LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
Petra Rozema

Re: WNF standpunten m.b.t zeehonden zijn belachelijk!

Ongelezen bericht door Petra Rozema »

Goed punt. WNF moet voor alle levende dieren opkomen!!

Elra

Ongelezen bericht door Elra »

Wat een ongelofelijk heftige en hypocriete reacties staan hier toch allemaal!!! What's next, gaan we het wnf verwijten dat ze niks doen aan de omstandigheden waaronder miljoenen koeien, varkens, kippen, kuikens etc.. in ons o zo onschuldige landje worden gehouden en afgemaakt??! Want het argument dat er ook daar genoeg van zijn gaat blijkbaar voor velen van jullie niet op!! En verwachten we dan ook van het wnf dat ze in actie komen bij mishandeling van elke kat, goudvis, pony in de wei of wat dan ook?? Kom op zeg, laat Bont voor Dieren en de Dierenbescherming zich vooral concentreren op datgene waar ze voor staan, bescherming van alle dieren ipv wnf zo aan te vallen... Ik steun het wnf omdat ze natuur en dieren die bedreigd worden beschermen en niet omdat ik verwacht dat ze elk dier wat er toevallig ook zo schattig uitziet gaan beschermen, simpelweg omdat dat het 'zo goed doet' bij mensen en omdat mensen bij bepaalde dieren zo emotioneel reageren als ze gedood of mishandeld worden. Dan zou ik juist gaan opzeggen!! En wat hebben de zeehondjes hier nou aan?? Natuurlijk vind ik dat doodknuppelen ook hartstikke zielig maar laten we aub wel reeel blijven zeg, er gebeuren wel meer zielige dingen met dieren, kalveren die in een kist gehouden worden tot ze geslacht worden bijvoorbeeld. En moet het wnf daar dan ook maar voor in actie komen?? Lekker makkelijk om van 1 organisatie te verwachten dat ze al het dierenleed in de wereld 'even' oplossen ...
En trouwens, wat doet Greenpeace of een van de andere organisaties die deze actie van bont voor dieren steunen hieraan? waarom hebben we bijv. de laatste tijd niet eerder gehoord van deze jachtpraktijken via hun??! Ook lekker makkelijk... wel een andere organisatie bekritiseren dat ze niks doen maar zelf ook niks doen!!

Rebecca

Ongelezen bericht door Rebecca »

Ik vind echt verschrikkelijk dat de WNF hier niks tegen doet!!
Dus WNF doe er wat aan of ik word echt boos!!!!!!!!

Bob Waalewijn

Ongelezen bericht door Bob Waalewijn »

Ik heb altijd gedacht dat er dierenvrienden bij het WNF zouden zitten, maar zoals vaak in deze "moderne" tijd wordt ook dit weer geloochenstraft. Op gevaar af dat ook bedreigde dieren er de dupe van worden: STOP ALLE FINANCIELE HULP AAN DEZE DIERENBEULEN.

Jeroen van Rooij

Ongelezen bericht door Jeroen van Rooij »

Ik heb de aflevering niet eens gezien, en dus ook de reactie van het WNF niet. Ik ben ook geen donateur van een club waar opperjager Bernard lid van is. Waren vrouwen nu maar het enige waar hij op jaagt! Maar olifanten en walvissen zijn ook niet veilig voor hem. Ik steun een echte organisatie als Greenpeace. Zij doen tenminste hun best om al dit leed te bestrijden met alle middelen die ze hebben. Laat ons hen zoveel mogelijk van die middelen geven!

Rinske

Ongelezen bericht door Rinske »

Deze mail heb ik het WNF gestuurd. Ik ben zoooo boos!!

Met afschuw heb ik gisteravond het programma Radar van de Tros bekeken. Ik kon mijn tranen niet bedwingen. Kotsmisselijk word ik ervan. En al helemaal als de ambassadrice van het WNF vol staat te liegen over dat ze zogenaamd niet weet hoe die arme zeehondjes wordt vermoord. Echt belachelijk.
Hebben jullie het zelf gezien??? Daar kun je toch niet naar kijken als dierenliefhebber? Die mensen die deze brute moorden begaan, zijn geen leven waard!!!
Alleen omdat ze niet met uitsterven worden bedreigd geeft men het recht deze onschuldige dieren zomaar op een brute wijze dood te knuppelen???? NIEMAND, maar dan ook niemand heeft het recht om dieren te mishandelen, en dat is het!!! Regelrechte mishandeling.

Ik heb altijd respect gehad voor jullie, maar jullie bekijken het nu maar, mijn respect is in één klap helemaal weggevaagd!!!
Ik zal ook absoluut géén donaties doen en met mij vele anderen.
Ik hoop dat jullie alsnog jullie standpunt veranderen.

Een héle boze dierenliefhebber,
Rinske

Harco Crutz

Ongelezen bericht door Harco Crutz »

Ik heb net als vele nederlanders de uitzending gezien en ik weet net zo goed als al die andere nederlanders hoe die zeehondjes worden afgeslacht en ik dan ook niet begrijpen dat jullie van het wnf dit zulke akties kunnen steunen.Als ik mijn hond op zo een manier zo doden werd ik opgepakt voor dierenmishandeling maar bij de zeehondjes moet het maar normaal zijn.Je moet maar in hun VEL zitten.De een zijn dood is het ander zijn brood maar toch niet op die manier.Het is gewoon WALGELIJK.Trouwens een woordvoerster met een betere opleiding of meer hersens zou ook geen overbodige luxe zijn.

Michele Bakker

Ongelezen bericht door Michele Bakker »

Eerder heb ik mijn mening al geplaatst.
Ik wil even reageren op een paar mensen die vinden dat als we het zo erg vinden dat die zeehonden doodgeknuppeld worden en na 10 keer slaan nog niet dood zijn, we ook stil moeten staan bij de dieren in ons land die we massaal slachten en opeten.
Nou ik denk dat de gemiddelde nederlander er echt niet mee eens is hoe de kippen bij elkaar gepropt zitten hoor om maar een voorbeeld te noemen. En het WNF is daar helemaal niet voor om dit op te lossen. Dat moet de regering doen.
Het gaat hier om een geval waar het WNF wel in kan grijpen maar het niet doet.
Denken jullie nou echt dat de dierenbeschrming in ons land haar uiterste best niet doet voor mishandelde en verwaarloosde dieren? Ik dacht het wel. En dan gaat het ook om het slachten en op de juiste manier houden van vee.
Waar wij met zijn allen hier voor pleiten is dat er iets gedaan moet worden aan deze belachelijke massamoord op zeehonden, en dan vooral de manier waarop...En daar kan WNF iets aan doen. maar doet het niet....

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Belachelijk dat Bont voor Dieren zich niet eerst eens heel goed inleest maar gewoon domweg gaat vertellen dat WNF achter de zeehondenslachting staat. NIETS IS MINDER WAAR!!!Maar Bont voor Dieren is zo vol van zichzelf en hun gelijk dat ze maar een eind in de ruimte kletsen zonder te beseffen dat ze door hun onkunde nog veel meer dieren en natuur in gevaar brengen. Want dat zal onherroepelijk gebeuren: mensen zeggen hun vertrouwen in het WNF op en dat brengt zeer grote schade toe aan alle dieren en natuur. Ze zouden er beter aan doen zich eerst eens heel goed in de zaak te verdiepen en hun huiswerk te doen. Dan hadden ze geweten dat het heel anders is dan wat zij op TV verkondigen. Bont voor Dieren, ik denk dat jullie hoognodig een rectificatie op televisie en in alle dagbladen moeten zetten. En wat mij betreft: direct diegenen ontslaan die verantwoordelijk zijn voor deze stommiteit. Overigens ben ik uiteraard ook tegen gebruik van dieren voor welke doeleinden dan ook.

Peggy

Ongelezen bericht door Peggy »

Alleen buitengewoon kortzichtige mensen laten nog veel meer dieren en natuur lijden door nu hun donatie aan het WNF te stoppen. STOP IN GEEN GEVAL JE DONATIE AAN HET WNF! Laat je geen zand in de ogen strooien door mensen die uit hun nek kletsen.

dennis

Ongelezen bericht door dennis »

beste roos,
ik hoop niet dat je geloofd dat die dame van het WNF niet weet hoe zeehondjes aan hun einde komen.Ik ben van mening dat wanneer je woordvoerdster bent/speelt voor het WNF dat je in ieder geval de WAARHEID dient te verkondigen en niet roepen: Ik ben er niet bij als er op zeehonden word gejaagd dus ik weet ook niet hoe ze aan hun einde komen.....
Maar goed,ik denk dat die kleine meid van me van 9 jaar mij dus voor de gek heeft gehouden want die is der ook nooit bij geweest en die weet dondersgoed hoe dat gebeurd.Of zeg je me nu dat me kleine meid liegt omdat ze er ook niet is bijgeweest??

T.J. Okeis

Ongelezen bericht door T.J. Okeis »

Ik denk niet dat al de mensen van de WNF weten over de slachting van die dieren want anders zouden die mensen van de WNF geen rot cent meer krijgen voor het steunen van zo een vrijselijke slachtpartij. En we moeten zoveel mensen vertellen wat we gezien hebben of allen kennisen ten minsten.

paauwe

Ongelezen bericht door paauwe »

afschuwelijk, hoe kan een mens dit doen??

Natasja

Ongelezen bericht door Natasja »

De verschrikkelijke beelden verdwijnen maar niet van m'n netvlies,ik wordt ziek van alle dierenleed, als je deze beelden op de tv ziet, je maag draait er 100 maal van om. Ik wilde graag het WNF gaan steunen,wat ben ik blij dat ik nog geen lid van het WNF ben,ik zal het ook zeer zeker niet worden. Ik vind het wel fijn de reacties te zien die radar met deze uitzending te weeg heeft gebracht.Ik hoop dan ook van harte dat we met z'n alle hier iets aan kunnen doen.WE GAAN ERVOOR!!!!!!!!

Marianne

Ongelezen bericht door Marianne »

Tsjonge, wat een hoop reacties. 1 uitzending van Radar waarin gesuggereerd wordt dat het WNF voor het afslachten van zeehonden is (dat geloof je toch zelf niet?)en dan gaan we onze lidmaatschappen opzeggen? Lijkt me heel onverstandig, dan is de natuur nog verder van huis. Het WNF doet gewoon goed werk. NO onzin!

dennis

Ongelezen bericht door dennis »

ook voor jou MArian,
waarom willen degene die nu nog voorstander zijn van het WNF mij nu niet even vertellen wat zei van de opmerking vonden: Ik ben er niet bij dus ik weet niet hoe de zeehondjes aan hun einde komen(woordvoerster WNF).
Of is deze opmerking uit zijn verband gerukt????

Bart Ploeg

Ongelezen bericht door Bart Ploeg »

Als je de beelden hebt gezien van de zeehondenslachting, verwacht je dat WNF hiertegen zou moeten protesteren.
Zeker nu ze van die spotjes op TV laten zien, dat ze VOOR het leven van de dieren zijn.
Ik keur de handelswijze van WNF dan ook ten strengste af,
en hoop dat ze nog op tijd bij bezinning zullen komen.

H.Smitskamp

Ongelezen bericht door H.Smitskamp »

Dat wnf dit niet erg vind was voor mij te verwachten,ik heb het wnf al eerder een brief geschreven over het walgelijke villen van honden,en heb gevraagt waarom doen jullie hier niks aan, tenslotte gaat het om levende dieren die ook gevoel hebben, ook al zijn het geen bedreigde diersoorten. Hun antwoord was dat ze daar niks aan doen,daarvoor moest ik bij bondvoor dieren wezen of bij WSPA.
Zoals jullie begrijpen heb ik mijn abbonement opgezecht en ben ik lid van WSPA geworden, want hun komen voor alle dieren op of dat het nu een hond is of een oliefant,dat maakt voor hun niet uit, een dier is een dier, en hebben allemaal gevoel en hebben allermaal recht op een normaal leven, en verdienen het om op een normale manier te sterven.

Susanne

Ongelezen bericht door Susanne »

Ik heb WNF al 2x een e-mail gestuurd met vragen over de uitzending, mijn lidmaatschap en de woorden van hun woordvoerdster. Ik kreeg als antwoord een standaard persbericht waarin staat wat WNF allemaal doet voor andere dieren daar in de buurt. En verder dat Bont voor Dieren (en ik en vele anderen dus ook) hen verkeerd begrijpen. Maar we hebben allemaal de reactie van die WNF-medewerkster gehoord (ik kan niet zeggen of de jacht erg is want ik ben er zelf nooit bij geweest...eh....zijn we allemaal idioten of zo?). Op mijn vragen heb ik geen antwoord gekregen. Dit is echt achtelijk. Een natuurorganisatie die gruwelijkheden niet erg vindt. Ze hadden gewoon hun bek moeten houden als het niet op hun terrein ligt. (Ik heb ze gevraagd of de in de uitzending getoonde brief dan vals was, daar kreeg ik natuurlijk ook geen antwoord op.) Met andere woorden: Jammer voor jullie zeehondjes, als jullie bijna uitsterven, dan komen we voor jullie op. WALGELIJK.
De gemartelde en levend gevilde honden in Korea en de galberen in China hoeven van het WNF dus ook niets te verwachten!

Bernard Snippe

Ongelezen bericht door Bernard Snippe »

Geschokt waren wij door de beelden van de uitzending van radar,maar nog meer van de reactie van het WNF.
Wij hebben dan ook ons lidmaatschap opgezegt,aangezien wij hier geen steun aan willen bieden.
Het WNF moet zich schamen met zo'n direkteur!!!!!!!!!!

Gesloten