LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Microsoft Genuine Advantage Privacy Statement

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
KPN

Re: Microsoft Genuine Advantage Privacy Statement

Ongelezen bericht door KPN »

Nee dus, En hier blijkt uit dat je jezelf helemaal niet hebt verdiept in Vista en de nieuwe dingen niet kent ( of wil kennen ). Jou zaak natuurlijk, maar ga dan niet zo stellig in op Vista om te vertellen dat het eigenlijk niks is. Onderzoek ( als je het tenminste op je computer hebt waar ik steeds meer aan twijfel ) Vista nu eens goed, Draai het een poosje en Geef dan een gefundenmenteerd oordeel en roep niet zo maar wat.
http://www.badongo.com/en/pic/612572

Klik hier eens op en je ziet mijn Vista die wel degelijk op mijn computer staat.

Als bewijs dat het echt mijn computer is, staat jouw berichtje er ook bij.

Ga er maar van uit dat ik nooit lieg en alleen maar zeg wat ik denk.

Dat ik stellig beweer dat Vista niets is, klopt niet.
Mijn stelling is dat Vista mij niet echt boeit en een goed verstaander begrijpt dan dat het mijn PERSOONLIJKE mening betreft.

Is toch weer wat anders.

jor

Ongelezen bericht door jor »

Oke dan, Vista staat dus zeker op jou computer. Word het dan niet eens tijd om er gewoon mee aan het werk te gaan en de voor en nadelen echt te onderzoeken? Als je er een poosje mee gewerkt hebt hoeft je mening niet anders te zijn ( misschien vind je het dan nog niks ) of je bent eraan gewent en wil ook niet meer terug.Weet je , Toen XP uitkwam reageerde vele net als jij nu hier soms doet, Windows 98 SE ( ME was nooit iets ) was stukken beter volgens hun en in XP zat niet veel nieuws. Het was alleen het teletubbie-uiterlijk dat anders was. Intussen weet iedereen wel beter en is er zo aan gewent dat overstappen op Vista dezelfde reactie's oplevert Zonder het een goede kans gegeven te hebben.Met bv Dualboot ben je geneigd om bij een ( soms klein ) probleem met opstarten XP maar weer te gaan gebruiken. Bewust heb ik geen Dualboot gedaan om de kleine driverproblemen op te lossen en nu ik een korte tijd later alles stabiel heb is het werken met Vista toch totaal anders en zijn de verschillen met XP overduidelijk.Maar goed, het zal wel net zo gaan als met het met XP in het begin ging en met de tijd weet iedereen weer niet beter en zal de reactie bij de opvolgers van Vista weer hetzelfde zijn. Hier laat ik het bij want het allemaal zwaar offtopic merk ik zelf. :wink: :idea:

ps bedankt voor de afbeelding, Netjes gedaan :)

KPN

@jor

Eigenlijk ontdekte ik meteen waarom ik ben afgehaakt, was ik al weer vergeten, voor mijn videokaart is er (nog) geen goede driver. Daardoor krijg ik mijn video's niet op de televisie zoals bij XP wel gaat. Verder ziet alles er wel oke uit.

Ik had net meteen weer de nieuwste driver gedownload, maar nog steeds geen gewenst reslutaat.

En het valt me op dat als ik in de verkenner een map open, het dan wel even duurt voor dat ik de inhoud te zien krijg. Bij XP is het meteen bam, daar heb je de inhoud. Irriteer ik me ook een beetje aan. Ik dacht misschien een geheugentekort, maar als ik bij de taskmanager kijk, dan zie ik dat ik nog ruim voldoende geheugen beschikbaar heb.

Zonder meer moet ik wel toegeven dat hij er veel mooier uitziet dan XP.
Dat viel me dan ook wel weer op. Dan is Xp wel weer kalig.

Zodra ik een goede driver voor de videokaart heb, dan "stap" ik over, maar ik weiger een andere videokaart te kopen.

jor

Zodra ik een goede driver voor de videokaart heb, dan "stap" ik over, maar ik weiger een andere videokaart te kopen

Kan ik goed begrijpen. Zelf heb ik wel de videokaart vervangen en daarmee steeg het index-getal van 3.4 naar 5.9. Het lang duren van het openen is duidelijk te wijten aan het nog niet werken van SuperFetch.
Dat gaat meestal pas later aan de gang met gegevens en progs klaar te zetten voor gebruik. Het openen van mappen of in gebruik nemen van een veel gebruikt prog gaat zo vlug dat ik het niet eens zie.Zelf heb ik 2048MB snel geheugen ( 800MHZ ) en gezien het feit dat Vista soms wel 700-800MB in gebruik heeft is dat aan te bevelen.Als je de nieuwe drivers hebt probeer het allemaal eens goed uit en ik weet zeker dat je van mening veranderd, ( vooral omdat je ultimate hebt )
Geef de computer een paar uur achter elkaar de tijd dingen via SuperFetch te regelen. :wink: :idea:

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

toch vreemd dat na 5 jaar ontwikkelen er nog steeds bedrijven zijn die geen rivers hebben voor hun producten.

KPN

Geplaatst op 01 Mei 2007 18:28 door queenfan

--------------------------------------------------------------------------------

toch vreemd dat na 5 jaar ontwikkelen er nog steeds bedrijven zijn die geen rivers hebben voor hun producten.

Ronduit vervelend. Belachelijk gewoon.

@jor
Ik heb slechts 1GB geheugen, dus toch nog maar een geheugentje erbij zetten dan?

