LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Jan1

Geplaatst op: 27 Jan 2008 12:54 door jan1
Goh, wat flink van je om nog wat zout in de wonden te strooien in deze trieste situatie. Beetje goedkoop!

mill
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 22:08

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door mill »

Weet je wat het is met die Nederlandse cultuur (en ik ben zelf Nederlander) ze hebben het over waarden en normen, maar die zijn hier totaal verdwenen! Wie wordt er aangekeken op het feit dat je iemand geloofd die ADVIES komt geven...de klant. Want je moet / mag hier niemand vertrouwen "blijkbaar" en moet een adviseur van een bank op voorhand al wantrouwen! En dan krijg je van die reacties van mensen die zeggen jij had dit en dat moeten doen "eigen schuld"! onzin! Daar komen wij als land niet verder mee, ik ben inderdaad verantwoordelijk voor mijn eigen daden, maar ik verwacht een eerlijke bank voor mijn neus te hebben als de DSB en blijkbaar laat de wet het liegen en bedriegen toe!
Nederland is echt de weg kwijt, wij laten ons in de **** nemen, omdat het kan en de wet hier niet tegen optreed! Ik ga hier zeker niet lang blijven in die zieke land...een land met nep waarden en normen...wij kunnen wat leren van andere culturen en landen en de sociale omgang daarin!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Marco Polo





Beetje goedkoop!

Inderdaad een beetje goedkoop om op voorhand de schuld bij de andere partij te claimen, je hebt je eigen verantwoordelijkheid. Bovendien hoor je het verhaal maar van één kant, de medaille heeft nog altijd twee kanten, vraag ook eens aan de verkopende partij hoe de vork echt in de steel steekt.

mill
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2008 22:08

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door mill »

Weet je ik heb het helemaal gehad met dit forum! Niks heb ik aan deze advies en mededelingen, want men probeerd mij de schuld in de schoenen te schuiven en de DSB bank wordt gezien als onschuldig! Ik hoop dat deze mensen zelf inderdaad zo slim blijven als ze zich zelf profileren en dat de keer zijde van de medaille nooit op hun pad terecht zal komen! Dit forum is voor mij ONZIN en ik zal het geheel wissen uit mijn gegevens...THNKS voor het medeleven, steun en succes allemaal met jullie "perfecte leventje".

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Ja de waarheid is hard, als de DSB inderdaad zo slecht is, zoals hij wordt afgeschilderd, dan grijpt de onafhankelijke rechter wel in. Blijkbaar vind de rechter ook dat de mensen zelf ook verantwoordelijk zijn voor hun daden, wat wil je dan, dat een ieder maar met je mee gaat zitten huilen om de grote boze wereld. Jammer dat je niet meer op dit forum van gedachten wilt wisselen.

adnaloj
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 11:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door adnaloj »

men o men, de dsb bank..

wij waren er vorige week, en hebben getekend voor een strop,
we hebben 1 gelukt, ik had meneer gevraagd of alles in de papieren stond wat we besproken hadden en hij zei ja,....
en in hun voorwaarden staat dat hun een bindend advies geven,.... dus
ik heb gebeld gelijk de volgende dag dat de hele boel geannuleerd moest worden.
en dit is gedaan!!!!! wij zijn van onze strop af !!!!!!! :D :D :D
wat een gedoe gelieg en bedrog daar binnen de dsb bank.

niet doen is mijn enige advies!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom teken je dan als je een 'strop' aangeboden krijgt?
Trouwens, waarom zou je sowieso meteen tekenen als je iets aangeboden krijgt, zonder er eerst over na te denken en alles rustig door te lezen.

adnaloj
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2008 11:18

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door adnaloj »

ik ben dislectíe's en heb dat duidelijk aangegeven aan hem,...
dus het doorlezen van de voorwaarden is voor mij een dagtaak,'
toen zei hij. we hebben alles besproken en het is in orde zoals het gesprek is gegaan niets mee niet minder,...

maar thuis wel begonnen aan de dagtaak, en toen schrok ik hij had tegen me gelogen.

jerray
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2007 14:59

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door jerray »

Toen ik daarnet eens door dit forum bladerde schoten de tranen in mijn ogen. Vreselijk al die verhalen over al die mensen die zijn "opgelicht".

Die grote boze DSB bank toch die al die mensen verplicht om wurgcontracten te tekenen.

Al die kleerkasten van adviseurs die deuren intrappen om bij u in huis te komen. Wat toevallig eigenlijk dat u dan ook nog beiden thuis bent.

U gaat er serieus vanuit dat de instaprente van 2% daadwerkelijk 10 jaar rentevast is?

U sluit een hypotheek zonder het contract te begrijpen?

U vraagt geen second opinion aan een externe partij voor de grootste financiering in uw leven?

Reacties zijn meer dan welkom!!

Groeten Ray

fjanse10
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:35

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door fjanse10 »

Heb momenteel ook een voorstel van DSB in overweging.
10 jr rente vast 5,835%
15 jr aflossingsvrij
en natuurlijk de verplichte ORV
kosten 2800€ om +- 64000€ te verzekeren. 2 levens beiden 25 jr 'jong'
momenteel

Heb zelf het idee dat dit een redelijk voorstel is.

Graag verneem ik jullie mening hierover.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door ik77 »

@fjanse,

kijk op internet naar de kritieken van de DSB.
NIET mee in zee gaan, ook al denk je een goed bod te hebben, je wordt door de DSB hoe dan ook een oor aangen.....
Stap eens binnen bij de adviseur om de hoek, die kan minimaal hetzelfde bieden, en zondermeer een scherper bod brengen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

@fjanse10

Waarom ga je niet naar een echt betrouwbare bank, bij DSB loop je risico, dat je na een jaar niet tevreden bent met je nu genomen beslissing.

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door hpb »

economisch goede of slechte tijden: banken en verzekeraars blijven enorme winsten maken en zitten in de mooiste panden op A-lokaties. Hoe zou dat toch komen? Van wiens geld wordt dit betaald? De DSB-bank is net zo goed of slecht als de overige banken waar wij in NL op zijn aangewezen. De banken en zogenaamde onafhankelijke adviseurs zijn gewoon op een deel van je geld uit. Met een beetje geluk mag je hopen dat je geld ook nog iets oplevert. Overigens ben ik juist blij met nieuwkomers als de DSB-bank die er hopelijk voor zorgen dat de klant weer eens in beeld komt bij dat stoffige zootje banken in NL.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je een hypotheek voor 15 jaar? En is die ORV dan ook voor 15 jaar? Dan lijkt het me wel een dure verzekering.

fjanse10
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:35

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door fjanse10 »

@ kweenie: het is een hypotheek voor 30 jaar, in de eerste instantie aflossingsvrij, maar na 15 jaar dient er maandelijks 1,5% afgelost te worden.

@ Jan1 en IK77: het gaat om een tweede hypotheek en het enige wat de "betrouwbare" bank en de adviseur om de hoek mij bieden is een oversluiting van mijn complete hypotheek.
Aangezien mijn rentelast momenteel 3,86% is voor nog 8 jaar rentevast en na het voorstel van DSB zou ik gemiddeld 4,29% rente betalen. Indien ik alles oversluit ga ik minstens 5% betalen, dus dat lijkt me sowieso niet verstandig waarbij ook nog afsluitprovisie gehele hypotheek en kosten notaris komen.

Heb al veel reviews gelezen v.w.b. DSB bank, maar ben verder niet vooringenomen. Heb inmiddels al 2 afspraken gehad met een DSB adviseur (bewust zonder partner gegaan zodat ik zeker nog een keer moet om alles te ondertekenen) In de eerste instantie was het aanbod ook een Profijtplan met bijbehorende 'franjes'. Toen ik aangaf hier helemaal niets voor te voelen kwamen ze met een hypothecair doorlopend krediet op de proppen wat voor mijn gevoel wel een redelijk voorstel is. Verder heb ik de ORV premie al kunnen halveren na wat onderhandelen (moet ze alleen nog zover zien te krijgen dat ik per maand mag betalen) ((anders teken ik ook niet)) Verder gaat het om een ORV met produktnaam DSB Leven en Schade ORV.

Iemand hiermee bekend??

Bedankt voor jullie reacties!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ fjanse10

steek hier je licht eens op:

http://www.independer.nl


En als je graag met http://nl.wikipedia.org/wiki/Dsb_bank in zee wilt gaan en daar een fijn gevoel bij krijgt: niemand houdt je tegen. We wonen in een vrij land.

fjanse10
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 feb 2007 14:35

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door fjanse10 »

Om jullie weer even bij te praten:
vandaag langs geweest bij DSB. Het bleek zeker een mooi voorstel, want ineens kon het geen doorgang meer vinden. We hadden een andere adviseur en die kon niet begrijpen dat dit geoffreerd was. Met de vraag of er geen controles in het systeem zitten indien er onmogelijkheden geoffreerd werden antwoorde hij dat hij geen ICT er was. Kort samengevat een overbodig bezoek, want het voorstel wat hij kon doen was alleen met een kapitaalverzekering en daar hebben we voor bedankt. Volgens hem kon dit alleen omdat 'acceptatie' het anders niet wou 'draaien' Ik vraag me alleen af wie het struikelblok was in dezen, misschien hijzelf of toch acceptatie? iemand ervaring met DSB offertes die bij nader inzien helemaal niet mogelijk zijn? En weet iemand of ik hier werk van kan maken?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dergelijke constructies hoor je wel meer, dit is volgens mij om de mensen warm te maken, en eventueel te binden. Ze komen dan ALTIJD met een ander minder aantrekkelijk voorstel, bovendien is er wat tijd verstreken en dringt het om zo snel mogelijk tot een deal te komen. De plannen waar het geld voor nodig is worden ook steeds meer nodig denkt men. Let op, de adviseurs hebben er voor doorgeleerd, en weten hoe je klanten moet bespelen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, ik vond het ook al vreemd dat je de ORV premie ineens zou kunnen halveren bij het onderhandelen... Dat lijkt inderdaad erg op het warm maken met een leuk (schijn-)voorstel en vervolgens met smoesjes terugkrabbelen om je te proberen te laten tekenen voor een veel slechter voorstel.

(Over die ORV, voor 15 jaar was de premie aan de hoge kant, maar voor 30 jaar was het wel een erg lage premie. Als je nagaat dat er ongeveer 10% kans is dat één van jullie in die 30 jaar overlijdt, dan is een eenmalige koopsom van ruim 4% erg laag, ook als je rekening houdt met rente op rente voor de premie.)

Joop123
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:28

Re: DSB Bank

Ongelezen bericht door Joop123 »

in sommige gevallen kun je beter een koopsomconstructie nemen.
Indien je jong bent, vallen de kosten mee.
vaak krijg je bij hypotheekverstrekkers dan rentekorting. Tevens kun je die koopsom je hele leven mee nemen en weer verpanden...


Achteraf had je dus gewoon de 1e keer moeten tekenen :D
Dan hadden ze het nooit meer kunnen heroepen.

Gesloten