LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalen voor een plastic tasje?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kortenhof
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mar 2007 21:50

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door kortenhof »

Ik vind het goed als men voor plastic tasjes een bedrag moeten betalen.

christvlaarhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2007 00:14

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door christvlaarhoven »

het langs de konijnen af met gemak waarmee deze tassen mee gegeven worden DE mensen kunnen er beter aan denken om zelf tassen meete brengen in plaats om ze thuis weg te gooien CHR [/url][/i][/u]

castoel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2007 15:58

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door castoel »

Ik vind het een prima idee. Men moet zich bewuster worden van de schade die het aanricht aan het milieu. Gemakzucht viert hoogtij en daar moet maar eens een halt tegen geroepen worden. Vroeger werden de boodschappen ook in een eigen boodschappentas gedaan.

hannibal01
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:43

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door hannibal01 »

Ik vind het een goede zaak dat Ikea dit doet.
Voor iedere winkel keten van dit kaliber zou dit verplicht moeten zijn.

deniseto
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mar 2007 11:29

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door deniseto »

ik vind het een goed idee om te laten betalen,zo slaan we twee vliegen in een klap.er worden minder tasjes gebruikt (weggegooid)en het goede doel krijgt er geld voor.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Shine »

Prima, perfect, geweldig.....Ga zo door!
Amerika is een van de grootste vervuilers van deze aardkloot. Al Gore en Mr Clinton reizen europa af met de boodschap dat we toch vooral millieu en klimaatbewuster met de aardkloot moeten omgaan. De maatregelen vliegen je alhier om de oren. Ondertussen krijgen ze met deze boodschap in eigen land geen poot aan de grond en blijft de gemiddelde Amerikaan de wereldbol in alle opzichten driftig vervuilen.
Het Kyoto verdrag hebben ze tot op de dag van vandaag ook niet willen ondertekenen.

Lang leve dit ondernemingsschap van Ikea in Amerika. Hopenlijk volgen meer van dit soort initiatieven.
Zowel buiten de grens alsook binnen onze eigen langsgrens.
Statiegeld op blikjes, dop ie verhipte plastic eenpersoons drinkflesjes enz. Aan de wijze van het vaak onzinnige plastieke verpakkingsmateriaal mag ook wel wat gedaan worden.

@ Meneer Tolsma:
het vergt weinig fantasie te weten dat plastic tasjes, bekertjes, flesjes en dies meer erg millieuvervuilend zijn. Dit zwerfvuil zie je in ons land ook het langst in heg en steg rondzweven.

adrianos10
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2007 15:37

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door adrianos10 »

Het is toch een hele normale zaak dat, wanneer je een plastictasje nodig hebt, daar ook voor betaald. En als men daar bezwaar tegen heeft, dan niet zo dom zijn om je eiegn tas te vergeten.

profit42
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2007 21:08

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door profit42 »

D1RK - Geplaatst op 16 Mrt 2007 13:20 door D1RK
Ik wil nog verder gaan, bij de Hema, Zeeman en diverse andere moet je hun reclame zak dragen, je mag het niet in je eigen tas stoppen, zodat ze kunnen zien dat je betaalde?

Vouw je zakje binnenstebuiten voor ze je koopjes erin stoppen! heb je ene mooi wit tasje zonder HEMA reclame.

Voor de liefhebber: Het ook nog aan te raden een zwarte marker me te nemen. Als je dan op de buitenkant groot:

"ARMANI ORIGINAL"

scrijft weet ik zeker dat je leuke reacties krijgt...

bos-sterk
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2007 14:11

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door bos-sterk »

meestal neem ik een doosje, er staat een hele grote bak in de winkel bij de kassa met dozen erin, is mijn rode poes ook weer blij, want die heeft een dozen tik, zodra de doos leeg is gaat ze erin liggen. plastic tasjes wordt je gek van, moet je eens naar de markt gaan, moet je kijken met hoeveel plastic tasjes je thuiskomt, en toch is het wel eens makkelijk als je zelf een tas vergeet mee te nemen. henny

carassius_auratus
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2006 10:49

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door carassius_auratus »

Betalen voor een plastic tasje is een eerste stap van het wegwerpdenken in de richting van duurzaamheid. Goed van IKEA om consumenten zo eens aan het denken te zetten.

Ik zie op mijn werk volksstammen mensen voor mijn kassa langskomen die niet op een tasje meer of minder kijken, die het als vanzelfsprekend beschouwen (en er zelfs aanspraak op menen te kunnen maken) en ze soms buiten de deur al weer weggooien. Jammer. Ik zou ze graag in rekening brengen.

Ik weet niet of men erbij stilstaat, maar plastic tasjes zijn aardolieprodukten en dus eigenlijk fossiele brandstoffen. Eenmalig gebruiken is zonde, zelfs als de vuilverbranding ze weer omzet in stadswarmte.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Noble »

Geen probleem mee, zolang ik NIET verplicht wordt om een zak van betreffende winkel te kopen, en dus mijn eigen tas mag meenemen.

Het is GOED tegen het "wegwerp" concept, en kan, mits bijdrage juist besteed wordt, bijdragen in schonere omgeving, en wie wil dat nu niet??

Om nu te zeggen : helpt toch niets... vind ik niet op zijn plaats.

ALLE beetjes helpen, en zeker als je er niets voor hoeft te laten...

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Betalen voor een plastic tasje?

Ongelezen bericht door Nita »

Toolman,ik gebruik altijd boodschappen manden, en als ik eens inpulsief boodschappen doe,zoek ik een doosje.Betalen voor die plastic rommel is prima.

Gesloten