LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mediamarkt - 14 dagen lang koning daarna ben je uitschot!
Re: Mediamarkt - 14 dagen lang koning daarna ben je uitschot!
Leuk dat u de discussie sluit, maar dat is niet alleen aan u. Ik bepaal zelf wel wanneer ik stop met typen.
Als u zo goed weet wat u doet had u uw probleem al opgelost, i.p.v. twee maanden de pc niet kunnen gebruiken. In elk geval was de oorzaak na 5 minuten al bekend geweest. U heeft nog steeds nagelaten om te kijken of het aan het usb apparaat lag. Een ander usb apparaat aankoppelen was al voldoende geweest.
Prima dat u een uitleg geeft van wat het register doet, maar dat wist ik al lang, aangezien ik TI heb gestudeerd. Ik krijg zo'n pc binnen een paar uurtjes gebouwd, geinstalleerd, getest en werkend (zonder rechtsbijstand) en u niet. Wie is dan de klungelaar?
Discussie weer geopend
Als u zo goed weet wat u doet had u uw probleem al opgelost, i.p.v. twee maanden de pc niet kunnen gebruiken. In elk geval was de oorzaak na 5 minuten al bekend geweest. U heeft nog steeds nagelaten om te kijken of het aan het usb apparaat lag. Een ander usb apparaat aankoppelen was al voldoende geweest.
Prima dat u een uitleg geeft van wat het register doet, maar dat wist ik al lang, aangezien ik TI heb gestudeerd. Ik krijg zo'n pc binnen een paar uurtjes gebouwd, geinstalleerd, getest en werkend (zonder rechtsbijstand) en u niet. Wie is dan de klungelaar?
Discussie weer geopend
burauecratie verloopt nu eenmaal langzaam tussen verzekeraars, dus geduld is een schone zaak.
de pc kan niet open, (waarom is nu wel bekent) anders was het al verholpen.
ik op en met de pc wil doen wat mij uitkomt en niet wat dixon mij opdringt, alleen maar recovery.
vandaar ik het op een proces laat uitdraaien, een soort bosman arrest of dell arrest, geen dictatuur voor iets wat duur betaald is, daar hebben misschien anderen ook profijt van, de toekoms zal het uitwijzen.
ik jou niet verbied om verder te gaan, maar voor mij is deze onzin over als ik niet altijd vergeet het vinkje weg te halen.
we worden ouder papa.
de pc kan niet open, (waarom is nu wel bekent) anders was het al verholpen.
ik op en met de pc wil doen wat mij uitkomt en niet wat dixon mij opdringt, alleen maar recovery.
vandaar ik het op een proces laat uitdraaien, een soort bosman arrest of dell arrest, geen dictatuur voor iets wat duur betaald is, daar hebben misschien anderen ook profijt van, de toekoms zal het uitwijzen.
ik jou niet verbied om verder te gaan, maar voor mij is deze onzin over als ik niet altijd vergeet het vinkje weg te halen.
we worden ouder papa.
wat jij gestudeert heb wil ik niet weten maar dat jij mensen als dom betiteld dat gaat te ver.
er zijn door mij van af de eerste minuut toen er gebreken met de usb optraden diverse hubs allemaal 2.0 lers uitgeprobeerd, en alle poorten een voor een uitgeprobeerd.
jaren lang oefenen en door schade wijs worden is meer dan een papiertje van NTI.
DUS LAAT MIJ NU NIET ALTIJD WETEN WAT JIJ GESTUDEERD HEB, ALS JIJ JE EIGEN REGISTER NIET KAN SCHOON MAKEN.
discusie voor mij gesloten
er zijn door mij van af de eerste minuut toen er gebreken met de usb optraden diverse hubs allemaal 2.0 lers uitgeprobeerd, en alle poorten een voor een uitgeprobeerd.
jaren lang oefenen en door schade wijs worden is meer dan een papiertje van NTI.
DUS LAAT MIJ NU NIET ALTIJD WETEN WAT JIJ GESTUDEERD HEB, ALS JIJ JE EIGEN REGISTER NIET KAN SCHOON MAKEN.
discusie voor mij gesloten
als jij een zaak heb, wat ik ten sterkse betwijfel, vermeld dan de naam van de zaak en verschuil je niet achter ikbenik.
in de korste keren maak je gebruik van de sociale diens met deze onkunde wat je uitkraamd.
in de korste keren maak je gebruik van de sociale diens met deze onkunde wat je uitkraamd.
