LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

"Merk Computers" hebben een aantal nadelen die je bij de pc's op maat niet hebt (als ze vakkundig zijn samengesteld). Bij Dell, HP/Compaq, Acer, Packard Bell zie je hetvolgende:

- Moederbord met beperkte functionaliteit. D.w.z. de langzaamste controllers, 2 geheugensloten i.p.v. 4 (handig als je er later nog een paar MB bij wilt steken), geen aansluiting voor een betere grafische kaart en als die er wel zit is het een langzame 1x PCI-E, i.p.v. 16x.

- Een gemiddelde grafische kaart (altijd LE of GS editie) waar alleen het aantal MB op prijkt. Verkoopsstrategie. Zo heb je vaak een kaart met wel 512MB (hét belangrijkste voor de gemiddelde consument) waar je alsnog geen fatsoenlijk spel op kan spelen.

- Slechte kwaliteit ventilatoren die het systeem maar matig koelen. Vooral Fujitsu Siemens gebruikt de slechtste die er te vinden zijn. Hierdoor heb je óf een stille maar warme pc, of een koele maar luidruchtige. Alletwee zijn ze niet goed.

- Langzaam intern geheugen met erg hoge CAS latencies.

- Standaard harde schijven die meer lawaai maken dan nodig.

- Een gemiddelde behuizing die vaak na een tijd kieren krijgt.

- Een voeding die geen stabiele 12V lijnen heeft waardoor de pc onder hevige stress sneller eruit zal klappen. Bovendien zorgt het voor een véél kortere levensduur van de onderdelen in de pc.

Dit zijn zomaar een paar nadelen waar ELKE merk pc last van heeft. Is het zo onderbouwd genoeg? En jahoe, dan heb je 3 jaar garantie! wat heb je liever?

- Een pc die 3 jaar garantie heeft en die met pijn en moeite die 3 jaar volhoudt? Bovendien ben je je pc een paar weken kwijt als je de garantie nodig hebt en mag/kun je niets aan kritische onderdelen vervangen.

- Een pc die 1 jaar garantie heeft maar die in het algemeen zonder problemen een jaar of 8 mee gaat? Bovendien kost het je na garantie hooguit een onderdeel en heb je de pc meteen weer tot je beschikking.

Die garantie is echt niet heilig. Liever minder garantie en een werkende pc, dan meer garantie en een pc op sterven en dood.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

@magel,

Ik hoef dat soort dingen niet te laten zien.
Dat geeft ikbenik grif toe:
In tegenstelling tot de meeste concurrenten zet ik altijd de persoolijke gegevens veilig!
De foto's, filmpjes, muziek, documenten, e-mail berichten, adresboek, lettertypes, enz, enz.
Hoe je dat noemt kan wat mij betreft punt van discussie zijn. Ik noem dat regelrecht vernielen.
Iemand die mijn A-drive vervangt heeft namelijk met zijn vingers van mijn data af te blijven.

De 1e de beste die dit bij mijn pc durft te doen heeft in no time een groot probleem ( mits ongevraagd ). Gaat dit in overleg, dan geen probleem ! Ongevraagd aan persoonlijke data komen van mensen is absoluut ongehoord !
Dat je dat ineens niet wilt doen en dat dat opeens teveel gevraagd is is prima, maar dan is daarmee je beschuldiging ook meteen van tafel en ongefundeerd.
De reden waarom ik niet per direkt met een linkje kom is omdat ik verwachtte dat ikbenik zelf wel met die tekst zou komen ( wat ook bleek ). Daarnaast hebben een flink aantal posters hier de neiging om bij alles wat er gepost wordt meteen te roepen:

* Hoe kom je daarbij
* Bewijs dat maar eens

Op die manier krijg je elke discussie dood daar je voordat je wat kan posten eerst een maand onderzoek moet doen ! Leuke manier om mensen bezig te houden, maar daar laat ik me niet voor gebruiken.

