LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
koster79
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 nov 2006 13:35

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door koster79 »

koster @ tbone

Hahaha ja dat is weer zo'n leuke fout. Hier kan langzamerhand een boek over geschreven worden hihi. Ik weet dat de fout net hersteld werd bij de bestelling van het shirt, maar het ging mij er om dat A de prijs niet klopt en B hun excuus niet opgaat. Het was mij nog niet opgevallen dat die woorden ook veranderen van kostenloos of kostenlos.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door mr T. »

Het gaat hier om een zaak waarbij een bedrijf (een internetwinkel) het heeft verzuimd een fout, die al 5 dagen bij hen bekend was, snel en correct te herstellen.
Daar gaat het in deze zaak helemaal niet om. In deze zaak gaat het om een aantal klanten die misbruik willen maken van een door een aanbieder gemaakte evidente fout. Dit om uit hebzucht voor een kenbaar onrealistische prijs aan een televisietoestel te komen. Dat de juridische positie voor partijen glashelder is wordt vervolgens maar vergeten (hierover ruim bestaat voldoende jurispudentie). Er wordt daarbij (tegen beter weten in) opgeroepen tot een verkapte afpersing met juridische middelen.

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Helmer »

Tuurlijk mr T. zo zit het. Kun je naast het blaten ook nog met bewijzen komen?

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik werd bijna onpasselijk toen ik las dat er iemand 93 stuks had besteld. En dat is een medemens. Om te kotsen. Dat je zo diep kunt zinken zeg.

Als er dan toch geleverd moet worden zeg ik: maximaal 1 per bestelling en maximaal 1 bestelling per klant.

Maar nog steeds vind ik persoonlijk (dus kan het juridisch niet onderbouwen) niet dat er geleverd moet worden. Wel vind ik dat ze met een échte pleister voor het wondje moeten komen. Een excuusbriefje is dat in geen geval.

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Helmer »

Dat iemand dus 93 stuks besteld snap ik ook niet. Idd maximaal 1 per klant/adres indien er echt geleverd moet gaan worden.

Overigens las ik net op http://ottotv.nodig.nl dat er al bji 2 mensen 99 euro afgeschreven is, maar nog niets is afgeleverd.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Fiore »

fout gelezen
Bij eentje is er 990 euro afgeschreven, voor 10 tv's. daar heb ik echt geen medelijden mee
heb trouwens de site een beetje doorgekeken. Ze worden de 'gedupeerden' genoemd.. haha.. het moet toch ook niet gekker worden.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door ?? »

Ik heb dit hele topic door zitten lezen, maar er zitten hier inderdaad een aantal mensen die op schandalige wijze misbruik proberen te maken van een foutje. En inderdaad met totaal irrelevante argumenten alsnog hun 'gelijk' proberen te halen (door zo ongeveer iedere fout op te sporen - zie je wel dat je een fout kunt herkennen? - en daar vervolgens een bak met zout overheen te kieperen). Dat stuk over de'orderbevestiging' sloeg overigens alles; deze persoon heeft duidelijk een gebrek aan logisch denkvermogen en is totaal niet in staat om logisch te redeneren.

Iedereen die eist dat de TV geleverd wordt bewijst wat mij betreft daarmee volledig handelingsonbekwaam te zijn en dient direct onder curatele gesteld te worden voor een jaar of wat.

Belachelijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:22

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Belachelijk »

Mr T. en ?? ik ben het helemaal met jullie eens. Er zijn echt een aantal mensen die snel hulp moet hebben. Denk toch na en ga nou niet zo zielig lopen doen en naar fouten lopen zoeken bij Otto want het is gewoon duidelijk dat het een fout was en die dingen absoluut niet geleverd gaan worden. te triest voor woorden dat er mensen zijn die op deze manier proberen een goedkope TV te krijgen. Even serieus vinden jullie jezelf niet een beetje zielig????
Ga wat nuttigs doen en spaar gewoon het geld bij elkaar voor zo'n TV.

Hoe dom kun je zijn door een dergelijk apparaat te bestellen voor dat bedrag??? Ging er dan echt geen lichtje branden dat het om een fout ging????
Zo dom kan een mens toch niet zijn of wel?

Ik wed dat vele van jullie nu uren op de Otto site aan het zoeken zijn naar fouten. En dan zielig op een speciaal daarvoor aangemaakte site hxxp://ottotv.nodig.nl/ deze fouten zetten. Het moet niet zieker worden. Wie is de initiatiefnemer eigenlijk van deze site??? Dat moet werkelijk de grootste profiteur van onze maatschappij zijn. Een heel zielig persoon.