Om een ander usb apparaat te proberen hoeft de pc niet open! Maar als je niet wilt proberen een oplossing te krijgen, dan maar niet!
leer jongere buurt genootjes een beetje met de pc omgaan.
1000 keer per dag moet ik zeggen, lezen lezen en nog eens lezen.
dat computer open maken heeft met de hd en mb van doen, en of er eventueel een ide aansluiting is en de uitbreiding, hoeveel, pci sloten zijn er aanwezig en ga zo maar door.
de kast hoef voor de usb niet altijd open, maar als er een fout betreft op het mb,wel degelijk
1000 keer per dag moet ik zeggen, lezen lezen en nog eens lezen.
dat computer open maken heeft met de hd en mb van doen, en of er eventueel een ide aansluiting is en de uitbreiding, hoeveel, pci sloten zijn er aanwezig en ga zo maar door.
de kast hoef voor de usb niet altijd open, maar als er een fout betreft op het mb,wel degelijk
Geachte heer Wesselink,
Laten we alsjeblieft niet modder gooien en Socale Diensten!, daar is nog nooit een computer mee gerepareert!,
Een OEM licentie staat voor gebruik bij één computer, één computer is "bevoegt" om onder dat licentienummer te werken, de licentie staat niet op uw naam, maar behoort bij uw computer!, meestal is het COA certificaat dan ook op de computer geplakt!, hierop staat dan ook het licentienummer van uw Windows licentie!,
Link; Voorwaarden Microsoft OEM Licentieomschrijving: http://www.microsoft.com/netherlands/li ... n/oem.aspx
Zelf heb ik een tijdje terug een nieuw moederbord in mijn computer gekregen, daar de vorige stuk was!,
Windows liep na de vervanging van dit moederbord niet lekker meer, en heb dus de boel maar geformateert, en een nieuwe Windows geplaatst!,
Schetst mijn verbazing dat mijn OEM nummer niet meer geldig was!, dus Microsoft gebeld, en de medewerker vertelde mij dat zeer waarschijnlijk door de vervanging van het moederbord lag!...
Ik kreeg dus een nieuw nummer waarmee ik weer kon activeren!, m.a.w. de computer wordt dus wel degelijk door Microsoft in de gaten gehouden!, (Big Brother is Watching You!), internet is gewillig!,
Wanneer ik nu mijn systeem wil voorzien van een schone Windows installatie ben ik dus iedere keer genoodzaakt om Microsoft te bellen! (0800- nr.), om weer een nieuw licentienummer te krijgen!, (gratis), omdat voor oude nummer betaald is!,
Omslachtig, dat wel, maar ik kon eens misbruik maken van Microsoft!.
Veel succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Laten we alsjeblieft niet modder gooien en Socale Diensten!, daar is nog nooit een computer mee gerepareert!,
Een OEM licentie staat voor gebruik bij één computer, één computer is "bevoegt" om onder dat licentienummer te werken, de licentie staat niet op uw naam, maar behoort bij uw computer!, meestal is het COA certificaat dan ook op de computer geplakt!, hierop staat dan ook het licentienummer van uw Windows licentie!,
Link; Voorwaarden Microsoft OEM Licentieomschrijving: http://www.microsoft.com/netherlands/li ... n/oem.aspx
Zelf heb ik een tijdje terug een nieuw moederbord in mijn computer gekregen, daar de vorige stuk was!,
Windows liep na de vervanging van dit moederbord niet lekker meer, en heb dus de boel maar geformateert, en een nieuwe Windows geplaatst!,
Schetst mijn verbazing dat mijn OEM nummer niet meer geldig was!, dus Microsoft gebeld, en de medewerker vertelde mij dat zeer waarschijnlijk door de vervanging van het moederbord lag!...
Ik kreeg dus een nieuw nummer waarmee ik weer kon activeren!, m.a.w. de computer wordt dus wel degelijk door Microsoft in de gaten gehouden!, (Big Brother is Watching You!), internet is gewillig!,
Wanneer ik nu mijn systeem wil voorzien van een schone Windows installatie ben ik dus iedere keer genoodzaakt om Microsoft te bellen! (0800- nr.), om weer een nieuw licentienummer te krijgen!, (gratis), omdat voor oude nummer betaald is!,
Omslachtig, dat wel, maar ik kon eens misbruik maken van Microsoft!.
