LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agel het nieuwe mlm product
Re: Agel het nieuwe mlm product
vlaatje, mocht je weer een erg lang stukje schrijven Kopieer het even met de rechtermuisknop!. Je hebt namelijk niet de verkeerde code ingedrukt maar de tijd die je erover kan doen is dan overschreden, je krijgt dan te zien verkeerde code aan de bovenzijde van het scherm.Krijg je dat, plak het gekopieerde stuk weer in het lege tekstvlak en klaar.Over je stukje, bedankt voor de links en verdere uitleg.Zal de links gaan bekijken.
Aha, duidelijk.
Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de tip.
-
In theorie kan dit natuurlijk, in de praktijk gebeurt dit niet. Als een distributeur dit schrijft is het meteen duidelijk dat het een beginner is die het nog niet snapt. Eerlijkheid is de key.Ik hoor altijd dat verzadiging nooit kan optreden bij mlm? Waarom word dit dan zo verwoord?
En voor de rest: Met zo'n compensatieplan zou je gek zijn om in te stappen.
Dat zal dan wel eerlijkheid zijn maar tast het mlm-principe natuurlijk aan!.Voor iedereen die succesvol wil zijn en financieel onafhankelijk wil worden is dit nu uw kans! Dit bedrijf is net gestart in Nederland, dus de markt is nog niet verzadigd.
Ik had toch eigenlijk veel liever dat jij reageerde op het stuk van vlaatje, tenslotte heeft hij/zij? moeite gedaan om wat links te plaatsen om te bewijzen dat zijn eerdere stukje wel degelijk klopte.
Geplaatst op 12 Aug 2008 06:20 door antileugens
Maar ik heb mijn twijfels of je verhaal wel correct is
-
Heb ik toch gedaan?!
Met zo'n compensatieplan zou je gek zijn om in te stappen.
Oke dan.
hmmm antileugens... je schrijft:
Misschien begrijp ik je niet juist, maar zeg je nou, omdat ik een aantal "oude stijl" bedrijven heb, je meteen zegt dat ik een beginner ben die het nog niet snapt?...
En als je met "distributeur" niet mij bedoelt, zie de bovenstaande zin dan maar als niet geschreven.
Overigens wel opmerkelijk hoe snel mensen hier dus niet over de inhoud van de discussie schrijven, maar steeds maar weer op de man spelen zonder onderbouwing...
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik "in real life" niet dagelijks zulke discussies hoef te voeren maar gewoon over het onderwerp kan vergaderen
Mensen ik wens u veel succes hier met uw tijdverdijf ipv serieus over een aantal onderwerpen gedachten uit te wisselen.
Jor, bedankt voor uw serieuze standpunten zonder steeds of topic te raken.
Anyway succes allemaal.
Maar je citeert iemand anders in je quote?...In theorie kan dit natuurlijk, in de praktijk gebeurt dit niet. Als een distributeur dit schrijft is het meteen duidelijk dat het een beginner is die het nog niet snapt. Eerlijkheid is de key.
Misschien begrijp ik je niet juist, maar zeg je nou, omdat ik een aantal "oude stijl" bedrijven heb, je meteen zegt dat ik een beginner ben die het nog niet snapt?...
En als je met "distributeur" niet mij bedoelt, zie de bovenstaande zin dan maar als niet geschreven.
Overigens wel opmerkelijk hoe snel mensen hier dus niet over de inhoud van de discussie schrijven, maar steeds maar weer op de man spelen zonder onderbouwing...
Ik prijs mijzelf gelukkig dat ik "in real life" niet dagelijks zulke discussies hoef te voeren maar gewoon over het onderwerp kan vergaderen
Mensen ik wens u veel succes hier met uw tijdverdijf ipv serieus over een aantal onderwerpen gedachten uit te wisselen.
Jor, bedankt voor uw serieuze standpunten zonder steeds of topic te raken.
Anyway succes allemaal.
-
Beste Vlaatje,
Helaas is het zo dat netwerkmarketing een bedrijfstak is waar de hele wereld op zijn kop staat. Meestal gaan mensen doen wat ze in de 'gewone' wereld hebben geleerd: Je overtuigen.
