LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tussentijdse afspraak Leaseverlies-Legio Lease

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
henna

Re: tussentijdse afspraak Leaseverlies-Legio Lease

Ongelezen bericht door henna »

voor het eerst belegd maar ook voor het laatst ik wordt er een beetje radeloos van sta ruuim 5000 euro in de min vertrouw niets meer en dit zal mij nooit meer overkomen ik teken niets meer en ga met niets meer in zee

Bert

Ongelezen bericht door Bert »

Mijn contract loopt af in mei 2003, in april van dit jaar heb ik nog gebeld wat ik uitgekeerd zou krijgen en dat was 300 Euro. In september weer gebeld en moest toen 6100 Euro betalen. Bij afsluiten contract zou ik aan het eind
Fl 12.500,-- uitgekeert krijgen, dus eens aandelen en nooit meer aandelen.

Diana

Ongelezen bericht door Diana »

In maart 2003 loopt officieel mijn winstverdriedubbelaar contract af en daar staat in dat zij het stilzwijgend kunnen verlengen ?.
Moet je dit drie maanden van te voren schriftelijk opzeggen ?
Voorts steun ik iedere actie zoals hierboven genoemd is.

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Diana,
Legio moet jou waarschuwen wat de stand van zaken is en wat de mogelijkheden zijn.Als zij dit verzuimen en bijvoorbeeld de aandelen verkopen zonder dat ze jouw gekend hebben kun je je beroepen op noem het maar even vormfouten. Ik zou je dus afraden om ze waaker te schudden en drie maanden van te voren iets opzeggen.

Groet,

Joop

Jeanet

Ongelezen bericht door Jeanet »

Ook wij zijn de klos eind mei loopt ons contract af 8100 euro bijbetalen + een inleg van 4000 euro kwijt!! Wat ik niet begrijp, Legio stelt in het contract inderdaad met kleine letters de mogelijkheid om je contract te verlengen in geval van evt.verlies. Maar wij hebben wel een brief gekregen met duidelijk het bedrag dat wij zouden ontvangen na 3 jaar winstverdriedubbelaar etc. Dat is toch ook door hun ondertekend! Met niet een zinnetje erbij over evt. bijbetalen bij verlies! Ik begrijp niet dat de stichting leasverlies hier niets mee kan!!!

marian

Ongelezen bericht door marian »

het is jammer dat jullie het steeds hebben over de kontrakten die gaan aflopen, maar de drie die ik had zijn al afgelopen in juni 2002. ondanks mijn reacties naar de stichting heb ik ook niets gehoord en betaald. daarna kwam het bericht om onder protest te betalen, maar ook ik heb hierna niets meer vernomen. het wordt tijd dat wij, als 'leden' maar eens te horen krijgen wat er met ons inschrijfgeld allemaal gebeurt, want ik heb er nog niets van gezien/gemerkt!!!

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

Als er naar breekijzer wordt gestapt doe ik zeker mee. Eigenlijk doe ik overal aan mee, als we straks maar niet met de gebakken peren zitten. Door dit hele gedoe zit ik nu overspannen thuis. Mijn contract loopt dan wel pas af in maart 2003, maar ik begin hem nu toch aardig te knijpen. Ik ben al erg blij als de schuld kwijtgescholden wordt, maar nog meer blij als ik een gedeelte of mijn gehele inleg terug krijg. En deurwaarders, ze kunnen langskomen, maar krijgen van mij echt geen cent. Ik ben net als zoveel vals voorgelicht, moet ik ze dan betalen? Ik ga ook mijn rechtsabonnement informeren om te kijken wat zij voor mij kunnen doen, misschien voor de lezers ook een idee. Laten we met zijn allen vechten, alleen zo staan we sterk.

Laurette

Ongelezen bericht door Laurette »

Ik heb mij zojuist aangemeld bij de Stichting Lease verlies. Nu maar afwachten. Heb gelukkig nog geen aanmaningen gekregen van Legio Lease. Hoop dat dat ook even zo blijft. Als er uiteindelijk een deurwaarder langskomt, zorg ik er wel voor dat alle waardevolle spullen weg zijn. Kunnen ze alleen maar ouwe troep meenemen. Scheelt mij weer een loopje naar het grofvuil. Overigens ben ik ook van de partij als we naar Breekijzer gaan....