Veel succes, en vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dit geldt alleen voor een retailversie.xphome is geinstalleerd op mijn oude computer bij de koop dat is dus een oem, maar xppro is los gekocht dus niet gebonden aan een pc,mits ik er geen derde bij betrek.
De OEM licentie moet op die computer geïnstalleerd worden en op geen andere.
Daarnaast is het zo dat de losse OEM licenties nooit los naar de consument verkocht mogen worden.
De bruine doosjes mogen alleen verhandeld worden door de OEM-bouwers onderling.
En een consument is nooit geen OEM-bouwer!
Jij beticht mij dat ik niet weet wat ik doe!
Ik bouw zelf computers en ik heb heel veel met de licenties te maken van Microsoft. Bij de diverse cursussen is het onderwerp licenties altijd en heel uitvoerig aan bod gekomen!
Ik kan je met zekerheid zeggen:
Wat jij wilt kan niet en mag niet.
Microsoft bepaald en niet jij als consument. Jij hebt maar te doen wat Microsoft zegt.
Microsoft bepaald de regels en jij moet je aan HUN regels houden.
Wil je dat niet dan is de oplossing heel simpel:
De producten van Microsoft terugbrengen en je geld terugvragen.
Stap dan over op Linux, daar bepaald de gebruiker wel wat hij wilt.
Daarnaast is het zo dat bij problemen van Windows en je hebt een Retail licentie, dat je dan de volledige support van Microsoft krijgt.
Heb je een OEM licentie, dan kun je niet bij Microsoft terecht voor support, maar dan moet je bij de degene zijn die je windows verkocht heeft. Dus de winkelier is dan verantwoordelijk voor de volledige support.
Of je het er mee eens bent of niet Wesselink, maar zoals ik het hierboven beschreven hebt is de enige juiste uitleg hoe de waarheid in elkaar zit.
Wat ik beschreven heb zijn de regels van Microsoft en aan deze regels moeten wij ons houden.
En stop met dat gezeur dat ik niet weet waar ik het over hebt, want dat weet ik wel.
Ik heb ook een Mistery Shopper gehad van Mircosoft en ik heb een brief van hun gekregen.
Daarin stond dat ik de mensen goed voorlicht en dat ik perfect weet hoe alles in elkaar zit.
Het probleem van jouw is Wesselink, dat jij het niet accepteerd dan een veel jongere persoon het beter weet dan jij en dat je ook niets van een jongere persoon aanneemt.
Dan ben je echt zielig.
Want we kunnen van elkaar dingen leren.
Een jonger persoon kan veel van een ouder persoon leren en een ouder persoon kan heel veel van een jonger persoon leren.
Daarbij komt ook nog dat ik veel oudere personen onder ons ook intensief begeleidt en ze veel tips en tricks leer en ik heb ook de taak om mensen voor te lichten.
We zijn nooit te oud om dingen te leren.
Windows XP is gekoppeld aan de hardware in de pc. Wanneer de hardware ingrijpend verandert, zoals een nieuw moederbord of een nieuwe harde schijf i.p.v. de oude (extra hd maakt niet uit) dan moet dus even gebeld worden. Wanneer je je hardware hetzelfde houdt kun je formatteren zonder te hoeven bellen.
De nieuwe Vista kun je 10 keer meenemen naar een andere hardwaresamenstelling, voordat je opnieuw moet bellen.
De nieuwe Vista kun je 10 keer meenemen naar een andere hardwaresamenstelling, voordat je opnieuw moet bellen.
Dat zou kunnen, alleen dit geldt niet voor een ander moederbord.De nieuwe Vista kun je 10 keer meenemen naar een andere hardwaresamenstelling, voordat je opnieuw moet bellen.
Want Microsoft heeft de Windowslicentie aan het moederbord gekoppeld.
Dus als je een andere moederbord plaatst (een nieuwe) dan wordt dit beschouwd als een nieuwe computer en dien je ook een nieuwe licentie aan te schaffen.
