Re: Flexi-front shaving system
Geplaatst: 01 dec 2011 15:28
Ook wij zijn de dupe geworden van dit bedrijf Flexifront. Wij werden in mei 2011 telefonisch door dit bedrijf benaderd met de welkomstaanbieding van € 3,90 voor scheermesjes. Wij ontvingen echter niets, tot we in september een betalingsherinnering kregen verhoogd met € 9,00 herinneringskosten.
Bellen leverde niets op, want of er was altijd een drukke wachtrij met verzoek het op een later tijdstip nog een keer te proberen, of werd de verbinding na lang wachten gewoon verbroken.
Begin november kregen we weer een herinnering, nu voor een 2e zending. Na vele malen bellen eindelijk verbinding, en de toezegging dat de 2e zending geannuleerd zou worden, maar dat de 1e zending al bij de incasso lag, en dat alleen de incasso dit kon terugdraaien. Dit zou geregeld worden.
Niets hiervan was waar. Vorige week een brief van Alektum. Per ommegaande € 62,59 betalen aan Courlux International, een bedrijf waar wij nog nooit van gehoord hadden. Na telefonisch contact met Alektum blijkt dit de Zwitserse eigenaar van Flexifront te zijn. Alektum gaf aan dat ze het te toevallig vonden dat de zendingen niet aankwamen, maar de betalingsherinnering wel, en dat wij hiermee heel zwak zouden staan.
Vervolgens Flexifront weer gebeld, en werkelijk onbeschoft behandeld aan de telefoon. De dame weigerde het probleem op te lossen, want hiervoor was zij niet gemachtigd. Na onze eis om dan direct haar manager te spreken kregen wij doodleuk te horen dat zij geen manager en geen baas hebben. Het bedrijf in Zwitserland is de baas, en iedereen bij Flexifront in Nederland is gelijk. Er is geen baas of manager. Hoogstens merkwaardig, want iedereen die daar dus werkt kan doen en laten wat hij wil.
Gesproken met onze rechtsbijstand die ons een aantal tips gaf. Deze tips nu verwerkt in een brief die vandaag aangetekend naar Alektum gaat, waarvan hieronder de tekst:
Bellen leverde niets op, want of er was altijd een drukke wachtrij met verzoek het op een later tijdstip nog een keer te proberen, of werd de verbinding na lang wachten gewoon verbroken.
Begin november kregen we weer een herinnering, nu voor een 2e zending. Na vele malen bellen eindelijk verbinding, en de toezegging dat de 2e zending geannuleerd zou worden, maar dat de 1e zending al bij de incasso lag, en dat alleen de incasso dit kon terugdraaien. Dit zou geregeld worden.
Niets hiervan was waar. Vorige week een brief van Alektum. Per ommegaande € 62,59 betalen aan Courlux International, een bedrijf waar wij nog nooit van gehoord hadden. Na telefonisch contact met Alektum blijkt dit de Zwitserse eigenaar van Flexifront te zijn. Alektum gaf aan dat ze het te toevallig vonden dat de zendingen niet aankwamen, maar de betalingsherinnering wel, en dat wij hiermee heel zwak zouden staan.
Vervolgens Flexifront weer gebeld, en werkelijk onbeschoft behandeld aan de telefoon. De dame weigerde het probleem op te lossen, want hiervoor was zij niet gemachtigd. Na onze eis om dan direct haar manager te spreken kregen wij doodleuk te horen dat zij geen manager en geen baas hebben. Het bedrijf in Zwitserland is de baas, en iedereen bij Flexifront in Nederland is gelijk. Er is geen baas of manager. Hoogstens merkwaardig, want iedereen die daar dus werkt kan doen en laten wat hij wil.
Gesproken met onze rechtsbijstand die ons een aantal tips gaf. Deze tips nu verwerkt in een brief die vandaag aangetekend naar Alektum gaat, waarvan hieronder de tekst:
Wordt dus vervolgd.Alektum Incasso B.V.
Postbus 9916
1006 AP Amsterdam
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw brief d.d. 21 november 2011 en ons telefonisch onderhoud afgelopen week maken wij langs deze officieel bezwaar tegen de door u ingestelde vordering namens Flexifront.
Flexifront heeft ons telefonisch benaderd met een welkomstaanbieding waarop alleen verzendkosten hoefde te worden betaald. Deze zending hebben wij nooit ontvangen. Vervolgens ontvingen wij ergens in september ineens een betalingsherinnering van Flexifront bestaande uit het bedrag van de welkomstaanbieding zijnde € 3,90 verhoogd met € 9,00 herinneringskosten.
Wij hebben geprobeerd contact te zoeken met Flexifront, en dit leverde geen resultaat op. Vele minuten in de wacht staan, gevolgd door een verbreking van de verbinding. Toen wij begin november wederom een herinnering kregen voor een 2e zending, hebben wij wederom contact proberen te zoeken met Flexifront. Na meerdere malen proberen, dit keer wel met resultaat. Na dit telefonisch contact werd ons toegezegd dat deze 2e zending (die wij ook niet hadden ontvangen) in de administratie geannuleerd zou worden (zie bevestiging e-mailbijlage), en werd mondeling toegezegd dat de 1e zending met de incassoafdeling zou worden afgehandeld. Echter bleek in het e-mail bericht te staan dat wij dit moesten afhandelen.
Uiteindelijk ontvingen we afgelopen week uw aanmaning ter hoogte van € 62,59 zonder specificatie, en hebben we contact met u gehad en met Flexifront.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat het onacceptabel is om een consument te dwingen tot betaling van een product dat niet is geleverd. Als leverancier is Flexifront verplicht een bewijsstuk te leveren dat een product daadwerkelijk is geleverd. Wij hebben voor geen enkel product getekend, of een Track & Trace zending ontvangen met ontvangstbevestiging, of wat voor ander bewijsstuk van levering. Wij eisen dan ook langs deze weg dat Flexifront met bewijsstukken van levering komt.
Los daarvan geld dat er een zichttermijn is van 7 dagen na ontvangst van een product. Aangezien wij nog geen enkel product hebben ontvangen,is dus ook deze zichttermijn nog niet ingegaan. Flexifront kan wat ons betreft alsnog het product leveren, zodat de zichttermijn alsnog kan ingaan. Wel geven wij hierbij aan dat we dan op voorhand de overeenkomst reeds ontbinden.
Tevens maken wij bezwaar tegen de manier van verkoop / aanprijzing van het product. Voor zover wij ons kunnen herinneren is er in het telefoongesprek niet gewezen op de wet kopen op afstand. Volgens ons is de consequentie hiervan dat er dan automatisch een zichttermijn is van 3 maanden.
Kortom, elke verkoopovereenkomst kan worden ontbonden zolang de zichttermijn niet is ingegaan, en daar is bij ons sprake van. Tevens wijs ik u op de vele klachten die er zijn over uw cliënt Flexifront. Op de consumentensites zoals Tros Radar en VARA Kassa zijn talloze voorbeelden te vinden van wanprestatie door dit bedrijf, variërend van niet leveren tot niet beëindigen van leveringen, en diverse andere klachten, waardoor wij ons niet aan de indruk kunnen onttrekken dat Flexifront niets meer is dan een dekmantel voor malafide praktijken rondom spookleveringen en spooknota’s. En wij wensen hier geen slachtoffer van te worden.
Wij hebben ook Flexifront zelf gebeld, en na enkele pogingen toch weer contact kunnen krijgen. De medewerkster aan de telefoon weigerde ons correct te woord te staan. Tevens weigerde zij ons door te verbinden met haar directe manager en werd ijskoud beweerd dat de medewerkers geen manager of baas hebben, en dat zij dus ook geen leidinggevende aan de telefoon kon geven. Tevens hebben wij geprobeerd Flexifront via een niet 0900-nummer te bereiken, maar op een normaal telefoonnummer, waar werd beweerd dat we verkeerd verbonden waren, en dat degene die wij belden Flexifront niet was, ondanks duidelijke bewijzen dat dit wel het geval was.
Wij eisen dan ook een schriftelijk excuus van Flexifront waarin zij duidelijk aangeven dat hun claim op een fout berust, en waarin zij onze gegevens per direct uit hun systeem halen.
In elk ander geval zullen wij niet aarzelen dit aanhangig te maken bij onze advocaat of de politie in te schakelen teneinde deze malafide praktijken te ontmaskeren, en alsnog ons gelijk te halen.
Met vriendelijke groet,