Rudolph

Ongelezen bericht door Rudolph »

Laurette toch!!
Ik geloof niet, dat er ooit een deurwaarder aan je deur zal komen. Denk je niet dat ook Legio grove fouten had gemaakt?
Mocht ie toch komen, zal je hem moeten vragen als volgt te noteren:Dat je je bestolen voelt door Legio en jij niet alleen. Zowel, wat de zorgplicht betreft als juiste informaties betreffende je belangen, die Legio verzwegen had en daarom bedrog pleegde! De deurwaarder moet naar de rechter om de zaak te laten uitzoeken. Je vertelt je verhaal aan de rechter, inmiddels zijn er jaren voorbij, echter je bent rustiger geworden en slaapt beter. Dus voorlopig toch niets aan de hand, alleen is de kans groot dat je dan toch, zelf naar het grofvuil moet met je spullen!!

De groetjes.

Mike de Leeuw

Ongelezen bericht door Mike de Leeuw »

hoe spijtig dit ook mag klinken, ik ben bang dat een ieder die zijn zuurverdiende spaarcenten bij legio heeft belegd, naar zijn centen kan fluiten. Simpel gesteld, de contracten die door een ieder van ons zijn ondertekend zijn rechtgeldig, en de veel gehoorde kreet van misleiding is (helaas) misplaats: wie het contract goed leest weet waar hij of zij aan begint.

MARGARET

Ongelezen bericht door MARGARET »

Mike waar staat het dan, dat als de economie een enorme terugslag heeft, dat je dan het dubbele aan schuld opgebouwd heeft.
En waar staat dat je bij het BKR geregistreerd staat.
Als jij nu gelijk zou hebben waarom reageren er dan 35.000 mensen, en sluiten deze zich aan bij Stichting Lease Verlies.???????????????????????????????????
Zie dit niet als een aanval, want je moet zo uitkijken , met je uitspraken, want je wordt gelijk voor alles wat mooi en lelijk is uitgemaakt.

Rudolph

Ongelezen bericht door Rudolph »

Beste Mike,
Hoewel op deze site, helpen van anderen riskant is geworden zal ik toch proberen je een zeer simpele zienswijze toe te vertrouwen.Hou er rekening mee, dat hier op deze site ook mensen van Legio, Labouchere en Dexia, die op straat zijn gegooid hun gal uitspuiten en rammen alles wat er te rammen valt!
Stel, Legio biedt je drie huizen te koop à fl 30.000.--
elk, waarvan de prijzen gelijk blijven en volgens Legio prima kwaliteit, solid en betrouwbare huizen. Als intrest betaal je fl. 20.000-- (zij het in schijven of ineenkeer fl 18.000)
Wat blijkt vlak nadat je het contract getekend had? De daken en vloeren van de huizen zijn waardeloos en staat op storten in, maar volgens Legio: prima kwaliteit, solide en betrouwbaar. Op het einde van de rit, zijn de huizen samen fl.10.000.-- waard bij verkoop. Jouw lease was fl. 90.000 min opbrengst is fl. 80.000. plus jouw betaalde intrest wordt jouw verlies fl. 100.000.-- die je dan terug dient te betalen.
Wat had Legio gezegd over de huizen: prima, solid en betrouwbaar, misschien zonder deze kreet had je niet ervoor getekend! Jouw onderliggende lease is bijvoorbaat met voorkennis een schenking voor Legio, omdat de huizen waardeloos zijn en niets opbrengen; en dit beoogt jouw overeenkomst niet! Had Legio jou iets verteld van jouw belangen, dus over de kwaliteit van de huizen behalve suggestieve kreten: solide en betrouwbaar, dus misleiding en bedrog!
En nu zegt Legio betalen Mike!! En Mike zegt ja ik had getekend, dus ik kom niet onderuit! Maar wij zeggen de pot op Legio!!
Een misschien te simpele weergave maar puzzel nu voor je zelf verder uit!

M. vr.gr.

Margaret

Ongelezen bericht door Margaret »

Apolaus Rudolph , wat heb je dit goed verwoord.
Prachtig, begrijpelijk, bedankt margaret

Margaret

Ongelezen bericht door Margaret »

Applaus Rudolph , wat heb je dit goed verwoord.
Prachtig, begrijpelijk, bedankt margaret

ooseven

Ongelezen bericht door ooseven »

Leaseverlies is vlgs mij een oplichters clubje.
Misschien zouden deze gasten voor het gerecht moeten.

