LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank gaat eruit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SJZ »

De rente die jij krijgt is waarschijnlijk omdat zij met de rente welke hun krijgen over alle gelden een klein gedeelte. De grote winst blijft toch echt van hun.
JUIST. En daarom kan Argenta kennelijk gratis service verlenen, gratis rekening, gratis pinpas, gratis chippas.

En WAAROM moet ik bij de postbank voor die service dan nog geld naar ze toe gaan brengen?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Nee hoor, want wanneer zij alles echt gratis zouden doen dan heb je bij deze bank gewoon een hogere rente. Elke klant krijgt daar een deel van de rente. Hier worden diversen diensten, service producten van afgetrokken. De overgebleven rente krijg jij dan. Dus in die zin zal jij gewoon blijven betalen voor je diensten, service en producten.

De rente welke zij jou geven verdienen zij zo weer terug.

Dus nee het is niet gratis je merkt er alleen niets van. Waarschijnlijk heb jij niet een normale rekening, op papier dan wel, maar heb je een veredelde spaarrekening.

Daarom zeg ik, kijk verder en denk logisch en speel slim. Dat is wat hun doen. De overige banken werken net zo, alleen zij geven geen rente, maar gebruiken dat geld weer voor andere diensten, service of producten. Ook kunnnen zij zo een lagere vergoeding vragen.

Dus de 1 speelt het zo en de ander weer zus. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer en wordt je alsnog belazert waar je bijstaat alleen heb je het niet door en krijg jij bij Argenta netjes een doekje voor het bloeden en dus bijvoorbeeld een beetje rente over rekening.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

Welke cursus en waar ik deze gevolgd heb, gaat je niks aan. Ik heb dit in ieder geval gehad.
@Maarten,
Zo'n antwoord had ik al verwacht.
Wel fijn voor je dat je nog een oom hebt die succesvol is.
Heb je toch nog iets om trots op te zijn. :lol:

Je mag best tevreden zijn met de Postbank maar je argumenten slaan vrijwel nergens op.
Als je dan een ander aanraadt om op cursus te gaan dan is het mij wel duidelijk dat je die cursus zelf nog moet volgen.
Het wordt dan wel "alle zeilen bijzetten" voor je want de kans op slagen voor jou is wel erg klein schat ik.

Succes!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ja Trapito ik ga hier geen opleidingsinfo geven. Daarnaast heb ik enorm veel van mijn oom geleerd. Onderwerpen welke niet eens op een hoge school gegeven worden, maar welke je door ervaring, luisteren, durven, vragen, opletten, slim spelen leert.

Zij maken echt geen extra geld met wat zij enkelt op school geleerd hebben hoor. Praktijk leert veel meer dan de theorie welke jij op school in je hoofd moest stampen. Er zijn veel meer wegen om met geld geld te maken.

Denk jij dan nog steeds dat gratis bestaat..... Oke het staat in het woordenboek....gratis is kosteloos, maar dat is mooi gezegd, maar anders gedaan.

Voor mijn zaak ben ik niet bang. Ik ga niet met zulke hoge bedragen de wereld in en niet alle wegen welke mijn oom wel bewandelt, zal ik bewandelen. Dat vind ik te link. Ik heb daar de durf niet voor. Vind ik nergens voor nodig. Een eenmanszaak vind ik voldoende dus ik hoef geen groot bedrijf te runnen. Ik heb een toekomstvisie en die wil ik waarheid maken. Ik heb er een hekel aan om onder een werkgever te werken. Zo'n vent moet ik niet. Ik wil zelf bepalen wat ik doe en wat ik niet doe.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Ja Trapito ik ga hier geen opleidingsinfo geven
Het boeit me totaal niet of je wel of geen opleiding hebt gevolgd en zo ja welke.

