LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Rotondes begrijpen mensen ook nog steeds niet. Op het moment jij de rotonde nadert dien je voorrang te verlenen aan al het verkeer dat de rotonde reeds volgt. Hier vallen voetgangers ook onder. Zij hebben geen voetgangersoversteekplaats hiervoor nodig.

Wanneer je beide een rotonde nadert dan heb je beide haaietanden. Dit houd in dat je dus beide een gelijk kruispunt nadert. De persoon van rechts gaat dus voor. Wanneer je aan de andere kant een voertuig de rotonde op ziet gaan dan mag jij, wanneer je deze of een ander voertuig in zijn voorrang niet hindert, tegenovergesteld direct oprijden. Een rotonde is in feite gewoon een voorrangs 1-richtingsweg met 4 kruisingen. Niet meer en niet minder.

Twijfelen is levensgevaarlijk. Te veel twijfelen is rijbewijs inleveren of tijd voor een opfriscursus.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Shine »

Beste Maarten, als je mijn schrijven nou eens goed had gelezen dan spreek ik toch héél duidelijk dat ik 140 km/u rechtvaardig vindt indien men de snelheden op bepaalde tijdstippen aangepast heeft. Dus dat het MAG! Vanuit die filosofie spreek ik.

Ik acht het rechtvaardig dat men een flexibele snelheidsaanpassing toepast op bepaalde stukken weg vanaf een bepaald tijdstip omdat er dan nauwelijks tot geen verkeer op de weg is. Wat mij dfe mogelijkheid verschaft om dan het gas wat dieper, nml naar 140 km/u in te mogen trappen.

Tjee wat is lezen soms moeilijk voor sommigen.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Shine »

Wanneer je aan de andere kant een voertuig de rotonde op ziet gaan dan mag jij, wanneer je deze of een ander voertuig in zijn voorrang niet hindert, tegenovergesteld direct oprijden
Ik mag toch hopen dat de andere auto aan de andere kant van de rotonde niet in tegenovergestelde richting de rotonde oprijdt. Spookrijden is ook daar niet toegstaan.
Dus gewoon met het verkeer, dezelfde richting op rijden en daar afslaan waar jij dat wilt. Graag met tijdig gebruik van knipperlichtje!. :D

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nu is lezen voor jou moeilijk :wink:

Als iedereen nu eens gewoon mee zou rijden en logisch nadenkt bij een rontonde dan zijn er minder opstoppingen of vertragingen aldaar.
Het gebeurd nog steeds te vaak dat mensen die rontondes niet begrijpen of er mee om weten te gaan.

alert

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door alert »

De zin of onzin van verbaliseren. Bumperkleven staat nu op de eerste plaats met een boete bedrag van minmaal € 450 euro.
Zou moeten gevangenisstraf krijgen reden: poging tot doodslag of zware mishandeling met voorbedachte raden.


Bij dronken rijden dat blijkbaar niet meer in de toptien ergenis staat. bij Blik op de weg vragenlijst.
Dus blijkbaar niet erg gevonden worden.
Bij dronken rijden ongeacht leeftijd beroep functie .Direct invordering rijbewijs voor onbepaalde tijd of voor altijd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5513
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

U wordt vriendelijk verzocht om terug te gaan naar het topic. Zo niet, dan wordt dit onderwerp gesloten.

Met vriendelijke groet,

Tros Radar
Internet

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Poging doodslag of iets dergelijks kan pas worden afgegeven zodra er daadwerkelijk iets plaatsvind en er aangifte van wordt gedaan. Zolang er geen aangifte is gedaan dan kan de politie hier niets mee. Politie mag zelf, zolang zij geen slachtoffer zijn geen aangifte maken. Wel kunnen zij je bij bumperkleven staandehouden en je verbaliseren. Na geconstateerd overschreden alcoholpromilage wordt gekeken naar de mate van overschrijding wat betekent of dat je wordt voorgeleid of dat je een tijdelijk rijverbod opgelegd krijgt plus een boete.

Enne trosradar. Dan mag je alle topics wel nalopen en iets sneller reageren. De voorlaatste in dit topic reageerde op 14 september. Jullie op 3 oktober.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ik snap wat maarten1234 in zijn laatste opmerking bedoeld hoor
(hopelijk de internetredactie ook....)
en het is idd ook wel een beetje vreemd een dergelijke opmerking te plaatsen in een topic dat al +/- 3 weken inactief is...
(ja ja ... ik reageer nu ook na 2 weken...
als je altijd ALLES moet lezen voor je reageerd ben je wel ff bezig :wink: )

MAAR TOCH :


TROS RADAR ... mijn complimenten
Het begint hier steeds meer op een "professioneel forum" te lijken.
Mag ook wel eens gezegd worden,
ookal is het off-topic :wink:
en misschien een beetje sarcastisch :lol:

Ga zo door !!!

>cybertje<

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Eh was dat sarcastisch naar mij bedoelt Cybermaat.... :?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door cybertomaat »

uh nee ... zou niet weten wat trouwens :?
truste .

>cybertje<

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door anjella »

Qoute door maarten 1234. Rotondes begrijpen mensen ook nog steeds niet. Op het moment jij de rotonde nadert dien je voorrang te verlenen aan al het verkeer dat de rotonde reeds volgt

hierop wil ik even reageren, tis namelijk zo dat dit niet bij iedere rotonde het geval is. ik ken heel veel rotondes waarbij mensen die al op de rotonde zit voorrang moet verlenen aan het verkeer wat van rechts komt. dus wat deze persoon beweert is niet overal waar.

groetjes

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Te hard rijden en bekeuren door politie/radar etc.

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Klopt helemaal mee eens.

Bij iedere andere rotonde waar voorrang niet is geregeld, gaat rechts voor, maar let op ook hier geldt een ieder die de rotonde verlaat dient al het andere verkeer dat de rotonde nog volgt voor te laten gaan. Je bent namelijk ten alle tijden afslaand verkeer en rechtdoor gaand verkeer (=alle weggebruiker= alle bestuurders en alle voetgangers) gaat voor afslaand verkeer.

Echter nagenoeg alle rontondes zijn voorrangsrotondes. De rotondes waar nu nog voorrang van rechts gegeven dient te worden, worden er steeds minder, omdat alles wordt aangepast. Let maar eens op wanneer je eerst een dergelijk rotonde hebt. Na opbreken worden ineens de voorrangsregels verandert en moet je opeens voorrang verlenen aan een ieder die zich op de rotonde bevindt.

Dit is omdat dergelijke voorrangsrotondes veiliger zijn gebleken.

Gesloten