Het voordurende gedraai en ontkennen van de dingen die je zelf opschrijft. Het op een kinderachtige manier terugspelen van de vragen brengt je eigen positie nu toch echt in de gevaren zone. Aan mijn leeskunst mankeert helemaal niets. Ik had vroeger al goede cijfers voor begrijpend lezen. Ik zal je eigen woorden daarom toch even ontleden voor je. Wij willen niet per definitie goedkoper zijn dan de rest zeg je nu. Maar eerder zei je "iedere keer goedkoper" dat is zo als de ander altijd duurder is namelijk:
En verder.maar verklaar dan even hoe wij iedere keer concurrerende offertes afleveren. Niet echt logisch of zijn al die anderen dan altijd duurder.
Dat doet elk normaal bedrijf Maxx. Wellicht dat je het nieuwe offerte programma dat je recentelijk in gebruik hebt genomen (Karat of zo) nog even goed moet instellen. Staan werkelijk alle instellingen van je bestanden goed zodat er een juiste marge berekening gedaan kan worden. Lijkt mij goed even alle inkoop condities na te lopen, waarschijnlijk weet je dan wel waar ik de percentages en marges vandaan heb. Ik draai lang genoeg mee om te weten dat die van jou onder de mijne liggen, reken maar.Wij hebben vooraf goed gekeken wat wij nodig hebben om een gezond bedrijf te draaien. Waar jij die percentages voor de andere onderdelen vandaan haalt? Ik weet het niet...
Inkoop boeken heb ik ook genoeg van zeven keukenmerken wel te verstaan. Mogen de klanten van mij ook best lekker in neuzen. De meeste klanten zullen er geen kaas van kunnen maken. Bovendien vermelden deze alleen punten of bruto prijzen dat zegt dus niets over de netto prijs, korting of de marges. Bovendien zijn ze allemaal afschuwelijk dik (die boeken niet de klanten), dat alleen al ontneemt de meeste klanten de moed er ook maar twee seconden lang in te kijken, dat weet jij ook.De klant zit naast de verkoopboeken en als deze de behoefte voelt om deze in te kijken moeten ze dat lekker doen
Moet je nagaan, als de marge van je keukens ook goed zou zijn? Kun jij ook weer eens een weekje weg (of personeel nemen die doordeweeks al die orders van je verwerken). Ben jij in het weekend ook lekker thuis net als ik.Omdat wij het gehele project van A tot Z beheren, hebben wij niet alleen inkomsten uit de verkoop van keukens maar ook uit de leidingwerken en keukenmontage.
In een eerder pleidooi gaf je aan dat ook de project aannemers verschrikkelijk duur zijn en dat jij al deze installatie werkzaamheden voor veel minder uitvoert. Dat kan natuurlijk maar zoals je weet gaan de meeste centjes naar de manuren van de vakmensen die de werkzaamheden voor jou uitvoeren. Dat beetje koper en elektra buis zijn namelijk de kosten niet. Dat dik verdienen van jou op deze werkzaamheden zal dus ook wel meevallen. Jammer dat je al dat gejakker erbij moet doen om de boel een beetje boven water te houden. Wij daarentegen verdienen onze centjes met keukens verkopen. En ja installatiewerk doen wij ook, in eigen beheer zelfs. Meterkastje, gasleiding, afvoer door het dak maar dat is bij ons bijzaak, wel belangrijk natuurlijk en een gezonde omzet maar bijzaak, of ben jij aannemer?Het laatste jaar waren diverse klussen zo groot dat de keuken bijna bijzaak was, let wel, BIJNA.
Klanten denken niet aan jouw portemonnee alleen aan die van zichzelf, dat zul je dus zelf moeten doen. Als je de keukens morgen cadeau geeft staan ze tot buiten in de rij, dat zegt dus niks collega. Ik ben benieuwd of je vrouw ook vind dat de lading de kosten dekt voor de vele uurtjes die je in je werkt steekt. Wij draaien omzet plaatsen wekelijks advertenties en maken meer omzet. Als reclame niet werkt is Heineken gek. Mond tot mond is goed maar het kan beter en sneller maar wel goed natuurlijk.Wat Zelfstandigste al zei, de mening van mijn klanten weegt altijd zwaarder dan de mening van een vakbroeder.
Natuurlijk, dat mag ook. Maar de hoeveelheid werk of overwerk zegt mij niet veel. Omzet ook niet. Je kunt tien miljoen omzetten en niets verdienen, dat weet je toch ook Maxx. Verkopen om het verkopen is onzin, alleen bezig zijn is toch niet het doel. Dan weet ik wel wat leukers.Laat iedereen lekker weten hoe hij zijn zaak laat draaien. Als ik hoor dat momenteel in Brabant geen keuken verkocht wordt en ik zie de stapel werk die me dit weekend overuren laat maken
Koffie is dat alles…dat krijgen ze ook als ze de auto bij Kwikfit brengen voor een nieuwe uitlaat van € 95,- Dat verdiend ook wel een verbetering Maxx.Koffie??