Maar wat houdt je tegen om te vermelden welke opleiding je hebt gevolgd? Wat is er voor geheimzinnigs aan wat je gedaan hebt, buiten dat je zit te bluffen? Ik heb mavo-meao. So what? :?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als jij vind dat ik zit te bluffen, moet je dat zelf maar weten. Ik ga daar niet op in. Ik heb mijn redenen om dit voor mij te houden. Ik schrijf enkelt wat ik weet en wat mij geleerd is zowel op school als in de praktijk.

Voor de rest nogmaals ik heb geen vooroordelen over Argenta of wat voor een bank dan ook. Ik heb zeer positieve ervaringen met Postbank en jullie met Argenta en dat Argenta rente geeft op je gelden is mooi en netjes, maar dat wilt niet zeggen dat een andere bank die het op een andere manier doet het slecht doet. Tuurlijk gaat merendeels van de verdiende gelden naar de top, maar ook naar diensten en andere producten. Voor de rest boeit het mij geenzins.

Wat ik slechts bedoel is gewoon dat er een hoop dingen gebeuren, wat zij ook zeggen of op schrift staat, zonder dat jij en vaak ook de medewerkers zelf, daar geen weet van hebt. Hoe minder kosten hoe meer er als klant geprofiteerd kan worden en Argenta laat jullie mooi mee profiteren en dat vind ik alleen maar positief. Het andere deel wordt weer ergens anders voor gebruikt, maar merendeel gaat toch echt richting de top. Ik weet niet hoe de top daar in elkaar steekt en ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat jullie dat ook niet weten. Is niet erg, want daar gaat het niet om. Waar het om gaat is dat je zowiezo te alle tijde meebetaald en dat dus niet alles is wat het lijkt. Elke bank doet dit alleen de 1 meer als de ander, maar wanneer zij alle kosten op hun klanten gaan verhalen dan hebben zij geen klanten meer over. Helaas leven wij in een wereld van zo veel mogelijk geld verdienen in een zo kort mogelijke tijd over de ruggen van klanten.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Je spreekt wel over jullie, maar ik zit niet bij de Argenta. Bij de Postbank juist, en de enige reden dat ik weg ga daar is (en dan gaan we weer on-topic) dat de Postbank op houdt te bestaan.

Buiten dat de Postbank stikt van de wanproducten, maar gezien mijn inkomen (minder dan modaal) maak ik daar toch al geen gebruik van.

Ik wens zelf te kiezen bij welke bank ik bankier. Dat was dus de Postbank. Als die niet meer bestaat betekent dat niet dat ik bij de ING ga bankieren omdat de ING dat zo graag wil. En dús ga ik in 2008 weg bij de Postbank.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hoe weten jullie dat dan dat Postbank ophoudt om te bestaan?? Volgens mij heb ik heel wat gemist dan??

Trouwens bij overname van een bedrijf wat in het verleden van Postbank overging in ING-Postbank, hier komen de veranderingen door, is het logisch dat men overgaat naar het bedrijf of bank dat de rekeninghouders overneemt. Wanneer je daar weg gaat is dat eigen keus en daar zal je dan ongetwijfeld, lijkt mij dan, bericht over krijgen.

Nu zie ik nog geen problemen, maar als die komen, reageer ik daar wel op naar de bank zelf en vervolgens probeer ik tot een oplossing te komen. Het kan niet zo zijn dat ineens alles anders wordt voor je. Je contract met de Postbank en de daaraan gekoppelde voorwaarden worden volledig overgenomen. Ter zijner tijd zal er steeds meer gaan veranderen, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd in negatieve zin te zijn.

Ik denk dat je eerst moet afwachten. Vaak wordt de soep niet zo heet gegeten als wanneer deze wordt opgediend en kan de media heel veel onduidelijkheid en onzekerheid geven. Opzeggen kan altijd nog en tuurlijk ben je vrij om heen te gaan waar je heen wilt. De bank mag je niet vasthouden, maar wel het contract overnemen tegen dezelfde voorwaarden die reeds voor je gelden.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik heb zojuist op de site van postbank gekeken, maar wat ik hieruit begrijp is dat vanaf 2009 de naam Postbank ophoudt te bestaan. Postbank is al van ING dus van de veranderingen zul je niets merken, zeggen zij dan, maar dat is weer een ander verhaal.

Dus ik vermoed dat een hoop mensen op het verkeerde been worden gezet. Enkelt de naam verdwijnt en niet de bank welke reeds van ING is. Dus roerganger je bankiert al bij ING onder de naam Postbank en daar heb ik weinig verschil van gemerkt of jij moet hele andere diensten van hun afnemen. Ik heb daar 5 rekeningen, een hypotheek en diverse verzekeringen lopen en ik heb nergens problemen mee.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik denk dat je eerst moet afwachten. Vaak wordt de soep niet zo heet gegeten als wanneer deze wordt opgediend en kan de media heel veel onduidelijkheid en onzekerheid geven.
Dus roerganger je bankiert al bij ING onder de naam Postbank en daar heb ik weinig verschil van gemerkt of jij moet hele andere diensten van hun afnemen
Je slaat de plank behoorlijk mis. De produkten die ik heb, heb ik al van vóór dat de ING de Postbank overnam. De voorwaarden zijn alleen enorm verslechterd.

Verder lees je niet goed. Ik ben niet bang voor de gevolgen van veranderingen. Ik ben tegen de arrogantie van de ING die wel even bepaalt dat ik bij hun ga bankieren door het produkt Postbank te beëindigen. Want de Postbank was indertijd mijn keuze. De ING straks niet.

En je hebt zeker heel wat gemist, want hier op Radar zijn al heel wat mensen die om dezelfde reden hebben aangegeven bij de Postbank weg te gaan. Ook het personeel van de Postbank is dusdanig negatief over de komende verandering dat iedere weglopende klant met applaus uitgeleide wordt gedaan. Vergeet niet dat zij vaak jarenlang alles hebben gegeven om een goed produkt neer te zetten, en met één pennestreek wordt alles stopgezet.

Verder ben ik niet enthousiast over jouw 'relativeren' waar ik allang een beslissing heb genomen. Ik vind jou behoorlijk arrogant en belerend hierin. Wat jij doet moet jij weten. IK heb een beslissing genomen, en ik laat me daar niet vanaf houden door iemand die zelf al aangeeft het een en ander gemist te hebben, blijkens het feit alleen al dat hij niet eens WIST dat het produkt postbank ophoudt te bestaan, en het feit dat hij niet eens LEEST wat mijn probleem is. Opzeggen kan altijd nog? Jawel, te beginnen met morgen.
De bank mag je niet vasthouden, maar wel het contract overnemen tegen dezelfde voorwaarden die reeds voor je gelden.
Ik weet niet in welk sprookjesbos jij woont, maar de voorwaarden waaronder ik bij de Postbank bankier worden regelmatig in mijn nadeel veranderd. Dus dat zal heus niet anders worden als de Postbank ophoudt te bestaan.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Alles was al ING en wordt langzaam steeds meer ING. Ik heb er nogmaals geen problemen mee. Wanneer jij dat wel hebt dan mag jij daar gewoon weg gaan. De voorwaarden zouden wettelijk gezien nogmaals gewoon over moeten gaan, maar helaas weten wij anders. Dit gaat na verloop van tijd en niet ineens. De naam kan nu langzaam verdwijnen daar Postbank al de lijn volgt van ING.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@Maarten,
Volgens mij heb ik heel wat gemist dan??
Inderdaad! Heel veel gemist Maarten!

