LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Je lijkt Dubio wel. Versleten banden is direct zichtbaar en is iets waar iedereen op let.

Ik heb er trouwens wel iets van geleerd. Vertrouw geen enkele financiele tussenpersoon.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janny »

Ik heb er trouwens wel iets van geleerd. Vertrouw geen enkele financiele tussenpersoon.
Janneke, ik begrijp je reactie heel goed, dat was ook mijn eerste impuls. Maar is dat terecht? Is iedereen ,omdat Dexia verkeerd handelde corrupt? nee, zeker niet. Weest oplettend, ook naar tussenpersonen toe, maar ik durf mijn handen in het vuur te steken voor ,( ze verbranden niet. 100% zeker.) voor mij bekende tussenpersonen, omdat ze me niet zullen bedriegen. Dan komt de volgende vraag, en die vind ik ja zo belangrijk, is de tussenpersoon capabel om het werk te doen waar hij/zij mee bezig is. Dat is voor mij de crusiale vraag.En daar voor kun je vragen naar gecertificeerde kantoren en personen.
Wat ik weet is, dat ook ik, hoe overtuigd ik ben van mijn recht op teruggave,(omdat het contract niet klopte en de handtekening van mijn man ontbreekt) Wil niet zeggen dat ik 100% gelijk heb. Ik had beter kunnen opletten, , maar was dat voldoende geweest? nee, ik bezat onvoldoende kennis van het onderliggende contract en de voorwaarden, mede daardoor kon gebeuren wat is gebeurt. Ikwas bovendien goedgelovig wat de aanbieder betrof.AEGON. Dus wat heb ik nodig? een gezonde portie argwaan om daardoor goed op te letten en kennis van zaken waar je mee bezig bent.. Iemand opzettelijk bedriegen is nooit terecht, wie dat wel doet is schuldig aan misleiding en bedrog. en daar zit ook mee de kneep van veel kontracten.
Maar iedereen die met geld omgaat veroordelen mag ik niet.
Ben ik veranderd in mijn denken? misschien wel. de kook is er een beetje af, en ik kan wat afstand nemen, waardoor ik objectiever kan beoordelen. Dat is wat de laatste jaren is ontstaan.
Kennis ontwikkeld en afstand opgebouwd.
Wat is mijn doel nu? een goed oordeel van de rechter, die ook echt rechtspreek, met weging van de feiten , oorzaken m en gevolgen.
Janny

B-
Berichten: 273
Lid geworden op: 23 jan 2006 15:52

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door B- »

Janny
BerichtGeplaatst op: 12 Sep 2006 15:16 Onderwerp:

Quote:
Ik heb er trouwens wel iets van geleerd. Vertrouw geen enkele financiele tussenpersoon.

Janneke, ik begrijp je reactie heel goed, dat was ook mijn eerste impuls. Maar is dat terecht? Is iedereen ,omdat Dexia verkeerd handelde corrupt? nee, zeker niet.
Nee inderdaad gelukkig niet, er zijn inderdaad banken en financiële instellingen die zich niet aan dit soort praktijken hebben schuldig gemaakt. En er zijn gelukkig ook tussenpersonen die hun klanten niet hebben misleid, belazerd of opgelicht met aandelenleaseproducten van DEXIA AEGON FORTIS of DSB enz. Maar eerlijk gezegd...het is wel even zoeken.

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door HvdC »

In 2002 gingen Piet en kornuiten er vanuit dat deze zaak in 2003 volledig opgelost zou zijn. Niets is minder waar.

Er zijn PALjassen die oproepen om door te procederen dit gaat nog behoorlijk wat geld kosten wat de mensen gewoon niet hebben.

Misschien is de DR wel een magere oplossing voor het probleem maar het lijkt mij beter dan door te procederen tot 2010 en de kans hebben om dit proces te verliezen. Daarna kan je ook nog naar de DR fluiten.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hvd At/mZ

Welk belang heb jij hierbij? Of heeft jouw werkgever (Dexia) hier belang bij????

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Misschien zit er wel wat waarheid in de tekst van hvanhetalfabet

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door cornelis »

Er zijn PALjassen die oproepen om door te procederen dit gaat nog behoorlijk wat geld kosten wat de mensen gewoon niet hebben.
Ja en hoe zou dat nu komen,door een stel criminelen die zonder vergunningen de burger hebben opgelicht.

Gezinnen met kinderen zijn zwaar de dupe maar dat geeft natuurlijk niet hadden papa of mama maar niet met die criminelen in zee moeten gaan.

Het is natuurlijk allemaal onze eigen schuld hadden we de kleine letterjes maar door een advokaat moeten laten uitpluizen.

Nou ik kan je verzekeren dat ik nog wel langer geduld heb als 2010 maar doorgaan doe ik zeker.
Denk dat alle medestanders PAL er zo over denken dus zeg maar tegen die criminele baas van je dat opgeven geen optie is.
We zijn over de eerste schrik heen en zeer strijdlustig,om de weg naar gerechtigheid te vinden want jou baas heeft wetten overtreden en dat moet worden gestraft zo simpel is het.

Als het zaakje niet zo zou stinken was het allang achter de rug maar er gaan te veel koppen rollen daarom worden de gedupeerden geintimideerd via dit forum naar ook rechtstreeks door dexia.
Daarom word dexia van alle kanten de hand boven het hoofd gehouden,en zijn rechters bang om de wet te handhaven,zal me niet verbazen dat er zoveel hoge heren vieze handen hebben dat ze rechter sproberen om te kopen veel uitspraken wijzen er in iedergeval wel op.

