Wij zijn nu twee en half jaar bij de stichting(van de 4 jaar te gaan), betalen een maand bedrag.
Hebben wel eens een tussen door aanmaling gehad, die stuurde we door naar de stichting en hoorde er niks meer van. Kregen ieder jaar een jaaroverzicht(moest je wel achter aan bellen om het te ontvangen)...
Maar nu de vraag, wat is er dan in werkelijkheid afgelost en wat niet?
We hadden gebeld met Bouma, nummer verkreeg je via Vespa.. Die zeiden dat wij het maand bedrag gewoon moesten blijven door betalen en niet moesten stop zetten(??)....
Zo raar ik ging er van uit dat als je niks van de schuldeisers hoorde dat het wel snor zat..Ik dacht anders kwamen ze allemaal al lang moeilijk doen..(verkeerd gedacht dus?)...
Ik hoorde wel eens over gedupeerde, maar dacht dat dat de mensen waren die wanbetalers waren aan de schuldsarnering, en ja dan is het afgelopen en ben je je geld kwijt(staat ook in het contract)..
Wij werden gebeld in het eerste half jaar dat alle schuldeisers accoord waren gegaan met de voorstellen, en ons ook nog geld kwijt gescholden hadden..
Zijn alle 900 mensen gedupeerd/opgelicht of zijn er ook werkelijk wel dosiers waarvan wel afgelost werd bij de schuldeisers?
Moet toch haast wel anders zou zoiets toch veel eerder door de mand gevallen zijn?
Moeten we afwachten of zelf actie onder nemen, het geld stop zetten enz? Als je het geld zelf stop zet, dan doe je zelf contract opzegging naar de schuldeisers toe..Ik neem aan dat wij dat dus niet moeten doen, omdat alles schuldeisers accoord zijn gegaan met de huidige regeling, en je straks met de zelfde voorwaarden verder gaat(opnieuw begint)...dat laatste is diep triest natuurlijk..
Ik ga dit forum volgen, en of kan iemand een landelijk forum opstarten waar alle gedupeerde bij 1 kunnen komen voor tips advies enz..
wijtweetjes
ps: verdachte zit 14dagen vast..is dus op 18 juni weer op vrijevoeten.
http://www.om.nl/dossier/fraude/_fraude ... ten/31894/
ook vond ik nog:
http://www.ikbengenaaid.nl/component/op ... 8423480a9/
waar staat:Hierbij een reactie vanuit het Openbaar Ministerie op het eerder geplaatste bericht van Pim en Suzanne mbt de weg die je moet volgen om schade te verhalen.
Die weg loopt NIET via het Openbaar Ministerie! Bellen met mw Hoen (persvoorlichter) is niet bedoeld om je schade te verhalen. Door de vele telefoontjes zijn wij genoodzaakt het op een andere manier te doen. Wij hebben overleg gehad met de Landsadvocaat en het volgende besloten:
De stichting die is opgericht door de Landsadvocaat en de NVVK zal op korte termijn contact opnemen met alle gedupeerden. De gedupeerden hoeven tot die tijd zelf niets te doen.
Via deze weg verzoeken wij jullie geen contact op te nemen met het Openbaar Ministerie (Mw. Hoen) maar af te wachten totdat de opgerichte stichting contact opneemt met jullie voor verdere stappen.
Met vriendelijke groet,
Openbaar Ministerie
Functioneel Parket