22-07-2005 t/m 24-06-2006. Mijn defecte meter is op 22-08-2006 vervangen door een nieuwe. U ziet het waarschijnlijk al aankomen, een verschil van bijna 2 maanden met een defecte meter.
Omdat ik wil voorkomen volgend jaar weer een probleem te krijgen mbt mijn verbruik heb ik gevraagd waar het Nuon mijn verbruik gedurende deze twee maanden op heeft geschat.

Het antwoord zou volgens mij voor de hand liggen namelijk, het geschatte verbruik zoals zij dat in eerste instantie hebben gehanteerd. Deze verbruikswaarden zouden zo op te lepelen moeten zijn volgens mij.
Dit xxx verbruik plus wat mijn nieuwe meter voor verbruik aangeeft zou bij elkaar opgeteld moeten worden en voila daar wordt mijn volgende jaarnota op gebaseerd.

Het antwoord op mijn vraag bleek echter niet zo voor de hand liggend als ik zelf dacht.
Ik moest het nummer van mijn nieuwe meter doorgeven en aangeven wanneer deze was geplaatst, veel wijzer konden zij mij ook niet maken. Wel zouden zij het intern verder gaan uitzoeken en zou ik binnen 4 weken hierover uitsluitsel krijgen.

Ik had eigenlijk verwacht dat de antwoorden op de door hen gestelde vragen in ieder geval bij hen bekend waren. Dit schept volgens mij niet veel vertrouwen.

Jammer dat ik mijn verhaal nog niet kan afronden.


Wordt vervolgd………………….

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 13:49
door Ron 2
Het vervelende is dat je nooit naar een medewerker kan vragen die jouw situatie kent.
Elke keer opnieuw moet je alles uitleggen en moet diegene die je op dat moment spreekt het wiel weer opnieuw uitvinden, een probleem wat tegenwoordig bij elke klanten(geen)service speelt.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 16:04
door tjoektjoek
Dat ligt aan de medewerker die je spreekt. Als die gewoon een goed bericht bij je gegevens achterlaat hoef je het niet steeds uit te leggen. :?

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 16:29
door Henri42
Ron, dat is onjuist, ik vraag altijd naar een naam en daar bel ik opnieuw mee las hij of zij op kantoor is, geen dubbele verhalen dus ?>

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 17:13
door Raytje23
wanneer je bij nuon een medewerker aan de lijn hebt, dikke kans dat deze de volgende keer alweer pleite is wanneer je belt. Niemand heeft daar namen, lijkt wel een sexclub.

Lang leve de goede organisatie die je ook nog 10 cent per minuut kost!

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 17:35
door Henri42
Raytje,

Jouw reactie is alleen maar als negatief te bestempelen, natuurlijk zijn de kantoren van de energiebedrijven geen duiventillen, als ik een keer dubbel bel vraag ik naar mijn eerdere contactpersoon,nooit geen probleem mee gehad, netjes en beleefd blijven tijdens het bellen is uiteraard wel een vereiste, aan schreeuwerds heeft iedereen een hekel.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 18 okt 2006 23:06
door tjoektjoek
Ik denk dat het beter is om Raytje gewoon te negeren. Hij/zij heeft geen enkele waarde (niet in de maatschappij en vooral niet op dit forum). In plaats van zijn/haar "kwaliteiten" op dit forum te gebruik om mensen te helpen kan hij/zij alleen maar zieken. Ziek is hij/zij al, maak ons dat niet. :evil:

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 19 okt 2006 10:26
door Raytje23
Ik heb al honderduizend maal uitgelegd dat, wanneeer deze interne misstanden bij Nuon er niet zouden zijn, zelfs de klant hier niet onder te lijden had gehad. Ik leg het verband, omdat ik weet dat het oorzaak en gevolg samen zijn, tussen wanbeleid van Nuon ten aanzien van eigen medewerkers en de kwaliteit van dienstverlening naar klanten toe. Daarom hoort deze waarschuwing wel degelijk binnen een consumentenforum thuis.

Ik constateer dat mensen hier maar wat roepen zonder de inhoud te hebben gelezen.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 19 okt 2006 12:31
door Henri42
Ray is 23 jaar? of van 1923 ?, wij laten ons verrassen, zijn commentaar is verder weinig inhoudelijk te noemen, einde bericht.

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 19 okt 2006 13:19
door Raytje23
Henri42, jouw vermogen om inhoudelijke boodschappen op te pikken in zo niet nog lager

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 19 okt 2006 13:30
door angel1978
Ach,

Raytje is er weer en heeft nog steeds niets inhoudelijks te melden...
Zelfs als je topics en reacties verwijderd worden is het je nog niet duidelijk dat het niet zinvol is wat je zegt !!!

Zoals je al eerder in een topic zelf goed verwoordde: Get a life !!!

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 19 okt 2006 13:53
door tjoektjoek
Raytje, het enige dat je meldt is dat er bij Nuon intern wat moet veranderen en dat men niet bij Nuon moet blijven.
Dat draagt niks, maar dan ook helemaal niks bij aan een oplossing voor de individuele problemen die hier worden geuit.

Je zou, als je denkvermogen dat toelaat, kunnen aangeven naar welke afdelingen men zou kunnen vragen. Wat voor steekwoorden men zou kunnen gebruiken, of vaktermen die de agent aan de andere kant zou kunnen gebruiken voor een oplossing.

Maar nee, dat doe je niet, je blijft met dezelfde, ongefundeerde zooi smijten en iedereen aanvallen die in feite hetzelfde zegt als ik.

Dus totdat je tot zinnen komt en mensen daadwerkelijk gaat helpen vind ik persoonlijk (mening) dat je niks bijdraagt en nodeloos mensen lastigvalt met ongefundeerde zooi en dus overbodig bent op dit forum (alleen op dit forum??)

Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)

Geplaatst: 16 nov 2006 14:05
door Peter_vd_M
Update,

Zojuist weer contact opgenomen met het Nuon. In tegenstelling tot de belofte over zekerheid binnen 4 weken, heb ik zoals verwacht niets vernomen.

Hele verhaal weer uit de doeken gedaan.

Vervolgens iemand gesproken die mij verzekerde dat ook de eerste twee maanden van de nieuwe (huidige) periode geschat zouden worden. De schatting kon het NUON mij nog niet aangeven, dit wordt pas gedaan als de nieuwe jaarrekening word opgemaakt (volgend jaar dus).

Ik ben dit hele verhaal eigenlijk zat!!!!!!!!!!!

Ik maak mijn documentatie in orde en wacht af hoe volgend jaar mijn nieuwe jaarrekening eruit komt te zien.

Iedereen bedankt voor zijn/haar respons en misschien tot volgend jaar in dit topic.


Groeten,

Peter.