Het grappige is dat je een ander adviseert om op cursus te gaan omdat jij vindt dat die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Dat advies geef je dan aan personen die nu juist laten zien dat ze bezig zijn met "verder kijken dan hun neus lang is".
Die zien dus dat het niet goed gaat zoals het gaat en nemen een beslissing.
Ze verlaten de Postbank voordat ze klem komen te zitten.
Jij daarentegen wacht tot de problemen komen en zal dan wel zien. Dit schrijf je namelijk:
Nu zie ik nog geen problemen, maar als die komen, reageer ik daar wel op naar de bank zelf en vervolgens probeer ik tot een oplossing te komen.
Dat wordt nog een heel probleem voor je. Dit schrijf je ook:
Ik heb daar 5 rekeningen, een hypotheek en diverse verzekeringen lopen en ik heb nergens problemen mee.
Je zit dus met handen en voeten gebonden aan de Postbank. Straks ING. Opstappen is helemaal geen optie voor je. Jou rest niet anders dan netjes de bevelen opvolgen van ING. Zo niet dan beëindigen ze de relatie met je en zit je met de gebakken peren.

Je bent dus een enorme slaapkop die leunt op het succes van zijn oom.

In je reacties ben je aan het oreren zonder dat je ook maar enige kennis van zaken hebt.
Daarom vroeg ik of je de cursus zelf al had gevolgd maar ik wist het antwoord al.

Onderstaand een rekenvoorbeeld. Misschien dat je het dan begrijpt. (ik denk het niet)

Een klant is getrouwd, heeft een baan en wat reserves om onvoorziene tegenvallers op te kunnen vangen. Zeg 20.000,00 euro.

Nu was die bij de Postbank.
15.000,00 euro op de internetrekening tegen 2,5% rente
5.000,00 euro op de kapitaalrekening tegen 1% rente.
De splitsing omdat de Postbank met een beetje pech meer dan twee dagen nodig heeft om van de Internetrekening over te schrijven naar de Girorekening.
Op de Girorekening geen rente.
Twee pasjes a 12,50 per jaar.
2,5% rente over 15.000,00 euro is 375,00 euro
1% rente over 5.000,00 euro is 50 euro
Samen 425,00 euro gaat de betaalpasjes ad 25,00 euro van af blijft 400,00 euro over.

Nu gaat hij naar Argenta.
Splitsen van het geld hoeft niet want overschrijven duurt maar één werkdag.
Rente is momenteel 4,25%. Over 20.000,00 is dat dus 850,00 euro.
De betaalpasjes zijn niet gratis maar bij Argenta berekent men die kosten niet apart door aan de klant. Hij wordt door de overstap naar Argenta er per jaar 450,00 euro beter van dan wanneer hij bij de Postbank zou blijven.

Snap je dat Maarten?
Daarom zijn er mensen die het wel hebben gehad met de Postbank.
Jij niet. Jij hebt niet zoveel geld en zover kom je ook niet.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik en niet zoveel geld hebben. Tjonge jonge. Man wat ik op mijn rekeningen heb staan is veel meer dan jij even opsomt. Verder ga ik 4 keer per jaar naar het buitenland op vakantie, heb een huis welke bijna is afbetaald, 4 kinderen welke studeren. Heb 2 banen waarvan 1 een hobby is. Ben bezig om een eigen zaak op te zetten. Ik vind geld niet belangrijk. Er komt bij mij genoeg binnen om mij geen zorgen te maken. Wanneer ik er niet meer ben dan heeft mijn gezin nog een flink zakcentje. Binnenkort een ervenisje van een schamele 127.345 euro.

Ik ben niet bang voor wat komen gaat. Ik neem risico en dat heb ik altijd in mijn leven met succes gedaan.

Verder die oom van mij daar hoef ik niet op te steunen hoor. Ik kan het ook zonder hem. Hij leert mij enkelt de kleine kneepjes van het geld verdienen. Iets wat je niet op school krijgt.

