LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tele2 modem niet leverbaar!?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
rianneverheul
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2006 13:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rianneverheul »

Voor Liekske

Dit is het goede adres:

Tele2 Nederland
Postbus 12022
1100 AA Amsterdam Zuid-Oost

Wij hebben daar pas ook een brief naar toe gestuurd en de andere week belden ze van Tele2, dus probeer het ook eens. Veel succes.

liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Hoi Rianne,

heel hartelijk bedankt voor je reactie, ik wou dat Tele2 zo snel was :wink:
Ik ga meteen die brief de deur uitdoen en dan hoop ik dat het bij mij nu ook eens goed gaat komen...

Groetjes Liekske

Jerommeke71
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:16

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jerommeke71 »

Op 4 december tele 2 compleet aanvraag, op 10 januari opgelevert op 28 januari mijn modem en NU NOG STEEDS GEEN INTERNET (7 februari).
Wat UPC en Het Net binnen 3 dagen voor elkaar kregen lukt tele 2 niet. In geval van een storing ben je dus de klos en ik moet zeggen ik ben het helemaal zat met die gasten. Ik heb (met heel wat moeite) eindelijk iemand aan de telefoon gehad met kennis van zaken en vertelde mij dat het probleem opgelost moest worden in de grote centrale, hoe lang dit kon gaan duren....ze kon het mij niet vertellen. Dus kijk ik nog steeds tegen een rode led aan. Modem is overigens niet stuk, ik heb nl van internet een 2e modem weten te bemachtigen en die had hetzefde probleem. De kundige dame aan de telefoon (2e lijns - van de technische dienst) vertelde mij dat ze wel kon zien dat ik een connectie had maar dat er ergens een signaal wordt tegen gehouden. Ik heb besloten nog 1 week geduld te hebben, geen internet. Mogen ze het contract ontbinden en de lijn vrij geven....

liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Nou...print ik vanmiddag die brief uit naar Tele2, kijk ik nog even naar mijn email, komt er aan mailtje binnen van Tele2 dat ze bezig zijn dat alles binnen twee weken in orde moet zijn.

Als het goed wordt gekeurd door de financiele afdeling krijg ik ein-de-lijk mijn geld terug en een stop op die ADSL. Pfff dat dat zo lang heeft moeten duren...

Nou ja ik ben in ieder geval blij dat ik er vanaf ben (laten we hopen dat dit niet weer één van die vele niet nagekomen toezeggingen word)

Rinus73
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 nov 2006 16:13

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Rinus73 »

Na eerst ontzettend veel problemen te hebben gehad met opzeggen bij Planet Internet, heb ik nu problemen om aangesloten te worden bij Tele2 :shock:
Het geluk is dus absoluut niet met de dommen :D

28 december 2006 aangevraagd en kreeg als streefdatum 11 februari 2007 te horen.
Inmiddels is mijn respijt periode verstreken maar schuift de streefdatum voor oplevering nog dagelijks een dag op en staat inmiddels op 25 maart 2007 (zonder einde in zicht overigens.)
Nooit of te nimmer heb ik van Tele2 mogen vernemen wat de reden van deze geweldige vertraging is.
Pas na een email van mijn kant kreeg ik een reactie waarin stond dat er modemleveringsproblemen waren en dat dat buiten de schuld van Tele2 was....sorry dus.
Erg leuk, maar ik ben er niet mee geholpen.
Vandaag weer een mailtje gestuurd naar de klantenservice, reactie was telefonisch en niet echt opbeurend, volgens de dame aan de andere kant van de lijn zou er nog een adsl signaal op de lijn zitten en daarom schuift mijn streefdatum nog dagelijks een dag op.
En dat terwijl ik ook contact heb gehad met iemand van WebServiceTele2 die meldde dat de order was doorgevoerd (6 februari 2007) en dat de streefdatum nu niet meer zou opschuiven en dat er verder geen problemen werden verwacht qua oplevering.
Nou, zat deze persoon er even naast zeg :(

Al met al zit ik dus nog steeds zonder internet en met telefoon van KPN (terwijl ik die kosten dus kwijt wilde)
Daarbij was er ook nog geen datum te noemen wanneer ik nu werkelijk zou worden aangesloten.
Absoluut geen duidelijkheid dus en zoals ik het hier lees helaas heel normaal voor Tele2.
Wel jammer dat ze alles van zich af schuift en de klant in het ongewisse laat!

