LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
StilleWilde
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:45

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door StilleWilde »

Bij Hoogvliet aan het Forellendaal in Den Haag zijn maar liefst 6 zelfscankassa's. Er wordt veel gebruik van gemaakt. Er staat altijd een personeelslid in de buurt van deze kassa's en het werkt daar dus allemaal perfect. Je hoeft er nooit te wachten. Persoonlijk vind ik het goede vooruitgang. Het is alleen te hopen dat dit geen ontslag voor personeel wegens overbodigheid gaat opleveren.

ikzelf
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 09:45

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door ikzelf »

Ik ben helemaal niet voor het zelfscannen. Boodschappen doen is toch niet alleen maar een moeten, maar heeft toch ook nog een sociale functie. Tegenwooridg moet alles maar sneller en sneller. Tijdens de vakanties vinden we het heerlijk dat alles zo op het gemakkie kan, en thuis slaan we zo weer om. Neem toch de tijd , het duurt wellicht 2 minuten langer, maar is wel veel relaxter en dus leuker.

witteman
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2004 15:14

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door witteman »

aloha. juist door het scannen heb ik veelmeer tijd voor sociale contacten in de winkel. het enige is dat je niet de spullen op de band hoeft te doen. :lol:

erictiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 12:26

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door erictiel »

Met zelfscannen heb ik goede ervaringen bij albert heijn.

[email protected]
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2005 18:32

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Bij C1000 in Bergen op Zoom. Ik vind het zelf scannen niet veel sneller gaan en zeker niet prettig. Eerst langs de scanner halen, bij uitzonderingen iemand roepen, dan door de tunnel, dan bonnetje langs de betaalkassa (als je niet pint) en met de betaalbon weer langs de uitgang. Het biedt ook meer mogelijkheden tot fraude.

petrapz
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 13:42

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door petrapz »

In de C1000 te Alkmaar (Daalmeer) gaat de zelfscankassa fantastisch, geen lange rijen, er staan "bijna" altijd 2 medewerkers die je willen helpen, je kan je statiegeldbonnetje langs de zelfscan halen, al vanaf het begin gaat het harstikke goed, het enige minpuntje zijn ronde artikelen die gaan schuiven over de band en dan krijg je een foutmelding, maar daar hebben ze wat op gevonden, een deksel omgekeerd op de band leggen, het ronde artikel, zeg een meloen, erop en de meloen kan niet meer schuiven. Een vooruitgang die zelfscankassa's, als ik kontakt met de kassiérre wil dan kan ik daar ook naar toe, mijn complimenten C1000 Daalmeer.

petrapz :wink:

paienne
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2006 21:59

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door paienne »

Heel leuk dat scannen. Je staat voor de tunnel en Jouw artikelen verdwijnen naar de ander kant van de band.
Even niet opletten en een ander stopt jouw gescande artiklen in zijn / haar tas. Dat is ons overkomen in de c1000 in het winkelcentrum Op de Kamp in Landgraaf.
Geef mij maar gewoon een kassiere, liever even wachten.

Eissens
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2007 17:33

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Eissens »

Leuk hoor, dat zelf scannen, heerlijk !!!! Tig keer klopt er iets niet, moet de juffr weer aan komen snellen en die weet het ook niet altijd, duurt voor menigeen dus langer dan gewoon in de rij aan te sluiten.
Bovendien, moet je bij een zelf scan kassa met zijn tweeën zijn, want, als je gescannde boodschappen door de flappen van de tunnel zijn verdwenen heb je er totaal geen zicht meer op en voordat jij dan een keer kan gaan inpakken is net die dure fles wijn van de band verdwenen. Maar je had hem wel al betaald.
Naast jou, staan n.l. ook mensen in te pakken en met je artikelen voor dat scanner ding, heb je totaal geen zicht op die mensen.
Nederland is al helemaal verrot, laten we maar bij het oude vertrouwde blijven, voor oudere mensen ook veel beter. en 33 % van de Nederlanders is bejaard. Trouwens, hebben we ook minder cassières in de WW. die kunnen dan gelukkig hun baan behouden. Vergeet niet, meneeer Hoogvliet, dat een cassière ook het visite kaartje van het bedrijf is. We zijn al genoeg geautomatiseerd. !!!!
groeten van een ex-klant van Hoogvliet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben een dief!

Ja U leest het goed, ik kocht een produkt met streepjescode van de groente afdeling over de orginele!

Het produkt Koffie ging als €0,07 Kiwi door de kassa en is zo meegenomen!
Dus een pak Kiwi...?
Deze 500 Gram DE is normaal veel duurder, en zolang ze niet via camera controleren of de juiste code bij produkt zit, is fraude wel erg makkelijk.

Alleen met terugkijken kunnen ze mijn Banknummer achterhalen, maar of ze dat doen?
Het gaat dus niet om de Koffie maar ik wil weten of het een eerlijk systeem is!

Dat ik €0,10 extra betaalde voor het Pinnen maakt dus in dit geval niets uit.
Ik wacht op de firma wat ze gaan doen, vastgelegt met camera, dus ik kan laten zien hoe makkelijk fraude in deze winkel is.
Normaal kom ik er nooit, maar ik was verbaast.
Wat vind U hiervan?

monteverdi
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:59

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door monteverdi »

Een grotere wanhoop is er niet! Je dient elke boodschap te scannen en aan het einde afreken:geen probleem. Echter, dan volgt zeer regelmatig een extra controle. Gevolg: nog langer bezig. En die vriendelijke cassiere slaat alles voor mij aan en binnen de kortste tijd ben ik weg. Behoud van werkgelegenheid en met het scansysteem nog niets gemerkt van lagere prijzen!

Swedder
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2006 17:31

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Swedder »

Nog even en dan lopen we onszelf helemaal voorbij, het gaat allemaal zo snel, waar hebben we nu nog eigenlijk tijd voor?, voor onze kinderen , nee we moeten onze hypotheek op tijd betalen dus moet er flink gewerkt door allebei de ouders, snel even boodschappen halen , zelf even scannen , hup scheuren naar huis 60 km in de 30 km zone alles in de magnatron kwakken , voor de tv alles naar binnen werken , het huishouden ,,geen tijd voor, kinderen naar bed, morgen ,, vrolijk weerop.
Ik ben wat ouder en heb het gelukkig nog op de ,, normale,, manier kunnen doen , ze zijn me er nog dankbaar voor ,, dat men er altijd was voor ze,,
Maar wat zit ik eigen te doen , we leven in een andere wereld waar niemand meer ergens tijd voor heeft, maar de gevolgen zijn zijn nu al duidelijk aanwezig , kijk maar om je heen ,, ik bedoel echt kijken. :roll: :roll: :roll:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik heb het 1 keer geprobeerd, bij de C1000 in Papendrecht. Nou dat was ook meteen de laatste keer! Bij het 2e produkt gaf ie al een foutmelding. De enige medewerker in de buurt was bezig met anderen en er stonden er nog 2 te wachten die hulp nodig hadden. Ik heb mijn spullen maar weer gepakt en ben naar een gewone kassa gegaan. Toen ik klaar was en alles ingepakt had, stonden die mensen er nog. Niet aan mij besteed dus. Gelukkig doe ik niet zo vaak boodschappen en als ik het doe dan doe ik het in een winkel waar ze voorlopig dit soort dingen toch niet krijgen.

scraplady
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2007 16:52

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door scraplady »

Ik doe dit sinds het in Almere mogelijk is, en vind het een fijne en snelle manier van afrekenen. Bovendien met het voordeel dat je steeds kunt zien voor hoeveel je hebt besteed. Wil je de uitgaven enigszins in de gaten houden is dit de manier, en ben je eerder geneigd die laatste leuke aanbieding, die niet direkt nodig is, lekker te laten liggen.
Maar het beste er van vind ik de snelheid van afrekenen.

Het pas aan het einde al je artikelen scannen, zoals ook is beschreven haalt de snelheid er volgens mij weer uit, dan kun je net zo goed via de kassa afrekenen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ze niet helpen als het fout gaat?

Gewoon weg lopen en laat hun die boodschappen maar opruimen, als iedereen zo doet komen ze wel in deze test periode, want je moet het toch leren, later als je het foutloos kunt mogen ze pas op personeel bezuinigen!

Laat dus een volle kar gewoon staan en ga elders, als meerdere het doen, vooral diepvries kopen, kunnen als het te lang duurd weg gooien!

Dus zo leren zij dat wel sneller.....
Maar bij mijn ging het foutloos met die valse groente stikker...
het ging om het principe, niet om het geld, want dan had ik een kar vol groente stikkers nodig....
Maar er was niemand die in de buurt was, dus....
Alleen die camera, maar ik vind het fraude gevoelig, en was nieuwschierig, hoorde iets want bij mijn in de buurt is het nog niet.

bazz69
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2007 01:00

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door bazz69 »

ik heb het ook lang gedaan bij onze AH.
Ben er eigenlijk mee gestopt omdat ze de mogelijkheid om snel af te rekenen hadden opgeheven, moest je alsnog in de rij gaan staan.
en bovendien was op een gegeven moment de apparatuur vaker stuk dan werkend.

theoho
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2007 14:58

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door theoho »

Fantastisch. Niet meer boodschappen op de band en even later van de band. Nee meteen in de tassen of kratje. Het is even wennen maar dan wil je niet anders meer. En voorwat betreft dat statiegeld. Als het te druk is komt dat wel de volgende keer.

Tevreden AH klant.

Nietje1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2007 14:32

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door Nietje1960 »

Ik gebruik de zelfscan bij Hoogvliet. Het lijkt heel handig, en dat is het ook, als je maar een paar dingen wilt afrekenen. Zo gebeurd, snel de winkel weer uit. Als je echter een kar vol met artikelen hebt, levert dat toch regelmatig problemen op. Heb je b.v. een alcoholische drank of sigarettenkaartje gescand, dan is er een medewerk(st)er nodig om te zorgen dat je door kunt gaan (dit in verband met leeftijdscontrole).
Verder komt het nog al eens voor, dat kant en klaar verpakte artikelen net niet het gewicht hebben, dat ze volgens de verpakking zouden moeten hebben. Weer een foutmelding dus, weer hulp nodig van het personeel. Dit komt er doordeweeks nogal eens op neer, dat dat een relatief lange wachttijd oplevert. Hierdoor is het voordeel in tijd ten opzichte van een bedieningskassa verreweg tenietgedaan.
Vandaar dus ook dat ik het nut van zelfscannen niet echt kan onderschrijven.[/quote][/u][/i][/b]

c.van den Bosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2007 11:02

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door c.van den Bosch »

Wij hebben dat ooit éénmaal geprobeerd bij AH. Echt abusievelijk hebben wij een doos lucifers niet gescand. Als "straf" zouden wij de volgende twee keer weer alles moeten laten controleren. Dat doen wij dus niet meer. Een kassière is bovendien veel leuker.

theoho
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2007 14:58

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door theoho »

Zelfs met een volle kar heb ik nog nooit een probleem gehad. Ja de leeftijdscontrole zou een probleempje kunnen opleveren maar de aangrenzende call en call biedt uitkomst. Voorwat betreft sigaretten denk ik dat die verkoop beter gestopt kan worden nu men zo op de gezondheidstoer is. En nu niet meteen en alcohol dan want twee a drie glaasjes wijn per dag zijn heeeeeeel gezond. En dan nog dat pakje lucifers. De grootste criminelen zijn ook ooit klein begonnen.( hahaha)

Een nog steeds tevreden klant.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Streepjescodepistool of naar de scantunnel?

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Als zo'n scantunnel nu zeg 10 procent korting zou betekenen ...
dan zou ik het misschien wel doen denk ik ......
nu heb ik zoiets : LAAT ZE maar WERKEN voor dat GELD !!!

>cybertje<
Laatst gewijzigd door cybertomaat op 20 aug 2007 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten