Pagina 4 van 5

Re: Go Energy

Geplaatst: 05 mar 2008 15:40
door roloni650
volgens mijis het toch eenvoudig gewoon nee is nee

Re: Go Energy

Geplaatst: 05 mar 2008 18:10
door Maarten1234
Ach jij denkt maar wat je wilt denken Kyle. Het valt alleen een beetje erg op van jou. Ji heb tnooit problemen, alles is bij jou w erg snel opgelost en blablabla. MEnsen die jou hier kennen weten waar ik het over heb. Als jij dat niet ziet dan moet jij je toch maar eens laten nakijken. Wij mensen krijgen vaak alleen maar pijn in onze buik van dat soort bedrijven waar jij werkt en hoe zou dat toch komen......

Re: Go Energy

Geplaatst: 07 mar 2008 09:39
door Nondeju
Go Energy heeft overigens surséance van betaling aangevraagd, maar je kunt je er nog steeds aanmelden.
Doe dit dus niet.

Re: Go Energy

Geplaatst: 07 mar 2008 09:46
door DDeDD
Mijn vrouw heeft dus ook na een zeer agressief verkoop gesprek uiteindelijk getekend. Dit zou betekenen dat er alleen informatie zou worden gestuurd en dat er (nog) geen directe verplichtingen aan vast zouden zitten.

Toen ik dus 2 overeenkomsten (stroom en gas) thuis kreeg voor 3 jaar heb ik direct een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gestuurd naar Go Energy. Op de retourkaart was een sticker geplakt over hun postbus-adres. Hierop staat Q-BIS Billing serv. met een ander postbusadres.

Ik heb vervolgens nog eens 2 dagen later gebeld met hun klantenservice (24 minuten voordat ik iemand aan de lijn kreeg). Daar heb ik gevraagd of de annulering was binnengekomen en gevraagd of ik hier een schriftelijke bevestiging van zou krijgen. De medewerker kon dit niet direct zien, maar zou een collega laten terugbellen. 5 minuten later werd ik teruggebeld door een medewerker van Go Energy. Deze heeft mij verzekerd dat de annulering was doorgevoerd en dat ik hier ook nog een schriftelijke bevestiging van zou krijgen.

Het bedrijf Q-BIS billing serv. wordt door hun ingehuurd om enkele zaken zoals post voor hun te verzorgen.

Ik ben benieuwd wat gaat volgen....

Re: Go Energy

Geplaatst: 07 mar 2008 09:51
door Nondeju
Energiebedrijf Go Energy wankelt

SON - Vijftienduizend klanten van het Sonse energiebedrijf Go Energy worden mogelijk gedupeerd omdat het bedrijf in financiële nood zit.

De energieleverancier heeft surséance van betaling aangevraagd. Energiegebruikers die door een lager verbruik nog geld van het bedrijf terugkrijgen, kunnen daar wellicht naar fluiten.


Geen garanties

De inmiddels aangestelde bewindvoerder mr. G. te Biesebeek kon de klanten van de prijsvechter donderdag geen garanties geven. Hij liet wel weten te onderhandelen met overnamekandidaten 'die de rechten en plichten willen overnemen'.


Volgens Go Energy lopen klanten niet het gevaar plots zonder stroom of gas te zitten. De directie van het bedrijf verzoekt klanten in een persbericht 'nadere berichtgeving af te wachten'.

Re: Go Energy

Geplaatst: 08 mar 2008 18:45
door Maarten1234
Vind ik zo leuk he....plots zonder gas en licht te zitten..... Hoe komt hij erop. Tuurlijk kan dat niet plots. 9 van de 10 keer moet de netbeheerder langs komen om deze voorzieningen af te sluiten. Dit gaat in opdracht van de energieleverancier.

Ach ja Kyle met haar praatjes dat het een goed bedrijf is en blablabla... Zo zie je maar.......

Re: Go Energy

Geplaatst: 14 mar 2008 17:08
door coenus
Energiebedrijf Go Energy failliet
Uitgegeven: 7 maart 2008 18:38
Laatst gewijzigd: 8 maart 2008 00:07

DEN BOSCH - Het kleine energiebedrijf GO Energy in Son is vrijdagavond failliet verklaard. Een woordvoerster van de rechtbank in Den Bosch heeft dat gemeld.

Details over de uitspraak waren toen nog niet beschikbaar.

GO Energy levert over heel Nederland gas en stroom. Enkele momenten voor het faillissement werd uitgesproken had mededingingsautoriteit NMa de vergunning voor levering van energie al ingetrokken.

De energievoorziening aan klanten blijft wel gegarandeerd. Als een vergunning wordt ingetrokken, treedt een voorziening in werking waardoor klanten automatisch toch stroom en gas blijven ontvangen. Later kunnen ze overstappen naar een andere leverancier.

Re: Go Energy

Geplaatst: 14 mar 2008 22:14
door Maarten1234
De energievoorziening aan klanten blijft wel gegarandeerd. Als een vergunning wordt ingetrokken, treedt een voorziening in werking waardoor klanten automatisch toch stroom en gas blijven ontvangen. Later kunnen ze overstappen naar een andere leverancier.

Er is GEEN voorziening. Leer dat nu eens af. Ook al gaat een bedrijf failliet dan nog ontvang je te alle tijde gewoon stroom en gas. Zij moeten bij je binnen komen om dat af te sluiten. Dus zolang dat niet gebeurd dan gaat de voorziening gewoon door.

Zelfs wanneer ENECO netbeheer failliet gaat dan houd je nog stroom en gas. Sterker nog wanneer TENNET, de beheerder van de transportinstallatie in heel Nederland, failliet gaat, houd je nog stroom en gas.

Dus laat je nu niet gek maken met garantie dat... Dat is gewoon onzin. Dit is allemaal wettelijk Europees geregeld.

Re: Go Energy

Geplaatst: 15 mar 2008 09:26
door Henri42
wie van al de berichten plaatsers zijn gedupeerd ?? (*-*)

Re: Go Energy

Geplaatst: 16 mar 2008 13:42
door Kyle
ik heb gelukkig net mijn 100 000 euro meegekregen voor het plaatsen van forumberichten hier. op naar de volgende 100 000.
aangezien maarten1234 in zwaar weer zit financieel mag ie wel een lening met rente afsluiten hoor, dikke oen.

Re: Go Energy

Geplaatst: 16 mar 2008 15:05
door Maarten1234
Hahaha ik en slap in mijn geld.... Tuurlijk Kyle. Ik heb veel meer dan jij daar opgeeft en een lening: NO F*CKING WAY. Niet nodig.

Re: Go Energy

Geplaatst: 16 mar 2008 19:29
door wicher

ik heb gelukkig net mijn 100 000 euro meegekregen voor het plaatsen van forumberichten hier
En jij laat je afzeiken voor zo'n schijtbedrag Kyle???????

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 14:33
door wimhekman
Nooit mee in zee gaan. Schrijven nu al een half jaar ruim Eu 100 van mijn giro af. Heb nog nooit iets van hun afgenomen, besteld of voor getekend. Ik kende ze helemaal niet. Weigeren om deze automatische afschrijving te stoppen.

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 17:08
door AGGB
U kunt een selectieve incasso bij de Postbank aanvragen, dwz het nr waarmee het bedrijf incasseert laten blokkeren. Blijf wel opletten, want ze kunnen met een ander nr ook incasseren, zoals Oxxio bij mij deed, dan ook dat nr blokkeren etc etc etc.
En natuurlijk de bedragen die tot die tijd afgeschreven worden laten storneren, dus terug laten storten op uw reknr, met als omschrijving: geen toestemming voor incasso gegeven.

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 17:13
door wimhekman
Heb ik al 2 keer gedaan bij giro. Gaat een maand goed en dan schrijven ze gewoon weer af. Het is inderdaad wel makkelijk om afgehaalde geld weer terug te laten storten ( binnen 30 dagen)

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 17:30
door AGGB
Het ging bij mij de eerste malen ook fout, dat was bij de Fortisbank. Daarna werkte het.
Nogmaals proberen zou ik zeggen. Blijven proberen.
Als u immers niet in staat bent terug te boeken, bv door ziekenhuisopname, (wat ik u niet toewens) dan bent u de centen kwijt.

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 17:45
door wimhekman
Inderdaad, als je niet binnen 30 dagen reageerd ben je je centen kwijt.
Ook de postbank snap ik niet dat ze dit niet tegen kunnen houden.
Je bent gewoon niet baas meer over je iegen geld.
Inmiddels heb ik wel weer een E mail naar Go energy gestuurd, maar ze reageren hier helemaal niet op, ook niet na telefonisch kontakt gehad te hebben.

Re: Go Energy

Geplaatst: 06 aug 2008 18:38
door AGGB
Nu de zaak nog eenvoudig is naar de Geschillencommissie schrijven en Go Energie daarvan op de hoogte stellen. Hoewel ze zijn toch failliet?
Hoe langer je wacht met harde maatregelen, deste vreemdere dingen er kunnen gebeuren is mijn OXXIO PINOXXIO ervaring.
Als het incassogeld teruggeboekt is, volgt er dan geen nota met gedreig van een incassobureau? Dat zou een logisch gevolg zijn.

Re: Go Energy

Geplaatst: 01 sep 2008 10:37
door lydia123
Go energy is in maart overgenomen door Centrica. Ik moet toegeven dat ze hun zaken niet op orde hebben maar daar kan ik enig begrip voor tonen. De vorige eigenaar heeft er een zooitje van gemaakt, en hun kunnen dat nu opruimen. Ik heb ook een aantal problemen gehad met Go energy, ik heb laatst gebeld met de klanteservice, en mijn problemen zijn verholpen. Ik moest inderdaad wel kopieeen van mijn afschriften opsturen. Dat vind ik echter geen probleem aangezien ik daarmee wel mijn geld terug heb. Ze zijn op dit moment bezig om alles weer op de rails te krijgen vertelde een medewerkster. Ik snap uw frustraties absoluut, maar een bedrijf overnemen waar heel weinig mee gedaan is door de vorige eigenaar los je niet in een peuleschil op.

Re: Go Energy

Geplaatst: 07 nov 2008 06:23
door marcelo123
Beste L.S.

+/- 2 jaar geleden kwam een mannetje bij mij aan de deur voor de afname van Energy en dat dit goedkoper was bla bla. uiteindelijk heb ik toen getekend zonder na te denken. Daarna heb ik van een een welkomsbrief ontvangen en dat ik binnen 7 dagen kon opzeggen.

Ik heb netjes binnen 7 dagen opgezegt hier heb ik ook een brief van hun over ontvangen.

Daarna werd toch de eerste maand geincasseerd door hun. Ik dit netjes laten storneren door de bank.

Daarna een aanmaning hierover ontvangen en dit door gegeven aan hun. Ze zeggen sorry we gaan dit terugdraaien. Nu krijg ik elk halfjaar een nieuwe aanmaning.

Moet ik wettelijk elke keer als ik een aanmaning van hun krijg hier ook echt op reageren? of kan ik eindelijk op mijn lauweren gaan rusten?

mvg,

André