Klantnummer 1310156

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Inter »

Ik ben van mijn oude Tele 2 abonement ( had ik al toen het nog Zonnet was ) gisteren afgesloten en dus nu op mijn nieuwe .
En natuurlijk jullie raden het al . Geen modem .
Omdat mijn oude niet meer werkt zit ik nu zonder verbinding.
Wat een bedrijf toch.
Als men al poosje weet dat de modems niet leverbaar ,zijn waarom sluiten ze me dan al aan op het nieuwe.

Gelukkig heb ik op mijn nieuwe PC een 56K Modem anders zat ik nu helemaal zonder :evil:

Dit en dit zegt trouwens al genoeg.

rien-
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007 11:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rien- »

Ik kan alles wel herhalen wat de voorgangers al gezegd hebben maar mijn toezegging is van 9 november 2006 en na vele belletjes nog steeds niks. S C H A N D A L I G!!!!!!! :evil:

joosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:41

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door joosten »

Ook ik ben het wachten op tele2 moe! Ik heb op 30 november 2006aangevraagd het abonnement zou op 22 december technisch opgeleverd zijn, maar tot vandaag nog steeds geen modem. Mijn oude home abonnement is opgezegd nu zit ik ook zonder telefoon en tele2 zwijgt gewoon. Ik niemand aanraden voor overstappen, want dat is wel ENG !!! :evil:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb ze gisteren het enigste wat de wel vriendelijke klantmedewerker zegt dat ze binnen een week gaan leveren .
Ik heb daarop ook niet veel hoop op .

Op het Tele 2 Forum staat er ook genoeg over .

Voor de mensen die nu zo ik als alternatief inbellen met een 56K doe het niet via Tele 2 maar met Surfmax .
Dit kan direct en zonder registratie .
0676000700 is het inbelnummer verder vul je overal surfmax in .

De enigste manier dat ze nog niet wat extra aan je verdienen.

Maarten Freriks
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jan 2007 18:00

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Maarten Freriks »

Ik ben naar Orange over gestapt. Het is natuurlijk leuk dat een serice medewerker van Tele2 hier post met het verhaal waarom er problemen zijn.

waar het om gaat echter is dat ik over mijn abonnoment aanvraag: zeker 4 keer ben voorgelogen door een tele2medewerker (klantenservice) Dat kan toch niet. Ik kreeg vaak te horen: volgende week hebt u internet en u wordt teruggebelt. Dit is nooit gebeurt.
Mijn contract is zeker 3 keer geannuleerd zonder dat ik daar van op de hoogte ben gesteld.

Als tele2 gewoon eerlijk was geweest had ik een prettiger gevoel overgehouden aan dat bedrijf, maar nu met zoveel leugenaars die daar werken. Nooit meer zal ik een product van tele2 aanschaffen. Of ze moeten een grondige reorganisatie doen.

Automatisch proces?, leuk natuurlijk, maar niet als het ten koste gaat van service en je zo dus een slecht product afleverd. (product is namelijk ook de naservice die je krijgt bij je aanschaft)

Ik zit nu bij Orange en heb zowaar binnen 2 weken internet. Ze hebben 4 brieven gestuurd (in 2 weken tijd!) en hebben de modem op de afgesproken datum geleverd. Na het debacle van tele2 viel mijn mond open. WAT EEN SERVICE!!!! bij tele 2 ben ik nog nooit gecontacteerd, per brief niet en per telefoon niet, zelfs niet toen ze mijn aanvraag afzegten zonder mijn medeweten.

Tele2 verdient geen klanten, als ze ze zo behandelen.

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Nu bijna 3 maanden na de aanvraag ingediend te hebben, hoop ik deze week mijn modem te krijgen.
Ben benieuwd of de belofte van 15-2-2007 modem te ontvangen wordt ingelost. In ieder geval heb ik moeten bemerken dat de datum van aanvraag niet van belang is voor het uitgeven van de modems.
Buren hebben de aanvraag in december ingediend en konden het modem bijna 2 weken geleden ontvangen. Dat is nog altijd minimaal 5 weken eerder als bij mij het geval zal zijn. Vreemde manier van uitleveren??

Yerk2
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2007 14:14

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Yerk2 »

Voor diegene die nog een keuze moet maken voor een Tele2 internet aansluiting.
aanvraag ingediend: 20-11-2006
aansluiting per: 27-12-2006
modem geleverd: 15-02-2007

Modem werkt overigens goed.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Inter »

Als ik ook maar niet 2 maanden hoef te wachten.

nijhuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2007 22:13

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door nijhuis »

Ik heb helaas dezelfde ervaringen als Maarten. Ik zal hieronder mijn ervaringen kort samenvatten:

Sinds een jaar of 4 heb ik een Zonnet lite aanbieding bij Zonnet, dat later is overgenomen door Versatel en nu weer door Tele2. Vorig jaar kwam Tele2 met de mogelijkheid om bellen en internetten te combineren in een aantrekkelijk pakket, Tele2 Compleet.
Op 12 augustus 2006 hebben we voor het eerst gebeld en is onze eerste aanvraag geregistreerd. Vanwege enige achterdocht over de klantvriendelijkheid van Telecombedrijven, heb ik de geschiedenis netjes geadministreerd:

za 12 aug - Tele2 compleet aangevraagd via internet (Tele2 website)

ma 14 aug - Verwachte opleverdatum : 11 sept (Mijn Tele2)

ma 28 aug - Verwachte opleverdatum verandert van 11 -> 25 sept

ma 28 aug - Verwachte opleverdatum verandert van 25 sept -> 28 aug

di 29 aug - Verwachte opleverdatum ongewijzigd op 28 aug

di 29 aug - Mail gestuurd (webform) naar Tele2 klantenservice

di 29 aug - Antwoord op mail: order is geannuleerd, svp contact opnemen met Tele2 klantenservice

wo 30 aug - Gebeld met Tele2 klantenservice (0900 2411 602). Order blijkt geannuleerd ivm foutief adres ?? Medewerkster klantenservice begrijpt het niet en controleert nogmaals het adres. Ze zet de order door naar de juiste (technische) afdeling. Binnen 6 werkdagen moet het worden opgelost en wordt ik geinformeerd per e-mail.(Toevoeging 28 oktober: de afdeling waar het naar door is gezet is Product Development; er vindt geen terugkoppeling plaats door Tele2).

ma 4 sept
Gebeld met Tele2 klantenservice (niets gehoord en status ongewijzigd op Mijn Tele2: 28 aug opleverdatum). Medewerkster klantenservice geeft aan dat er niet 6 maar 14 werkdagen voor het oplossen van het probleem staan en dat die ingegaan zijn per 30-augustus. Advies: bel op 21september naar Klantenservice voor een statusupdate.

ma 25 sept
Gebeld met Tele2 klantenservice (niets gehoord en status nog steeds ongewijzigd op Mijn Tele2: 28 aug opleverdatum). Medewerkster klantenservice meldt dat de status nog steeds op "in behandeling" staat en niet inhoudelijk kan nagaan waarom en op welke termijn er meer informatie te verwachten is.

wo 4 okt
Status op MijnTele2: 28 aug opleverdatum (dus ongewijzigd). Verder geen actie ondernomen en niets gehoord vanuit Tele2.

vr 6 okt
Wederom een mail naar klantenservice Tele2 gestuurd met de vraag om duidelijkheid: wat is er aan de hand en wat is de verwachting t.a.v. de opleverdatum. Tevens gevraagd om een bevestiging van het feit dat we korting krijgen (1e half jaar 19,95 ipv 29,95 bij aanmelding voor 31-10-2006)

za 7 okt
Reactie van Tele2 per e-mail ontvangen dat ze zsm een antwoord geven op de vragen in de mail aan de klantenservice.
vr 13 okt
Geen reactie van Tele2 ontvangen. Dus Tele2 maar ('s middags) weer gebeld om te vragen wat de status is. Volgens de dame van de Tele2 klantenservice (Marleen Wesseling) staat de order nog steeds stil. De dame van de klantenservice vindt de procedure die nu in gang is gezet binnen Tele2 voor ons wel goed, maar te omslachtig en te lang duren. Ze heeft o.a. contact opgenomen met de afdeling Lite pakketten waar ons huidige contract loopt om de order weer door te laten lopen. De afdeling waarbij de order nu loopt (overigens verkeerd geadministreerd, want volgens de huidige order is er signaalverlies en dat is niet nodig omdat u vanuit uw lite product migreert) heeft een doorlooptijd van 45 werkdagen ! De oplossing: order herregistreren per 13/10 en binnen 2-3 weken moet dit nu worden opgeleverd. Verder wordt er in ieder geval 30 Euro gecrediteerd, maar de klantenservice probeert daar 60 Euro aan toe te voegen ivm de lopende actie.

