LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Geert uit Heusden
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:50

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Geert uit Heusden »

Al maanden geleden beloofden ze mij een eindafrekening te sturen. Iedere keer word je afgescheept met standaard mailberichten. Het enige systeem wat zij kennen is het incassosysteem.
Wat wij zoeken is: Gedupeerden die nog geld tegoed hebben van OXXIO. Mail dan naar [email protected]. Gezamenlijk kunnen we een Gerechtelijk Deurwaarderskantoor ter hand nemen en tot in beslagname overgaan. Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden om tot juridische over te gaan en het gedrag van OXXIO meer in de media te ventileren.
Antireklame is bij hen zeker op de plaats.

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Manta79 »

Bijna een jaar nadat ik bij OXXIO geen klant meer ben, word er gewoon 271 euro van mijn rekening afgehaald, na telefonisch kontakt blijft dit nog een rekening te zijn voor het gas (niet te zien van welk jaar want er is een "storing"), nooit een briefje of eindafrekening gezien..

Vorig jaar maart alle contracten per direct opgezegd en ook aangetekend bevestigd en de machtigingen ingetrokken (aangetekend) en me hetzelfde uur aangemeld bij ENECO (ik kreeg spontaan behoogde termijnbedragen, vanaf 2002 geen jaaropgaven en was het zat bij OXXIO)
Toen kwamen de jaaropgaven, allemaal netjes betaald nadat we alles hebben doorgerekend (honderden euro's), ook de eindafrekening in juli 2006, de boete voor het verbreken van het gascontract ook betaald.

Hoe kan in godsnaam nu ineens pas een gasafrekening boven water komen en kan dit nu nog ?
Is het niet zo dat er binnen een aantal weken een eindafrekening gestuurd moet worden, na het beeindigen van een contract ?
En waarom bleven/blijven ze schrijven dat ze gemachtigd zijn bedragen van je rekening halen.

OXXIO grrrrrrr

Lekker terug bij Eneco en een stuk goedkoper ook nog eens...

Geert uit Heusden
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2007 14:50

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Geert uit Heusden »

Mij hoeft OXXIO geen afschrijvingen meer te doen. Ga gelijk juridische stappen ondernemen en het in de media gooien.
Daarom, wanneer er nog meer mensen iets van OXXIO tegoed hebben of andere problemen. Mail dan naar [email protected] en we gaan gezamelijk de strijd aan in zowel medialand als de juridische weg.
Alleen gezamenlijk kunnen we dit GROOTS onrecht aanpakken.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door Ron 2 »

En waarom bleven/blijven ze schrijven dat ze gemachtigd zijn bedragen van je rekening halen.
De geincasseerde bedragen direct storneren bij de bank (voor het te laat is) en bij de bank een blokkade aanvragen voor incasso's van Oxxio. De rode kaart sturen aan Oxxio zal je zeker niet helpen, dus echt bij de bank laten blokken.
Volgens mij kan een bedrijf nooit claimen nog een bedrag van je te krijgen zonder een factuur/herinnering waarop aangetoond wordt dat de claim terecht is.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: wildwest bij OXXIO en haar incassobedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

OXXIO is een bedrijf
ik ben er ook in dec 2004 ingestonken..
ik zou gaan verhuizen en zou op het nieuwe adres electriciteit krijgen...
niet dus...ze deden het op mijn oude adres...de nieuwe eigenaren van mijn woning waren hier niet blij mee...ik dus ook niet...daar ik de rekenign ervan kreeg..het was een gezin en ik was alleenstaand...betaalde ook aan een levarancier in mijn nieuwe woning.Na maanden bellen en schrijven en kastje ...muur effect rekening geblokkeerd voor hen.
Kreeg toen aanmaningen...ik weer bellen...en ja hoor..kreeg zwart op wit dat ijn contract werd beeindiged bij OXXIO....ikke blij.....
maar nee hoor...3 maanden erna kreeg ik weer dreigbrieven..ze hadden me achter mijn rug om weer opnieuw aagsloten, mijn leverancier Essent berict gegeven dat ik er weg wilde en ze haden me weer even opnieuw...nu dus echt op mijn niuwe adres aangesloten....dit bracht dus ook extra kosten met zich mee...dus niets goedkoper!!!!
Ik ben nu 3 jaar verder.en ben sinds vorig jaar mei weer weg bij OXXIO..na de geschillencommissie in te schakelen..en dat is gelukt!!!!
we kwamen tot een overeentemming en ik hoefde niet alles te batel en ik was weer weg bi OXXIO....dachten we...
nu krijgen we nog steeds aanmaningen van de Interum Justitia...dat we afgesloten gaan worden als we niet betalen...weer bellen... weer schrijven..maar nee hoor....doof zijn ze..
ik heb ze nu weer met een proces bedreigd...de rol omgedraaid, dat als ik nog een keer een aanmaning krijg van en bedrijf die niet eens meer leveren ik ze ga aanklagen..heb nu al 2 aanden niets gehoord...zou het geholpen hebben....ik wacht af...
maar ga nooit met OXXIO in zee......ik ben hartpatient en heb een keer een telefoongesprek gehad met een van de personeelsleden van Oxxio....ze hebben me gewoon uitzitten lachen aan de telefoon toen ik boos werd omdat ik een manager aan de telefoon wilde spreken.....die was er nl niet....mijn hart ging helemaal op hol toen..dus ik heb me toen voorgenomen...niet meer reageren....is beter voor de gezondheid en heb het uit handen gegeven...
geschillencommissie kost je maar 25 euro en die doen echt goed werk...ze zijn er zelfs bang voor...en je bent niet de enige hoor...tik maar eens in bij google....klachten OXXIO..er is een heel forum voor...succes

ik wacht ook nog geduldig af op de volgende actie want ik weet dat die er echt wel weer gaat komen...nu na 3 jaar...

Gesloten