Pagina 4 van 7

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 30 jan 2007 02:31
door ikbenik
Ik ben zelf een servicepunt van HP.
Dus als je in Amsterdam een printer van HP koopt, dan en ik zit bijvoorbeeld in Eindhoven, dan hoef je tussen de 2e maand en de 12e maand niet bij problemen helemaal naar Amsterdam, maar dan kun je ook bij mij terecht voor de fabrieksgarantieafwikkeling.

De printer wordt dan opgestuurd en een gereviseerde printer die voldoet aan de hoogste fabriekseisen (en die zijn niet mis) dan kun je die dan na 3 dagen bij mij afhalen of ik kom de printer bij je thuis afleveren.

Als dan de printer opgestuurd wordt, dienen alle accessoires e.d. wel van de printer afgehaald worden. Ik was toen vergeten van het toetsenpaneel de afdekraam met de Nederlandse bewoording eraf te halen.
Dus toen ik de andere printer ontving, ontbrak dat raampje.
Dus de printer ging naar de klant terug zonder dat raampje.
Ik heb wel gelijk de dezelfde dag dat raampje bij HP besteld.
De klant was hiervan op de hoogte.
Ik heb wel 3 maanden op dat raampje moeten wachten, voordat die binnenkwam.
Dus in al die tijd heeft dus de klant zonder dat raampje moeten doen.
Dat raampje ben ik dus vergeten van de printer af te halen (stom en dom, maar dat kan iedereen overkomen) en ik heb zelf alle kosten voor het nieuwe raampje voor mijn rekening genomen.
Ik had een vergissing gemaakt, dus ik heb daarom ook alle kosten op mij genomen.

Volgens wat alfatrion zegt, had ik de klant nooit zo lang mogen laten wachten en had ik dus voor een andere oplossing moeten zoeken.
Aangezien de klant die printer niet bij mij gekocht had, kan ik dus zijn aankoopbedrag dus ook niet terugbetalen.

De winkelier is verplicht het product binnen een redelijke termijn te herstellen. Doet deze dat niet dan kun je de koop ontbinden.
Als een product ouder is dan 2 jaar wordt nooit de koop ongedaan gemaakt.

Je spreekt alsof de winkelier de klanten express laten wachten en bewust de tijd van ongemak oprekken!

Ik hoop echt dat je dat niet meent!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 30 jan 2007 02:33
door ikbenik
Geen wet kan het ONMOGELIJKE mogelijk maken.

Volgens de kenners van het consumentenrecht is het zo:
Onmogelijk? niets mee te maken! Wet is wet.


Maar de wet is ook niet perfect!
Sterker nog!
De wet van tegenwoordig lost geen problemen op, maar creert problemen!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 30 jan 2007 16:40
door alfatrion
De verkoper kan na het onderzoek aangeven hoe lang een reparatie ongeveer zal gaan duren. Als het onverhoopt toch veel langer duurt kan deze uit zichzelf uit zoeken waarom het zo lang duurt en vervolgens tekst en uitleg geven over waarom het zoveel langer duurt. Voor het zelfde geld is de TV kwijt.
Dat feest gaat zeker niet op na een periode van bijna 5 jaar!
Een beeldbuis gaat onder normale omstandigheden zo'n 8 tot 10 jaar mee. In Nederland is de verkoper binnen deze periode aansprakelijk voor een productie fouten die in de beelbuis zit. Het is niet eenvoudig om te bewijzen dat hier spraken van is, maar is de consument daar wel succesvol in dan krijgt deze de dagwaarde (aankooprpijs - werkelijke gebruikersvergoeding) toegewezen van de rechter wanneer het product ernstig defect is.

In dit geval is er een tweede overeenkomst die gaat over de reparatie. Daar een rechtzaak over starten geeft een hoger kans van slagen. Van de consument wordt ook niet geaccepteerd als deze de rekening drie maanden lang laat liggen.
ikbenik schreef:Het enige wat ze kunnen doen is wijzen naar de wetboeken (vooral alfatrion is daar heeeel erg goed in.)
Zou u dat ook niet een beetje zelf uitlokken? U beweerd hier regelmatig dingen waar u vervolgens achter aan verklaart dat het volgens de wet zo is of dat u de waarheid spreekt. Een terugkerend thema hierbij is de bescherming van de consument en winkelier. U roept regelmatig dat de winkelier jegens de fabrikant niet de zelfde wettelijke bescherming als de consument jegens de winkelier. Dit is feitelijk onjuist.
Als een product ouder is dan 2 jaar wordt nooit de koop ongedaan gemaakt.
Niemand heeft gesproken over ongedaan maken (vernietigen). Ontbinden betekend beeindigen.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 31 jan 2007 23:36
door ikbenik
Niemand heeft gesproken over ongedaan maken (vernietigen). Ontbinden betekend beeindigen.
Ik bedoelde hetzelfde.

Dus de koop ontbinden.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 05 feb 2007 14:45
door boefhjuu
zo..even een update..procedure gestart...niks vernomen van de verkoper nog sony.

in afwachting van de brief die me advocaat opstelt laat ik het even hierbij en houd jullie op de hoogte van de gang van zaken.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 07 feb 2007 18:54
door skippy
ik denk na een schrijven dat ik onlangs van philips heb gehad over economische
afschrijving van crt( beeldbuis) tv,s en dvd en hd recorders dat de tv economisch bijna is afgeschreven ga uit van een economische levensduur van 6-7 jaar. ik weet dat er vele toestellen zijn die technisch langer mee gaan maar dit zijn gegevens die momenteel wel voor alle merken toegepast kunnen worden. blijft natuurlijk wel van kracht dat de handelaar in kwestie de zaak veel te lang op zijn beloop heeft gelaten,ik denk dat u daarom nog het meest kwaad bent dat u al zolang aan het lijntje gehouden word ik zou zelf met een dergelijke situatie ook niet blij zijn. maar zoals ik al zei heb geen hoge verwachtingen van een eventueel schikkingsvoorstel door de rechter

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 07 feb 2007 19:18
door ikbenik
De economische levensduur heeft totaal niets te maken met de verwachte technische levensduur.

Hier is veel verwarring over.

Dus als de technische levensduur 8 tot 10 jaar is, dan wilt dit niet automatisch zeggen dat de economische levensduur 8 tot 10 jaar is.


Een voorbeeld uit mijn eigen sector.

De verwachte levensduur van computers is 6 tot 10 jaar.

De economische levensduur van computers is 3 jaar.


Dus de economische levensduur is niet gelijk aan de verwachte technische levensduur.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 07 feb 2007 21:05
door C200K
@ikbenik,

wie zie je dat beweren in dit topic dan?!?!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 07 feb 2007 21:33
door ikbenik
In deze topic niet, maar het wordt wel heel vaak beweerd.

Zodoende dat ik het even aankaart.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 07 feb 2007 22:07
door boefhjuu
:? uhmm...vandaag zou de brief de deur uit gaan....richting de firma.. met de mededeling...dat ie voor het gerecht gedaagd zou worden... wat schetst mijn verbazing...om 18.00 uur heden avond belt de firma ..mijn doodleuk op van mr sony heeft de tv gerepareerd....reed 4 dagen geleden verstuurt met de vrachtpost....in deze dagen zult u uw tv retour kunnen verwachten ...gemaakt en wel..zoals we hadden afgesproken.... :? nu breekt me klomp dus........

iemand advies wat ik hier mee aan moet???
en vind van de verkoper dat ie me wel op een of andere manier tegemoed kan komen ....zodat ik wel me koste die ik reeds gemaakt heb voor me advocaat.....terug kan krijgen ....leuk geintje drek....betaal dan netjes die 275€...plus de kosten van al dat gedoe van de laatste maanden ..komt me die tv ruim incl gemaakte kosten ....over de 500€......

ben hier niet echt blij mee.....wel dat de tv inmiddels terecht is en zoals ik begrijp gemaakt is ....maar de rest er om heen ...zit me nu dus niet lekker....

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 00:20
door alfatrion
U heeft die 275 euro nog niet betaald? Indien de verkoper reeds in gebreken is gesteld en heeft de uiterste termijn niet heeft gehaald is deze in verzuim, dus niet volgens afspraak. Ik ga hier van uit, want dit gaat vooraf aan iemand voor het gerecht slepen. Hierdoor heeft u recht op schade vergoeding. De vergoedingen voor rechterlijke kosten zijn bij wet bepaald, maar deze ken ik niet. U kunt dit bij uw advokaat navragen en aan de verkoper voorstellen om die kosten in mindering te breken op de reparatie kosten. Gaat hij hiermee akkoord dan is een rechtzaak van de baan en hoeft hij dus geen advokaat kosten te maken.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 00:32
door resp00112469
En hier bent U dus weer opnieuw de fout in gegaan. De verkoper van Uw apparaat kan hier niets aan doen en heeft ook kosten moeten maken om voor U de TV gerepareerd te krijgen. Hier legt hij zelf ook op toe en dat U een advocaat heeft ingeschakeld, daar kan hij ook niets aan doen, want daar heeft hij niet om gevraagd. Zoals ik al eerder met redenen heb aangegeven lost Uw handelwijze NIETS! op.
De enige die eventueel iets voor U kan doen is Sony en dat is de enige instantie die enige toelichting kan verschaffen omtrent de duur van de reparatie. Soms als zij vinden dat er fouten zijn gemaakt willen zij, en dat is geen verplichting, weleens om toch nog de klant tegemoet te komen een voorstel doen.
Gaat de klant dan gelijk beginnen met Ik eis, dan kunt U het wel vergeten.
Zulke klanten konden bij mij het bos in. De winkelier heeft gedaan wat hij moest doen en heeft Uw apparaat echt geen dag langer gehouden dan strikt noodzakelijk is.

Vr. Gr. Hans.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 00:40
door ikbenik
Ik heb het al vaker aangegeven.

Ik heb nu voor een klant een onderdeel besteld van een notebook.
De minimale levertijd is 2 weken. De maximale levertijd is onbekend.
Dus de levertijd kan 2 maanden en zelfs 4 maanden zijn.

Ik heb hem ook verteld dat als hij het onderdeel besteld, dat hij ook verplicht is om dit af te nemen.
Dus annulering is er dus niet bij.

De klant is hiervan ook op de hoogte.

Ik heb hier al diverse keren aangegeven wat de oorzaak hiervan is.

En als er dan mensen zijn die zeggen dat het onderdeel binnen 4 weken binnen moet zijn, die hebben er helaas helemaal niets van begrepen!

Als die klant dadelijk na 8 weken gaat zeggen dat ik dus nog 2 weken de tijd heb om het onderdeel binnen te krijgen, dan is hij bij mij aan het verkeerde adres.


Soms zijn onderdelen dermate moeilijk leverbaar, dat het soms wel maanden kan duren voordat het onderdeel binnen is.

Dan moeten de consumentenorganisaties niet beginnen te zeuren dat de consument niet de dupe van de lange levertijd moet zijn.

Dit zeggen ze wel degelijk!


De consumenten weten heel vaak niet wat er achter de schermen gebeurd en ik ben van mening dat ze wat meer interesse mogen tonen.
Dan is er meer begrip en weten de consumenten ook precies wat er aan de hand is.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 00:46
door ikbenik
De verkoper van Uw apparaat kan hier niets aan doen en heeft ook kosten moeten maken om voor U de TV gerepareerd te krijgen. Hier legt hij zelf ook op toe en dat U een advocaat heeft ingeschakeld, daar kan hij ook niets aan doen, want daar heeft hij niet om gevraagd. Zoals ik al eerder met redenen heb aangegeven lost Uw handelwijze NIETS! op.
Wat veel winkeliers ook afschrikt is als consument gelijk te gaan dreigen met de consumentenbond.