vr 13 okt
's avonds (22.30) op www.tele2.nl. Er is geen aanvraag/orderstatus meer aanwezig. De lopende order is blijkbaar succesvol geannuleerd, maar er is niet zichtbaar dat/of er een nieuwe order is aangemaakt ter vervanging van de oude.

za 14 okt
's ochtens (9.30) op www.tele2.nl. Er is nog geen aanvraag/orderstatus aanwezig.

wo 18 okt Gebeld met Tele2 klantenservice en doorverbonden naar de afdeling ADSL2+ (voor Tele2 compleet). Sinds 13/10 staat de order op geannuleerd en bij een afdeling om de order te herregistreren. Dat zal op 19 of 20 oktober gebeuren. Vanaf dat moment is de orderstatus weer te volgen via internet.

ma 23 okt
Maar weer gebeld met Tele2. Er was geen orderstatus zichtbaar, dus de aanvraag was na het annuleren nog niet opnieuw geregistreerd. Het hele verhaal uitgelegd aan de dame aan de lijn en die kon wel zien dat er een order was geannuleerd, maar niet waarom. Allereerst gaf ze aan dat er voor het aanmelden van een order een dag of 6 stond, dus dat het mogelijk morgen of overmorgen wel gebeurd zou zijn. Toen ik aangaf dat ik ruim een week geleden al gebeld had en dat de order toen door de klantenservice zou worden geannuleerd en een nieuwe zou worden aangemeld en ik binnen 3 weken het pakket zou ontvangen, heeft ze even verder geinformeerd en besloten om opnieuw zelf te proberen om de aanvraag te doen. Dat is vervolgens gebeurd en gelukt, er is ook wederom een bandopname gemaakt (dat kon niet achterwege blijven ondanks het feit dat ik gemeld heb dat dat op 12 augustus ook was gebeurd). De prijs in het eerste halfjaar is nu 19.95 ipv 29.95 en het contract geldt voor 2 jaar). De 7 dagen bedenktermijn gelden volgens de klantenservice dame wel op de website maar ondertussen wordt er al wel gestart met de voorbereidingen. De verwachte oplevertermijn is 20 november..

do 26 okt
19:30 u Tele2 website geeft als status dat de bedenktermijn is verstreken, maar de aanvraag nog niet verder is verwerkt. Opleverdatum is nog 20 november.

do 26 okt
23:09 u Tele2 website geeft als status dat de bedenktijd is verstreken, maar de aanvraag nog niet verder is verwerkt. De opleverdatum is aangepast naar 23 november.

za 28 okt
14:00u Tele2 website geeft als status dat de bedenktijd is verstreken, maar dat de aanvraag nog niet verder is verwerkt. Opleverdatum is 27 oktober!!!

za 28 okt
Vanwege de datum 27 oktober maar weer gebeld met Tele2. Order blijkt weer geannuleerd. In het Tele2 systeem staat opnieuw een foutcode (blocking code 15 = afwijkend adres) Er staat (maar onduidelijk hoe/waarom ?) namelijk Leeuwenbrug 31 ipv <straatnaam> 31. Klantenservice kan dit wel corrigeren maar dat betekent herregistreren van de order en dat duurt 3 weken. Ik heb aangegeven dat dat toch echt niet acceptabel is aangezien ik al sinds 12 augustus wacht. Klantenservice gaat even informeren of er iets aan te doen is. Na even beraad kwam ze terug met een wachttijd van 2 weken. Toen heb ik aangegeven dat de order dan voor de 3e keer geregistreerd zou worden en dat ik wel garantie wil dat het nu goed gaat. Klantenservice gaat opnieuw te rade bij een productspecialist. Het probleem wordt opnieuw doorgezet naar een andere afdeling (Customer Care, doorlooptijd van 6 dagen). De afdeling waar het de vorige keer lang is blijven liggen, is Product Development. De afdeling Customer Care zoekt uit waarom het nu iedere keer foutloopt en zal de order herregistreren. Klantenservice voegt aan het verzoek toe mij telefonisch op de hoogte te houden en de doorlooptijd na herregistratie te verkorten. Garanties dat dat ook echt zal gebeuren, krijg ik niet.

ma 30 okt
De status op de tele2 website is dezelfde als op 28 oktober. Tele2 heeft (nog) geen contact opgenomen.

vr 3 nov
De status op de tele2 website is aangepast. Vanuit Tele2 is er niets doorgegeven, noch per telefoon, noch via e-mail. Op dit moment is de status: datum oplevering = 1 december, en t/m stap 5 (datum oplevering) zijn de vinkjes gezet.

