dit is mijn ervaring:
In september 2006 zijn wij over gegaan op surfen en bellen van HetNet.
Al vanaf het begin bleek de kwaliteit van de telefoonlijn niet al te best te zijn; wij waren bij de beller aan de andere kant zeer zacht hoorbaar. Daarbij waren wij de helft van de tijd telefonisch niet bereikbaar; Een beltoon was niet te horen en vaak werd na enige tijd de melding gemaakt: "Dit nummer is momenteel niet bereikbaar".
Ook was het abonnement niet in orde; bij aanvraag abonnement heb ik aangevraagd surfen en bellen + onbeperkt bellen. Maar onbeperkt bellen was tot en met oktober niet geactiveerd, waardoor de telefoonkosten hoger opliepen dan ik voor ogen had.
Op vrijdag 3 november neem ik voor de 3e keer contact op en bij de helpdesk belooft men dat ik binnen 2 werkdagen terug gebeld zal worden. Op 8 november nog niets vernomen, dus maar weer zelf contact opgenomen met de helpdesk. Bij het laatst genoemde gesprek heb ik 28 minuten gebeld. Gezien de kosten à 0,45 / min. lopen de totale kosten van "bellen naar HetNet" al aardig op.
Na het sturen van een boze brief zijn bovengenoemde problemen opgelost, maar het volgende dient zich aan;
Op 09-12-2006 constateer ik dat er naast mijn eigen facturen van KPN (hetnet) ook 2 facturen worden afgeschreven van een andere partij. Op 06-11-2006 wordt €. 113,37 te veel afgeschreven en op 06-12-2006 nog eens €. 143,88.
Deze afschrijvingen behoren toe aan een ander klantnummer.
Gelijk gebeld met de hulplijn van Hetnet. De dame bij de helpdesk (Mevr. Sharifa) weet blijkbaar niet goed hoe er met klanten moet worden omgegaan, want na enige tijd blijkt zij niet meer te "hangen". Dus maar weer gebeld en dan wordt de afspraak gemaakt dat ik ma. 11-12-2006 tussen 08.00 en 10.00 uur wordt terug gebeld (terugbel order wordt ingegeven). Ik heb dan gesproken met mevr. Hezels. En in het lange gesprek dat ik met haar heb geeft zij volmondig toe dat het servicenivo en klachtenafhandeling bij Hetnet om te huilen is. Ik krijg dan ook een nummer waar ik zelf eventueel terecht kan; Debiteurenbeheer 040-2993499.
Het is inmiddels ma. 11-12-2006 11.00 uur en natuurlijk ben ik nog niet gebeld. Dus zelf maar weer bellen met debiteurenbeheer. Hier kunnen ze niets voor mij doen en geven mij een nummer in zwolle; ook debiteurenbeheer: 050-5823884.
Ook hier kan men weer niets voor mij betekenen maar kunnen mij wel gratis doorverbinden met de helpdesk van hetnet. "Wegens grote belangstelling voor surfen en bellen is het erg druk en de verbinding wordt automatisch verbroken" klinkt er dan, dus weer terug bij af.
Een kwartier later maar weer in de telefoon geklommen, via keuzemenu 3-1-1 kom ik bij de afdeling facturen en natuurlijk kan men ook hier niets voor mij doen. Ik wordt doorverbonden met de afdeling "facturenafdeling". Na ook hier weer 2 maal te worden doorverbonden krijg ik de heer Hugo ten Brink aan de lijn en kort samengevat komt het hier op neer: Men gaat een aantal formulieren aanmaken waar het probleem wordt omschreven. En zodra de andere partij haar rekeningen heeft betaald, krijg ik ook weer mijn geld! Op mijn vraag wat er gebeurd als de andere partij niet betaald, heeft men geen antwoord. Ook kan men mij geen toezeggingen doen op welke termijn ik het geld kan terug verwachten. Als ik dan vraag om een meerdere te spreken kan dit niet (niet aanwezig). Een notitie achterlaten voor de meerdere blijkt ook moeilijk te zijn want men kan niet beloven dat ik wordt terug gebeld.
Tot zo ver!
Ik heb de lange versie van het verhaal maar achterwege gelaten.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)