Mijn ervaring is dat het vaak alleen bij dreigen blijft.

Ik heb ook zo'n klant gehad die tegen mij al diverse keren gezegd heeft:
Ik stuur de juristen van de consumentenbond op je af!
In het begin schrok ik daar ook van.
Als nu een klant dit zou zeggen, dan zeg ik tegen hem:

Doe wat je niet laten kunt! En doe ze de hartelijke groeten van me!


Als sommige consumenten (gelukkig is dit maar een hele kleine groep) hun zin niet krijgen, gaan ze dreigen met de juristen van de consumentenbond.

Als hun klacht terecht is, doe ik daar niet moeilijk om.

Maar als ze garantie eisen terwijl ze dat totaal niet hebben, moeten ze niet beginnen te dreigen!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 07:28
door boefhjuu
ikbenik
Als nu een klant dit zou zeggen, dan zeg ik tegen hem:

Doe wat je niet laten kunt! En doe ze de hartelijke groeten van me!
had graag jou klant willen zijn dan..... ik vind jou reacties vrij negatief en alleen maar gericht op de verkoper..ik denk dat je een hele zware kluif had gehad...met je mond ken je alles leuk brengen hier...zoals in meerdere topics...

bij deze ik had een sterke zaak hoor...alleen die firma is net op tijd geweest.... maak me der verder ook niet sabbel om ..ik betaal netjes me kosten die gemaakt zijn ... min - zo veel % coulance.... en de zaak is afgedaan.


maar wel leuk dat er verschillende reacties zijn geweest hier op de site.

bij deze ...zaak afgehandelt en alle succes met verdere discussies ....vaak dwaal je te vaak af van het onderwerp...das je probleem.!!!!

je geeft geen advies....maar een oordeel ten gunste van de verkoper....en dat is hier op radar eigenlijk zoals ik er van uit ga dat je hier met klachten terecht kunt niet de normaalste gang van zaken ....je zou iets vaker een beter advies kunnen geven ipv steeds maar de kant van de verkoper te kiezen...

....vraag om advies...en ipz niet het tegenovergestelde wat hier in dit onderwerp te vaak gebeurd...maar goed ...iedereen succes verder..en hoop dat jullie niet ook in zo een situatie terecht komen...kijken hoe je dan reageerd!!!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 09:13
door ikbenik
je geeft geen advies....maar een oordeel ten gunste van de verkoper....
Echt niet!


Wat veel mensen maar niet willen begrijpen is dat als er een probleem is dan moet je als klant zijnde nooit gelijk roepen tegen de winkelier wat zijn plichten zijn en wast de rechten van de consument zijn.

Geloof me, er zijn klanten bij die als ze hun zin niet krijgen, gelijk roepen dat ze de juristen van de consument erbij halen!

Dit heeft niets met de kant van de winkelier kiezen te maken!


Als ik een foutje maak, dan geef ik dat ook toe. De klant is nooit de dupe als ik een foutje maak!
Maak ik iets kapot, dan betaal ik dat gewoon.

Echter waar ik op doelde is dat men garantie eiste, terwijl men dat niet had.

De situatie was als volgt:
Ik had de klant een printer geleverd.
Echter doordat hij te dom was om hem fatsoenlijk te gebruiken.
Hij kon gewoon niet met de apparatuur overweg.
Door gebruikersfouten ging vanalles mis. Ik heb hem nog geprobeerd om te helpen, maar iedere hulp van mijn kant werd niet geaccepteerd.

Op een gegeven moment eiste hij dat ik de printer omruilde. Als er werkelijk iets mis was met de printer, had ik hem daarbij geholpen.
Ik heb de printer bij hem thuis geprobeerd en de met de printer was niets mis mee.
De printer printte normaal en gewoon goed.

Hij eiste op een gegeven moment dat ik de printer terugnam.

Meneer had geen vertrouwen meer in de printer.

Zijn woorden waren:
Volgens de consumentenbond heb ik recht op een vervangende printer.
Ik heb geen vertrouwen meer in de printer, dus ik eis dat je hem terugneemt!
Je hebt twee keuzes:
Of je neemt de printer terug, of ik stuur de juristen van de consumentenbond op je af!
Toen ik netjes aangaf dat ik de printer niet terug nam, omdat er niets mis was met de printer zei hij daarop:
Ik stuur de juristen van de consumentenbond op je af! En nu mijn huis uit!
De situatie is als volgt:
Had ik hem dan een andere printer moeten geven, terwijl er niets mis was met de printer? Volgens de consumentenbond wel.

Maar ik ga echt niet een printer omwisselen terwijl er helemaal niets mis was met de printer!
Hij kon gewoon niet met de apparatuur overweg! En hij was te eigenwijs om niet naar mijn aanwijzingen te luisteren.
ik vind jou reacties vrij negatief en alleen maar gericht op de verkoper..
Als je het bovenstaande leest, ben ik wel benieuwd van jouw reactie!

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 09:55
door boefhjuu
heel simpel...ten eerst ging hett mijn niet om de garantie...ik breng een tv ter reparatie naar de verkoper waar ik heb eerder bij gekocht heb..de normaalste zaak van de wereld toch.

hij spreekt na een week met mijn af ...dat de m2 print plaat stuk is en 250€ kost. we gaan accoord. gaan weken over heen van onduidelijk heden tussen sony en de verkoper....waar ik ipz geen baad bij heb.
dan worden de kosten ineens een stuk duurder.... waar ik later me accoord ga.... met in de veronderstelling ik me tv retour kreeg binnen 2 weken zoals afgesproken..dan gaan er weer maanden voorbij.... en is er nog niks gerepareerd blijkt later..

vind je het dan gek dat ik na 6 maanden een keer op mijn strepen ga staan!!!!

ik heb nog nooit een beroep moeten doen op een rechtzaak..of iets soorts gelijk ..normaal werd alles netjes afgehandelt..

vind je het gek dat ik na die tijd toch wel eens een keer me eigendom retour wil ..gemaakt en wel....zoals we hebben afgesproken .

ik zag geen andere uit weg meer op de zaak voor de rechter te3 dagen ...omdat de verkoper steeds maar de schuld afschoof op sony.

en zich verchuilde achter mijn brieven richting hem zelf en die doorstuurde naar sony.

nu blijkt ineens toen ik gister de stap richting de rechter deed ....sony ineens me tv op transport heeft gezet..gemaakt en wel...(kan het nu wel)

ik wacht natuurlijk met gerust hart af op mijn tv ...dat ie hier op mijn kamer staat draaiend en wel..... er is me al zo veel beloofd dus nu eerst zien dan geloven

zo dit is een beetje mijn verhaal..als je gelezen had steeds heb ik nooit aanspraak op de grarantie gedaan....wel op de economische levensduur van en apperaat...wat me volste recht is.

je koopt toch geen tv met het idee....van over 3 jaar is ie stuk..en afgeschreven.|!!!!

ikbenik
Had ik hem dan een andere printer moeten geven, terwijl er niets mis was met de printer? Volgens de consumentenbond wel.

ja dat had je in de garantie tijd idd kunnen doen ...maar daar gaat het geheel niet om in mijn kwestie als je alles goed gelezen had...ik bracht een tv ter reparatie en niet omdat ie in de garatie termijn of daar buiten stuk ging.

en meestal krijgen verkopers wel een soort gelijk product retour van de fabriek...ik heb het vaak meegemaak met bvb een harddisc van me pc...zelfs naar 2 jaar gewoon retour van de fabriek...kijk das pas serves.... maxtor geeft namelijk 3 jaar garantie......
maar dat buiten dit....als voorbeeld dat het ook anders kan.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 10:48
door hharteman
Ik denk dat hier alles is misgegaan wat maar mis kan gaan.
Koppel dat aan slecht overleg van de reparateur en opschuiven van het probleem en je hebt dit soort problemen.

Als ex reparateur heb ik altijd geprobeerd de klant op de hoogte te houden van het reparatieproces en welke acties gepleegd zijn om het apparaat te repareren.
Dan is de klant op de hoogte en weet dat zijn probleem de aandacht heeft.
Nou hebben technici altijd de neiging om na een paar uur in een probleem apparaat te hebben gezeten dit even te parkeren om als het even rustig is in de toko, en het hoofd helder dit probleem weer op te pakken.
Er moet die dag namelijk ook nog omzet gegenereerd worden, dus doe je even de dingen die wat minder problematisch zijn.

Als je dit echter elke dag doet blijft het apparaat staan.
Als technicus wil je echter geen nee verkopen en wil je het apparaat repareren, hoe problematisch en ingewikkeld ook.
Het gaat dan om de eer.
En hier is waar het vaak fout gaat.
Probleem schuift steeds weer op en voor je het weet ben je 5 maanden verder.
Ik kon er vroeger niet tegen als ik iets niet voor elkaar kreeg.

Zoals ik al eerder aangaf is het belangrijk dat je als reparateur wat meer afstand neemt van dit soort dingen.
De techniek is complexer geworden en je kunt tegenwoordig niet alles meer zelf doen.
Als de klant echt bereidt is er geld aan uit te geven en je hebt het apparaat na een weekje nog niet goed in orde laat de importeur dan de reparatie uitvoeren.
Deze heeft getrainde technici in dienst en de volledige back-up van de fabrikant.
Kwestie van in de doos doen en opsturen.
Nou is dat bij een Sony een struikelblok want de reparatieprijzen zijn over het algemeen zeer hoog en vaak niet in verhouding en als je zelf al geld aan onderdelen in het apparaat hebt zitten wil je dat eruit hebben.
Je blijft anders met onderdelen zitten die je waarschijnlijk niet meer kunt gebruiken en dat wil je als technicus zoveel mogelijk voorkomen.

Heb een paar jaar geleden mijn werkplaats opgeruimd en ongeveer voor 10.000 euro aan deze materialen in de container gedaan.
Resultaat van ruim 25 jaar verkeerd bestelde onderdelen.
Dat is hard, want daar had je een knappe auto van kunnen kopen.

Nou weet ik ook wel dat de consument hier geen boodschap aan heeft want die wil zo snel mogelijk weer kijken.
Ik vertel het dan ook alleen maar om inzicht te geven hoe zo'n probleem ontstaat.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 10:54
door ikbenik
hij spreekt na een week met mijn af ...dat de m2 print plaat stuk is en 250€ kost. we gaan accoord. gaan weken over heen van onduidelijk heden tussen sony en de verkoper....waar ik ipz geen baad bij heb.
dan worden de kosten ineens een stuk duurder.... waar ik later me accoord ga.... met in de veronderstelling ik me tv retour kreeg binnen 2 weken zoals afgesproken..dan gaan er weer maanden voorbij.... en is er nog niks gerepareerd blijkt later..

Met alle respect, maar soms moet je als winkelier ook afwachten wanneer dat een product retour komt.

Dat er een communicatiefout was tussen de winkelier en de fabrikant, heb je nooit baat bij.

Zoals ik het heb kunnen lezen is dus de oorzaak van het probleem dat de fabrikant steeds de verkeerde onderdelen gestuurd heeft.
Als winkelier kun je daar niets aan doen. Zonder die onderdelen kun je het probleem niet oplossen.

Daarintegen heeft de winkelier in mijn ogen het ook veel te lang op zijn beloop laten gaan.
Dus de winkelier heeft in een aantal zaken te laks gehandeld.

Tuurlijk wordt je daar als consument niet vrolijk van.

