Pagina 4 van 4

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 23 jun 2012 20:40
door sabine443
hallo,

16-5 heb ik een nieuwe telfoon gekocht en daarbij werd een verzerking geadviseerd. ze kunnen dat in de winkel allemaal heel mooi brengen.
dus ik een verzekering erbij genomen dit zou 7.99 per maand gaan kosten..

een maand later kijk ik op mijn afschriften en zie ik 3 x een afschrift van hsc rosemont, wist niet wat dit was dus ging ik via internet zoeken en kwam allemaal ''negatieve verhalen'' tegen. het enige wat ik dacht was: stopzetten!
heb dus gelijk HSC gemaild of ze het wilde stop zeggen en de rabobank gebeld om mijn incasso's te laten blokkeren.. ze hebben toen ook de 3 bedragen die af waren geschreven gelijk terug gestort.

nu zegt rosemont dat ik het niet kan stopzetten omdat ik een contract ben aangegaan voor 12 maanden? terwijl ze in de winkel hebben gezegd dat ik het iedere maand zou kunnen stop zetten??
ook heb een aanmaning gehad van HSC dat ik binnen 14 dagen moet betalen anders komt er een deurwaarder? ik weet niet goed wat ik moet doen?
heb er allemaal niet veel verstand van, kan iemand helpen??

groetjes,

Sabine, Etten-Leur

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 03 jun 2014 11:49
door pietnicolaas
Bij mij hebben ze 3x een geldbedrag eraf gehaald, maar ik weet dat je een incasso binnen 59 dagen terug kunt laten boeken, dat heb ik natuurlijk direct gedaan. Tevens heb ik de 2e keer de tegenrekening laten blokkeren door ING. Echter voordat dat verwerkt was, was er voor de 3e keer een bedrag afgeboekt.
Weer contact gezocht met ING en daar verzekerden ze me dat het nu niet meer zal gebeuren.
Ik kon dit met een gerust hart doen aangezien ik 100% zeker weet nooit zaken met het bedrijf te hebben gedaan.

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 03 jun 2014 19:40
door jerwarm
ook een telefoon gekocht met deze "verzekering" erbij, HTCdesireZ, deze ligt inmiddels allang bij zijn maker... :mrgreen: :arrow:
Ik kom erachter [zowat 3jaar na dato] dat deze verzekeringspolis tot op de dag van vandaag nog steeds loopt! beetje stom van mezelf...

daarnet even gebeld met>> 010-2068686 > even wachten..... keuzeoptie 3 kiezen en blijven hangen tot je een medewerker spreekt.
Contractnummer beginnend met CB noemen te vinden bij maandelijkse afschrijving en zeggen dat je wilt opzeggen, er wordt uitgelegd dat je nog 1 contracttermijn moet betalen [ik heb inmiddels al gestorneerd/geblokkeerd bij de bank en teruggestort gekregen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ] en dan verbreekt ze de verbinding.


daarna kreeg ik deze mail, de hele zaak was bij mij in 10 min klaar.





Opzegging polis
Geachte heer/mevrouw Jerwarm,
Hierbij bevestigen wij uw telefonische opzegging van de polis met bovenstaand polisnummer. Conform de polisvoorwaarden geldt er een opzegtermijn van één betalingsperiode. Wij hebben uw polis met inachtneming van deze opzegtermijn beëindigd.

Als u naar aanleiding van deze brief nog vragen hebt, kunt u op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 010-8507820.

Met vriendelijke groet,
Harmony Service Center

http://www.harmonyservicecenter.nl/nl/faq/

1 opm; ze hebben 1 bepaalde termijn dat de verzekering gelopen moet hebben, daarna kan je elke maand gewoon opzeggen.
had ik dat 3 jaar geleden maar geweten. :twisted: :shock:

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 03 jun 2014 19:45
door jerwarm
dit is de info op de site, ik had dus al na 1 jaar van ze af kunnen zijn.
Mijn telefoon is inderdaad een keer gevallen, met veel moeitenis door hun opgestuurd/gerepareerd...
hij heeft het nooit meer normaal gedaan, en daar betaal je dan 11,02€ pm voor...

trap ik niet meer in, maar ik moet wel zeggen dat dit gewoon mijn eigen schuld was... vooral omdat ik nooit de voorwaarden van de HSCpolissen heb gelezen op de website. :wink:


vanaf de website; :arrow: :arrow:


Hoe lang loopt de verzekering?


Polissen voor elektronicaproducten (m.u.v. mobiele telefoons) hebben een minimale contractsduur van 2 of 3 maanden (deze termijn staat in de polisvoorwaarden vermeld). Verzekeringen voor mobiele telefoons hebben over het algemeen een minimale contractsduur van 1 jaar. Na de minimale contracstduur wordt de polis automatisch maandelijks verlengd totdat de polis door u wordt opgezegd. De Prepaid mobiele telefoon verzekering en de Light Blue en Light Green dekkingen worden na de looptijd van een jaar automatisch worden beëindigd.

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 13 jun 2014 09:40
door saqum
Dank jullie voor het plaatsen van het telefoonnummer. Dat was erg prettig. Ik moet zeggen dat ik de service heel erg goed vond. En nee, ik ben geen stiekeme werknemer van dit bedrijf. Ik belde, vertelde dat ik wilde opzeggen, gaf mijn contractcodes door (die je kunt vinden bij de maandelijkse afschrijving op je bankrekening), en had binnen 5 minuten de volgende mail binnen:

Ik ga er van uit dat het zo geregeld is. Als dat niet zo is, laat ik wel wat van me horen.

Geachte heer/mevrouw (.....)

Hierbij bevestigen wij uw telefonische opzegging van de polis met bovenstaand polisnummer. Conform de polisvoorwaarden geldt er een opzegtermijn van één betalingsperiode. Wij hebben uw polis met inachtneming van deze opzegtermijn beëindigd.

Als u naar aanleiding van deze brief nog vragen hebt, kunt u op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur contact met ons opnemen via telefoonnummer 010-2068673.

Met vriendelijke groet,
Harmony Service Center

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 19 jun 2014 15:27
door CenturioNU
Na alle commentaren gelezen te hebben, maakt HSC inzake Rosemont 't steeds bonter.
Dit bedrijf heeft via twee incasso machtigingen geld van mijn rekening gehaald voor twee z.g. Service Plus Verzekeringen 300/1000 ten bedrage van €4.49 en € 6.49. Nu komt 't brutale van deze fraudeurs:
1) Er zijn nooit verzekeringen afgesloten (ik weet zelfs niet waar deze verzekeringen voor dienen) en 2) Er zijn nooit machtigingen afgegeven. Pure fraude. Er zijn al zes keer bedragen van mijn rekening afgeschreven. Natuurlijk heb ik direct deze bedragen laten terugboeken. 't zijn betrekkelijk lage bedragen, maar 't gaat om 't principe dat iemand willekeurig geld van je rekening kan halen voor nooit afgesloten verzekeringen en na terugboeking zelfs 'n betalingsherinnering stuurt en deze vervolgens weer int via de incasso. TROS RADAR , deze internet fraudeurs moeten toch aangepakt worden. Op de website van de consumentenbond genereert deze firma ± 2800 klachten/maand.

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 26 sep 2014 21:12
door mger
Dag, hier hetzelfde. Toevallig checkte ik mijn bankrekening en zag ik dat er afschrijvingen van 6.49 zijn gedaan sinds een paar maanden. Waren me eerst niet opgevallen tussen de kleine bedragen.
Ik heb geen contract afgesloten en ken het bedrijf ook niet. Inderdaad is dit pure fraude.
Dit moet zo snel mogelijk stoppen.

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 08 okt 2014 08:17
door Guardian72
mger schreef:Dag, hier hetzelfde. Toevallig checkte ik mijn bankrekening en zag ik dat er afschrijvingen van 6.49 zijn gedaan sinds een paar maanden. Waren me eerst niet opgevallen tussen de kleine bedragen.
Ik heb geen contract afgesloten en ken het bedrijf ook niet. Inderdaad is dit pure fraude.
Dit moet zo snel mogelijk stoppen.
Correctie: dit moet jij, als benadeelde, zo snel mogelijk LATEN stoppen.
Dus - alles laten storneren (wat je zelf kan via telebankieren) en voor dat wat niet meer kan, even bij een kantoor van je bank langs, verhaal vertellen en melding van onrechtmatige incasso doen (dan kan men de rest terugboeken) en daarna een selectieve blokkade aan (laten) brengen met als reden 'frauduleuze incassohandelingen'.
Op deze manier blokkeer je dit 'bedrijf' voor volgende pogingen, en zorg je voor een melding in het systeem dat er iets niet lekker zit met dit bedrijf.

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 24 okt 2014 13:22
door bernhard232
Ik kwam via Google op deze pagina uit, en was redelijk geschrokken door alle negatieve berichten. Ik heb gisteren een mail gestuurd, en vandaag toch maar gebeld. In het keuzemenu is er een optie voor muteren opzeggen (optie 3), en ik kreeg meteen iemand aan de telefoon, waar ik mijn polisnummer doorgaf. Enkele minuten later kreeg ik al per mail al de bevestiging per e-mail van de opzegging van mijn verzekering (voor een camera in dit geval).

Verder vraag ik me in het bovengenoemde geval af of er sprake is van fraude? De verzekering is verkocht bij het product, met de eerste twee maanden gratis (dat is de truc natuurlijk). Een handtekening is makkelijk gezet, en gaat via de winkel, waarbij de naam van het bedrijf in kleine lettertjes staat. Is dat niet wat er is gebeurd?

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 27 sep 2015 19:21
door AlexSee
Ik heb via Staples een contract afgesloten voor 3 maanden. Helaas hielden zij het langer aan. Ik heb vorig jaar in november alsnog opgezegd. Helaas houden ze nog steeds geld van mijn rekening af.

Ik ga nu weer een aangetekende brief versturen. Hopelijk gaat dit werken.

Groet Alex

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 27 jun 2016 22:18
door ppadeg
Problemen met opzegging Service Plus verzekering bij HSC "inzake rosemont"

Sinds twee jaar betalen wij €3,49 per maand voor een verzekering service plus die via koppelverkoop is aangeschaft bij smart tv. De verzekering zou maandelijks opgezegd moeten kunnen worden, maar ik ben inmiddels al vier maanden bezig. Aangetekend opgezegd, later nog gebeld, afschrijvingen gestorneerd, maar de brieven met aanmaningen blijven komen. Meerdere malen gebeld maar het lijkt of er telkens weer een andere reden wordt bedacht om de afschrijvingen door te laten lopen. Ik vraag mij af wat mijn mogelijkheden zijn.
Verontrustend is wel dat ik in dit forum lees dat dit al sinds 2007 bij veel mensen is gebeurd.

PPADEG

Re: Klacht tegen HSC Rosemont

Geplaatst: 13 sep 2016 09:17
door ppadeg
Het verhaal gaat verder: Telefonisch en schriftelijk (aangetekend) contract opgezegd; blijkt dat dit pas kan nadat alle achterstallige premiebetalingen zijn gedaan (dit is me niet eerder meegedeeld) Vervolgens de achterstallige betalingen overgemaakt, weer telefonisch contact gehad, nu het contract beëindigd. Nu blijkt dat er nog een maand premie moet worden betaald. Aangezien ik al eerder schriftelijk had opgezegd, vond ik dit niet terecht. Nu ontving ik een aanmaning van Derdegelden DAS incasso, niet meer 3,49 maar 51,89 euro! Om verdere verhoging te voorkomen heb ik dit maar betaald, maar je begrijpt dat ik nu echt pissig ben. RADAR besteed hier alsjeblieft aandacht aan!