Het niet verder kijken dan hun neus lang is doe ik dus wel. Mij boeit het niet wie mijn geld beheert. Hun hebben het voor mij in bewaring. Ik zit bij de Postbank, in tegenstelling dat jij beweert dus niet vast, ik koop mij wel uit. Dat is voor mij geen probleem. Niemand zit overigens vast. Een hypotheek oversluiten kan iedereen dus dat is larie.

Of de Postbank nu ING gaat worden, ABN, Truusje, Pietje, Klaasje, Henkie, Willempie of weet ik veel wat, intresseert mij weinig.

Jij gelooft mij niet met mijn opleidingen dat is jou probleem ik hoef mij niet te verantwoorden aan jou ben ik niet van plan.

Verder ik wil niemand beleren of wat dan ook. Ik heb een eigen visie en die visie heeft mij mijn hele leven voor de wind doen gaan. Dus ik heb geen klagen. Wat een ander doet moet hij of zij weten. Mij boeit dat geenzins. Ga je ergens weg, loop dan hier niet te klagen en pleur bij die bank op. Dat is sneller gedaan dan hier lopen zeuren. Waar gaat dit nu over man. Ik ben arrogant en ik ben er trots op. Ik ben een egoist en ik ben er trots op. Dit heeft mij allemaal gemaakt tot wie ik nu ben. Heb je er een probleem mee... Lekker je eigen probleem en niet de mijne. Ik slaap er niet minder om. Ik lach alleen maar en ga morgen weer lekker verder met centen binnenhalen over de ruggen van mijn klanten. Om goed geld te verdienen moet je arrogant zijn en dat is iets wat je moet hebben en wat je niet kunt leren op een school.

HHi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2007 10:12

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door HHi »

[@Maarten]
Je bent duidelijk een klasse hoger dan wij.
In alle opzichten ben jij overtroevend; financieel, intellectueel, arrogantie en zo kan ik doorgaan.
Verdoe daarom je tijd niet meer aan dit forumonderdeel.

[@everyone]
Ikzelf ben minder fortuinlijk.
Vanuit het verleden heb ik een bankrelatie met zowel Postbank als de ABN-Amro.
Toen was het nog allemaal *gratis*. Nu moet je standaard gaan betalen.
Veel banken verplichten je ook je salaris te laten onderbrengen op de nieuwe rekening. (Argenta ook?)

Wat ik merkwaardig vind is de redenatie die zij (de banken) meestal hanteren: dat een betaalrekening veel geld kost (tig euro's) voor de onkosten. Kortom er wordt verlies geleden (zeggen ze).
Dit lijkt me juist een non-argument en onjuiste voorstelling van de zaken. Twee argumenten die dit onderbouwen: door automatisering en minder gemiddeld personeel per rekening zou het juist goedkoper moeten worden. Het saldo over alle betaalrekeningen in NL is per saldo heus wel winstgevend.
Banken houden ons een lapje voor, dat de situatie steeds nijper wordt voor de meesten (ik wil niet teveel generaliseren).
Uiteindelijk blijkt het gewoon een ordinair stukje winstbejag te zijn, en daar pas ik voor.

Dankje voor de vele tips die ik de revue heb zien passeren.
Ik denk ook om over te stappen.

Anymore tips?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik zie mij niet als een klasse hogere als jullie. Wat ik al schreef is dat ik geld niet zo belangrijk vind. Kijk als ik al mijn geld zou verliezen (wat kan gebeuren) dan heb ik het meest dierbare nog en dat is mijn gezin. Voor deze doe ik dan ook mijn best zodat zij een mooi en goed leven hebben.

Wanneer je wilt overstappen, moet je dat doen, maar doe dat dan ook gewoon en ga het hier niet zitten verkondigen. Onderneem actie en ga daar weg. Als je er beter van wordt moet je het doen. Ik zie vooralsnog geen redenen om daar weg te gaan, maar misschien anderen weer wel.