Ma 27 nov
Omdat het nog slechts 4 dagen voor oplevering is en we nog geen installatie-pakket hebben ontvangen (normaal ontvang je dat een week voor oplevering), de website nog steeds als datum 1-12 aangeeft, heb ik 's ohtends maar weer eens gebeld met Tele2.
Gebeld met Tele2 klantenservice (Ruud van de Zande)
Op 13 is er een melding van KPN gekomen dat de werkzaamheden aan de aansluiting stop zijn gezet op verzoek van de klant.
Onze order is wederom geannuleerd.
Tele2 kan wel uitzoeken waarom het nu weer fout is gelopen, maar dan moet de klantenservice een bericht sturen naar een andere afdeling en dat duurt zeker 8 werkdagen. Tele2 heeft echter opnieuw geen contact opgenomen met ons over de annulering. Toen ik navroeg waarom dat dan niet gebeurt, antwoordde Tele2: “De status is via de website te volgen”. Een annulering is echter absoluut niet te volgen.

Ma 27 nov
Nogmaals gebeld 's avonds met de vraag naar de status van de order. De verklaring van de klantenservice medewerker: “Uw order is geannuleerd door een fout in ons systeem.”. Vervolgens wordt gevraagd of ik nog wel signaal heb van de oude provider.
De oplossing: doorzetten naar een collega (2e lijns ondersteuning) en die zorgt (via het herregistreren) dat we binnen 2 weken geholpen worden. Ik geef aan dat ik graag iemand wil spreken die me NU kan helpen, maar dat gaat niet.
Ondanks het feit dat ik het er niet mee eens ben, vraag ik toch maar om het probleem door te zetten. Een klacht kan ik indienen per telefoon of bij Tele2 Nederland, Postbus 12022, 1100 AA Amsterdam-Zuidoost of [email protected]).

Klacht per e-mail gestuurd naar Tele2 ([email protected]). Respons: mailbox overflow (full). Toen als nieuwe poging de klacht opnieuw gestuurd naar Versatel ([email protected]). Respons: e-mail box bestaat niet meer, reacties via de website op http://www.tele2.nl/klantenservice.

Di 28 nov
De klacht ingevuld op de Tele2 website. Bevestiging ontvangen onder referentienummer 2989905 en 2989906 met de melding dat er naar wordt gestreefd om binnen 24 uur te antwoorden.

Wo 29 nov
De verzonden klacht voor de zekerheid ook nog gefaxt naar Tele2.
Via de orderstatus op Tele2 is de order voor Tele2 compleet niet meer te zien, ook niet in de historie.

Do 7 dec
Per email antwoord op de klacht ontvangen (overigens zonder referentienummer, dus aan het email bericht refereren is onmogelijk):
Antwoord op klacht:
“Geachte heer Nijhuis,

Hartelijk dank voor uw email.

Op dit moment is het door u aangemelde probleem nog niet verholpen. Zodra het probleem is opgelost kunt u zich bij ons per e-mail of telefonisch melden. U kunt dan een verzoek tot creditatie van de onterechte abonnementskosten indienen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2 ”

Do 7 dec
Klantenservice gebeld nav e-mail vanuit klantenservice Tele2 (Suzanne Emden). Ik word door de klantenservice doorverbonden naar de technische afdeling die deze e-mail verzonden heeft.
Technische afdeling van klantenservice: Order staat op CPC, wat zoveel betekent als dat hij volledig gesloten wordt. De verwachting is dat deze order binnen een week opnieuw weer wordt aangemaakt en dan binnen 2 tot 3 weken wordt opgeleverd.
Op de vraag wat voor pakket we dan krijgen (4 of 20 Mb) geeft de klantenservice aan dat hij dat niet kan zeggen, maar dat op basis van coulance het wel wenselijk zou zijn om 20Mb uit te geven. Hij geeft ook aan dat de klantenservice niet anders meer dan 20 Mb uit kan geven. De klantenservice neemt contact op bij herregistratie van het pakket. Ik heb aangegeven dat we na 12 december t/m 12 januari met vakantie zijn. Klantenservice heeft dat geregistreerd.

Di 12 dec
Op de website is nog geen herregistratie van een aanvraag voor Tele2 compleet te zien. Alleen de huidige verbinding (Versatel ADSL Lite) is zichtbaar. Er is ook nog geen contact geweest vanuit Tele2.