Ga ik proberen.

queenfan

vooral erg als je ziet dat Mac OSX nog steeds goed te draaien is op een systeem van 3 a 4 jaar oud zonder veraderingen in de configuratie.
Maar goed Vista is qua uiterlijk een hele verbetering t.o.v. XP, de rest is het wel geslaagd maar na een aantal dagen gespeeld te hebben met vista ben ik nog niet over en laat mijn laptopje eerst maar even op XP.

jor

@jor
Ik heb slechts 1GB geheugen, dus toch nog maar een geheugentje erbij zetten dan?

Zou ik met het mooie Ultimate zeker doen. Het is natuurlijk echt bezopen dat er voor sommige videokaarten nog geen drivers zijn en naar mijn mening is dat de schuld van de hardware-verkopers. Men wil gewoon nieuwe hardware dan dan geschikt voor Vista is en men heeft weinig trek om voor de oudere kaarten drivers te verzorgen.

http://www.windrivers.com/VistaDrivers.html

Kijk hier eens voor nieuwe drivers of keek je daar al.?

queenfan , heb wel gemerkt dat zelfs de nieuwe laptops Vista Premium maar net aan kunnen, en dat komt dan door de of onboardvideokaart of een te kleine pci-e kaart in laptops. Met Vista Basis gaat het wel maar wie wil dat nou.

KPN

Nee, had ik nog niet gekeken.

Helaas staat de mijne er niet tussen (Radeon)

Ze hebben op hun eigen site wel catalyst control centre 7.1 dat ik dan wel kan opstarten, maar daar kan ik geen cruciale instellingen mee wijzigen. Zoals bijvoorbeeld dat mijn video op de televisie komt.

Nu heb ik 7.4 maar die start helemaal niet op als ik op het icoontje klik.

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik moet ook zeggen, ik ben nu een zwaar tevreden vista ultimate gebruiker
microsoft heeft wel een zware misser gemaakt door het (niet zo bekende)
microsoft plus! for XP niet in vista te doen
features die ook bij media center edition zaten, en dus niet mee ontwikkeld zijn t is jammer

queenfan

@ moppentappers, ik heb weleen nvidia grafische kaart op mijn laptop maar dan nog wacht ik wel even.

Moppentappers

nvidea is als het goed is druk aan het ontwikkelen
nvidea is een goed bedrijf, ik heb alle vertrouwen in ze
wisten jullie trouwens ook dat de betere versies van vista (ultimate iniedergeval)
ook op unix gebasseerde systemen ondersteunt?

jor

Geplaatst op 01 Mei 2007 19:52 door KPN

--------------------------------------------------------------------------------

Nee, had ik nog niet gekeken.

Helaas staat de mijne er niet tussen (Radeon)

mag ik je vragen welke Radeon het is? Kijk KPN, Als de kaart echt wat ouder is dan zal hij ook nooit goed gaan werken onder Vista en zeker de Ultimate Edtion. Een Vista geschikte kaart koop je rond de €70.-

21377 Asus VGA Radeon EAX1600 PRO /TD 256 MB

Deze kaart kost rond dat bedrag en is uitstekend geschikt voor Vista Ultimate. Je oude kaart verkoop je via marktplaats of zo , Dan hoeft het niet echt veel te kosten en jij bent het ventje toch?

queenfan

@ moppentappers, klopt ik kan via bootcamp vista op mijn mac draaien, en alleen de ultimate versie.
Vind ik iets te duur moet ik zeggen was het niet €600,- :?

Moppentappers

je kunt hem OEM krijgen dan is ie een stuk goedkoper
ik vond het gewoon jammer als ik vista niet optimaal kon benutten

KPN

mag ik je vragen welke Radeon het is? Kijk KPN, Als de kaart echt wat ouder is dan zal hij ook nooit goed gaan werken onder Vista en zeker de Ultimate Edtion. Een Vista geschikte kaart koop je rond de €70.-
Hmm, ik durf het eigenlijk niet te zeggen, want je gaat dan vast heel hard lachen :lol:

Maar goed, ik heb de 9550 met 256 MB. Die heb ik al heel lang.

Is bepaald geen grafisch monster te noemen, ik geef het toe.
Maar volgens MS was hij wel geschikt voor Vista Ultimate.

Spelletjes doe ik eigenlijk nooit. Ik wilde hem omdat hij op de televise aangesloten kon worden, want mijn computer is tevens videorecorder van satelliet en digitenne.

Meestal ben ik met teksten en Adobe Suite in de weer.

Toch ook maar een nieuwe grafische kaart kopen?

Ik kan denk ik beter nog even wachten en helemaal een nieuwe computer regelen.

jor

Geplaatst op 02 Mei 2007 11:21 door queenfan

@ moppentappers, klopt ik kan via bootcamp vista op mijn mac draaien, en alleen de ultimate versie.
Vind ik iets te duur moet ik zeggen was het niet €600,-

http://www.paradigit.nl/info.php?group=16&art=10015874

€219.- is hier de prijs maar het kan met even zoeken voor rond de prijs van €170.-. Nos steeds veel geld maar geen €600.-.

jor

Hmm, ik durf het eigenlijk niet te zeggen, want je gaat dan vast heel hard lachen

Maar goed, ik heb de 9550 met 256 MB. Die heb ik al heel lang.

Ik ga helemaal niet lachen want ik had een jaartje terug onder XP dezelfde kaart en was best tevreden ook al omdat ik vrijwel geen spelletjes speel.Maar goed, Eigenlijk denk ik dat voor de 9550 nog wel drivers te vinden zijn of komen. :wink:

queenfan

jor

Vind ik iets te duur moet ik zeggen was het niet €600,-

Quote:

http://www.paradigit.nl/info.php?group=16&art=10015874

€219.- is hier de prijs maar het kan met even zoeken voor rond de prijs van €170.-. Nos steeds veel geld maar geen €600.-.
Ik zie het, het is volgens mij een OEM versie, maar nog steeds te duur.

Gesloten