Pagina 4 van 4

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 15 jul 2010 17:38
door tbottema
Na 2 jaar hebben wij dezelfde slechte ervaringen. Wandkranen blijken erg weinig duurzaam. Douchekraan functioneert inmiddels ook zo goed als niet meer. Aangezien ik geen zin heb in lang slepende toestanden en een hoop frustratie wil ik andere kranen laten installeren. Heeft iemand ervaring hiermee? Met name in de aansluitmaten, afstanden kranen e.d. ? Is dit compatibel met andere merken?

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 19 jul 2010 13:13
door Roeltej
Afstand tussen aansluitingen bij douchekraan hoort 12 of 15cm te zijn, bij een badkraan 15cm.

Als douchekraan 12cm is, hier speciaal op letten, het was vroeger de standaard, maar sinds enkele jaren is dat net als bij baden 15cm geworden.

Ik zou gewoon lekker Grohe of Hansgrohe thermostaatjes erop zetten, de 1000 serie is al vanaf een 125 euro te krijgen en werkt gewoon goed. Evt loop je bouwmarkt in en haal je de Trend precision, zelfde kraan, ander knopje en in de aanbieding onder webshopprijzen te krijgen.


Wandkranen is een ander verhaal, kan zijn dat ze speciaal binnenwerkje hebben en je geheel moet vervangen...

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 20 okt 2010 14:24
door Saaffy
Ik heb bij een douche set gekocht (http://nl.hudsonreed.com/product/Hudson ... 0/635.html) en hoewel er duidelijk bij staat dat het product: 'Gemakkelijk te installeren & compleet geleverd met montageonderdelen en handleiding. ' is, is het (en ik ben geen onbekende met loodgietrswerk) erg moeilijk om eea goed uitgemeten te krijgen. Bovendien is er geen enkel montage spul bijgeleverd. Het vergt nogal wat improvisatie. Daarnaast zijn niet alle producten van messing (bv het slang aansluitpunt is van goedkoop plastic). Zodra je wat gaat klagen zeggen ze dat je door een loodgieter moet laten instaleren, maar ik weet uit betrouwbare bron dat die gelijk zal zal zeggen dat je andere producten moet kopen. Ik vind het nix!

Een erg ontevreden klant.

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 22 okt 2010 16:21
door Skielman
Ook ik heb een traditionele doucheset besteld, niets dan ellende, ten eerste geen juist adres op de verpakking , incompleet en montagevoorschriften alleen in Engels en zeer onduidelijk( ik kan zeer redelijk Engels) , past niet op een normale muurbeugel. Toen de kraan eenmaal door een loodgieter gemonteerd was werkte hij uiteraard niet, op mij vele mailtjes naar de "klantenservice"wordt iedere keer pas na 6 dagen gereageerd met uiterst beroerde antwoorden. Ik mag de kraan terug sturen maar draai zelf op voor de verzendkosten en de onderdelen die niet in absolute nieuwstaat zijn . Ik doe het maar niet want ik ben bang dat ik toch niets krijg. Mijn advies, ga niet in zee met dit bedrijf koop gewoon iets in een Nederlande winkel, dan kan je ermee terug. NB. bellen naar Engeland heeft geen zin, nadat je wordt doorverbonden wordt er niet opgenomen !

NB: Heb nu een Grohe Euphoria en deze werkt uitstekend.

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 09 dec 2010 11:51
door W1t
Ik moet even zeggen dat de support-afdeling van HR voor mij heel coulant en meewerkend is gebleken. Wel jammer dat ik hen voor een probleem met mijn sanitair überhaupt heb moeten benaderen, maar de afhandeling is tenminste adequaat. Natuurlijk ben ik niet op voorhand al boos geworden, want dat werkt natuurlijk niet :-)

Ik heb wat nieuwe onderdelen gekregen, waarvan ik hoop dat (met de voortschrijdende techniek) de kwaliteit hoger is dan voorheen. Dit zal ik vóór het monteren ook even nauwgezet controleren. De montage (incl. leidingen spoelen etc.) doe ik nu ook zelf, zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt. Wordt vervolgd.......

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 21 jan 2011 21:59
door knisar
hallo allemaal,

ik wil regendouche set met handdouche, wastafel- en badmengkraan kopen. ik lees veel ervaringen van mensen, goed en slecht. Nu zag ik dat sommige reacties al uit 2008 zijn. Op zich mooi, want dan moet nu wel blijken of het goede/slechte kwaliteit is...

Voordat ik voor HR kies, hoop ik dat jullie me kunnen helpen met onderstaande vragen:

1. Wie kan mij vertellen of x periode na installatie de producten het nog steeds goed doen? (herrie, lekken, temperatuur)

2. De kranen zijn wellicht gemaakt voor de engelse markt, waar de druk (bars) op de leidingen anders is dan bij ons. (Met als gevolg herrie en andere ongemakken, volgens de reacties op dit forum) Wie wil mij vertellen of dit inderdaad zo is, of dat het prima werkt?

ik stel jullie reacties zeer op prijs!
groet Knisar, oftewel Gijs

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 22 jan 2011 12:50
door Roeltej
Waarom gokken op een goedkope chinees als je voor iets meer een kwaliteitsmerk als Grohe of Hansgrohe in huis haalt?

Dan weet je zeker dat je goed zit.

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 27 jan 2011 05:47
door pch2000
ik heb recent 2 design verwarmingen bij hun gekocht. goed en goedkoop.
ik weet niet hoe ze voor die prijs kunnen leveren maar in heb geen klachten tot nu toe .
heb de intentie de volgende radiator die ik nog nodig heb, ook van hun te nemen ,vlot en correcte afhandeling

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 03 feb 2011 14:15
door Eric van Gelder
Drie jaar en twee maanden geleden Design Radiator gekocht bij Hudson Reed.
Deze is nu beginnen te lekken op het punt waar de chrome buis de radiator ingaat.
Uiteraard heb ik de klacht per email bij Hudson Reed neergelegd met foto's.
De mail werd niet direct beantwoord, er gingen een paar dagen overheen.
Nu na 3 weken en wat email verkeer is mij telefonisch toegezegd dat ze een nieuwe radiator toesturen.

Ik vind dit getuige van grote klasse.

Nu nog afwachten wanneer ik de radiator gaat ontvangen.

Eric :D

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 12 feb 2011 12:03
door Jomo
Ik wil, inmiddels misschien tegen beter weten in, een radiator bestellen bij Hudson Reed, maar vindt alles op de site, behalve de plek waar ik moet bestellen. Bellen heeft nog niks opgeleverd. Wat zie ik over het hoofd? Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee?

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 24 feb 2011 22:47
door katwijker
even voor de duidelijkheid voor mensen die bang worden van alle recensie,s
ik heb 3 dagen terug een heeeele mooie inbouwkraan gekocht .
eigenlijk een beetje in een opwelling omdat de prijs zo goed was .
ik besteld: daarna pas de recensies nagegaan toen schrok ik wel een beetje .
momenteel 3 dagen verder na betaling heb ik in juiste orde en snelheid de goederen,
ontvangen .
de kwaliteit bij mij is dermate goed het juiste tapdraad en geen plastic rotzooi.
ook gewoon voor het nieuwe nederlandse slangensysteem toepasbaar (voor elke draad is tegenwoordig wel een koppeling ).

naar mijn mening een goed product en blij dat ik de gok heb genomen.

mvg

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 25 feb 2011 12:49
door Roeltej
Dat het spul bij levering goed is, oke... maar ik hoor graag van je hoe je over een jaar over je kraan denkt

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 25 feb 2011 20:12
door katwijker
beste roel

heb al heel wat inbouwkranen gemonteerd van hans grohe en zijn broer .
ook nog van een 2 tal andere merken .
het binnen werk is perfect en de verchroming is ook goed .
dus ik zou niet weten waar het fout moet gaan .


maar je heb gelijk over een jaar weten we meer .

mvgr

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 10 apr 2011 01:04
door inal
:? hallo.
ik lees goede en slchte verhalen maar ik kwam geen of bijna geen ervaring van menssen die na jaren hun ervaring van het gebruik en of het kwalieteit nog steeds goed blijft, daar ben ik ook naar benieuwd kan iemand mijn daar mee helpen voor dat ik het kraan en dochekop koop

inal
b.v.b

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 30 mei 2011 16:55
door zeca
Schrijv niet zo goed Nederlands :(

Wat betreft leveering ik ben zeer tevreden. Naa betaling binnen 4 dagen radiatur was all thuis.

Kwalitet, tja wat moet ik zegen, prijs is 3 keer goedkooper dan ergens hiere in Nederland, maar ik moet zeggen dat zo is naatjes een voor kwalitet zo ik paas na jaaren weeten.

ik denk dat mensen we zoekt kwalitet kopt niet onbekend merken en voor zoeen spoelen kijk niet op op marktplaats. :D :)

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 22 jul 2011 20:56
door edmie
Afgelopen zondag een designradiator opgehangen, maar bleek te lekken.
Maandag een mailtje gestuurd, dinsdag antwoord en vanmorgen (vrijdag) werd
er een nieuwe radiator afgeleverd.
Snelle service van ze.

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 06 mar 2012 15:37
door josekonings
Hallo,

Wij hebben een inbouwdoucheset besteld van Hudson Reed.
Prijs was erg goed en op internet zag het er goed uit.
Nu ik de producten heb ontvangen begrijp ik wel waar het prijsverschil in zit.
De knoppen, afdekplaat, regendouche, handdouche en zelfs de inbouw muuraansluiting, alles is gemaakt van plastic!
We hebben besloten toch maar andere kranen te nemen die wel gewoon van messing zijn. Geen aanrader dus.

mvg,

Jose

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 06 mar 2012 15:38
door josekonings
Hallo,

Wij hebben een inbouwdoucheset besteld van Hudson Reed.
Prijs was erg goed en op internet zag het er goed uit.
Nu ik de producten heb ontvangen begrijp ik wel waar het prijsverschil in zit.
De knoppen, afdekplaat, regendouche, handdouche en zelfs de inbouw muuraansluiting, alles is gemaakt van plastic!
We hebben besloten toch maar andere kranen te nemen die wel gewoon van messing zijn. Geen aanrader dus.

mvg,

Jose

Re: ervaring Hudson Reed

Geplaatst: 23 mar 2012 16:05
door artofnemesis
Bedrieglijk degelijk spul

Wij zijn inmiddels drie jaar in bezit van een Traditional thermostatische doucheset (thermostaatkraan en douchegarnituur). De kraan heeft een tijd prima gewerkt, totdat deze kuren begon te vertonen. De ene keer warm water, de andere keer weer niet. Onlangs zij het binnenwerk van de kraan krak, waarna ik met de klantenservice van Hudson Reed in conclaaf ben gegaan over de garantie. Wat blijkt: op in principe alle werkende onderdelen zit maar 2 jaar garantie, enkel op het omhulsel (wat in feite toch al niet stuk te krijgen is) zit 10 jaar garantie. Maar mooi niet dat dat erbij verteld wordt als je de set koopt, noch dat dat ergens makkelijk vindbaar is.

Op advies van HR daarom een nieuw binnenwerk voor de thermostaatkraan besteld (à xx euro). Nieuw onderdeel werd vlot geleverd (3 (werk)dagen later), dus met goede moed het nieuwe onderdeel gemonteerd. Natuurlijk een heel gedoe met de door HR aangereikte engrish handleiding (kraan er helemaal af, uit elkaar halen en allerlei pietepeuterige onderdeeltjes er uit en er ook juist weer in), maar uiteindelijk gelukt. Kraan weer gemonteerd, aan gezet, en voilà: KOUD water. Kraan werd voor geen mogelijkheid warm (geen pretje met kleine kinderen). Inmiddels zijn we 10 dagen verder.

Natuurlijk opnieuw met HR in gesprek gegaan en een passende oplossing geëist, of geld terug inclusief de extra kosten voor het nieuwe onderdeel. Men belooft binnen 5 werkdagen een -ander- nieuw onderdeel te sturen. Vandaag zijn we 6 werkdagen verder (in totaal dus al dag 19 na de eerste klacht!), maar nog geen onderdeel; HR heeft het onderdeel 3 dagen geleden op ons oude adres bij de buren afgeleverd. Overigens is het vorige onderdeel wel keurig naar ons huidige adres gestuurd, dus ik heb geen idee waarom dit nu weer verkeerd gaat. Ik haal vanavond zelf het onderdeel wel op. Ach ja, die extra paar dagen kunnen er ook nog wel bij.. Ik ben zeer benieuwd of dit onderdeel nu WEL de juiste oplossing is. En oja, de medewerker van HR is overigens wél behulpzaam, zo is er tenminste nog iets goeds aan dit verhaal.

Advies: op het oog degelijk spul, maar als het stuk gaat.. een koude douche!