Quote:
Had ik hem dan een andere printer moeten geven, terwijl er niets mis was met de printer? Volgens de consumentenbond wel.


ja dat had je in de garantie tijd idd kunnen doen
Dat had niets geholpen. Helaas.
Iemand had geprobeerd om te bemiddelen en toen hij mijn verhaal hoorde was ook zijn mening dat die man niet met de printer overweg kan.

ik zag geen andere uit weg meer op de zaak voor de rechter te3 dagen ...omdat de verkoper steeds maar de schuld afschoof op sony.
Het heeft niets met de schuld afschuiven te maken. In dit geval is Sony ook de schuldige geweest.

Dus als een fabrikant de boel verklooit, dan zeg ik ook gewoon tegen de klanten dat de fabrikant er een zooitje van maakt.

Ik vind het persoonlijk huichelachtig als een fabrikant de boel verkooit dat de winkelier dan zegt dat het zijn fout is.

Het lijkt wel alsof je niet meer eerlijk mag zijn.
Hopelijk heb ik het hierin zwaar mis.

heel simpel...ten eerst ging hett mijn niet om de garantie...ik breng een tv ter reparatie naar de verkoper waar ik heb eerder bij gekocht heb..de normaalste zaak van de wereld toch.
Klopt helemaal! :lol:

hij spreekt na een week met mijn af ...dat de m2 print plaat stuk is en 250€ kost. we gaan accoord. gaan weken over heen van onduidelijk heden tussen sony en de verkoper....waar ik ipz geen baad bij heb.
dan worden de kosten ineens een stuk duurder....
Hier maakt de verkopen een hele grote fout!
Als je niet precies weet wat er aan de hand is, dan moet de winkelier niet zeggen op wat voor termijn de product gemaakt is en wat het gaat kosten!
Naast computers heb ik ook tv's, radio's, witgoed en bruingoed gerepareerd.

Mijn ervaring is:
Eerst repareren, dan pas de klant informeren over de prijs.

Eerst repareren hoor ik je vragen.

Als monteur zijnde repareer je eerst het product. Dan ga je de klant informeren over de prijs. Zegt hij dat hij het niet gerepareerd wilt hebben, bouw je de boel terug en klant betaald dan de onderzoekskosten.


De fout die sommige monteurs en ook winkeliers maken is van te voren precies zeggen wat de prijs is en op welk termijn dat het product klaar is.

Ik zou over de prijs zeggen de globale prijs. En als het dan veel duurder uitvalt, betaal ik het verschil.
Ik heb dit zelf al een paar keer meegemaakt.

Re: sony tv stuk (reparatie duurt al 3 maanden)

Geplaatst: 08 feb 2007 11:03
door ikbenik
Ik vertel het dan ook alleen maar om inzicht te geven hoe zo'n probleem ontstaat.
Dat is ook mijn visie.

Wat ik ook meemaak zijn van die mensen die het beter weten.
Dus iemand die denkt dat hij verstand van zaken heeft gaat dan tegen jouw klant zeggen dat het maar een uurtje werk is.

Zelf ben je dan 2 dagen bezig met het zoeken naar de oorzaak, en je klant belt kwaad op waarom hij voor zoiets simpels lang moet wachten.


Zo'n 10 jaar geleden kwam ik ook voor een tv probleem bij klanten.
De klanten hadden de tv boven de verwarming gezet en de tv bleef maar in de standby stand staan.

Ik deelde hun mede dat ik de tv mee moest nemen, omdat ik het probleem niet ter plaatsen kon oplossen.

Je moest eens horen hoe ze te keer gingen!
Ze vonden het de grootste onzin dat ik de tv mee moest nemen. Volgens hun was er een zekeringetje kapot en die kon ik toch ter plaatsen vervangen!

De oorzaak van hun probleem was dat de tv boven de verwarming stond en hierdoor konden de transistoren hun warmte niet kwijt en werden veel te warm waardoor ze doorbrandde.

Wat ik altijd zei als de klanten zeiden dat er een zekeringetje kapot was:
Als de zekering kapot was, dan doet de tv het totaal niet meer.
En aangezien de tv in de standby staat, is er meer aan de hand.

De reactie van de mensen was dan:

Oh! Dat wist ik niet!