Een uitzondering is dat als een moederbord defect is en het moederbord wordt door een dezelfde type of een soortgelijke type vervangen, dan hoeft men geen andere licentie aan te schaffen.
Voor gebruikers is dit aantal naar 10 keer gezet, i.p.v. 1 keer en dan licentie vernieuwen.
de oem versie home zit vast aan deze pc, klopt.
maar de los gekochte versie xppro, word met actieveren geapcepteerd, er gaan veel wegen naar romen.
maar het is inderdaad tegenwoordig zo gesteld dat er recovery,s zijn, uiteraard pc gebonden op een bepaalde gebakende gb cryptain.
maar als ik de hd in partities van elk 50gb verdeel en noem deze c-disk1_vol1, d-disk1_vol2 enz: dan kan xppro op c geinstalleerd worden buiten de recovery cryptain om, heb op een schijf al expermiteel 3 windows versies op een schijf gehad goed functionerend.
en dat is nu juist het punt, het niet door windows xpprosp2 lezen van de schijf.
men is nooit uitgeleerd, maar dit gaat mijn begrip ten boven, er zijn al veel opties geopperd, feit is dat dit mijn eerste ervaring met recovery en sata schijf is.
en het word nog moeilijker als de kast verzegeld moet blijven, i.v.b.m verz:
voor +/_ 90 euro heb ik een 250 gb sata schijf, dan met inbouwen van die schijf moet ik mijn winxp pro kunnen installeren, is dit niet het geval, dan heb ik zeker recht van spreken, dat is mij niet verteld geworden en de beschrijving was er ook niet bij, en ook niet aanwezig in de zaak, want dan had ik hem niet gekocht gehad.
maar de los gekochte versie xppro, word met actieveren geapcepteerd, er gaan veel wegen naar romen.
maar het is inderdaad tegenwoordig zo gesteld dat er recovery,s zijn, uiteraard pc gebonden op een bepaalde gebakende gb cryptain.
maar als ik de hd in partities van elk 50gb verdeel en noem deze c-disk1_vol1, d-disk1_vol2 enz: dan kan xppro op c geinstalleerd worden buiten de recovery cryptain om, heb op een schijf al expermiteel 3 windows versies op een schijf gehad goed functionerend.
en dat is nu juist het punt, het niet door windows xpprosp2 lezen van de schijf.
men is nooit uitgeleerd, maar dit gaat mijn begrip ten boven, er zijn al veel opties geopperd, feit is dat dit mijn eerste ervaring met recovery en sata schijf is.
en het word nog moeilijker als de kast verzegeld moet blijven, i.v.b.m verz:
voor +/_ 90 euro heb ik een 250 gb sata schijf, dan met inbouwen van die schijf moet ik mijn winxp pro kunnen installeren, is dit niet het geval, dan heb ik zeker recht van spreken, dat is mij niet verteld geworden en de beschrijving was er ook niet bij, en ook niet aanwezig in de zaak, want dan had ik hem niet gekocht gehad.
Dat niet een hele gebruikersovereenkomst van elk produkt in de zaak aanwezig is lijkt me vrij logisch. Dan is er geen ruimte meer om de artikelen neer te zetten. U heeft altijd de mogelijkheid om erom te vragen. U koopt iets en heeft dan de verantwoordelijkheid om uit te zoeken of dat artikel het juiste is voor u. Dat is niet aan de winkel.
Zo heeft de winkel de verantwoordelijkheid om u de gebruikersovereenkomsten te tonen wanneer u daar om vraagt. Het is niet andersom, zodat de winkel u eerst ALLES moet vertellen wat u er wel en niet mee kunt doen. Dan bent u met 24 uur nog steeds de winkel niet uit. Klanten hebben echter wel een handje ervan om verantwoordelijkheden van zich af te schuiven. "Dit weet ik niet en dat staat daar niet". Heeft u ooit een wetboek van strafrecht gelezen waarin stond dat u niet mag moorden? Zonee, mag u dan moorden zoveel u wilt? Verantwoordelijkheid is ook verantwoordelijkheid nemen als het minder goed uitkomt.