Als na bepaalde tijd blijkt dat mijn bewering door teveel mensen wordt tegengesproken en het ongeloofwaardig wordt, dan post ik wel waar ik 't vandaan heb ( bewijs zoals enkelen het graag noemen ).
Ik ga echt niet meedoen met de overigen die daar een sport van maken... heb wel wat beters te doen !

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Sterren zijn gemaakt van roomijs, waarom, omdat nog niemand het tegendeel heeft bewezen! Dit gaat natuurlijk nergens over, maar geeft wel de tendens aan hoe sommige consumenten denken.
Waarom zou je naar de vakhandel gaan, is totaal niet nodig want bij de drogist kan je ook dat product kopen en is nog goedkoper ook.
Zijn daar dan problemen mee, dan is er nog wel een technisch neefje in de famillie die dat kan oplossen, want het is helemaal niet moeilijk.
Als dit alles zo simpel zou zijn, dan heb ik meer dan 5 jaar electrische en electronische opleidingen totaal voor niets gedaan en alle volgcursussen waren dan ook overbodig geweest.
Mensen luister eens naar de argumenten van ikbenik, die weet waar hij over spreekt!
Zelf verkocht en repareerde ik electronica waar ik zelf volledig achter kon staan.
De vakman is een slechte verkoper en een verkoper is geen vakman, daarom verkoopt het makkelijker.
Vergeet niet dat een bedrijf met een eigen TD veel sneller een betere service kan verlenen dan een bedrijf die alles moet uitbesteden.
Bovendien wordt er meer aandacht gegeven aan een product als dat is gerepareerd, dan bij de grotere reparatie centra.
Als er een product voor reparatie werd aangeboden, dan werd eerst met de klant afgesproken tot hoever deze wilde gaan om het weer in orde te brengen.
Meestal kwam er dan een prijs uit de bus waarvoor ik het apparaat niet eens kon open maken.
Daar zit het probleem, voor eigen klanten wil je dan weleens wat matsen, maar een vreemde moet wel de prijs betalen die daar voor staat en dat wil men dus niet en ben je in hun ogen een oplichter.
Men heeft totaal geen idee van de complexiteit van moderne apparaten en hoeveel tijd er soms moet worden ingestoken om een defekt te verhelpen.
Bovendien kost het enorm veel aan apparatuur en onderdelen om maar niet te spreken van de belastingen.
Als consumenten gespecialiseerde bedrijven blijven mijden, dan snijdt men zichzelf in de vingers omdat dergelijke bedrijven steeds meer het loodje leggen en dat heeft niets te maken met een verkeerde aanpak van de winkelier.
Dat wilde ik toch even kwijt.

Vr. Gr. Hans.

16again
Berichten: 16520
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Zijn die merk PCs echt zo slecht?

Ruim 3 jaar geleden leverde ik aan een zakelijke klant 12 stuks Compaq D530SFF Ultra Slim Desktop.
Daar is er niet een defect van geraakt.

Inmiddels zijn ze allen van extra geheugen voorzien.Was gewoon ruimte voor

Bij een andere klant leverden we 2 jaar geleden wel vergelijkbaar aantal klonen, en heb ik gewoon meer uitval gehad:
1x defect gigabyte moederbord (geen sound/USB meer)
3x VGA kaart defect

Bij veel zakelijke klanten kan ik niet met een kloon aankomen, deze verlangen gerwoon een A-merk PC! (al zie ik zelf de meerwaarde niet zo...)

Ook ben ik niet zo te spreken over maxtor HDs in welke in mijn klonen gebruikt werden....

Elke hard disk fabrikant heeft wel een type HD gehad dat achteraf een "alarmschijf" bleek.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

Zijn die merk PCs echt zo slecht?

Ruim 3 jaar geleden leverde ik aan een zakelijke klant 12 stuks Compaq D530SFF Ultra Slim Desktop.
Daar is er niet een defect van geraakt.

Inmiddels zijn ze allen van extra geheugen voorzien.Was gewoon ruimte voor

Bij een andere klant leverden we 2 jaar geleden wel vergelijkbaar aantal klonen, en heb ik gewoon meer uitval gehad:
1x defect gigabyte moederbord (geen sound/USB meer)
3x VGA kaart defect

Bij veel zakelijke klanten kan ik niet met een kloon aankomen, deze verlangen gerwoon een A-merk PC! (al zie ik zelf de meerwaarde niet zo...)

Ook ben ik niet zo te spreken over maxtor HDs in welke in mijn klonen gebruikt werden....

Elke hard disk fabrikant heeft wel een type HD gehad dat achteraf een "alarmschijf" bleek.
De samengestelde pc's zijn juist de A merk pc's. De merk pc's zijn dat niet. Merk pc's zou ik zelf nooit bij een zakelijke klant neerzetten zonder er een goede regeling voor te treffen als er iets mis zou gaan.

Maxtor harde schijven zijn niet de beste. Seagate (bezit nu Maxtor) en WD zijn veel en veel beter en die steek ik dan ook in samengestelde pc's. Eventueel een Samsung als het voor een MCE is, want die zijn erg stil.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door magel725 »

@magel,

Ik hoef dat soort dingen niet te laten zien.
Dat geeft ikbenik grif toe:

Quote:
In tegenstelling tot de meeste concurrenten zet ik altijd de persoolijke gegevens veilig!
De foto's, filmpjes, muziek, documenten, e-mail berichten, adresboek, lettertypes, enz, enz.


Hoe je dat noemt kan wat mij betreft punt van discussie zijn. Ik noem dat regelrecht vernielen.
Iemand die mijn A-drive vervangt heeft namelijk met zijn vingers van mijn data af te blijven.
Dus met vernielen bedoel je dat hij zorgt dat er niets aan gegevens verloren gaat? Ik wist niet dat het woord vernielen nog voor uitleg vatbaar was. Volgens het woordenboek betekent het moedwillig stukmaken en dat doet hij absoluut niet.

En zoals je kunt lezen in enkele posts doet hij het veiligstellen van gegevens ook met vooraf overleg, dus ik zie de relevantie niet.

De reden waarom ik niet per direkt met een linkje kom is omdat ik verwachtte dat ikbenik zelf wel met die tekst zou komen ( wat ook bleek ). Daarnaast hebben een flink aantal posters hier de neiging om bij alles wat er gepost wordt meteen te roepen:

* Hoe kom je daarbij
* Bewijs dat maar eens

Op die manier krijg je elke discussie dood daar je voordat je wat kan posten eerst een maand onderzoek moet doen ! Leuke manier om mensen bezig te houden, maar daar laat ik me niet voor gebruiken.

Als na bepaalde tijd blijkt dat mijn bewering door teveel mensen wordt tegengesproken en het ongeloofwaardig wordt, dan post ik wel waar ik 't vandaan heb ( bewijs zoals enkelen het graag noemen ).
Ik ga echt niet meedoen met de overigen die daar een sport van maken... heb wel wat beters te doen !
Je hebt wel wat beters te doen wanneer je je beschuldigingen moet onderbouwen? Dan ben je nog totaal niet geschikt om discussies te voeren aangezien een niet onderbouwde mening JUIST datgene is waardoor je een discussie dood krijgt. Dus wanneer je zomaar allerlei beschuldigingen rond aan het strooien bent heb je niets beters te doen? Ik weet niet of je ooit een opleiding hebt gedaan, maar één van de zaken die je daar leert is dat je je mening leert onderbouwen door feiten te plaatsen. Ik kan ook makkelijk zeggen dat je de Chinese zoon van Hitler bent, dat je van planeet Zorkiaan komt en dat je bloed drinkt van kamelen en dat je een boze klant bent die ikbenik het leven zuur wilt maken. Onderbouwen kan ik dat niet, maar waarom zou ik? Als meer mensen echt willen weten hoe het zit dan zal ik dat echt zeggen waarom het zo is. Echt waar maar tot die tijd heb ik wel wat beters te doen. Als je zo moet discussieren en je gelijk halen, dan kun je beter de brugklas nog eens overdoen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

:')
als het maken van een backup moedwillig de zooi slopen is
dan mag jij terug naar de kleuter klas
er kan ALTIJD iets fout gaan om te zorgen dat wanneer er iets fout gaat dit eigenlijk niets uit maakt maakt ikbenik een backup
zodat mocht de harde schijf problemen krijgen jij niet fijn alles kwijt bent
uit die reactie mag wel blijken dat jij met een korreltje zout genomen dient te worden
je kraamt nl de grootste onzin uit

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als ikbenik netjes de A-drive zou vervangen zoals ik gevraagd zou hebben, dan is een backup van de HD absoluut niet nodig. Deze KAN namelijk niet stuk gaan door die actie en data kan niet verloren gaan.

Wel kan dit gebeuren door het scannen van de HD, verwijderen van evt. virussen en/of andere problemen op het gebied waar ikbenik niets te zoeken heeft !

Om even een analogie met bijv. een auto te nemen:

Ik ga naar de garage om mijn banden te vervangen. Kom ik de auto ophalen, weet de monteur doodleuk te verklaren dat ie ook even mijn voorruit eruit heeft gehaald... je weet namelijk nooit !!! Maar geen nood, hij zit er weer netjes in :? Bij een dergelijke garage komt een normale klant nooit meer terug !
En zoals je kunt lezen in enkele posts doet hij het veiligstellen van gegevens ook met vooraf overleg, dus ik zie de relevantie niet.
Dat vooraf overleg zie ik nergens terugkomen.. Wel dat klanten tevreden zijn, maar dat heeft niets met overleg te maken !

Overall blijft het zo dat een winkelier met zijn vingers van andermans spullen moet blijven tenzij er de opdracht is gegeven om een of ander te repareren !

Dan even over mijn niveau:

Ik ben computertechnisch ingenieur ( volgens mijn visitiekaartje ) en nee... dat ga ik niet bewijzen.
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik weet waar ik over praat. De brugklas is dan ook ver heen en totaal geen reden daar nog eens terug te komen !

Zo nodig kan en wil ik mijn standpunten wel verdedigen, echter niet voor elke prijs. Er moet namelijk ook nog normaal gewerkt worden. Door bij elk feit een bewijs te vragen heb je mensen heel snel van het echte onderwerp af en gaat het alleen nog maar over dat ene puntje en daar heb ik geen zin in !

ikbenik geeft continu af op andere winkels dan de zijne waarbij vooral de Aldi het moet ontgelden. Zijn technische onderbouwing is ronduit zwak en zijn afgeven op consumenten behoorlijk onbeschoft.

Uit zijn uitspraken over failliet gaan, dat vakmensen het moeilijk hebben enz.. enz... maak ik op dat zijn winkel blijkbaar niet goed genoeg draait.

Triest, maar de oorzaak zou wel eens bij hemzelf kunnen liggen !

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door hharteman »

quote Angel
-------------
Uit zijn uitspraken over failliet gaan, dat vakmensen het moeilijk hebben enz.. enz... maak ik op dat zijn winkel blijkbaar niet goed genoeg draait.
------------------------------------------------------------------------

Dat is in feite met alle winkels zo die produkt en servicegericht bezig zijn.
Het is een strijd van survival en het doet pijn om andere bedrijven die de markt vervuilen met vage produkten de krenten uit de pap te zien halen.
Ik heb vele jaren in hetzelfde schuitje gezeten en weet precies hoe ikbenik zich voelt.
Hij is uiteindelijk alleen maar goed genoeg om de problemen van anderen op te lossen.
Logisch dat hij zijn standpunten verdedigd.
Zelf denk ik dat al deze kleinschalige bedrijfjes ten dode zijn opgeschreven en dat is jammer.
Er gaat veel vakkennis verloren.