Dat is immers wat de meeste mensen over verkopen denken. Helaas is netwerkmarketing echter geen 'verkopen' maar delen.
Het is niks anders dan mond-tot-mond reklame met een verdienplaatje.
Toch doen veel mensen die in MLM stappen de zaken heel anders dan ze mond-tot-mond reklame doen. Als jij bijvoorbeeld naar een leuke film bent geweest dan vertel je je vrienden er over. Of ze nou ook naar die film gaan of niet interesseert je eigenlijk niet: JIJ hebt het als een leuke film ervaren en je bent je ei kwijt en daarmee basta. Je gaat je vrienden echt niet continue aan de kop zeuren maar je verteld er wel over. Hoe mooier je de film vond hoe meer mensen je er over verteld.
En dat moet je in MLM ook doen; iedereen er over vertellen en je totaal niet druk maken over wat die mensen er mee doen.
Maar áls ze starten moet je ze wel duidelijk maken dat zij ook hun vrienden niet moeten gaan overtuigen. Dat doen ze zelf wel...of niet. Dat zal jou een rotzorg zijn.
En als iemand zegt dat de markt nog niet verzadigd is dan liegt ie of hij zit in een verkeerd netwerk waarbij verzadiging wél optreedt (bijvoorbeeld tupperware; omdat er levenslange garantie op de producten zit zul je heel weinig herhaal aankopen krijgen dus moet je altijd op zoek naar nieuwe mensen en als iedereen tupperware heeft is de markt vol).
Je zult dus direkt de MLM bedrijven die geen herhaal aankopen realiseren van het lijstje af moeten schrappen.
Maar dan blijven er nog wel een heel aantal over.
En daarbij kan ik je een tip geven: Als de persoon die je introduceert loopt te schreeuwen dat je er stinkend rijk mee zult worden, of het bedrijf doet dat (nog erger) blijf er dan ver van weg. Het kan wel maar je moet dan wel hard werken en nog harder leren. Want MLM is een totaal andere bedrijfstak dan je ooit bent tegengekomen.
Neem alles wat je tot op heden hebt geleerd, draai het 180 graden om en je zit dichter in de buurt van hoe MLM werkt dan als je dat niet doet.
Hoe altijd het KISS principe in de gaten: Keep It Simpel and Stupid: deel gewoon je enthusiasme en that is it.
Ben je niet enthusiast, dan kan ik je bij voorbaat al vertellen dat je beter niet eens starten kunt.
Helaas is het zo dat netwerkmarketing een bedrijfstak is waar de hele wereld op zijn kop staat. Meestal gaan mensen doen wat ze in de 'gewone' wereld hebben geleerd: Je overtuigen.
Dat is immers wat de meeste mensen over verkopen denken. Helaas is netwerkmarketing echter geen 'verkopen' maar delen.
Toch doen veel mensen die in MLM stappen de zaken heel anders dan ze mond-tot-mond reklame doen. Als jij bijvoorbeeld naar een leuke film bent geweest dan vertel je je vrienden er over. Of ze nou ook naar die film gaan of niet interesseert je eigenlijk niet: JIJ hebt het als een leuke film ervaren en je bent je ei kwijt en daarmee basta. Je gaat je vrienden echt niet continue aan de kop zeuren maar je verteld er wel over. Hoe mooier je de film vond hoe meer mensen je er over verteld.
En dat moet je in MLM ook doen; iedereen er over vertellen en je totaal niet druk maken over wat die mensen er mee doen.
Maar áls ze starten moet je ze wel duidelijk maken dat zij ook hun vrienden niet moeten gaan overtuigen. Dat doen ze zelf wel...of niet. Dat zal jou een rotzorg zijn.
En als iemand zegt dat de markt nog niet verzadigd is dan liegt ie of hij zit in een verkeerd netwerk waarbij verzadiging wél optreedt (bijvoorbeeld tupperware; omdat er levenslange garantie op de producten zit zul je heel weinig herhaal aankopen krijgen dus moet je altijd op zoek naar nieuwe mensen en als iedereen tupperware heeft is de markt vol).
Je zult dus direkt de MLM bedrijven die geen herhaal aankopen realiseren van het lijstje af moeten schrappen.
Maar dan blijven er nog wel een heel aantal over.