Zo heeft de winkel de verantwoordelijkheid om u de gebruikersovereenkomsten te tonen wanneer u daar om vraagt. Het is niet andersom, zodat de winkel u eerst ALLES moet vertellen wat u er wel en niet mee kunt doen. Dan bent u met 24 uur nog steeds de winkel niet uit. Klanten hebben echter wel een handje ervan om verantwoordelijkheden van zich af te schuiven. "Dit weet ik niet en dat staat daar niet". Heeft u ooit een wetboek van strafrecht gelezen waarin stond dat u niet mag moorden? Zonee, mag u dan moorden zoveel u wilt? Verantwoordelijkheid is ook verantwoordelijkheid nemen als het minder goed uitkomt.
er word van een verkoper eerlijkheid , betrouwbaarheid en kunde verwacht.
maar deze zijn maarbij enkele ouderen aanwezig de rest zijn maar blaaskaken zonder technische kunde in hun embelage.
het HCC DELL ARREST heb ik tig keren op deze site uitgelegd.
bij het niet functioneren van een gekocht apparaat is de verkoper ten alle tyden aansprakelijk.
maar deze zijn maarbij enkele ouderen aanwezig de rest zijn maar blaaskaken zonder technische kunde in hun embelage.
bij het niet functioneren van een gekocht apparaat is de verkoper ten alle tyden aansprakelijk.
Tenzij het niet functioneren van het produkt te wijten is aan de gebruiker, zoals in uw geval goed mogelijk is. Dat is ook al een aantal keren uitgelegd.
Veel plezier met uw Dell Arrest onzin. Laat het ons even weten wanneer u de zaak verloren hebt.
Veel plezier met uw Dell Arrest onzin. Laat het ons even weten wanneer u de zaak verloren hebt.
Een paar punten:er word van een verkoper eerlijkheid , betrouwbaarheid en kunde verwacht.
-Garantie betekend niet automatisch gratis reparatie of vervanging.
Op software zit nooit garantie. Deze mag ook nooit geclaimd worden.
Als de oorzaak te wijten is aan fouten van de gebruiker en het besturingssysteem moet opnieuw geïnstalleerd worden, dan dient de consument ook in de garantieperiode voor de volledige kosten op te draaien.
Ik heb begrepen dat de oorzaak van de problemen ligt aan het aansluiten van een USB-apparaat.
Als nu blijkt dat door een defecte USB-apparaat het moederbord is opgeblazen, dan dien jij voor alle kosten op te draaien.
- Het Dell-arrest is een idiote zaak. Hierin wordt de consument totaal gevrijwaard van zijn eigen verantwoordelijkheid.
Met veel punten ben ik het wel mee eens, maar een aantal punten ook weer niet.
- Ik heb hele duidelijke uitleg gegeven omtrent de oorzaak van het probleem en hoe deze opgelost moet worden.
Daarbij geeft jij aan dat ik een waardeloze verkoper ben, en dat ik niet weet waar ik het over heb.
De gedachte dat een klant altijd gelijk heeft is totale onzin.
Ik heb hier géén verkooppraat gehouden en ik heb al helemaal niet de verantwoordelijkheid van de winkelier op de klant of de fabrikant afgeschoven.
- De verzegeling op de computerkast is bij de wet verboden en hierdoor heeft het geen waarde.
De verkoper is hierin fout en dient het probleem als eerst proberen op te lossen. Hierbij moet de verzegeling gewoon verbroken worden.
- Over de licenties van Microsoft ben ik heel duidelijk geweest.
Wat ik wel aan toe wil voegen is dat de producten wel degelijk op 1 factuur staan en deze ook als zodanig bij elkaar horen.
Ik heb begrepen dat de Windows XP Pro OEM los verkocht is.
De winkelier die dat doet is in zware overtreding. Dit mag nooit!
Dus als consument kun je deze ook nooit los kopen.
Altijd in combinatie met een nieuwe computer of een nieuw moederbord.
- Je mag altijd zelf oordelen welke programma's of besturingssystemen op een computer wordt geïnstalleerd. Het heeft totaal géén zin om naast XP home ook XP pro te installeren.
- Bij de computer is een Windows versie meegeleverd.
Hier is de winkelier voor verantwoordelijk.
Dus als er WindowsXP Home op is geïnstalleerd en zelf zet je er WindowsXP Pro op en dat mislukt dan is dat niet de verantwoordelijkheid van de winkelier maar wel van de consument.
De winkelier is verantwoordelijk voor datgene dat hij geleverd heeft en voor de rest niet.