Leo

Ongelezen bericht door Leo »

Verwacht maar niet te veel van Legio. Ze zijn nog steeds niet te vertrouwen. Behalve dat je gedwongen wordt te verlengen (in de hoop dat Stichting Leaseverlies iets bereikt), in juni 2000, ondanks verzoek, informatie verzwijgt, spelen ze nog steeds balletje balletje.
Want je wordt gewoon steeds weer belazerd of je nu slim bent of niet. Voor een vorm-verzuim van DSI kreeg ik een hersteltijd van 6 weken. Legio heb ik gevraagd binnen vier weken mij de noodzakelijke stukken te sturen. Je raadt het al: De zes weken waren net voorbij toen het bericht van Legio op de deurmat viel. Op mailtjes werd niet gereageerd, oh ja toch: één mailte, en wel binnen 24 uur, nl op mijn mail of ze nog een aanbieding hadden bv. winstverdubbelaar.
Daar heb ik dus even een gepaste reactie op gegeven.
Overigens, duik er maar eens wat dieper in. Verdriedubbelaar is per saldo nooit mogelijk geweest. Bij verdubbelaar moeten we al een beursgang hebben die zijn weerga in de geschiedenis niet kent. En je kan vragen om in elk geval geen dure aandelen (want dat zijn ze) meer te kopen om te voorkomen dat je het over 2 jaar niet meer kunt overzien. Ze hebben overal lak aan, ze gaan door ondanks dat het probleem bekend is en dus veel groter wordt. Wat een flexibiliteit, als een stalen spijker!!
Ik mag het eigenlijk niet zeggen en waarschijnlijk gaat dat ten koste van alle deelnemers, maar ik hoop dat Legio/Dexia kapot gaat zodat in de eerste plaatst alle directieleden (en dat zijn er wat) maar ook de medewerkers die ons nog steeds (maar dat wordt ze gezegd) bedenkelijk (crimineel) te woord staan eens zelf en ook hun gezin (!!!!) voelen wat er is aangericht bij andere gezinnen.

rongen h.g.f.m

Ongelezen bericht door rongen h.g.f.m »

ik ben het er helemaal mee eens dat er nu eens een keer actie moet worden ondernomen door de stichting lease verlies
het duurt nu al weer veel te lang en de mensen blijven in het duister tasten ik begrijp niet waarom de gewone man het af moet leggen tegen een bedrijf die zijn klanten sprookjes verteld. samen kunnen wij als jan met de pet toch ook een heleboel bereiken als men de handen maar ineen slaat.mijn contract loopt in feb 2003 af

Eric

Ongelezen bericht door Eric »

Even nog een korte reactie op Mike van Leeuw: het klopt dat het contract rechtsgeldig is maar het feit dat we het maar moeten accepteren is niet helemaal waar. Er zijn tal van jurisprudenties waaruit het tegendeel blijkt. Zelfs wanneer de gedupeerden het konden weten.
Ik weet dat ik hiermee niet dit probleem kan verhelpen maar hiermee wil ik jullie een hart onder de riem steken! Ook ik ben gedupeerd hoewel het om een schijntje gaat als ik het vergelijk met bedragen die ik hier lees.
Een andere vraag: ik wil mij inschrijven bij die stichting maar hier hoor ik niet bepaald positieve berichten. Sterker nog: het lijkt inderdaad nu alsof jullie dubbelgedupeerd zijn. Is het niet raadzaam om Radar te mailen over het feit dat de stichting niets van zich laat horen?? Wellicht dat ze dan een teken van leven geven. Radar heeft zich gediept in Legio en heeft de stichting gepromoot. Zij mogen dan ook uitleggen hoe het komt dat de stichting niets van zich laat horen!

Sterkte allemaal (en ikzelf)
Eric

Eric

Ongelezen bericht door Eric »

Even nog een korte reactie op Mike van Leeuw: het klopt dat het contract rechtsgeldig is maar het feit dat we het maar moeten accepteren is niet helemaal waar. Er zijn tal van jurisprudenties waaruit het tegendeel blijkt. Zelfs wanneer de gedupeerden het konden weten.
Ik weet dat ik hiermee niet dit probleem kan verhelpen maar hiermee wil ik jullie een hart onder de riem steken! Ook ik ben gedupeerd hoewel het om een schijntje gaat als ik het vergelijk met bedragen die ik hier lees.
Een andere vraag: ik wil mij inschrijven bij die stichting maar hier hoor ik niet bepaald positieve berichten. Sterker nog: het lijkt inderdaad nu alsof jullie dubbelgedupeerd zijn. Is het niet raadzaam om Radar te mailen over het feit dat de stichting niets van zich laat horen?? Wellicht dat ze dan een teken van leven geven. Radar heeft zich gediept in Legio en heeft de stichting gepromoot. Zij mogen dan ook uitleggen hoe het komt dat de stichting niets van zich laat horen!

Sterkte allemaal (en ikzelf)
Eric

Gesloten