En daarbij kan ik je een tip geven: Als de persoon die je introduceert loopt te schreeuwen dat je er stinkend rijk mee zult worden, of het bedrijf doet dat (nog erger) blijf er dan ver van weg. Het kan wel maar je moet dan wel hard werken en nog harder leren. Want MLM is een totaal andere bedrijfstak dan je ooit bent tegengekomen.
Neem alles wat je tot op heden hebt geleerd, draai het 180 graden om en je zit dichter in de buurt van hoe MLM werkt dan als je dat niet doet.
Hoe altijd het KISS principe in de gaten: Keep It Simpel and Stupid: deel gewoon je enthusiasme en that is it.
Ben je niet enthusiast, dan kan ik je bij voorbaat al vertellen dat je beter niet eens starten kunt.
Hi Antileugen,
Duidelijk en raak betoog.
We're so on the same page
Voor alle duidelijkheid.. ik heb geen intenties om in te stappen in welke vorm van MLM hoor.
Mij werd slechts, gezien mijn dagelijkse zakelijke activiteiten, door een bekende gevraagd om eens een blik te werpen op "Agel".
Welnu, ik ben het volledig met je eens, en zo ook met Jor.
Mijn bevindingen heb ik reeds gemaild naar die relatie en vandaag gaat de hardcopy eruit.
Voor mij nu terug over naar de dagelijkse werkzaamheden.
Groeten iedereen
Duidelijk en raak betoog.
We're so on the same page
Voor alle duidelijkheid.. ik heb geen intenties om in te stappen in welke vorm van MLM hoor.
Mij werd slechts, gezien mijn dagelijkse zakelijke activiteiten, door een bekende gevraagd om eens een blik te werpen op "Agel".
Welnu, ik ben het volledig met je eens, en zo ook met Jor.
Mijn bevindingen heb ik reeds gemaild naar die relatie en vandaag gaat de hardcopy eruit.
Voor mij nu terug over naar de dagelijkse werkzaamheden.
Groeten iedereen
QUOTE :en het netto bedrijfsresultaat...NA belastingen erg tegen zal vallen.
Het is belastingvrij.. Mocht je hier geld mee verdienen hoef je dit niet te verantwoorden bij de belasting..
Ik heb gisteren voor het eerst kennisgemaakt met Agel en ik zie er wel een kans in.. Maar wat je zegt, zelf € 1000,- moet nog lukken.. Maar het is veel geld om anderen te kunnen overtuigen om dit ook te doen..
Ik twijfel nogal..
Iemand tips??
[/quote]
Het is belastingvrij.. Mocht je hier geld mee verdienen hoef je dit niet te verantwoorden bij de belasting..
Ik heb gisteren voor het eerst kennisgemaakt met Agel en ik zie er wel een kans in.. Maar wat je zegt, zelf € 1000,- moet nog lukken.. Maar het is veel geld om anderen te kunnen overtuigen om dit ook te doen..
Ik twijfel nogal..
Iemand tips??
[/quote]
-
Kijk eens naar mijn post. Als je moet overtuigen stap je van het KISS principe af. Nooit maar dan ook nooit zelfs maar overwegen om mensen te moeten overtuigen
Kijk rond naar wat voor andere bedrijven er zijn.
Kijk rond naar wat voor andere bedrijven er zijn.
Beste Lies,
Belasting vrij inkomen?
Dus stel… STEL he? .. je maakt 15.000 euro zoals die Shai van de presentatie in dat filmpje..dan moet je geen inkomstenbelasting afdragen?
Het lijkt mij niet waar.
Elke vorm van inkomen moet je opgeven.
Je hebt je inkomen uit werk en woning dat is box 1
Je inkomen uit aanmerkelijk belang etc. dat is box 2
En inkomen uit spaar en beleggen enzo, dat is dus box 3
Ik weet vrij zeker dat inkomsten uit een MLM geplaatst moeten worden in box 1
Of je moet je inschrijven bij de KvK en een btw nummertje aanvragen dan ben een ondernemer, maar dan draag je ook je belastingen af en kun je wel je ondernemersaftrek etc. toepassen.
