LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 22 Feb 2007 19:48 door Lavi
------------------------------------------------------------------------------
Profvoetballers, ministers, autocoureurs, ze verdienen meer als jan met de pet.
Wat een zielig stelletje afgunstige onbenullen lopen hier toch rond.


Op de zere teen! :idea:

Alavi!!! :!:

:lol:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen ik lees hierboven maar steeds weer het woord schade en dat is niet juist. U heb geenzins schade geleden maar lijdt nadeel als gevolg van een stagnerende beleggingspolis. Geen rechter zal de belegger daarop kunnen aanspreken. Beleggen is nu eenmaal risico lopen en wel van dien aard dat u tevens verlies kunt lijden zoals thans aan de orde is gebleken. Dat is het risico wat u heeft genomen bij ondertekening want op de polis staat onder voorbehoude van economsiche invloeden. Er geen sprake van wanprestatie of verkeerde voorlichting.

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Lavi »

Op de zere teen!

Alavi!!!
Ach wat is het toch een heerlijk kinds oud ventje. :lol:

Op mijn tenen mag je staan hoor, pas maar op dat jullie jezelf niet in de voet schieten arme drommels. :P

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat u al dan niet in uw recht staat maar alleen dat bepaalde betitelingen onjuist zijn. Dat bepaalde constructies rammelen van onjuistheden daar ben ik het volkomen met u eens.
Bovendien, ik wil op uw tenen niet staan.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

U heb geenzins schade geleden maar lijdt nadeel als gevolg van een stagnerende beleggingspolis
Dus iemand die een 2de hypotheek op zijn huis heeft afgesloten om
aandelen te kunnen leasen en na 5 jaar met een restschuld en een niet afgeloste hypotheek zit heeft geen schade opgelopen, enkel een nadeeltje ?
't Is maar hoe je het wilt noemen maar het probleem is hetzelfde en voor zeer velen haast onoverkomelijk, 2 hypotheken waar maandelijks rente over betaald moet worden en een restschuld bij Dexia. Of men het nu wel of niet had kunnen weten, de schade is er en is niet meer in te halen.

OD.

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door pluutje »

Geplaatst op 22 Feb 2007 21:50 door Lavi
--------------------------------------------------------------------------------
Op de zere teen

ventje.

Op mijn tenen mag je staan hoor,



Met mijn 95 kg en 1.89 m? :D

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Lavi »

Met mijn 95 kg
Meen je dat nou???
Zonde dat er niet een paar onsjes meer in je hoofd zitten dan. :lol:

jll
Berichten: 453
Lid geworden op: 10 feb 2004 21:34
Contacteer:

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door jll »

ze verdienen meer als jan met de pet.
Lavi, het is 'meer dan'

Lavi
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 nov 2006 10:13

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Lavi »

Oh :o wa goe van jou jll ouwe muggezifter. Als die beroepsklagers hier taalfoutjes maken dan hoor ik je nooit. :lol:

Eenzijdig zoals altijd, klagen en zeuren, klagen en zeuren. :wink:

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Begripsbepaling Schade of Nadeel

Wanneer deze zaak voor een rechter wordt aangevochten geef ik u te raden hoeveel zaken sneuvelen indien men een schadevergoeding eist.
Indien je vanwege geleden nadeel om compensatie verzoekt, voor zover de maatschappijen daarin hun aandeel hebben, is dat toch iets anders. Nadeel en schade zijn verschillende aspecten en titels.
Ik heb mij verdiept in de aard der constructies welke de diverse maatschappijen hebben toegepast in hun wijze handelen en kom daarbij tot de conclusie dat alle kosten, dus ook die van de maatschappijen, voor rekening van de klant komen. De maatschappijen nemen dus geen enkel risico en hebben zich voor wat hun aandeel betreft goed ingedekt. Ik was zelf betrokken bij een soortgelijke actie en heb mogen toezien hoe het in elkaar werd gestoken. De bruto winst kan vanwege de lage rentevoet ook negatief uitpakken omdat de kosten voor de baten uitlopen. De nettowinst is derhalve negatief omdat bedrijven waarin belegd is in een economisch gezien slechte tijd nu eenmaal weinig dan wel geen winst kunnen maken. Maar het tij is aan het keren waarmee ik nog niet zeg dat de donkere wolken van de lucht zijn, de eerder opgelopen verliezen moeten nog hersteld worden, of dat allemaal gaat lukken is af te wachten want het herstel waarvan wordt gesproken is maar gering en het wil niet echt vlotten. Wie om zich heen kijkt ziet dat er weer bedrijven gebouwd worden en dat is een goed teken en de manier om een eind te maken aan de problematiek. Nederland moet meer producten uitvoeren. Producten voor het binnenland zetten beslist geen zoden aan de dijk omdat daarin alleen een andere verdeelsleutel gevonden kan worden en het resultaat per saldo gleijk blijft.
Ook wij proberen duidelijkheid te krijgen over de werkelijk groei maar ons blijkt daarvan helaas weinig.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Rechtszaken zullen zich concentreren rondom ''Eigen Schuld''

Ongelezen bericht door peewee »

Chanmaster,

Flink wat onzin op een rijtje over nadeel en schade. Neem eens de moeite om de artikelen 95 en 96 boek 6 Burgerlijk Wetboek er op na te slaan voordat je aan het raaskallen slaat.

Gesloten