Re: Nog een op hol geslagen electra-meter (NUON)
Geplaatst: 18 okt 2006 13:42
Update,
Ik heb de nieuwe jaarafrekening van het Nuon ontvangen. Zoals al eerder vermeld hebben zij mij op basis van mijn vorige verbruiks-jaren ingeschat. Hierdoor moet ik nu op deze factuur een bedrag bijbetalen van 52,50 euro. Verder heb ik geen begeleidend schrijven gekregen dat deze nota opnieuw is opgemaakt omdat ik een defecte meter had. Dit had ik eigenlijk wel verwacht.
Maar ja so far, so good.
Vandaag heb ik weer het customer care center van het Nuon gebeld. Het volgende “probleem” doet zich nu voor.
Mij jaarafrekening betreft de periode 22-07-2005 t/m 24-06-2006. Mijn defecte meter is op 22-08-2006 vervangen door een nieuwe. U ziet het waarschijnlijk al aankomen, een verschil van bijna 2 maanden met een defecte meter.
Omdat ik wil voorkomen volgend jaar weer een probleem te krijgen mbt mijn verbruik heb ik gevraagd waar het Nuon mijn verbruik gedurende deze twee maanden op heeft geschat.
Het antwoord zou volgens mij voor de hand liggen namelijk, het geschatte verbruik zoals zij dat in eerste instantie hebben gehanteerd. Deze verbruikswaarden zouden zo op te lepelen moeten zijn volgens mij.
Dit xxx verbruik plus wat mijn nieuwe meter voor verbruik aangeeft zou bij elkaar opgeteld moeten worden en voila daar wordt mijn volgende jaarnota op gebaseerd.
Het antwoord op mijn vraag bleek echter niet zo voor de hand liggend als ik zelf dacht.
Ik moest het nummer van mijn nieuwe meter doorgeven en aangeven wanneer deze was geplaatst, veel wijzer konden zij mij ook niet maken. Wel zouden zij het intern verder gaan uitzoeken en zou ik binnen 4 weken hierover uitsluitsel krijgen.
Ik had eigenlijk verwacht dat de antwoorden op de door hen gestelde vragen in ieder geval bij hen bekend waren. Dit schept volgens mij niet veel vertrouwen.
Jammer dat ik mijn verhaal nog niet kan afronden.
Wordt vervolgd………………….
Ik heb de nieuwe jaarafrekening van het Nuon ontvangen. Zoals al eerder vermeld hebben zij mij op basis van mijn vorige verbruiks-jaren ingeschat. Hierdoor moet ik nu op deze factuur een bedrag bijbetalen van 52,50 euro. Verder heb ik geen begeleidend schrijven gekregen dat deze nota opnieuw is opgemaakt omdat ik een defecte meter had. Dit had ik eigenlijk wel verwacht.
Maar ja so far, so good.
Vandaag heb ik weer het customer care center van het Nuon gebeld. Het volgende “probleem” doet zich nu voor.
Mij jaarafrekening betreft de periode 22-07-2005 t/m 24-06-2006. Mijn defecte meter is op 22-08-2006 vervangen door een nieuwe. U ziet het waarschijnlijk al aankomen, een verschil van bijna 2 maanden met een defecte meter.
Omdat ik wil voorkomen volgend jaar weer een probleem te krijgen mbt mijn verbruik heb ik gevraagd waar het Nuon mijn verbruik gedurende deze twee maanden op heeft geschat.
Het antwoord zou volgens mij voor de hand liggen namelijk, het geschatte verbruik zoals zij dat in eerste instantie hebben gehanteerd. Deze verbruikswaarden zouden zo op te lepelen moeten zijn volgens mij.
Dit xxx verbruik plus wat mijn nieuwe meter voor verbruik aangeeft zou bij elkaar opgeteld moeten worden en voila daar wordt mijn volgende jaarnota op gebaseerd.
Het antwoord op mijn vraag bleek echter niet zo voor de hand liggend als ik zelf dacht.
Ik moest het nummer van mijn nieuwe meter doorgeven en aangeven wanneer deze was geplaatst, veel wijzer konden zij mij ook niet maken. Wel zouden zij het intern verder gaan uitzoeken en zou ik binnen 4 weken hierover uitsluitsel krijgen.
Ik had eigenlijk verwacht dat de antwoorden op de door hen gestelde vragen in ieder geval bij hen bekend waren. Dit schept volgens mij niet veel vertrouwen.
Jammer dat ik mijn verhaal nog niet kan afronden.
Wordt vervolgd………………….