Maar goed,
In box 1 plaats je volgens mij deze inkomsten bij “overige inkomsten” en in diezelfde box ook je aftrekposten van bijv je eigen huis, uitgaven voor inkomsten zoals premie lijfrente etc.
En binnen die box1 heb je ook nog eens de schijven van belasting.
Tot ca. 17000 euro is het 33,65% (ongeveer hoor weet het niet precies)
Van ca. 17K tot ca. 31000 41,4% (idem)
Van ca. 31K tot 53065 is het 42% (idem)
En alles hoger dan 53.065 is het 52% dit weet ik zeker.
Maar het werkt wel met drempels, dus alleen alles meer dan een drempel betaal je het volgende percentage.
Maar goed, als je gewoon een baan hebt en geen problemen of wat dan ook, lijkt het me dat er geen controle zal plaatsvinden, wel eigen risico he?!
Echter als je als ondernemer dit aangaat, kun je het denk ik beter wel opgeven…
Wat weer bij mij vragen geeft is de levering van die zakjes..die worden ook gefactureerd, maar vanuit welk land wordt gefactureerd?
Ik zelf lever bijv vanuit Duitsland intracommunautair tegen btw nultarief, aan o.a. de Nederlandse detailhandel (die hebben dus een btwnummer), dus zo verleg ik de btw afdracht.
Hoe doet zo'n MLM dat? leveren die vanuit Nederland en factureren ze vanuit Nederland? Dan moet er btw afgedragen worden.
Pff ik had me zo voorgenomen geen tijd meer te steken in dit onderwerp
Belasting vrij inkomen?
Dus stel… STEL he? .. je maakt 15.000 euro zoals die Shai van de presentatie in dat filmpje..dan moet je geen inkomstenbelasting afdragen?
Het lijkt mij niet waar.
Elke vorm van inkomen moet je opgeven.
Je hebt je inkomen uit werk en woning dat is box 1
Je inkomen uit aanmerkelijk belang etc. dat is box 2
En inkomen uit spaar en beleggen enzo, dat is dus box 3
Ik weet vrij zeker dat inkomsten uit een MLM geplaatst moeten worden in box 1
Of je moet je inschrijven bij de KvK en een btw nummertje aanvragen dan ben een ondernemer, maar dan draag je ook je belastingen af en kun je wel je ondernemersaftrek etc. toepassen.
Maar goed,
In box 1 plaats je volgens mij deze inkomsten bij “overige inkomsten” en in diezelfde box ook je aftrekposten van bijv je eigen huis, uitgaven voor inkomsten zoals premie lijfrente etc.
En binnen die box1 heb je ook nog eens de schijven van belasting.
Tot ca. 17000 euro is het 33,65% (ongeveer hoor weet het niet precies)
Van ca. 17K tot ca. 31000 41,4% (idem)
Van ca. 31K tot 53065 is het 42% (idem)
En alles hoger dan 53.065 is het 52% dit weet ik zeker.
Maar het werkt wel met drempels, dus alleen alles meer dan een drempel betaal je het volgende percentage.
Maar goed, als je gewoon een baan hebt en geen problemen of wat dan ook, lijkt het me dat er geen controle zal plaatsvinden, wel eigen risico he?!
Echter als je als ondernemer dit aangaat, kun je het denk ik beter wel opgeven…
Wat weer bij mij vragen geeft is de levering van die zakjes..die worden ook gefactureerd, maar vanuit welk land wordt gefactureerd?
Ik zelf lever bijv vanuit Duitsland intracommunautair tegen btw nultarief, aan o.a. de Nederlandse detailhandel (die hebben dus een btwnummer), dus zo verleg ik de btw afdracht.
Hoe doet zo'n MLM dat? leveren die vanuit Nederland en factureren ze vanuit Nederland? Dan moet er btw afgedragen worden.
Pff ik had me zo voorgenomen geen tijd meer te steken in dit onderwerp
-
De belastingdienst is er niet geheel duidelijk over en er zijn een aantal financieel adviseurs die dit momenteel aan het uitzoeken zijn.
Op eigen verkoop moet je sowieso belasting betalen.
Over de verkoop uit het team is echter onduidelijkheid. Want als een distributeur zelf niks meer doet maar zijn team doet heel veel is het zeker geen inkomen uit arbeid meer. Wat is het dan wel?!
