Afhankelijk van de hond en de gebruiker kun je het aan of af raden
Ik ben opgegroeid tussen de rottweilers en heb thuis echt wel geleerd hoe een hond op te voeden.
Zelf heb ik nu een labrador (zou zo'n makkelijk ras zijn
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
) nou ik weet het dan ook. Een jachthond dat is het inderdaad, geen water is veilig voor hem, helaas daardoor ook niet voor mij. Hij heeft op de training van een andere hond geleerd hoe leuk het wel niet is om te spelen met water (met je poten in het water slaan en dan naar de spetters happen, geweldig toch, ja totdat je erachter komt dat je hond dat leuker vind dan de koekjes die jij als baasje hebt) oftewel, ik mag m'n eigen hond gaan redden. Dit gezien hij soms zolang doorging dat verdrinking dicht in zicht was, tegenwoordig gaat hij dus niet meer mee naar het water, ik vind het immers niet zo lekker om met -4 te gaan zwemmen.
Zonder water in de buurt ging het altijd prima, tot de laatste keer dat hij meeging naar het water, sindsdien gaat het in het bos, op de straat of waardan ook niet meer. Toch een uitkomst zo'n trainingsband, dan kan hij in ieder geval los mee naar de hei/bos.
Het is een echte zelfdoener, baasje leuk bij het ontbijt, lunch en het diner, maar verder kan hij zichzelf prima redden. Geen probleem dat hij niet naast me loopt, maar als er andere honden aankomen, zie hem toch echt liever bij me, hier in de buurt zijn namelijk wat minder sociale honden.
Een trainingsband is niet slecht, mist je hem goed gebruikt.
En nee je doet een kind geen trainingsband om, maar als die niet luisterd straf je die toch ook. En voor het ene kind is een hardere stem genoeg, waar de ander een tik nodig heeft. Zo geldt dit ook voor honden, en een hond op afstand kun je geen tik verkopen.
Dan nog iets, de electriciteit op schrikdaad is over het algemeen wel iets sterker dan de maximale 3 volt van de trainingsbanden. Die de hond immers niet continu voelt, alleen wanneer deze gestraft moet worden, als hij blaft (automatisch bij een blafband) of waneer deze de bevelen van de baas niet opvolgt (dmv trainingsband).
Een tip voor iedereen lees je eerst eens goed in voordat je iets zegt en bekijk het van alle kanten.
ps. wij hebben nu thuis Teckels, allen uit een jachtlijn, zelf zonder training opgevoed. De eerste teckel kregen wij met 2 jaar, in de eerste week ving ze een eend en een haas uit het veld. Ze liet wel direct los toen we foei riepen, maar tegenwoordig kijkt ze alleen maar. Jacht drift is dus wel degelijk af te leren, en bij de ene hond moet je iets harder zijn dan bij de ander.