LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-InternetPlusBellen

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
cvandestreek
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 feb 2007 20:40

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door cvandestreek »

Planet, HetNet, Tiscalli en KPN is 1 pot nat!

Ik ben zelf klant van planet en krijg post van planet met het briefpapier van Het Net :roll:

ikbenik

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Alleen bij digitale aansluitingen kan internet samen met bellen deugdelijk werken. Bij een analoge lijn wordt het hoogfrequent gescheiden door een splitter of wel scheidingsfilter genoemd. Hierbij wordt het telefoonsignaal als audiosignaal gescheiden en doorgeleid naar de telefoon en het internet signaal met de hogere frequentie doorgeleid naar het modem. Het belsgignaal ondervindt daarbij in de splitter een zodanig hoge indictieweerstand dat dit niet meer kan voorzien in de bedoelde signaalgeving. Ook de veldsterkte van de hogere frequentie voor het internet heeft nadelinge invloeden op het signaal, het onderdrukt. Deze combinatie kan dus niet werken en dat zal zo blijven ook.
Totale onzin!

Zelf heb ik een analoge telefoon en ADSL van Planet.
Daarbij heb ik ook nog een fax.

Dus zou ik volgens jouw dus problemen moeten hebben met de telefoon.

En in tegenstelling wat jij zegt werkt hier alles perfect!

En nog een misverstand uit de wereld helpen:

VOIP-bellen is dus niet digitaal bellen.
Digitaal bellen betekend dus ISDN.

Analoge telefonie wordt PSDN genoemd.

En het bellen via internet is VOIP.

Dat is wel digitaal, maar een totale andere techniek.

Bij ISDN en PSDN heb je een rechtstreekse verbinding met je gesprekspartner, bij VOIP niet.

annejte
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 00:13

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door annejte »

Graag wil ik reageren op mw. van de call service van kpn. Ik het heb keer op keer gezeur gehad met kpn. Over van alles en nog wat. En wat u zegt dat klopt, op zoveel mensen zijn het er heel weinig, wat ik mij wel afvraag is; waarom is er bij mij dan al vijf keer wat mis gegaan??? misschien moeten de percentages omgedraait worden?
Ik begrijp dat de mensen in het Callcenter er ook niets aan kunnen doen. Maar, dat hoeven ze niet tegen mij te zeggen. Toen laatst een aardige jongen tegen mij zei: ja maar mevrouw daar kan ik niets aan doen! stonden mijn nekharen overeind. verbind mij dan door met degene die daar wel wat aan kan doen.
ik werk zelf in de verpleging daar hoef ik echt niet tegen een meneer te zeggen: ja sorry meneer dat u de verkeerde medicijnen hebt gekregen, daar kan ik niets aan doen!!!! Zorg ervoor dat mensen op zijn minst het idee krijgen dat men er hard voor aan het werk is en doe daar ook wat mee. Werk je uit de naad om voor elkaar te krijgen wat er voor elkaar te krijgen valt. En anders moet dit product gewoon niet meer aangeboden worden.
vriendelijke groet. A.v.V.

ikbenik

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar, dat hoeven ze niet tegen mij te zeggen. Toen laatst een aardige jongen tegen mij zei: ja maar mevrouw daar kan ik niets aan doen! stonden mijn nekharen overeind. verbind mij dan door met degene die daar wel wat aan kan doen.



Die aardige jongen kan er inderdaad niets aan doen.

Het probleem van KPN op dit moment is een falende administratiesysteem.

En daar kan die aardige jongen ook niets aan doen.

spaarne
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2007 03:30

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door spaarne »

Je moet niet meer aanmeldingen aannemen dan je aankan dat is heel simpel,Een maand moeten bellen en wachten tot dat ik bij de belastingdienst in kon loggen,met als antwoord de klacht is ons bekent,
bij 2dehands.nl lukt het nog steeds niet,en met de telefoon is het ook knudde,
midden in een gesprek geen verbinding moet opnieuw inbellen.En heb er
echt spijt van dat ik in zee ben gegaan met KPN/Planet en de Snelheid
klopt ook niet, en als dat niet kan moet je de klant daar nalaten betalen.
Het is gewoon bedrog,je mag het geen oplichting noemen,maar heb er toch
een raar gevoel bij,eind van het jaar maar elders kijken.