Alleen het adres van die site ottotv.nodig.nl ....... Heb je hem dan echt zo dringend nodig dat je je op deze manier moet verlagen??? Ik hoop echt dat het jullie niks opleverd stelletje sloebers!!!

Jongens ga hulp zoeken joh!

Belachelijk
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2006 14:22

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Belachelijk »

Helmer ook een kneus die te dom was om te begrijpen dat het om een fout ging?
Loop zelf niet te blaten man. Profiteur.

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

En als we vervolgens stoppen met schelden en eerst goed lezen. Op de site ottotv.nodig.nl (overigens gewoon een domeinnaam waar een subdomeintje op gemaakt is in korte tijd) staan nieuwsberichten waarin de mensen gedupeerd worden genoemd. Volgens mij noemen de oprichters nergens het woord "gedupeerd". Maar goed, we zullen zien of ze wat bereiken. Ik vind het allemaal wel grappig. En het gaat mij niet alleen om de tv, maar op de manier waarop de "grote jongens" met de "gewone man" omgaan. Schijnbaar kun je tegenwoordig alles maken... Het moet niet gekker worden in Nederland!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Fiore »

ik zeg ook nergens dat ze zichzelf gedupeerden noemen.. alleen dat ze zo worden genoemd...

ik ben ook "een gewone man" en vind dat mijn mede "gewone mannen" zich vervelend opstellen door perse' hun gelijk willen te halen tegen deze grote boze wolf

iamcritical
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006 15:50

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door iamcritical »

Jammer dat er geen moderatie is op dit forum. natuurlijk moet iedereen kunnen zeggen / schrijven wat hij wil, maar wel graag met respect.
Blijkbaar menen sommigen dat ze een oordeel kunnen vellen over de mensen die zich te kort gedaan voelen. Allerlei vervelende opmerkingen worden gemaakt en blijkbaar behoren alle 'gedupeerden' tot de onderkant van de maatschappij.

Word het geen tijd om hier nu mee te stoppen en dit forum en topic te gebruiken waar het voor is, nml. elkaar te ondersteunen en van raad te voorzien ipv. domme reacties te plaatsen over de hebberigheid, domheid , etc. van anderen.

Kritisch zijn mag, het ergens niet mee eens zijn ook, maar ga dan ook inhoudelijk op de argumentatie in ipv. domweg negatief reageren!!!!!!

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door mr T. »

uurlijk mr T. zo zit het. Kun je naast het blaten ook nog met bewijzen komen?
ja, zie HR 13 maart 1981, NJ 1981, 635 (over de betekenis van partijbedoelingen) in combinatie met 6:248. Verder is de lijn van redelijkheid en billijkheid ten aanzien van wilsovereenkomst en koopprijs vaste rechtspraak.

Sagher
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2006 21:02

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Sagher »

Helaas mensen, het zijn weldegelijk aasgieren die op zo'n advertentie reageren en ik zal u vertellen waarom;

1. De consument wordt geacht alle voorwaarden te lezen en te accepteren eer de consument een bestelling doet bij een bedrijf. Als u hiertoe de mogelijk niet krijgt, dient u contact op te nemen met het bedrijf in kwestie en om een "hardcopy"van de voorwaarden vragen. Het bedrijf is verplicht u die toe te zenden. Als ik zo hier de reacties lees moet ik constateren dat niemand die moeite ook genomen heeft.

2. U zult eerst bij een geschillencommissie uw beklag moeten doen en die zal onderzoeken of de consument had kunnen weten dat deze prijs niet klopt. In het geval dat u het kunnen weten, wordt de zaak geseponeerd. Indien u het niet had kunnen weten, kunt u er een rechtzaak van maken. En hier constateer ik uit de reacties dat men het een ongelovelijke prijs vind, en velen roepen al dat het een fout is en dergelijk. De commissie zal dus de zaak seponeren. (had je kunnen weten)

3. In de algemene voorwaarden staat vermeld dat Otto zich voorbehoud aan spel en druk en zetfouten in diens catalogi (meervoud voor catalogus) en daar niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden. Hier gaat de zelfde regel in zoals in punt 1 beschreven. Alle mogelijke handelingen die volgen op een gemaakte fout die wordt beschreven in de algemene voorwaarden zijn per definitie niet van toepassing. Dat betekent dat je orderbevestiging geen cent waard is.

4. In een Poll op de website van de "gedupeerden" wordt aangegeven dat maar liefst 21,5% van die klanten graag heeft dat die vrijwilligers het probleem voor ze op te lossen maar ze weigeren daarvoor te betalen. Dit getuigt van de schandelijke en erg hebzuchtige manier waarop deze mensen denken.

