LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beste wasmachine...

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Manuelewouter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:24

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Manuelewouter »

De wasmachine kostte zeven jaar geleden bijna € 700,00.
Geen goedkope dus. :!:

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

Yep

Lagers vervangen is duur.
Een goede monteur wil het risico niet lopen om bij een candy van 7 jaar alleen de lagers te vervangen.
Hij/zij zal het gehele lagerkruis vervangen,Mits de trommelas niet ingesleten is want dan kan de machine op de hele grote hoop.
200/300 is een reeel bedrag vind ik.

groet T

Manuelewouter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:24

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Manuelewouter »

Oké, dat wordt dus morgen op pad voor een nieuwe wasmachine!
Loop ik risico om nu toch nog een paar dagen door te wassen met een wasmachine waarbij de lagers stuk zijn? Het geluid is inmiddels zo erg, dat het door merg en been gaat. (Ik ga gewoon stug door :) )

Niet dat ik zometeen 30 liter water als een waterval m'n trappen af zie lopen. :lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Manuele Wouter...

Ik mag geen reclame maken, maar een goede machine voor minder dan €300,- met 2 jaar 24 uurs service/garantie...

U krijgt dan een Samsung P1253 met 1200 toeren, met timerstart, onbalansprogramma, zuinig in water en stroom, minder zeep nodig, en redelijk stil. Verder mag er 6 KG in, maar de 7KG hebben zelfde kuip, maar dit was dus een model uit 2005.
Een 1400 toeren voor €330,- als P1453 is ook leverbaar..
Verder een nieuwer model met beter berijkbaar vuilfilter €305,-/€355,-
maar ik zie tekort verschil tussen deze 2.


Verder zou U ook een voordelig Bosch kunnen kopen van 1200 toeren, wel 5 kg, en die zijn onder de €400,- leverbaar...

Alleen nog verwijderingsbijdrage en bezorgkosten, tenzij je €50 kunt besparen door zelf ophalen en plaatsen!

Dus Samsung, de China gemaakte met koreaanse en japanse onderdelen die nu ook europa wil veroveren met lage prijzen en goede betaalbare produkten, net als hun telefoons, of als je zekerheid en meer merk wilt, de Bosch...

Dus waarom dure reparatie's als ik ook kan leveren?

Manuelewouter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:24

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Manuelewouter »

Ik geloof dat ik er uit ben: het wordt waarschijnlijk een Miele w3831, 6 kg laadvermogen en 1450 touren. In de winkel kost 'ie € 1.099 en voor € 135,00 extra krijg je daar 10 jaar garantie bij (incl. voorrijdkosten en onderdelen).

Goede keuze, Toolboy?

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

No worries met dat merk zit je altijd goed.
maxiem melde het in een ander topic,de service van xxxxx is beter als de machine zelf.
Daar sluit ik mij bij aan want daar gaat het om SERVICE en betrouwbaarheid.
Als uw portomonaie het aankan Doen :wink:

Groet T

gozoman
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 nov 2004 01:24

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door gozoman »

Ik las eens in een Consumentengids dat de storingskans van alle merken ongeveer even groot waren. Alleen Miele was wat beter. Indesit had dezelfde storingskans als de andere bekende wasmachinemerken.

Vandaar dat ik zelf zo'n 5 a 6 jaar geleden voor een Indesit W103 heb gekozen. Ik heb hem naar volle tevredenheid in gebruik en nog geen storing gehad. Ik ben wel alleenstaand.
Mocht die een storing krijgen dan is de drempel tot het kopen van een nieuwe i.p.v. een reparatie kleiner vanwege de lagere prijs. Qua techniek heb je dan toch die 5 jaar aan technologische ontwikkeling te pakken in plaats van met een ander merk 10 tot 15 jaar te blijven doorgaan met een dan verouderd model. :wink:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door D1RK »

@ Gozoman,

Je hebt geluk, ik zie vele die minder oud zijn reeds bij huisvuil staan, soms 2 a 3 jaar oud, en vele van Indesit, maar ook Whirlpool en Candy.. dus je hebt geluk, maar er zijn vele ontevreden klanten...
En Zanussi is maar iets duurder en vele malen minder defect en beter repareerbaar....

een monteur die deze niet meer wilde verkopen!

Manuelewouter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2007 14:24

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Manuelewouter »

Ik heb inmiddels m'n nieuwe wasmachine in gebruik genomen. Het is toch die Miele geworden. En stil dat 'ie is!!! :D
Wat een verademing bij die herrie van Candy!

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Gioia »

helaas is mijn wasmachine ook al na 4 jaartjes gaan lekken
Gisteravond is ie zo gaan lekken, en ik had geen lekbak
ook dom van mij natuurlijk
nu zoek ik een goede nieuwkomer, wie heeft tips?

Toolboy

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Toolboy »

@ gioia.

De praktijk wijst uit 100 euro per jaar afschrijving ongeacht het merk.

Groet T

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Gioia »

ja dat begrijp ik maar mijn vraag is even:
welk merk is het beste..
niet de afschrijving is even van belang :(

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

@Gioia

Ik zou persoonlijk voor Miele gaan.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door plumber »

Als je man of vriend Hans heet dan is het beste merk
Hansomatic.Je weet wel teil met wasbord.Nooit last van storingen
wel van ruzie :wink:
En anders de Miele hoewel de Bosch ook goed is hoor.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Gioia »

@ iedereen: hartelijk dank voor jullie suggesties en reacties op dit topic.
gelukkig blijkt het om een onderdeel te gaan, dat nog besteld kan worden, dus ... kom ik mooi mee weg.
@ Plumber:
jouw antwoord vond ik het allerleukst!

Louis.1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2008 18:28

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Louis.1 »

Hebben de zanussi lion gekocht 30-11-2005.
Nu 07-2008 zijn de lager al versleten vind ik wel heel snel.
ook heeft hij als nadeel dat er vuilresten in de deurrubber achter blijven
Verder heeft hij altijd goed gewassen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door plumber »

Ligt natuurlijk ook aan het aantal wasbeurten wat U doet.
Gemiddeld is 1,5 wasbeurten per week dan moet hij toch wel 5 jaar mee gaan.Onder een wasbeurt versta ik dus de gehele was.Kan dus 2/4 draaien zijn.Wat vuilresten aangaat.Toch eenmaal per mnd op 90 graden wassen.Beste is eenmaal per mnd.flinke hand soda erin en wassen op 90 graden.Ook eenmaal in de 4 mnd fles spoelazijn in de machine doen met twee liter water erbij paar uur laten staan en dan spoelen.Of nog beter ontkalkingstablet wat bij espresso mach. gebruikt wordt.
Beste blijft nog altijd Hansomatic of Geromatic of Paulomatic Of vul zelf maar in. :wink:

yscube
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 21:27

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door yscube »

Ik moet ook voor een nieuw wasmachine gaan kijken, welk merk is nu eigenlijk prijs/kwaliteit goed. Is Miele echt zoveel beter dan andere Merken? ( is wel een stuk duurder )

Mijn Whirlpool is nu 4 jaar oud, en al 3 X kapot geweest.
1ste keer: printplaat van de besturing ( 260 € )
2de keer: Pressostaat ( 65 € )
3de keer: Opnieuw de printplaat ( deze is nog maar 10 maanden geleden vervangen ) Heb aan de technieker gevraagd of dit niet onder de garantie valt, omdat dit nog geen jaar geleden vervangen is. Niet dus, dus weer 260 € ( of misschien meer ) Ga ik dus echt niet doen. Ik gooi die Whirlprul buiten.
Heb ook een mail naar Whirlpool gestuurd met de vraag of ze dat niet onder garantie maken, die sturen nog geen mail terug.
Echt klantvriendelijk hé.

Rik Bloemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 11:36

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door Rik Bloemen »

Hoi yscube, Miele wasmachines worden over het algemeen wel echt als de beste wasmachines gezien. De Consumentenbond doet regelmatig onderzoek naar wasmachines, en daar vind je ook een handige vergelijking bij. Zie http://www.besteconsumentenkoop.nl/38/1 ... hines.html voor meer informatie.
Mocht je nog vragen hebben, schroom niet om ze te stellen.

Succes!
Rik

yscube
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2008 21:27

Re: Beste wasmachine...

Ongelezen bericht door yscube »

We zouden zaterdag namiddag gaan kijken voor een nieuwe wasmachine, maar vrijdag dacht ik, ik ga hem eerst zelf nog eens opengooien. Hij is toch al kapot, dus dat kan geen kwaad meer.

Ik heb alle leidingen nagekeken, nergens geen verstopping te zien.
Ik dacht, ik ga alle fiches van de printplaat loskoppelen en ga hem zo eens 10 minuten laten staan. Daarna alles terug ingestoken, een test cyclus laten doen, en .... geen foutmelding meer.
Hij gaat weer zonder enige storing of foutmelding.

Zo ziet ge maar, had ik dat niet gedaan, was ik zaterdag een nieuwe gaan kopen en hadden ze de oude meegenomen en waarschijnlijk tweedehands verkocht. Die wisten goed genoeg dat ze gewoon de printplaat moesten resetten.
Mijn nieuwschierigheid vrijdag heeft me een goede 600 € uitgespaard. :D

Gesloten