Just my 2 cents

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dank je hharteman, een echt inhoudelijke reactie dit keer !
Dat is in feite met alle winkels zo die produkt en servicegericht bezig zijn.
Het is een strijd van survival en het doet pijn om andere bedrijven die de markt vervuilen met vage produkten de krenten uit de pap te zien halen.
Daaruit mag ik dan concluderen dat iemand in het verkeerde segment probeert te concurreren ! Door pure verkoop van pc's red je het niet tegen de grote partijen ( BCC, MM, Aldi, ... ), maar waarom zou je ook. Dat onderscheid je toch niet van de rest.
De consument heeft blijkbaar behoefte aan goedkope produkten die op een pallet in een grote winkel staan !

Of doe daar aan mee ( en dan niet zeuren ) of pak het anders aan.
Het kan toch niet zo zijn dat de klanten zich aan moeten passen aan de winkel ?!? De winkel is dienstverlenend aan de klant en dient datgene te leveren wat de klant wil, niet andersom !
Hij is uiteindelijk alleen maar goed genoeg om de problemen van anderen op te lossen.
En wat is daar mis mee ? Dat heet nu service en daar zou zijn toegevoegde waarde kunnen blijken ! Hij moet zo goed zijn dat mensen met problemen graag bij hem komen om dit opgelost te krijgen ! Als hij echt goed is ( wat ie beweert te zijn ), dan moet het storm lopen en kan hij daarvan prima zijn toko runnen. Zeker gezien het feit dat ikbenik continu loopt te schreeuwen dat de produkten die de klant koopt zo slecht zijn.. Dat zou hem dan zelfs nog meer klanten kunnen opleveren.

Dit vraagt een hele andere manier van werken en vooral klantgerichtheid en vriendelijkheid. Ikbenik toont een andere kant en geeft vooral af op die klant. helaas !
Logisch dat hij zijn standpunten verdedigd.
standpunten verdedigen is iets anders dan afgeven op je concurrenten en nog erger, de klant belachelijk maken. Daar is vooral hijzelf niet bij gebaat ! Biedt service en goede produkten en bouw een goede naam op, dan red je het echt wel.
Red je het alsnog niet... tja, dan is er blijkbaar geen economische grondslag voor jouw bedrijf en moet je iets anders gaan doen !

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Uit zijn uitspraken over failliet gaan, dat vakmensen het moeilijk hebben enz.. enz... maak ik op dat zijn winkel blijkbaar niet goed genoeg draait.
Als alle consumenten naar de supermarkten gaan om de computers te kopen en nooit voor reparaties naar de vakman gaan, dan is de vakman ten dode opgeschreven.

En als de vakmannen allemaal failliet zijn, vragen de consumenten zich schijnheilig af waarom dat er geen vakmannen meer zijn en waarom dat de vakman failliet is gegaan.

Mocht het zo zijn dat ik failliet zou gaan (wat nog helemaal niet aan de orde is) en er zou zo'n consumnent (die altijd de computers bij de Aldi ging kopen en nooit bij mij is gekomen) dan aan mij vragen waarom dat ik failliet gegaan ben, die krijg een flinke tik op zijn neus!

Dat is met wat ik bedoel.
Dat is in feite met alle winkels zo die produkt en servicegericht bezig zijn.
Het is een strijd van survival en het doet pijn om andere bedrijven die de markt vervuilen met vage produkten de krenten uit de pap te zien halen.
Ik ben met mijn vak bezig.
De Aldi is met de handel bezig.

Waar ik me altijd boos over maak is de manier waarop ze dat doen.
Laat ze maar eens met een hoge kwaliteitscomputer met dito prijs komen!

Maar nee!

De Aldi verkoopt alleen sterk afgeprijsde computers die van restpartijen komen.
Dito printers!
Kruidvat idemdito!

Die gasten verkopen restpartijen. Hierdoor zijn de prijzen lager.
Toto zover niets mis mee.

Echter wat krijgen wij als eerlijke verkopers van die consumenten te horen?

Dat wij oplichters zijn, veel te duur zijn, enz. enz.

Laatst had ik een offerte van een notebook gemaakt.
Die lag zo rond de €700,-

Moest je die klant eens horen tieren!
De prijs was veel te hoog!
De prijs moest zo rond de €400,- a €450,- liggen!

Voor €400,- a €450,- koop je echt géén computer! Zeker geen notebook!

Of ze moeten bij de Aldi in de aanbieding van een grote restpartij liggen!

Door dat gekloot van die supermarkten en ook dat gekloot van Dell krijgen de consumenten een totaal verkeerde beeld van de werkelijke prijzen.

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ikbenik netjes de A-drive zou vervangen zoals ik gevraagd zou hebben, dan is een backup van de HD absoluut niet nodig. Deze KAN namelijk niet stuk gaan door die actie en data kan niet verloren gaan.

Wel kan dit gebeuren door het scannen van de HD, verwijderen van evt. virussen en/of andere problemen op het gebied waar ikbenik niets te zoeken heeft !
Ik zal toch echt moeten controleren of die nieuwe drive wel goed werkt.
Dus moet ik de comuter aanzetten.
Daarbij controleer ik of er nog niet meer gebreken zijn.

Sterker nog:
Voordat ik de drive vervang, zet ik de computer aan en ik controleer of alles naar behoren functioneer.

Doe ik dat niet, dan krijg je gedonder achteraf.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat klanten mij op die manier probeerde op te lichten.
Dus ik kreeg de schuld van schade waar ik nog deel of part aan had.


@angel1978:
Het is mij allang duidelijk dat je mij hier zwart aan het maken bent en de zaken en feiten omdraait!
Dat begin ik echt spugzat te worden!

Ik vat dit op onder de noemer mij hier weg te treiteren.
Ik weet dat er hier mensen zijn die mij weg willen hebben.
dan is een backup van de HD absoluut niet nodig. Deze KAN namelijk niet stuk gaan door die actie en data kan niet verloren gaan.
Heb ik dat ooit beweerd dan?
Wel kan dit gebeuren door het scannen van de HD, verwijderen van evt. virussen en/of andere problemen op het gebied waar ikbenik niets te zoeken heeft !
En waarom dan niet?
Bij klanten waar ik het systeem controleerde waren zeer tevreden en niemand had klachten.
Bij de klanten waar ik dat niet deed, waren achteraf boos en hadden verwacht dat ik hun systeem nakeek.

Nog een punt:
Als ik bij de klant de diskdrive vernieuw en ik zie dat de computer vol stof zit, dan maak ik dat netjes schoon.

Mocht windows opnieuw geïnstalleerd moeten worden, zal ik altijd de klant hierover informeren. Dus zonder zijn toestemming zal ik nooit windows opnieuw installeren.

Ik ben computertechnisch ingenieur ( volgens mijn visitiekaartje ) en nee... dat ga ik niet bewijzen.
Ik denk dat ik mag zeggen dat ik weet waar ik over praat. De brugklas is dan ook ver heen en totaal geen reden daar nog eens terug te komen !
Als na bepaalde tijd blijkt dat mijn bewering door teveel mensen wordt tegengesproken en het ongeloofwaardig wordt, dan post ik wel waar ik 't vandaan heb ( bewijs zoals enkelen het graag noemen ).
Ik ga echt niet meedoen met de overigen die daar een sport van maken... heb wel wat beters te doen !
Als je denkt dat ik de hele tijd overal een linkje bij ga zoeken, dan ben je toch echt bij de verkeerde. Denk dat ikbenik wel weet waar het in dit geval ( acer laptop ) om ging !

ikbenik zwart maken is niet echt nodig. Veel mensen gaan tegen hem in ( zowel hier als vooral bij kassa ).
Tja, wat moet ik hiervan zeggen.....
Gewoon een actie om mijn benen onder mij vandaan te meppen.

Een ander punt waar ik me behoorlijk aan stoor:

Ik wordt de hele tijd beschuldigd dat ik de data zou vernietigen.

En van die beschuldigingen wordt ik echt spugzat!

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Dit vraagt een hele andere manier van werken en vooral klantgerichtheid en vriendelijkheid. Ikbenik toont een andere kant en geeft vooral af op die klant. helaas !
De consumenten zijn op dit moment heel wispelturig.
Er is geen pijl op te trekken wat ze nu werkelijk willen.

Een voorbeeld:

Een offerte bij mij inclusief MS Office is bijvoorbeeld €800,-!
De klant ziet ergens anders een computer zonder office €700,-

Office kost €150,-

Dus wat doet de klant?

Die koopt bij de concurrent die computer van €700,-! (waar geen office bij zit)

Want die computer is goedkoper!

Naderhand wordt die office gewoon gekocht voor €150,-!

Totale kosten dan:
€700,- voor de computer en €150,- voor office:
Totaal is de klant dan €850,- kwijt!

Terwijl het bij mij €800,- was inclusief office!!

Zulke praktijken komen steeds meer voor, en ik begrijp echt niet wat in die hoofden van de consumenten omgaat!

Want zoals ze nu reageren is verre van logisch!
Ikbenik toont een andere kant en geeft vooral af op die klant. helaas !
Weer dat schijnheilige!
Hoe zou dat komen?


(PS:
Tip:

Zie hierboven......)

ikbenik

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door ikbenik »

En nee!

Office zit niet standaard in Windows!

Is ook nooit geweest!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door hharteman »

quote Angel
--------------
Hij moet zo goed zijn dat mensen met problemen graag bij hem komen om dit opgelost te krijgen
------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat zijn klanten dat ook wel doen.

Ik had ook een grote klantenkring en heb het mede door geringe marges en zware competitie ook niet gered en ik bestond toch ook al 30 jaar.
Van reparaties alleen kun je het niet redden.
Je moet er ook leuke verkopen bij hebben als je kleinschalig bezig bent en gericht op een bepaald produkt.
Bij mij gingen de klanten voor fl20.- naar een ander.
Dat stukje service wat ik gaf en veel meer dan die fl 20.- koste vergaten ze.
Dat doet pijn.
Ik zit tegenwoordig gezellig thuis voor de computer en genietend van ons sociale klimaat en doe zo zijdelings nog wat hand en spandiensten.
Jammer van mijn opleiding en de 30 jaar ervaring en ook nog eens erg bitter.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als alle consumenten naar de supermarkten gaan om de computers te kopen en nooit voor reparaties naar de vakman gaan, dan is de vakman ten dode opgeschreven.
In dat geval heeft de vakman ook geen bestaansrecht en is het misschien maar beter dat deze verdwijnt !
Het vak is er niet voor de vaklui, maar omdat er mensen ( klanten ) zijn die dit willen. Als die mensen er niet zijn, heeft de vakman geen bestaansrecht !


Ik vat dit op onder de noemer mij hier weg te treiteren.
Ik weet dat er hier mensen zijn die mij weg willen hebben.
Ik wil je hier niet weg hebben, integendeel !
Wel word ik een beetje moe van dat continu maar afgeven op de consument en het de hele tijd proberen mensen richting je zaak ( niet die van jou specifiek, maar de vakhandel in zijn algemeenheid ) te krijgen !

Accepteer nu eens dat soms mensen beter uit zijn bij de Aldi of het Kruidvat !
jij kan niet op tegen de prijzen van deze zaken. Dat hoeft ook niet, als het goed is heb je je eigen sterke kanten !

Als voorbeeld:

Zelf heb ik wel door wat een pc voor mij moet kunnen, wat mijn eisen zijn en hoeveel ik hiervoor wil uitgeven.
Mijn pc stel ik dus zelf samen met de merken/onderdelen die ik vertrouw en in een compositie die mij bevalt. Dit is zeker geen Aldi-pc, maar ook geen pc samengesteld door de 'vakman', hoe goedbedoeld ook !

Vorig jaar wilde echter mijn ouders een nieuwe pc en na enig praten was de conclusie dat deze vooral wilden internetten, beetje mailen, tekstverwerken en wat foto's bewaren.

Zij waren het beste af met een pc van in dit geval het kruidvat. Prachtige pc die alles naar behoren doet, lekker snel is en simpel werkt. Uitbreidingen naar de toekomst ? Niet interessant ( toch geen idee ).
Extra videokaart ? Voor wat internetfilmpjes, kom nou ...
Extra PCI-sloten ? waarvoor, totaal niet interessant...

Deze pc was precies wat ze wilden hebben, voor de laagste prijs. Daar kan geen vakman tegenop ( zijn loon moet ook betaald worden ).
Garantie is overal gelijk. Weliswaar is de afhandeling anders, maar ook dat is niet interessant ( het is geen bedrijfskritisch systeem ).

Hierin voldoen zaken als Aldi, kruidvat en de Lidl prima !

[/quote]

16again
Berichten: 16520
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door 16again »

Ik ben computertechnisch ingenieur
Welke opleiding verstrekt die titel?
Bij mijn weten krijg je ingenieurstitel alleen op de HTS of TU.
In mijn tijd heette het nog informatica en geen computertechniek.

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Bij mij gingen de klanten voor fl20.- naar een ander.
Dat stukje service wat ik gaf en veel meer dan die fl 20.- koste vergaten ze.
Als het goed is en ikbenik heeft gelijk en deze klant die voor E 20,- naar de Aldi, dan krijgt deze vanzelf de deksel op zijn kop en komt met hangende pootjes terug waarmee je verdiensten weer verzekerd zijn.

Als je zo'n klant afserveert omdat deze een keer een uitstapje maakt naar de concurrent ( vanwege de prijs ), zie je 'm inderdaad daarna niet meer terug.

Vind het heel triest als dit soort winkels op de fles gaan, maar als je het alleen red met verkopen, dan zul je je moeten aanpassen aan de markt. Wil of kan je dat niet, dan zul je je moeten redden met je service en reparaties... Red je ook dat niet, dan heb je helaas economisch geen bestaansrecht en word het tijd wat anders te gaan doen ( en hopelijk die ervaring op een andere manier te gebruiken ).

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Welke opleiding verstrekt die titel?
Bij mijn weten krijg je ingenieurstitel alleen op de HTS of TU.
In mijn tijd heette het nog informatica en geen computertechniek.
Tja, in jouw tijd misschien.

Mijn diploma zegt toch iets anders.
Momenteel heet overigens de opleiding toch weer anders ...

Computer Engineering zie ik nu staan.

In mijn tijd.

Opleiding HTS Electrotechniek, specialisatie Computertechniek ( in 2e jaar al ). Deze opleiding werd ook in Enschede gegeven !
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen[/quote]

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Een computer koop je niet naast de hagelslag!

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote Angel
--------------
Red je ook dat niet, dan heb je helaas economisch geen bestaansrecht en word het tijd wat anders te gaan doen.
----------------------------------------------------------------------------

Als je al 30 jaar in een bepaalde hoek van de branche zit is het erg moeilijk omschakelen.
Je kunt alleen maar datgene waar je al die jaren mee bezig bent geweest.
Als de behoefte daaraan afneemt zul je zo flexibel moeten zijn je daar op aan te passen.
Mij is dat niet gelukt.
Ik zag mezelf toch echt geen theezakjes naast mijn technische produkten verkopen.
Als je dus niet breder in je assortiment kan worden ben je ten dode opgeschreven.
Een breder assortiment betekent vevlakking en als je geen kennis van die andere produkten hebt ben je geen haar beter dan die supermarkt.
Dat is tegen mijn principe en ik denk ook van ikbenik.

Je kunt het alleen maar winnen door net zo scherp in prijs te worden.
If you can't beat them join them was het motto.
Helaas verwachten de klanten voor die scherpe prijzen wel de service die ze van je gewend zijn en dat kan dan niet meer.
Je moet het slechtere produkt verkopen om te overleven en dat is vaak ook een principezaak dat je dat niet wil.
Je principes kunnen je dan de kop kosten.

Just my 2 cents

Gesloten