Het kan zijn dan het gezien gaat worden als inkomsten uit royalties. En dan kon het inderdaad wel eens kloppen dat er 0% belasting over betaald hoeft te worden (let wel: 0% belasting betalen is juridisch gezien iets anders dan GEEN belasting betalen).
Zo zijn vrijwel alle grote rockbands officieel in Nederland gevestigd omdat Nederland een belastingtarief van 0% over royalites hanteert.
Het laatste woord is hier dus zeker nog niet over gesproken.
Op eigen verkoop moet je sowieso belasting betalen.
Over de verkoop uit het team is echter onduidelijkheid. Want als een distributeur zelf niks meer doet maar zijn team doet heel veel is het zeker geen inkomen uit arbeid meer. Wat is het dan wel?!
Het kan zijn dan het gezien gaat worden als inkomsten uit royalties. En dan kon het inderdaad wel eens kloppen dat er 0% belasting over betaald hoeft te worden (let wel: 0% belasting betalen is juridisch gezien iets anders dan GEEN belasting betalen).
Zo zijn vrijwel alle grote rockbands officieel in Nederland gevestigd omdat Nederland een belastingtarief van 0% over royalites hanteert.
Het laatste woord is hier dus zeker nog niet over gesproken.
-
Antileugens heeft wel een aantal goede dingen vermeld in de vorige posts, die zijn hier dus niet gequote. Maar hier gaat hij toch de mist in. Mlm is namelijk mond-op-mond reclame met een verdienplaatje. Het is in de eerste plaats een KOSTENplaatje. je moet kosten maken, geld uitgeven, voordat er uberhaupt ook maar iets gebeurt, en daarna is er die innerlijke drang om die kosten eruit te halen.Dat is immers wat de meeste mensen over verkopen denken. Helaas is netwerkmarketing echter geen 'verkopen' maar delen.
Bij de mond-op-mond reclame die hij als voorbeeld aanhaalt zijn er geen kosten aan verbonden, NOOIT. Ook is er nooit een innerlijke drang om toch maar weer meer mensen erover te vertellen.
Mond-op-mond reclame is VRIJBLIJVEND, mlm niet. En daar zit het verschil. En dat verklaart ook voor een deel waarom mlm tot nu toe gekrabbel in de marge was en dat altijd zal blijven.
-
Waar zijn je bewijzen dat je kosten MOET maken?
-
Sorry, maar daar ga je wel erg hard op je plaat.
Of ga je me nu vertellen dat je gratis kan mlm-en?
Je maakt eerste kosten en hoopt deze later terug te verdienen. Mond-op-mond reclame waarmee jij mlm probeert te vergelijken kost je niks.
Of ga je me nu vertellen dat je gratis kan mlm-en?
Je maakt eerste kosten en hoopt deze later terug te verdienen. Mond-op-mond reclame waarmee jij mlm probeert te vergelijken kost je niks.
-
De kosten die je maakt zijn minimaal. Enkel het inschrijfgeld en dat varieert tussen een paar tientjes en een paar honderd euro. Is het meer dan moeten je haren al overeind gaan staan.
-
Je hebt nu je iegen vraag beantwoord. Er zijn dus kosten.
Hiermee is ook gelijk de vergelijking met mond-op-mond reclame onderuit gehaald. Tot zover het nieuws van de dag.
Hiermee is ook gelijk de vergelijking met mond-op-mond reclame onderuit gehaald. Tot zover het nieuws van de dag.
-
Ik vind het fijn dat je ook eens een keertje scoort.
Maar vertel eens:
Maar vertel eens:
Waarom maken mensen dan mond-tot-mond reklame?Ook is er nooit een innerlijke drang om toch maar weer meer mensen erover te vertellen.
-
Goed punt. Mijn woorden zijn wat verkeerd gekozen in dat opzicht. met innerlijke drang doelde ik in dit geval op het "moeten" vertellen over het mlm product (dienst) om maar te verkopen en de kosten eruit te halen. Mond-op-mond reclame is altijd vrijblijvend. Kost niets.
Misschien is dwang een beter woord dan drang.
Misschien is dwang een beter woord dan drang.