Dus heeft hij er geen virusscanner meegeleverd en jij zet er Norton Antivirus op en deze veroorzaakt een crash, dan hoeft de winkelier dit niet onder garantie te verhelpen en mag hij gewoon de volledige kosten in rekening brengen.
De oorzaken van het probleem kunnen de volgende dingen zijn:
- De biosinstellingen qua SATA staan verkeerd. Hierdoor wordt de SATA aansluiting niet als Extended-IDE gezien en is de SATA schijf ook niet als IDE-station te benaderen.
- De SATA-controller is als een SCSI controller op het moederbord geïnstalleerd en deze moet met aparte drivers bij de windowsinstallatie worden geconfigureerd, omdat de windowsinstallatie de SATA-schijf anders niet herkend.
- De Southbridge op het moederbord is opgeblazen door een defecte USB-apparaat. In de Southbridge zit naast de USB-controller ook de SATA en de IDE controllers.
- De harde schijf is niet goed aangesloten. Dus het kan zijn dat de data of de voedingkabel niet goed is aangesloten, waardoor het systeem de schijf niet herkend.
- De SATA-harde schijf is kapot.
Alleen voor de laatste twee oorzaken hoef je als consument niets te betalen. In alle andere gevallen dien je als consument voor alle kosten op te draaien.
Dit heeft niets met klantvriendelijkheid of klantonvriendelijkheid te maken. Ook niet met goede of slechte service te maken.
Dit heeft alles te maken dat de consument ook zijn verantwoordelijkheden te maken.
Beste heer Wesselink,
Ik heb de topic hier even doorgenomen en persoonlijk vindt ik dat u behoorlijk fel "van leer" trekt!,
De mensen hier willen u aan alle kanten helpen, maar kunnen niet even achter uw computer zitten!, dus zij kunnen u slechts ADVISEREN! en dat is iets dat ze met al hun inzet doen!,
Wanneer u echter aanmerkingen maakt die behoorlijk persoonlijk en kwetsend overkomen, is natuurlijk een discussie snel gestart!,
In uw situatie lijkt mij het verstandigste dat u uw rechtsbijstandsverzekering aan het werk zet, en de mensen hier, die het goed menen met u, met rust laat, tenzij u met minder kwetsende argumenten komt!, Woorden als Blaaskaak e.d. horen hier natuurlijk niet thuis!
Even goede vrienden, maar houdt het netjes!,
Vriendelijke groeten, en hopende op een snelle afwikkeling van deze intens vervelende kwestie!,
Chrisje.
Ik heb de topic hier even doorgenomen en persoonlijk vindt ik dat u behoorlijk fel "van leer" trekt!,
De mensen hier willen u aan alle kanten helpen, maar kunnen niet even achter uw computer zitten!, dus zij kunnen u slechts ADVISEREN! en dat is iets dat ze met al hun inzet doen!,
Wanneer u echter aanmerkingen maakt die behoorlijk persoonlijk en kwetsend overkomen, is natuurlijk een discussie snel gestart!,
In uw situatie lijkt mij het verstandigste dat u uw rechtsbijstandsverzekering aan het werk zet, en de mensen hier, die het goed menen met u, met rust laat, tenzij u met minder kwetsende argumenten komt!, Woorden als Blaaskaak e.d. horen hier natuurlijk niet thuis!
Even goede vrienden, maar houdt het netjes!,
Vriendelijke groeten, en hopende op een snelle afwikkeling van deze intens vervelende kwestie!,
Chrisje.
Hallo,
Bij de Mediamarkt Eindhoven kocht ik 21-11-2006 een Pioneer DEH-2820MP autoradio als cadeautje voor mijn man. Bij de kassa heb ik gevraagd of ik hem terug kon brengen als het niet goed was. Het antwoord was: binnen 14 dagen, met bon, in de originele verpakking. Op 24 november heb ik hem mijn man cadeau gegeven. Op de doos stond MP3 en ik was in de veronderstelling dat ik mijn MP3 speler erin kon steken. Bij het openmaken bleek dit niet het geval en is de radio direct weer in de doos verdwenen.
Maandag 27-11-2006 ging ik terug met de radio. Toen bleek dat mijn man zaterdag ook al teruggeweest was met de radio. Door prive omstandigheden heb ik hem hierover niet gesproken, maar dit terzijde.
Mediamarkt wilde de radio niet terugnemen, omdat deze volgens hen beschadigd was. Er bleken twee minuscule krasjes te zitten tussen twee knopjes. Dit had ik gedaan, want zij verkopen geen beschadigde spullen. Ik kreeg te horen dat ze dit al aan mijn man hadden verteld en dat ik dat best wist. De mijnheer achter de balie zei dat ik een klacht in kon dienen bij Mediamarkt. “En dat komt dan toch bij mij terecht”, zei hij. Ik vroeg wat hij daarmee wilde zeggen, toen stak hij een beschuldigende vinger naar mij uit die ik beetpakte. Ik vroeg hem niet naar mij te wijzen, omdat ik dat niet netjes vond.
Toen vroeg ik de man of het goed was als ik vijf radio’s zou kopen en deze bij de balie zou controleren op krasjes. En of de mijnheer mij toe wilde zeggen mij vervolgens mijn geld terug te geven. “Dat kun je gerust doen” zei hij, “maar dan ben je 500 euro kwijt”. Vervolgens vroeg ik waar ik de volgende keer mijn aankoop moet controleren (als ik dat buiten de winkel doe kunnen zij zeggen dat ik de spullen beschadigd heb met uitpakken). Daar wilde hij geen antwoord op geven en sommeerde mij de winkel NU te verlaten. Ik zei dat ik graag antwoord wilde. Na enkele minuten antwoordde een vrouwelijke medewerker dat ik de aankoop pas na de kassa mag controleren, bij de klantenservice. Ook zei zij dat ik meteen de dag na aankoop terug had moeten komen toen de aankoop beschadigd bleek te zijn.
Toen zei de man: “hoepel nou maar op en stop die radio er gewoon in”. Op de vraag wáárin antwoorde hij dat ik die radio gewoon in mijn auto moest stoppen en verder niet moest zeuren. Tenslotte vroeg ik de mijnheer of hij zijn naam wilde noteren. Hij pakte een memo en vroeg cynisch: “ja hoor, hoe wil je hem hebben, in blokletters of anders?” Ik zei dat hij mij weer intimideerde en of hij daarmee op wilde houden (er stonden inmiddels meerdere mensen achter mij en ik schaamde mij dood). Toen liep hij weg, zonder zijn naam te geven.
Bij thuiskomst heb ik de radio eens goed bekeken. Volgens mij zitten de krasjes onder het oppervlak. Als je de radio scheef houdt zie je ze niet en glimt het gehele oppervlak. Je kunt ze ook niet voelen. Ik heb het idee dat deze radio al eerder is teruggebracht. Ik kan de krasjes nauwelijks zien en bij navraag aan mijn echtgenoot wisten ze zaterdag direct de “krassen” aan te wijzen. Ook de doos is licht beschadigd. Daaroverheen zaten de rode singles. Ik heb deze doos genomen, omdat het het laatste exemplaar was. Ook dit ontkende de man bij de servicebalie. Hij zei dat het niet de laatste was, want dat ze een hele pallet vol hadden van deze radio’s (alsof ik dan een beschadigde doos zou nemen).
Weet iemand hoe ik de klacht kan deponeren bij Mediamarkt? Als ik op de website kijk, krijg ik alleen het email adres van de vestiging. Dan komt de klacht dus inderdaad bij mijnheer "Fatsoen" terecht.
Bij de Mediamarkt Eindhoven kocht ik 21-11-2006 een Pioneer DEH-2820MP autoradio als cadeautje voor mijn man. Bij de kassa heb ik gevraagd of ik hem terug kon brengen als het niet goed was. Het antwoord was: binnen 14 dagen, met bon, in de originele verpakking. Op 24 november heb ik hem mijn man cadeau gegeven. Op de doos stond MP3 en ik was in de veronderstelling dat ik mijn MP3 speler erin kon steken. Bij het openmaken bleek dit niet het geval en is de radio direct weer in de doos verdwenen.
Maandag 27-11-2006 ging ik terug met de radio. Toen bleek dat mijn man zaterdag ook al teruggeweest was met de radio. Door prive omstandigheden heb ik hem hierover niet gesproken, maar dit terzijde.