Nu zul je wel weer met het slappen excuus komen dat het uitspraken zijn die niet in ons straatje zijn maar wet is wet daar kan en mag een rechter niet om heen maar helaas zijn er rechters die er anders over denken en zich geen rechter mogen noemen een rechter moet onpartijdi zijn en de wet handhaven doet ie dat niet geeft hijn banken als dexia weer vrijspel om de burger op te lichten.

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Het is natuurlijk allemaal onze eigen schuld hadden we de kleine letterjes maar door een advokaat moeten laten uitpluizen.
Ik ken contracten waarin in even grote lettertjes als de overige lettertjes stond dat wanneer bij afloop van het contract er een restschuld zou zijn, deze voor rekening van de klant zou komen en niet voor de bank.

Als je daar al een advocaat voor nodig hebt om dat te begrijpen, oei

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou Willem ik kan je vertellen dat dat er bij ons absoluut niet op stond.

Ik ken een contract waar 2 handtekeningen moesten staan, en er maar 1 staat :lol:

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Kan best zijn janneke, ik zei ook niet op alle contracten.

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat ie echt niet wist dat het om geleend geld ging. wat een grapjurk

Je hebt geen geld om aandelenm te kopen dus leen je geld, of hoe dacht ie anders dat het ging.
bv. ik geef 10.000 verdeeld over een aantal jaar aan de bank, die leasen voor mij wat aandelen voor dat bedrag en aan het eind pak ik de winst.
Wat zou er dan voor de bank inzitten, liefdadigheid?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ook wij wisten niet dat het om geleend geld ging. We hebben 60.000,--gulden betaald en gingen ervan uit dat er voor dat geld aandelen gekocht zouden worden. Dus zo vreemd is dat niet!!! Ik denk dat je voor 60.000,-- gulden heel wat aandelen hebt kunnen kopen hoor.

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

En wat zat er volgens jou voor de bank in?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Hoe moet IK dat nu weten? Een soort provisie misschien?
Banken zorgen er ALTIJD voor dat ze hun deel wel krijgen.

Willem S. van Dalen
Berichten: 303
Lid geworden op: 21 jul 2006 11:56

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Willem S. van Dalen »

Jij dacht dus, ik geef de bank 60.000 gulden zij kopen aandelen en ik zit goed.
en blijkbaar had die bank je dus ook wijsgemaakt dat je alleen maar winst kon maken?

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nee die tussenpersoon van Spaar Select.

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door cornelis »

Ook wij wisten niet dat het om geleend geld ging. We hebben 60.000,--gulden betaald en gingen ervan uit dat er voor dat geld aandelen gekocht zouden worden. Dus zo vreemd is dat niet!!! Ik denk dat je voor 60.000,-- gulden heel wat aandelen hebt kunnen kopen hoor.
Precies zo is het ook bij ons gegaan,heb 65000 gulden betaalt mag dan wel aannemen dat er voor dat bedrag een pakket aandelen word gekocht zoals uitgelgd en beloofd,maar nee die oplichters kopen bijna voor 200.000 gulden aandelen dat was niet volgens afspraak dus ik heb zonder dat ik het wist 200.000 gulden geleend.

Dat bedrag heb ik nog nooit ergens voor geleend ook niet voor mijn huis,laat staan dat ik bereid zou zijn om zoveel geld te lenen om aandelen te kopen,ik ben gewoon opgelicht door een bank die geen verunningen heeft en waarschijnlijk ook geen aandelen heeft gekocht.
En toch word deze bank de hand boven het hoofd gehouden door rechters .
ËËNMALIGE STORTING HADDEN ZE HET OVER.

Belegger+
Berichten: 699
Lid geworden op: 24 jun 2005 15:54

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Belegger+ »

ËËNMALIGE STORTING HADDEN ZE HET OVER.

van rente.
Inderdaad.

Dit was in 1999 ook nog eens fiscaal aftrekbaar !


B+

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door cornelis »

van rente.
Inderdaad.

Dit was in 1999 ook nog eens fiscaal aftrekbaar !
Nou ik ben dan zeker gek maar ik betaal de rente voor mijn hypotheek gewoon elke maand,en niet in één keer het volle rente bedrag vooruit.

Ik heb touwens niks fiscaal afgetrokken omdat ik NIET wist dat het rente betrof die éénmalige storting.Had die zogenaamde adviseur ook niet verteld hoor zo slim was ie wel.

Had ie het wel verteld had ik hem keihard uitgelachen en gevraagd of ie wel goed bij zijn hoofd was.
Kortom misleiding en oplichting

Van Dalen

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door Van Dalen »

..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: Nieuwe partij, nieuwe kans? één NL

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Zoals ik jullie vermeld heb, heb ik een week geleden een E-mail gestuurd naar de nieuwe partij Een .NL. Hierin heb ik ze gevraagd om aandacht te schenken aan de aandelenlease affaire. Tot op heden geen enkele reactie ontvangen.Ze beloven zich in te zetten voor de problemen in Nederland en ik hoop nog steeds dat ze dat willen doen.
Of zouden het alleen maar loze woorden zijn?
We houden jullie op de hoogte!
Groeten van Ben en Yvonne.

Gesloten