LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Nee toerkoop verkoopt corendon niet zelfs arke wordt niet meer verkocht.sudtours dacht het niet maar ben niet 100´% zeker. :wink:
Persoonlijk heb ik toch meer certrouwen in toerkoop.

Maar hoe zit dat verkoopt d reizen dan wel direcktsellers?Waarom worden die anders vernoemd door d1980 die volgens mij werkzaam is bij d reizen.

leco83
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:32

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door leco83 »

Tuurlijk is Sudtours wel te boeken via Toerkoop. Is namelijk geen direct seller.
Arke is een direct seller geworden, Holland international is wel gewoon te boeken via de reisbureaus.
En uiteraard verkoopt d-reizen geen direct sellers, anders zijn het geen direct sellers meer :D !

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door G7 »

Volgens mij wordt Arke niet meer verkocht bij de meeste reisbureau's, omdat ze of directseller zijn, of je kunt altijd nog terecht bij hun eigen Arke/Tui reisbureau. In mijn woonplaats zit een Arke reisbureau.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

D-reizen verkoopt gedeeltelijk directsellers.

Marysol dat is overgenomen door Sunweb verkoopt via D-reizen meer dan in de reisgids staat. Een deel van het aanbod van Sunweb wordt door D-reizen onder de naam Marysol verkocht. Verder worden er reizen van Floow Travel aangeboden, ook een direct seller.
D-reizen doet dit om hun aanbod zo goed mogelijk af te stemmen op de klant. Verder verkopen ze nog wel Arke, zei het niet heel actief. Hij gaat in ieder geval wel altijd mee in de prijsvergelijking.

Die prijsvergelijking geldt trouwens wél voor direct sellers, maar niet actief. Als je zelf met een prijs komt van een accommodatie die wel in de gidsen staat maar via een direct seller voordeliger is, wordt die prijs altijd gematcht (indien online beschikbaar) Maar als je gewoon gaat boeken worden de direct sellers buiten beschouwing gelaten.

@Sprookje; dat Toerkoop geen Arke meer verkoopt heeft absoluut niets te maken met kwaliteit. Dit heeft te maken met financiele beslissingen. Tui heeft ervoor gekozen om met Arke de strijd aan te gaan met de direct sellers. Ze hebben dit gedaan door de prijzen te verlagen en die prijsverlaging is ten koste gegaan van de commissie die Arke aan de reisagent betaald. Daarop hebben veel reisbureau's gezegd: dan verkopen wij geen Arke meer.
Dus als je een conclusie wil trekken, dan siert het D-reizen eerder dat ze het wel aanbieden aan de klant als Arke het voordeligst is dan dat het iets over de kwaliteit van Toerkoop zegt.

Verder valt er over Corendon te discussieren, maar iemand die Sudtours geen kwaliteitsmaatschappij noemt heeft geen verstand van zaken.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

Oke maar dan moeten de klanten niet janken dat d reizen hen niet helpt als er iets fout gaat.Wel verkopen maar nadien service nee want ze verdienen er niets op .Dus dan los je zaakjes zelf op.Dan toch liever een ander reisbureau dat mij wel helpt bij problemen!
Laatst gewijzigd door sprookje op 22 jan 2008 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door Nadine »

Ik weet niet waar jij aan die wijsheid komt dat D-reizen niet helpt als er problemen zijn. Maar sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om D-reizen af te zeuren zonder persoonlijke ervaringen.

Mijn persoonlijke ervaring is in ieder geval heel anders.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door sprookje »

juist ja dat is wel duidelijk. :roll:
En ik denk dat er nog iets anders duidelijk is voor iedereen!

Ik stop hier met die flauwekul.

eigen mening
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2008 16:54

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door eigen mening »

ben blij dat sprookje naar al zijn/haar "i rest my case" en "ik stop ermee" dan ook eindelijk is gestopt
want als ik kijk naar het eerste onderwerp dan zijn jullie behoorlijk afgedwaald!

jeanneteke
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2009 20:28

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door jeanneteke »

Ik wil graag nog een tip geven over de glijbanen in Turkije.

Deze zijn bij bijna alle, zo niet alle, hotels maar een paar uur per dag geopend, dit in verband met o.a. geluidsoverlast.

Ik zag dit in het begin als klacht geuit worden, en wilde hier toch graag nog op reageren

roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door roelie24 »

Als iedereen nu tevreden zou zijn met zijn/ haar reiscontact, dan zouden wij toch nooit meer switchen van reisburo, nooit meer vergelijken, nooit meer commentaar hebben en zouden wij nooit de zaak scherp kunnen houden. Leve de goede en de slechte ervaringen.

denisedejonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2009 16:55

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door denisedejonge »

Ik boek zelf al jaren bij D-reizen en is mij altijd goed bevallen.

Jullie moeten er rekening mee houden dat zij geen eigen producten hebben maar een bemiddelaar zijn. Wat heel gunstig is want zij doen alles vanuit het perspectief van de klant.

Wanneer je bij Holland International reisburo boekt zul je met een Holland International vakantie de deur uitgaan, bij een Globe met een OAD en bij D-reizen gewoon met de voordeligste! Hier kunnen vaak echt verschillen tussen zitten van honderden euro's, dat is soms echt ongeloofelijk!

En daarbij zijn de damen altijd heel erg behulpzaam en ze kennen mij waardoor ze weten wat ik wil!

Wanneer er dus klachten worden opgestuurd gaan die niet over D-reizen maar over de touroperator, en dit is met overboekingen precies hetzelfde, D-reizen vindt dit ook vervelend, maar kan er niets aan doen! En je kan altijd nee zeggen tegen een overboeking! ze doen echt hun best voor je!

roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door roelie24 »

D- reizen is niet altijd de voordeligste. Toch fijn dat iemand zo enthousiast is over zijn reisbureau contact. Ik zou eens gaan kijken wat de Duitse touroperators allemaal aanbieden. De seizoenen zijn in Duitsland anders waardoor het in ons hoogseizoen, in Duitsland vaak niet laagseizoen is. check: ikwilmetvakantie.nl

roelie24
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 dec 2008 16:58

Re: D-Reizen

Ongelezen bericht door roelie24 »

niet laagseizoen is natuurlijk fout, gewoon laagseizoen.

Gesloten