Goh, bij jou ook al niet???Een keer de handrem erbij en driften bij zeer lage snelheid werd niet gewaardeerd.
Zeg maar dat het juist voor de veiligheid is, oefenen voor een echte noodsituatie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Goh, bij jou ook al niet???Een keer de handrem erbij en driften bij zeer lage snelheid werd niet gewaardeerd.
Heb ook jaren geroepen dat het onzin was, maar ben nu helemaal omsinger schreef:Goh wat een lekker weertje nu,tja waarom geen winterbanden????
Ben er in ieder geval blij mee
Natuurlijk.ron1 schreef:Het zijn allemaal hersenspinsels van de commercie man ....
Dat geldt voor heel veel zaken, niet alleen banden.ron1 schreef:Ik zeg niet dat er geen verschil waarneembaar is, zullen absoluut beter zijn in de winter,maar waarom hebben ze in deutschland altijd goedkopere en vriendelijkere prijzen vraag ik me af....
Als ik mijn eigen banden meeneem en vraag : wilt u deze even voor mij monteren, is dat 9 van de 10 keer geen enkel probleemRon58 schreef:ron1 schreef:I kom hier maar eens bij een bandenboer of hij even je in Duitsland aangeschafte banden om je velgen wil gooien.
hoezo extra kosten? ten tijde van het gebruik van je zomerbanden slijten je winterbanden niet, en andersom idem. extra kosten zijn dus nul.A. Het weer in Nederland is daar niet extreem genoeg voor. Die paar dagen met dikke vorst kun je bij wijze van spreken op 1 hand tellen. De voordelen in verhouding tot de kosten zijn het in ieder geval niet waard.
klopt, ze zijn door het grovere profiel luidruchtiger. maar of dit opweegt tegen de extra grip en dus veiligheid?B. Winterbanden zorgen vaak voor aanzienlijk meer rolgeluid.
natuurlijk willen de bandfabrikanten zoveel mogelijk banden verkopen. maar als jij van de winter een paaltje raakt omdat je wegglibberd in een bocht, en 1000 euro schade hebt, terwijl je dit had kunnen voorkomen met winterbanden....C. Veiligheid wordt niet met name bepaald door het soort band, maar door diegene die auto bestuurt. Dat wil zeggen: je rechtervoet, je verkeersinzicht en mentaliteit. Als je genoeg afstand houdt (en dat doen er gewoon velen niet) en niet met 150 km/u door scherpe bochten raast, je netjes aan de max.snelheden houdt of je snelheid aanpast aan het overige verkeer, heb jij zelfs met dikke vrieskou, veel regen, ijs en sneeuw geen winterbanden nodig./quote]
de winterband is ook niet bedoeld om te racen, het is juist veiliger in bijvoorbeeld je eigen woonwijk waar pas later op de dag of wellicht niet gestrooid wordt. in plaats van dat je de straat uitglibbert over vastgereden sneeuw, zoals vorig jaar vanaf december, rij je met winterbanden redelijk zeker de wijk uit.
D. Natuurlijk wordt er aangeraden met winterbanden te rijden: zie je het al voor je, de bakker die zijn klanten vertelt om zijn ambachtelijk gebakken taarten niet te kopen omdat ze smerig zijn?