Ab

ikbenik

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

midden in een gesprek geen verbinding moet opnieuw inbellen.En heb er
echt spijt van dat ik in zee ben gegaan met KPN/Planet en de Snelheid
klopt ook niet, en als dat niet kan moet je de klant daar nalaten betalen.
Het is gewoon bedrog,je mag het geen oplichting noemen,maar heb er toch

Sorry hoor!

Maar er is genoeg in de media gewaarschuwd dat VOIP niet perfect is en wat de ongemakken zijn.

Als je daar doof voor blijft en eigenwijs bent, is het je eigen schuld.

Maar kom dan hier niet zitten janken en klagen!



Ik weet dat dit heel hard klinkt, maar er is genoeg voor gewaarschuwd.

Voor de degene niet willen luisteren, moeten maar voelen.


Zelfs in de consumentenprogramma's is daar aandacht aan besteedt.

En wat gebeurd er nu?

Men stapt massaal op VOIP en gaan klagen over de ongemakken van VOIP!


En het is heus niet zo dat jij als consument zegt:

Ik neem VOIP en ik luister niet naar de waarschuwingen.
Ik eis als consument de dezelfde kwaliteit van VOIP als de analoge telefoon.



Je kunt veel eisen, maar je eist het onmogelijke.


Ik heb hier op het forum al diverse keren aangegeven wat precies de oorzaken van de problemen of ongemakken zijn.

Als je daar doof voor bent, oke!

Ik ben hierin echt niets aan het verzinnen, maar ik geef wel de praktijk weer.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door mariska666 »

Planet, HetNet, Tiscalli en KPN is 1 pot nat!

Hallo,

Het zal allemaal wel 1 zijn, maar toch wil ik even kwijt dat ik bij kpn/planet beter ben geholpen dan bij hetnet. Voor hetnet heb ik geen goed woordje meer over, terwijl kpn/planet mij toch goed verder heeft geholpen. Ik wou dus overstappen van kpn/planet ipb naar surfen en bellen van hetnet. Vroeg genoeg geregeld, maar toen gebeurde het, ik werd afgeloten van planet en nooit meer aangeloten bij hetnet. Het vreemde was dat ik de ene dag wel klant was en de andere dag niet. Mijn 2 experiaboxen kwamen nooit aan, en niemand kon ze waarschijnlijk opsturen. Kpn heeft binnen 2 weken een anologe lijn aangesloten zodat ik in ieder geval weer kon bellen. Maar het net kon ik dagelijks bellen, en schoot hier niks mee op. In september had ik die overstap geregeld, en in december heb ik de hele zooi met moeite schriftelijk aangetekend kunnen annuleren. Ik ben toen naar een andere provider gegaan. In januari kreeg ik een telefoontje van het net of ik nog 6 mnd!!! geduld kon hebben voor surfen en bellen. Nou je begreep mijn reactie wel denk ik. Maar ik heb hier geen kosten voor gehad, omdat ik het storingsnummer constant belde en daarvandaan werd ik doorgeschakelt naar degene die ik moest hebben.

skippy
Berichten: 180
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:14

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door skippy »

over een jaar of 3 dan is er niets anders meer als voip dan heeft kpn het huidige telefoonnet omgebouwd naar een all-ip netwerk.en internet-plusbellen is hier al geheel op voorbereid. ik heb toch al redelijk wat internet plusbellen pakketen geinstalleerd en eigenlijk weinig problemen tegen gekomen.

IPB_???
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2006 02:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door IPB_??? »

hier weer een reactie van mij, eerst even iets rechtzetten. KPN is het moederbedrijf. Planet en HetNet zijn dochterondernemingen. aan de service lijn behandelen sommige afdelingen voor alledrie de providers de vragen en voor andere gevallen moet u echt bij u eigen provider zijn. Planet/HetNet orders komen in een apart systeem en moeten dan doorrollen naar het systeem van KPN wat uiteindelijk de gene is wat alles levert. helaas kan er in het systeem van Planet/HetNet nog al eens vertragingen voorkomen.

Tiscali heeft niks met KPN te maken hooguit dat KPN het heeft overgenomen maar het is een totaal op zich zelf staand bedrijf.

Het verstandigst is om het gewoon te laten installeren door een van onze monteurs en niet zelf proberen als u er van te voren al niet veel vertrouwen in heeft voor 50 euro word het geinstalleerd en is er iets niet goed moeten wij het probleem voor u oplossen.

Voor de nieuwe klanten is er een nieuw installatiepakket, deze is zo duidelijk beschreven dat een kind het ongeveer moet kunnen installeren, kleurtjes op de Experia box op de draadjes enz.

Groeten

johanna13
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door johanna13 »

je zegt dood leuk maar 1% maar dat is wat jullie te horen krijgen
er zijn genoeg mensen die niet meteen aan de telefoon hangen
en eerst zelf de problemen proberen op te lossen
ik denk dat er dan nog heeeeeeeeel wat %%% bij komen

botep
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2006 19:16

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door botep »

Ik weet wel zeker dat het meer dan 1 % is, als je er over begint dat je problemen hebt met Ipb, dan volgen er meer.

Bij mij op het werk zijn er in ieder geval 2 collega's die het 14 min syndroom hebben(dus niet langer dan 14 min kunnen bellen)
Maar geen zin hebben om te bellen met de helpdesk, want het duurt zo lang eer je geholpen wordt of de verbinding wordt verbroken omdat het te druk is!!!!!!


onder vrienden en bekenden ken ik er nog wel een paar die problemen hebben, maar er ook niet tussen komen bij de helpdesk omdat het te druk is, wordt de verbinding verbroken!!


En als ik de forums lees zijn er nog tientallen klachten en dan schrijft misschien nog maar een 1 % op een forum :lol: :lol: :lol:


Ik zelf heb nu al ruim 3 maanden problemen ipb, en met enige regelmaat probeer ik de helpdesk te bellen, want ik wordt zo genaamd wel terug gebeld, nou das nog maar 2 keer gebeurd!! en heb wel meer dan 50 keer gebeld(inclusief dat de verbinding werdt verbroken omdat het te druk was) is toch 4 % :lol: :o dus in 4 % van de gevallen wordt je ook terug gebeld :lol: :lol:


En als je mailt krijg je een standaard mail retour keer op keer, helpt dus ook niks



kpn en planet moeten zich schamen :oops: :oops:

SonjaP
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 aug 2006 16:29

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door SonjaP »

Ja!!! Het 14 min. syndroom is bij mij ook erg bekend... (als ik door iemand met een niet gekend nummer word gebeld wordt de verbinding na 13 min. 38 verbroken) Maar, als je de service site van Planet goed leest staat er het volgende:

31-01-2007 10:28 uur. Ongewild verbreken telefoonverbinding bij InternetPlusBellen
Er is een probleem geconstateerd bij de zilveren KPN Experia Box. Na enige tijd kan bij een telefoongesprek de (telefoon) verbinding worden verbroken. Dit gebeurt alleen als u gebeld wordt door een beller van wie het nummer niet te zien is. Rond half maart wordt het probleem automatisch verholpen door een update op afstand van uw Experia Box. U hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Onze excuses voor het ongemak.

Okee.. een foutje kan gebeuren en we wachten dan ook maar even half maart af....

Waar ik doodziek van wordt is dat er voor de zoveelste keer weer eens wat fout gaat. In het geval van de 14 min. heb ik niet zoveel last omdat ik maar door een persoon met een anoniem nummer gebeld word. Ik bel dan gewoon even terug... Wat ik de laatste vier dagen heel erg veel heb is, dat als ik een nummer kies er geen verbinding tot stand komt.... Soms moet je dan wel zes, zeven keer proberen voor dat het een keer lukt, soms lukt het gewoon helemaal niet.

Klachten emails sturen naar planet doe je voor jan met de korte achternaam, bericht krijg je toch niet terug. Bellen naar Planet heeft ook totaal geen zin, want als je eindelijk door het hele menu bent krijg je gewoon doodleuk te horen dat het op het moment erg druk is en dan je later terug moet bellen..

Ik heb nu bijna een jaar internetplusbellen en mijn geduld raakt aardig op. Ben aan het zoeken naar een andere provider alleen de keuze vind ik nog aardig lastig. Misschien heeft iemand een tip voor me zodat ik bij dit ellendige bedrijf weg kan?

nicolegarritsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:10

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door nicolegarritsen »

ik wil ook graag even vertellen hoe het bij mij en kpn ging:

Eind oktober zijn mijn vriend en ik verhuisd naar een woning waar nog geen vaste telefoonaansluiting zat, dus ik kpn bellen of ik internetplusbellen kon krijgen, met als antwoord natuurlijk mevrouw geen probleem. ik gaf direct al aan dat er nog geen aansluiting zat, maar dat was volgens haar geen probleem. na ongeveer 2 weken kreeg ik een brief dat er een vertraging was opgelopen en dat ik zo spoedig mogelijk een reactie zou krijgen, maar die kwam natuurlijk niet. wat er wel kwam was een nieuw toestel voor mij als gewaardeerde klant ( wel vreemd als je nog helemaal geen klant bent!) eind november heb gebeld naar kpn en daar kreeg ik te horen dat mijn aanvraag was geweigerd, nu weet ik waarom omdat ons huis ong. 100 meter van de weg staat en het waarschijnlijk dan voor hun niet rendabel was om aan te leggen. (hoezo kpn sluit je aan????) ik ben aan het rondvragen gegaan en mijn buren hebben wel ipb dus ik de volgende dag weer naar de kpn gebeld, ik gezegd dat ik internet nodig heb voor mijn werk en toen kon het opeens wel, binnen een week zou het opgelost worden. jaja. ik krijg een brief met de geplande datum voor aansluiting, 20 februari dit jaar. tot mijn verbazing krijg ik begin februari een brief met daarin de aanvraag voor ipb met het nummer van de buren!! dus ik weer naar de kpn bellen dat dit niet klopt, zij wist ook niet hoe dit kon en ging het uitzoeken. kreeg ik een week later ineens de experia box thuis met een brief erbij dat ik nu ipb kon aansluiten. ik dus weer bellen en zeggen dat dit niet klopt! ze gingen het weer uitzoeken en veranderen in het systeem. nu zijn ze woensdag geweest om de boel aan te sluiten en ja hoor ik heb telefoon. nu het internet nog. maar na weer te bellen met kpn bleek mijn ipb abonnement nog steeds op het verkeerde nummer te staan en dus doet ie het niet! nu heb ik allles op moeten zeggen en moet ik het opnieuw aanvragen, ze snapten er zelf ook niets meer van.

ik ben dus een half jaar verder en heb het nog steeds niet voor elkaar!
maar het misselijkste vind ik dat ze me eerst probeerden af te wijzen om waar ik woon, belachelijk gewoon. kpn sluit je dus niet aan.
groetjes nicole

aletta yvonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:13

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door aletta yvonne »

Sinds 1 januari 2006 zijn wij geabonneerd op internetplusbellen van KPN. :evil:
Naast de vele landelijke storingen hebben wij ook storingen die veroorzaakt worden door de esperiabox.
Als je belt naar een aansluiting welke ingesprek is gaat de telefoon niet over en hoor je geen ingespreks toon.
Je hoort dus totaal niets meer, gelijk een dode lijn.
In eerste instantie denk je dan dat de telefoonaansluiting het weer niet doet. Helpdesk gebeld en zij herkende het probleem het komt alleen voor bij de zilveren esperiabox.
Eind maart zou dit probleem opgelost moeten zijn door een update!!!
:roll: Bel KPN onder nummer 0800-0407 is gratis nummer van helpdesk.

JanExperia
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2007 11:25

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door JanExperia »

Beste mensen,

IPB is gewoon een groot drama;
= handleidingen deugen niet
= het product werk niet
= de helpdesk is zo goed als onbereikbaar
= de helpdesk wordt (wanneer deze al kan worden bereikt) niet gehinderd door enige kennis van zaken. Ze zeggen maar wat.

Wanneer je als KPN zijnde met dergelijke grote problemen wordt geconfronteerd rest maar een ding; tijdelijk stoppen met de verkoop van IPB, eerst de bestaande problemen oplossen en pas daarna de verkoop weer oppakken.

Voor wanneer u nog geen IPB heeft besteld: begin er voorlopig niet aan.
Voor wanneer u reeds IPB heeft besteld en uw oude aansluiting is nog niet opgeheven: annuleer IPB per direct. Dit is overigens nog ene probleem op zich.
Voor wanneer u reeds gebruik maakt van IPB en uw oude aansluiting is opgeheven: veel sterkte.

jankelder
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 apr 2006 22:12

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door jankelder »

hallo jan

nou dat is toch wel een beetje te veel van het negatieve

ik zelf heb ook ipb en het bevalt mij heel goed

er zullen vast wel problemen zijn .maar er zijn heel veel mensen die het wel goed bevalt

en hoop dat bij jou dat ook lukt

gr jan

brechtsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 22:14

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door brechtsje »

hallo,

nou ja ik hoop echt van harte dat andere mensen wel tevreden zijn met ipb van kpn maar ik vind het werkelijk een grote aanfluiting.
heb zonet weer zonder gekheid 50 minuten aan de telefoon gehangen doorverbonden van de een naar de ander en uiteindelijk werd ik gewoon opgehangen.
het 14 min syndroom is hier ook bekend (14 min 11 sec).
ik wilde dat ik ervanaf kon maar ja dat kan dan ook weer niet maar wacht maar als ik straks een keer een rekening niet betaal ....

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door queenfan »

Wil niet raar klinken maar zolang men denk dat internetbellen (VoIP) hetzelfde is als een vaste lijn (Analoog of ISDN) dan hou je dit soort dingen.

Bij internet vallen er ook geregeld de verbinding even weg niemand die daar om kraait.

De verbinding heeft met zoveel dingen te maken o.a. een gigantische luchtbubbel die Internet heet, door alle switches, kabels enz. treden er vertragingen en storingen op.

Internetbellen is en blijft een telefoon dienst die in mijn ogen nooit betrouwbaar zal worden.

Hoe dan ook is het natuurlijk erg maar als je 600.000 IPB klanten heb en 5% heeft problemen zijn er nog steeds 95% die geen klachten hebben.

En wat dacht je van de vele klachten bij @ Home, Tiscali kan er ook wat van, UPC is volgens mij ook niet storingsvrij, Tele 2 idem en ga maar door.
Iedere aanbieder van internetbellen heeft problemen dit is het nadeel van iets wat eigenlijk nog in de kinderschoenen staat.

Maar wat ik wel raar vind is dat alles wat van KPN komt bij voorbaat slecht is, men heeft het over UPC, @Home, XS4ALL en Tiscali.
2 van de 4 boven genoemde zijn of is bijna van KPN.

Mijn advies wacht nog even, hou je analogelijn en neem een ADSLlijn er bij zit je altijd goed.

brechtsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2007 22:14

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door brechtsje »

ja dat zal wel zo zijn maar het is toch te erg dat je er een lijn bij moet doen om altijd goed te zitten.
zo hoort het toch niet werken en ik vind persoonlijk dat je van een bedrijf wat zo groot is als kpn of tenminste wat dat pretendeerd te zijn je wel wat meer service mag verwachten

ikbenik

Re: KPN-InternetPlusBellen

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wil niet raar klinken maar zolang men denk dat internetbellen (VoIP) hetzelfde is als een vaste lijn (Analoog of ISDN) dan hou je dit soort dingen.


Dat zeg ik al de hele tijd.

VOIP is niet hetzelfde als de vaste lijn (Analoog of ISDN).

VOIP gaat ook helemaal niet over de vaste telefoonlijn, maar via internet.
Dus via het computernetwerk.

En het zijn ook totaal verschillende technieken.

VOIP-bellen is precies hetzelfde als je een internetpagina opent via internet, of dat je een muziekbestandje download.
Precies de dezelfde techniek en precies via het zelfde netwerk.

Gesloten