Wo 13 dec
Er komt een e-mail binnen vanuit Tele2 Klantenservice met als titel “Bevestiging verwerking changeverzoek” en de volgende inhoud:
“Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw verzoek voor een productwijziging ontvangen. Deze zal zo spoedig mogelijk door ons verwerkt worden.
Met vriendelijke groet,
Tele2 Nederland

Afdeling Klantenservice ”

Vrij 5 jan
Er komt een e-mail binnen vanuit Tele2 Klantenservice met als titel “klant dient terug te bellen ivm herregistratie” en de volgende inhoud:
“Geachte heer/mevrouw Nijhuis,

Hartelijk dank voor uw email.

Graag zou ik u willen verzoeken vriendelijk contact te leggen met onze klantenservice via 0900 - 2411602.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2”

Vrij 12 jan
Klantenservice van Tele2 gebeld nav de mail op 5 januari. Eerst gesproken met Erik Nijmeier; hij meldde dat ik bij de verkeerde afdeling terecht gekomen was en verbond me door met de juiste afdeling, waar ik gesproken heb met Anneke Maneschijn. Ze ging even onderzoeken waarom ik terug moest bellen (stond in de mail van 5 jan) en vraag opnieuw of ik even wil wachten zodat ze het verder kan uitzoeken en met een collega kan overleggen.

Op 13 december is de order opnieuw geregistreerd, zoals ik dat had afgesproken met de Tele2 medewerker op 7 december. Nu blijkt dat de order op diezelfde dag al weer is stopgezet, echter zonder dat de Tele2 klantenservice medewerker kan zien waarom. Ik geef aan dat mijn vertrouwen in een goede oplevering wel behoorlijk aan het afgenomen is, maar Tele2 geeft geen garanties voor het opleveren van het product. Sterker nog: de enige manier om erachter te komen of het nu wel lukt, is het opnieuw registreren van de aanvraag. Het betreft echter alleen nog maar het 4Mb product, want 20 Mb is alleen nog maar mogelijk in combinatie met TV of Tele2 videotheek (22.95 per maand).
Dan maar een herregistratie aangevraagd. Het opleveren van het Tele2 compleet product (4 Mb internet + telefonie) zal nu wel langer duren omdat er een langere levertijd zit op de modems. De verwachting is dat het 6 weken duurt. Er komt een bevestiging van de aanvraag per e-mail en er komt een welkomstbrief thuis.
Direct na het telefoongesprek even op de website gekeken bij de orderstatus. Daar staat nu dat de verwachte leverdatum 21 maart 2007 is, geen 6 weken maar 9 weken dus!

12 jan
We hebben 2 mailtjes ontvangen van Tele2 klantenservice:
Onderwerp: Herregistratie ingevoerd
“Geachte heer Nijhuis,

Wij hebben uw order opnieuw in behandeling genomen. U kunt het verloop van uw order volgen via uw privé pagina.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Tele2 ”

Onderwerp: Bevestiging verwerking changeverzoek
“Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw verzoek voor een productwijziging ontvangen. Deze zal zo spoedig mogelijk door ons verwerkt worden.
Met vriendelijke groet,
Tele2 Nederland

Afdeling Klantenservice”

22 jan
Gekeken op de Tele2 orderstatus website. De bedenktijd (7 dagen) is nog niet verstreken op de site hoewel we nu al wel 10 dagen verder zijn. De verwachte leverdatum is inmiddels 10 dagen opgeschoven naar 31 maart 2007 (was gisteren nog 21 maart).
Ik heb daarover gebeld met Tele2 (Chantal Kuilder). Zij vertelde me dat ze de status nog niet kon zien omdat de bedenktijd nog niet verstreken was. Wel kon ze zien dat het inmiddels de 4e poging was (12 augustus, 23 oktober, 13 december en nu 12 januari). Er stond ook een opmerking bij dat het telkens fout was gelopen omdat er een foutief telefoonnummer bij de order stond, waardoor Tele2 de lijn niet kon overnemen van KPN. Volgens Tele2 zou het deze keer daarom goed gaan.
Ik heb aangegeven weinig vertrouwen meer te hebben in Tele2 en heb de opzegtermijn van mijn huidige aansluiting gevraagd. Deze bedraagt 1 maand; d.w.z. Vandaag opzeggen is per 28 februari van het contract af.

23 januari
Datum technische oplevering is aangepast op de Tele2 orderstatus website:1 april (was 31 maart).

24 januari
Datum technische oplevering is aangepast op de Tele2 orderstatus website:2 april (Was 1 april).
Gebeld met Tele2. Gesproken met Scott Witkamp. Status van onze aanvraag: onze order is alleen administratief ingevoerd en staat nu vanaf 12 januari 40 dagen in de wacht tot half februari. Dan pas wordt hij verder verwerkt (en goedgekeurd) en eind februari kan Tele2 een verwachte opleverdatum noemen (schriftelijk). De wachttijd komt door het feit dat er geen modems beschikbaar zijn. Het kan dus ook gebeuren dat hij half februari weer vastloopt.
Omdat onze order nu al 4 keer is vastgelopen en de Tele2 medewerker geen vertrouwen heeft dat het nu zonder meer goedgaat, heeft de Tele2 medewerker aangeboden om onze order bij de Customer Care afdeling aan te melden met als opmerking dat deze nu al 4 keer is vastgelopen en nu wel goed in het systeem moet worden gezet, zodat het niet de volgende keer weer vastloopt. Dat betekent dat op het moment dat de order verder loopt, hij in ieder geval niet op dat moment pas vast kan lopen. De wachttijd kon hij niet verkorten.

27 jan
De orderstatus website geeft nu de volgende informatie:
respijtperiode is verstreken
bestelling is verder verwerkt door Tele2
Verwachte technische leverdatum is nu weer teruggezet naar 21 maart !
1 februari
Vandaag gebeurde er iets vreemds op de Tele2 orderstatus website.
Vanochtend zag ik dat de datum van technische levering op 21 maart stond, en dat ook de vakjes achter 4 (Tele2 is gestart met de technische voorbereiding) en 5 (De verwachte technische oplevering vindt plaats op 21 maart) aangekruisd waren.
Vanmiddag (en nu 's avonds) zijn de vakjes achter 3 en 4 niet meer gekruisd. Zou het vandaag dan wederom weer fout zijn gegaan ?
15 februari
Nog weer eens op de Tele2 orderstatus website gekeken. En daar staat nog steeds dat de oplevering op 21 maart zal plaatsvinden, maar dat de technische voorbereiding nog niet is gestart. Eens verder geklikt op 'Abonnementhistorie' en daar het volgende gelezen:
“Abonnementhistorie:
1.16 maart 2007 Een opdracht wordt verstuurd naar modem/installatiepartner
2.01 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3.01 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4.01 februari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht geannuleerd
5.30 januari 2007 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken.
6.30 januari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
7.27 januari 2007 Tele2 heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8.26 januari 2007 De respijtperiode van uw bestelling is verstreken
9.12 januari 2007 Tele2 heeft order geregistreerd.
10.12 januari 2007 De Tele2 systemen zijn nog niet klaar voor gebruik. ”

Toch maar eens gebeld met Tele2 om te achterhalen wat de huidige status nu is..
Gesproken met Veronique Keizer van Tele2 Klantenservice. Blijkbaar is het niet snel duidelijk, want er wordt eerst gezucht aan de andere kantvan de lijn; vervolgens wordt ik even in de wacht gezet (heeft u een moment geduld?).
Na enkele minuten krijg ik het volgende te horen: uw order is wederom vastgelopen. Het is een vaker voorkomend probleem bij mensen die vanuit een Lite pakket over willen stappen naar Tele2 compleet. We kunnen het volgende aanbieden:
1)Nog een keer registreren; we kunnen echter niet beloven dat het dan wel goedgaat, omdat de reden waarom het fout gaat, niet bekend is.
2)Het lite pakket behouden
3)Overstappen naar een andere provider.
4)Toen ik vroeg om een schadevergoeding vanwege het feit dat we nu al sinds augustus bezig zijn, kreeg ik het volgende adres om daar schriftelijk ons beklag te doen en een schadevergoeding te vragen:
5)Tele2 BV, Postbus 12022, 1100 AA Amsterdam-Zuidoost.

Mijn eindconclusies:
1) Tele2 belooft veel, maar komt dat niet na
2) Toezeggingen voor financiele tegemoetkomingen worden niet nagekomen
3) Tele2 neemt geen contact op als de order aan haar zijde vastloopt
4) Tele2 liegt je telkens wat voor ('nu gaat het zeker goed..')
5) Tele2 reageert niet inhoudelijk op klachten, of ze nu via fax, e-mail of het klachtenformulier op internet worden ingediend.
6) Tele2 besteedt meer aandacht aan nieuwe klanten dan aan een bestaande klant die een ander (goedkoper) product wil.
7) Het wordt tijd voor een andere provider !

Ik raad iedereen aan die van Zonnet lite naar Tele2 Compleet over wil stappen om afscheid te nemen van Tele2 en in navolging van vele anderen (zoals de medewerker klantenservice van Tele2 mij vertelde) naar een andere provider (bijv Orange) over te stappen. Helaas is Orange nog niet beschikbaar in mijn omgeving, maar zodra zij wel beschikbaar is, zijn wij weg bij Tele2.

Succes !

Niek Nijhuis

Jerommeke71
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 23:16

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Jerommeke71 »

Vanaf 7 februari dan toch eindelijk internet, Joehoe!

Ik moet zeggen dat alles naar behoren werkt en de snelheid is optimaal 1330 kb/s.

Ik wens iedereen succes met de goede afloop. Wat grappig was dat ik toen het allemaal goed was (8 februari) opeens 2 mailtjes kreeg met excuses en met de herberekende factuur. Beter laat dan vroeg zullen we maar zeggen ;)

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door mariska666 »

Hallo Nijhuis,

Wat een geduld zeg, en dat ze dit mogen doen he.
Ik heb zo iets soortgelijk meegemaakt maar dan niet zo lang hoor.
Ik wou overstappen van kpnplanet naar hetnet, alles bij elkaar duurde het 3 maanden. Toen heb ik een annulerings brief aangetekend verstuurd dat ze het beloofde niet waar konden maken en dat ik er van af zag. Ik zit nu bij speedlinq maar hier ging ook veel mis. Er is geen provider meer die goed is voor de klanten denk ik.

Tele2CallcenterAgent
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2007 11:55

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Tele2CallcenterAgent »

Ik vind het wel best, ik bemoei me hier niet meer mee.
Laatst gewijzigd door Tele2CallcenterAgent op 26 feb 2007 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

liekske
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 13:27

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door liekske »

Nou als je hulp net zo goed is als je nederlands...of is egt i.p.v. echt chattaal? Wat niet getuigt van volwassen gedrag op een forum als dit en waarschijnlijk ook niet in je hulp bij het callcenter.

Ik ben er gelukkig uit met tele2 en als er daar mensen zijn die mij goed helpen dan worden die door mij niet afgezeken, zonder respect behandeld of hier in negatieve zin genoemd. Echter niet alle mensen die in callcenters werken zijn hetzelfde en als daar personeelsleden tussen zijn die de klanten behandelen zoals zij zelf niet behandeld willen worden (respectloos dus) dan mag daar in mijn ogen zeker wat over gezegd worden.

Ik begrijp dat mensen de regels van hun werkgever op moeten volgen maar dan nog zijn er mensen bij de callcenters die de klanten met respect behandelen en mensen die dat niet doen, waar jij waarschijnlijk onder valt gezien je naam hier dus in het forum genoemd wordt. Als jij er zo van overtuigd bent dat Tele2 de grote schuldige is en niet de medewerkers van de callcenters dan zou je je misschien kunnen proberen te verplaatsten in alle mensen die (dus volgens jou ook niet ongegrond want tele2 is fout zeg je) met klachten komen. Een beetje begrip van een callcentermedewerker en geen domme of vervelende opmerkingen kunnen dan een hoop wonderen doen. Ook voor de mensen van de callcenters dus, die zullen op hun beurt ook vriendelijker behandeld worden dan. Als je geen (terechte) klachten wilt horen, geen begrip op kunt brenegn voor mensen die al maanden tot jaren gezeur hebben en je andersom niet kan inleven in mensen die ook niet respectloos behandeld willen worden, dan zou je m.i. een ander vak moeten kiezen.

rianneverheul
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 dec 2006 13:23

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door rianneverheul »

Daar ben ik het helemaal mee eens. Er zijn vriendelijke medewerkers, maar ik heb er ook aan de telefoon gehad die alles aan elkaar liegen. Niet zo gek dat er dan zo word gesproken over deze medewerkers. Als je daar niet tegen kan, moet je misschien een andere baan gaan zoeken of de mensen wat vriendelijker te woord staan en niet liegen, maar gewoon zeggen waar het op staat.

Tele2CallcenterAgent
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2007 11:55

Re: tele2 modem niet leverbaar!?

Ongelezen bericht door Tele2CallcenterAgent »

Ik vind het wel best, ik bemoei me hier niet meer mee.
Laatst gewijzigd door Tele2CallcenterAgent op 26 feb 2007 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten