LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten DONG

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Maxiem,fijn je weer even te lezen.Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje met je eens ben.Ligt natuurlijk ook een beetje aan de situatie waar je in zit.Zelf ben ik redelijk bezig met millieu en mijn pingels.Heb ook een groot huis ,maar heb in de huiskamer een gevelgaskachel laten plaatsen,dat scheelde mij al enorm in de kosten.Hoef niet meer nog eens bovenverdiepingen te verwarmen ,alleen als het echt vriest.Bovendien is er overdag niemand thuis.Hou bovendien elke zaterdag de meterstanden bij zowel van electra als van gas dan heb je er al meer controle over.Nee zit echt niet in de kou hoor.Doe liever leuke dingen met mijn geld dan het in de grote pot van de energiebedrijven te gooien.Het was me weer een genoegen Maxiem.Mag misschien niet maar ik betaalde 105 Euro p.mnd.en dan kreeg ik nog geld terug.Hoeveel dat nu zal worden????????????.Dat je de vr.groeten krijgt weet je...Nita.
Laatst gewijzigd door Nita op 16 jun 2007 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Mijnheer Dijkmans,heb inmiddels weer een mail gestuurd naar Dong.Fijn dat ze een correctienota sturen,maar waarom niet gelijk mijn jaarafrekening er bij gedaan.Als men daar toch aan het rekenen is lijkt het mij ,dat ze gelijk ALLES af hadden kunnen handelen.Ik neem maandag contact op met mijn verzekering,en kijk of ik dit gedonder via een advocaat kan regelen.Vier maanden wachten wordt mij nu echt te zot.Heb zo langzamerhand het gevoel dat er nooit een eind komt aan al dat gedonder.Overstappen is op dit moment geen optie omdat eerst dit afgehandeld moet zijn.Wil de mensen die het voortouw hebben getrokken bij de actiegroep,waar u er 1 van bent nog wel bedanken.
Vriendelijke Groet.....................Nita.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door cybertomaat »

DONG ENERGY ......
Ik heb er de kracht nie meer voor !!! ......... :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

HOY Cybermaatje,ik heb wel de energie maar geen geduld meer,is op.Dong zou het erg op prijs stellen dat je bij klachten 0900 belt,ben ik al redelijk wat geld aan kwijt en schiet geen bal op,op e-mail een reactie terug? (pas nog gedaan) vergeet het maar.. Ben echt spinnijdig als ik ook nog eens lees dat er mensen zijn die maar even 116 euro p.mnd meer moeten betalen aan voorschot.Advies is NU overstappen.Ga dus informeren waar ik (zonder problemen) het best af ben.

Ludwig,bij jou alles al opgelost?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Nita (en alle andere geintreseerden) ......
Wie is er op vooruit gegaan sinds de privatiseringen ???
NIEMAND ... of misschien de AANDEELHOUDERS /
Grote bazen ......
Zie mijn nieuwe topic onder overheid en regelgeving

>cybertomaat<

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Cybertomaat.Heb zo"beetje alle topics al gelezen.Ben tussen door wel even op zoek naar een andere gasleverancier.Wil er wel een waar ik geen problemen mee krijg .Vandaar mijn bovenstaande vraag.Over Nuon lees ik veel klachten over Essent niets ,daar betrek ik mijn electriciteit van .nooit een probleem.Maar samen met Nuon???.Ben steeds al aan het googelen en vergelijken maar vooral alle klachten aan het lezen over energiebedrijven hier.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Beste Nita ......
Houd je bij de vergelijkingen tussen de leveranciers
niet alleen t aantal Klachten maar ook t aantal
huishoudens wat bedrijf x , y of z van gas/stroom voorziet
in gedachten ......

Anders word t moeilijk om een reeel oordeel te vellen ...

>ikke< :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Regelmatig is mijn reactie net als ik het verzend zomaar verdwenen.heel vervelend ..kan dan ook niet meer uitloggen.Maar even over het bovenstaande.Staat dus niet hier .Ben zo hard aan het hollen langs alle topics dat ik niet meer weet waar wat staat.Het is dus de vraag.Heeft Essent een fusie met Nuon.Werd mij verteld, maar kan er niets over vinden.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Rob sHeb electra van Essent al jaren en nooit een probleem .Wil met gas daar ook heen maar hoor dan dat ik ook te maken krijg met Nuon.Daar zijn dus ook veel klachten.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Sorry Nit(a) ......
Ik weet hier niet veel van ...
(kan ook niet alles bijhouden)
ik hoop dat je wel iets vind waar
je tevreden mee kan zijn ......

over al die fusie's kan ik kort zijn ...
die zijn allemaal resultaat van marktwerking...
het gaat alleen nog om geld verdienen
en ...hoe groter je bent ...
hoe meer je verdient / winst maakt ...
vroeger had je gewoon 1 energiebedrijf
wat wel kwaliteit leverde ...
in mijn geval g.e.b.
wat later energie noord/west werd geloof ik
en vervolgens (??na weer een fusie??) NUON ...

>cybertomaat<

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hoy allemaal
zo te lezen is er nog geen vooruitgang m.tv. dong ik zelf ben nog steeds bezig voor die 2 oudjes maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd al 2de aangetekende brief naar dong, nog geen reaktie,wordt het een beetje beu , denk dat ik maar een advokaat inschakel,MAAR DAT IS HELEMAAL NIET TE BETALEN VOOR HEN, hier word je ook niet wijzer heb ook nog niks gehoord van de aktiegroep hoe of wat, en wat mijn jaarafrekening betreft heb ik ook nog niet gehad :x en ik betaal toch ook 220 pm en dan komen die 3 maanden er ook nog bij, hebben ze niet afgeschreven wel betaald, maar ze hebben het gewoon terug gestort SCHANDE HOE KOMEN MENSEN IN DE PROBLEMEN HET ZOU BIJ DE WET VERBODEN MOET WORDEN JE AFREKENING IS PER 12 MAANDEN EN NIET PER 15 MAANDEN, MAAR GOED DIE VULLEN DE ZAKKEN OOK ALLEEN MAAR ZO DAT MOEST IK FF KWIJT GR LUDWIG :oops: :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo Luud,heb je geen rechtsbijstandverzekering??Ik maak me om dat hele Dong gedoe niet meer druk.Heb via de verz.iemand gesproken en stap gelijk over naar een ander.heb bijna alles rond.Heb vandaag weer eens aan de foon gehangen bij Dong ,maar alleen om te vragen wat mijn opzegtermijn is.Had zelf mijn contract al nagekeken,Flexibel,dus kan met 30 dagen opzeggen.Morgen even een briefje op de bus doen .Heb inmiddels intergas netbeheer mijn meterstand van vandaag doorgegeven,dan ligt dat inmiddels vast.Verder zie ik zolangzamerhand wel wanneer de afrekening komt.Mocht deze niet kloppen,ga ik een stapje verder.HET IS MOOI GEWEEST.Had dat veel eerder moeten doen.Goede leer voor een evt.volgende keer . :twisted:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Nita ... naar wie stap je over en waarom ???
Of ben ik nu TE nieuwsgierig ???

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita
meterstand door gegeven aan intergas hoe heb jij dat gedaan, ben al weken bezig om ze te pakken te krijgen. tel werk daar niet en mail adres niet te bereiken dus hoe heb jij dat gedaan, :( :?: ben benieuwd. gr ludwig

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Hallo ludwig.Omdat ik definitief overstap naar Essent moest ik mijnEANcode doorgeven+het gasmeternummer .Daarvoor moest ik Intergas net beheer bellen.Dit is de netbeheerder voor alle energiebedrijven.Daar werd mij gevraagd ook de meterstand gas door te geven ,dan kon ik (mocht er iets fout gaan )daar ook nog op terug vallen.Bij Essent betrek ik mijn electra,dus heb ik alles straks op 1 rekening.Heb daar nooit een probleem gehad.Dus ..dit heeft alleen zin als je overstapt.Ik heb daarvoor 0162 2481500 moeten bellen .Inderdaad uiteindelijk met mijn mobiel.Hoef verder zelf niets te doen.Is dit je duidelijk genoeg??? groetjes van Nita. :wink:

De jaarafrekening is per 12.......bij mij dus al 16 maanden.
Wat de actiegroep betreft....was kleine moeite geweest om de uitkomst ook even hier neer te zetten. Mij bakt het niet meer.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita
bedankt voor je reaktie heb het nr gebeld maar helaas in gesprek of niet in gebruik gaat al weken zo, en ja ik ben ook bij essent met tv en foon en stroom dus ik denk dat ik ook over gaat naar essent voor gas want die zijn ALTIJD te bereiken en erg klant vriendelijk, maar dat kan ook veranderen ik hoop van niet maar goed ik heb nu de gemeente gebeld en die komen maandag een praatje maken en die zullen het overnemen en inderdaad de aktiegroep had best wat informatie kunnen schrijven op deze site ook al had je er niets aan maar dan had je iets geweten ps kijk iedere dag uit naar de post maar nog geen afrekening, is bij mij al 16 maanden :? :x dus dat is weg vakantiegeld :evil: maar daar kennen ze lang op wachten net zo lang als ik op de jaarafrekening gr ludwig

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door Nita »

Luud als je dat nummer met je gsm belt lukt het wel.Heb net ook nog consuwijzer gebeld heb daar al een aantal keren eerder contact mee gehad,daar geven ze me advies om(ook als ik overstap)Naar de geschillencom.te stappen.Kost me 1x25 euro maar die krijg je terug als je in het gelijk bent gesteld.Mocht je over willen stappen is het verstandig om eerst Essent te bellen (klantenservice=gratis) ook even uitleggen .Wel alles even noteren wat zij gezegd hebben. Mocht ik toch overwegen om naar de gesch. com. te stappen(al was het niet voor mezelf)lees je het nog.
Mazzel Luud.
Laatst gewijzigd door Nita op 21 jun 2007 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door dijkmans »

Bericht van de actiegroepdong
De actiegroep is in het leven geroepen nav de onvrede die er is/was bij de klanten van DONG, te hoge afrekeningen, geen afrekeningen, te hoge afschrijvingen, geen afschrijvingen, verkeerde standen enz
Aangezien de actiegroep zeker geen hetze tov DONG wilde voeren voelden wij ons geroepen om collectief te protesteren tegen deze handelwijze, de klachten die bij ons binnen zijn gekomen hebben wij onder de aandacht gebracht en daarmee zijn ze aan het werk gegaan.
Er zijn nu bij ons berichten binnen gekomen dat er gecorrigeerde jaarafrekeningen aankomen die nu wel kloppen, de automatische afschrijvingen kloppen nog niet helemaal, maar daar wordt ook aan gewerkt
Nu wij inzien dat de klachten serieus genomen worden zal de actiegroep zich terughoudend opstellen en bezien hoe de overige klachten opgelost worden.
De opzet van de actiegroep (aandacht voor de problemen die er zijn/waren) is geslaagd al hoewel natuurlijk nog niet alles tot ieders tevredenheid is opgelost maar daar wordt aan gewerkt, dat is beloofd door DONG
Wij hopen dat de klanten die nu nog met een klacht zitten zsm van dit verlost worden.

Dit alles houdt echter niet in dat u uw klacht niet meer bij ons kwijt kunt

adres algemeen: [email protected]

adres voor de brabantse westhoek: [email protected]
Laatst gewijzigd door dijkmans op 21 jun 2007 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

hi nita
waarom zou ik de onderste regel weg moeten halen, daar is toch niks mis mee,en het vakantie geld is toch al op ziekenhuis kosten enzovoorts en taxi kosten, als aow krijg is dat niet zo veel en je weet het het leven is duur tegenwoordig gr ludwig

ludwig
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 15:24

Re: klachten DONG

Ongelezen bericht door ludwig »

geachte dijkmans
bedankt voor de informatie ik hoop dat wij er ook bij zitten en dat er ook over dit geval is gesproken,dus nu maar afwachten misschien komt het wel goed, bedankt voor jullie inzet gr ludwig

Gesloten