5. Al de mensen (of aasgieren) die een tv besteld hebben op de website van Otto denken niet na over de gevolgen die hun "hebberige" aktie heeft voor het personeels bestand van Otto. Al zou het maar 1 persoon die in het gevolg van deze aktie ontslagen zou worden, zou ik mij kapotschamen. Aangezien men niet één keer daarover rept denk ik dat het u ook niet interesseerd. U kunt dan wel zeggen, "dat Otto een fout maakt is mijn probleem niet"maar vind u dat zelf niet een beetje gek klinken? Stelt u zich voor dat eenieder in Nederland zo zou denken... En overigens, zoals hierboven al duidelijk aangegeven, Het is het probleem van Otto ook niet dat u uw werk als consument niet heeft gedaan!

Oh en de ophef over de website en het termijn waarop de fout erop stond; Op de websites van winkels die via het internet handelen is er geen sprake van een CMS (ContentManagementSystem) en kunnen fouten niet per direct worden verholpen. Als voorbeeld geef ik u Dell, die een foutieve prijs aangaf voor één van de Dell Poweredge serverracks (ik ga niet uitleggen wat dat is, Google ze zou ik zeggen) en die foutieve prijs bleef er 1 maand op staan. In vergelijking tot is de reactiesnelheid van Otto dus bovenmaats. Dit komt omdat de catalogus volgens de computer een maand oud moet zijn om veranderd te kunnen worden. Dit weer ivm fraude en dergelijke preventie.

michiel1976
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:00

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door michiel1976 »

OTTO heeft zijn zaakjes slecht geregeld. Heb vorige maand een dect-telefoonbesteld voor 34,99, althans dat was op dat moment de vraagprijs op hun site. Twee dagen later is de prijs aangepast tot 129,--. Nooit iets ontvangen, en product bleek niet leverbaar volgens de telefonische helpdesk. Bestelling was zelfs al gewist zonder dat ze mij ook maar iets hadden laten weten. Toch jammer dat OTTO (nog steeds) suggereerd de telefoon binnen 24 te kunnen leveren, maar dan wel tegen de 'nieuwe' prijs.

kijk ook op: http://www.kieskeurig.nl/kopen/E41E2BAA ... 2B5354.htm . Dit is een verwijzing naar OTTO op basis van de 'oude'prijs

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Net even op de website ottotv.nodig.nl gekeken.
Je kan daar aangeven of je financieel wil bijdragen om een juridische procedure te beginnen :lol: :) :lol: :) :roll: :D :lol: :shock:

Het moet niet gekker worden. Als je dat doet dan ben je pas echt gedupeerd :lol: :D

Gebruik de resterende hersencel toch om ergens anders een mooie tv te kopen

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

Volgens mij staat er:

"Ik ben bereid bij te dragen in eventuele kosten."

Geen idee of dat juridische kosten zijn. Ik kan me voorstellen dat die mensen ook kosten maken voor de site, telefoontjes, briefpapier... En het zal ook een aardige aanspraak doen op hun privetijd. Ben benieuwd wie in deze de langste adem heeft. Voorlopig blijf ik het allemaal volgen. Gisteren stond er weer een hogedrukreiniger voor niets te koop bij Otto en vandaag kon je de wandsteunen die bij de Otto TV horen kopen voor 1.199 euro... Beetje vreemd...

Moblo
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2006 20:54

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door Moblo »

Ze bieden nu een wandsteun aan voor 1199,00



Meer suggesties:

Wandhouder EUR 1.199,00

Wandhouder
Hama wandsteun (26 inch + 32 inch- LCD).

NIEUW
€ 1.199,00
34,- per
maand

Bestelnummer: 334559A


Hoe serieus is OTTO eigenlijk. Een hoop reageren boos hier, maar OTTO kan blijkbaar overal mee wegkomen.

tasja71
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 apr 2004 19:17

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door tasja71 »

En nog even voor Sagher:
Oh en de ophef over de website en het termijn waarop de fout erop stond; Op de websites van winkels die via het internet handelen is er geen sprake van een CMS (ContentManagementSystem) en kunnen fouten niet per direct worden verholpen.
"generated on: 2006.11.04 20:30:07" duidt wel degelijk op een CMS. En als je enigszins zoekt dan weet je van welke software ze gebruik maken en dus dat het een CMS is. Zeker als je weet van welke software ze gebruik maken...
Laatst gewijzigd door tasja71 op 05 nov 2006 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: LCD bij Otto.nl voor 99,- euro gekocht

Ongelezen bericht door ?? »

De datum & tijd melding duid op het gebruik van een database. Daar hoeft niet noodzakelijkerwijs een CMS achter / voor te zitten.

Gesloten