Mediamarkt wilde de radio niet terugnemen, omdat deze volgens hen beschadigd was. Er bleken twee minuscule krasjes te zitten tussen twee knopjes. Dit had ik gedaan, want zij verkopen geen beschadigde spullen. Ik kreeg te horen dat ze dit al aan mijn man hadden verteld en dat ik dat best wist. De mijnheer achter de balie zei dat ik een klacht in kon dienen bij Mediamarkt. “En dat komt dan toch bij mij terecht”, zei hij. Ik vroeg wat hij daarmee wilde zeggen, toen stak hij een beschuldigende vinger naar mij uit die ik beetpakte. Ik vroeg hem niet naar mij te wijzen, omdat ik dat niet netjes vond.
Toen vroeg ik de man of het goed was als ik vijf radio’s zou kopen en deze bij de balie zou controleren op krasjes. En of de mijnheer mij toe wilde zeggen mij vervolgens mijn geld terug te geven. “Dat kun je gerust doen” zei hij, “maar dan ben je 500 euro kwijt”. Vervolgens vroeg ik waar ik de volgende keer mijn aankoop moet controleren (als ik dat buiten de winkel doe kunnen zij zeggen dat ik de spullen beschadigd heb met uitpakken). Daar wilde hij geen antwoord op geven en sommeerde mij de winkel NU te verlaten. Ik zei dat ik graag antwoord wilde. Na enkele minuten antwoordde een vrouwelijke medewerker dat ik de aankoop pas na de kassa mag controleren, bij de klantenservice. Ook zei zij dat ik meteen de dag na aankoop terug had moeten komen toen de aankoop beschadigd bleek te zijn.
Toen zei de man: “hoepel nou maar op en stop die radio er gewoon in”. Op de vraag wáárin antwoorde hij dat ik die radio gewoon in mijn auto moest stoppen en verder niet moest zeuren. Tenslotte vroeg ik de mijnheer of hij zijn naam wilde noteren. Hij pakte een memo en vroeg cynisch: “ja hoor, hoe wil je hem hebben, in blokletters of anders?” Ik zei dat hij mij weer intimideerde en of hij daarmee op wilde houden (er stonden inmiddels meerdere mensen achter mij en ik schaamde mij dood). Toen liep hij weg, zonder zijn naam te geven.
Bij thuiskomst heb ik de radio eens goed bekeken. Volgens mij zitten de krasjes onder het oppervlak. Als je de radio scheef houdt zie je ze niet en glimt het gehele oppervlak. Je kunt ze ook niet voelen. Ik heb het idee dat deze radio al eerder is teruggebracht. Ik kan de krasjes nauwelijks zien en bij navraag aan mijn echtgenoot wisten ze zaterdag direct de “krassen” aan te wijzen. Ook de doos is licht beschadigd. Daaroverheen zaten de rode singles. Ik heb deze doos genomen, omdat het het laatste exemplaar was. Ook dit ontkende de man bij de servicebalie. Hij zei dat het niet de laatste was, want dat ze een hele pallet vol hadden van deze radio’s (alsof ik dan een beschadigde doos zou nemen).
Weet iemand hoe ik de klacht kan deponeren bij Mediamarkt? Als ik op de website kijk, krijg ik alleen het email adres van de vestiging. Dan komt de klacht dus inderdaad bij mijnheer "Fatsoen" terecht.
Media Markt is als het goed is aangesloten bij een geschillencommissie. Ik adviseer u direct hier een klacht in te dienen. Ik vind de wijze waarop u te woord ben gestaan erg onfatsoenlijk en ik zou dit ook zeker appart noemen in uw klacht.
Ik adviseer u uw verdere correspondentie met Media Mark schriftelijk te doen met het hoofdkantoor.
Ik adviseer u uw verdere correspondentie met Media Mark schriftelijk te doen met het hoofdkantoor.
Dit is onjuist: u heeft wettelijk gezien tenminste twee maanden de tijd.Ook zei zij dat ik meteen de dag na aankoop terug had moeten komen toen de aankoop beschadigd bleek te zijn.
Het verhaal van @amonis lijkt me zeer "onwaarschijnlijk". Dat een medewerker zei: "hoepel op" of "toen stak hij een beschuldigende vinger naar mij uit die ik beetpakte" slaat nergens op.