Waar ik mijn inbreng alleen op wilde geven is het feit dat gratis geen gratis is. Het komt altijd ergens vandaan en dat is voor ons burger onzichtbaar. Wij betalen zowiezo altijd mee. Oke de Postbank en andere banken zijn misschien iets grover met hun winstbejag, maar denk nu gewoon niet dat dit bij Argenta niet gebeurd. In de ogen van hun klanten misschien wel, maar jij weet nooit waar zij het geld vandaan halen en hoe zij aan jou doorberekenen, want dat gebeurd toch wel voor meer dan 100%, want ook zij willen winst halen over o.a. jouw rekeningen, service en produkt. Vervolgens krijg ik een rekensom naar mijn hoofd gegooid. Waar heeft dat nu mee te maken?? Niet met het feit dat Argenta gratis werkt of dat deze zijn geld ergens anders vandaan haalt. Oke je ziet dat je geld krijgt dat is mooi, maar dat zegt nog steeds niet dat zij het gratis doen. Dat is het enige waarop ik reageerde en meer niet. Geloven mensen dat niet of zijn zij hier kortzichtig op dan moeten zij het zelf weten, maar wie weet wat Argenta over 10 jaar gaan doen......... Misschien wordt deze bank ook wel overgenomen door ING. Je kunt in angst voor overname blijven leven, maar daar kom je ook niet verder mee. Onder andere daarom schreef ik dat de soep nooit zo heet gegeten wordt als dat deze wordt opgediend.

HHi
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 dec 2007 10:12

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door HHi »

Ik snap de wijze les dat iets niet *gratis* kan zijn op commercieel vlak.
Maar daar gaat het betoog ook niet over.

Inderdaad ergens zullen banken geld eraan over moeten houden.
De tendens is dat dat meer en meer en overal aan verdiend moet worden.

Door een rekensom te maken van de diensten die je afneemt en wat het dan kost kan het zijn dat je bij een bepaalde partij het beste uitkomt.
Voor mezelf is daarbij overstappen wellicht verstandiger, nu op dit moment.
Men geeft terecht aan dat de situatie complexer kan zijn dat het op het eerste ogenblik lijkt, namelijk dat je dit soort vergelijken elk jaar weer moet doen.

Dat ik op termijn overstap en het dus hier verkondig is juist de basis van deze topic. De beeldvorming van mensen is het er beste mee gebaat als mensen iets posten al dan niet onzinnig.
Alle tips en vergelijkingsmateriaal is welkom.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat ben ik met je eens en dat mensen een voorzet nodig hebben is ook niet erg. Vind ik juist verstandig, maar hoe het mij een beetje overkomt is dat mensen hier allemaal staan te verkondigen dat zij over gaan stappen, maar nog steeds niet de daad bij het woord gevoegd hebben. Ik ben meer een doener. Denken is niet erg, maar teveel denken kan je in twijfel brengen. Blijkbaar komt het van mijn kant zo over omdat ik mij meer kan permiteren. Kan best zijn en dat zal ik ook niet onder stoelen of tafels schuiven, maar zolang over iets nadenken doe ik niet. Wanneer ik een besluit gemaakt heb dan doe ik het ook. Op zo'n moment heb je alle voors en tegens op elkaar afgewogen. Twijfel je dan alsnog dan heb je geen besluit genomen, maar ben je nog aan het afwegen. Dan zeg ik op mijn beurt, sta dan niet te verkondigen dat je overstapt, maar dat je nog aan het uitzoeken bent. Dat je afweegt en daarvoor dit forum gebruikt is niets mis mee, want je kunt beter zeker weten dan een fout maken. Door meer info te vergaren kun je een beter besluit maken, maar vergeet niet dat dit voor een ieder anders is. Je kunt aanraden, maar is het ook voor diegeen beter. Dat zal hij of zij zelf moeten bepalen en zich niet mee moeten laten slepen met de meerderheid.

Begrijp mij goed: Ik ben niet tegen overstap van de ene bank naar een andere en ik prijs niemand een bepaalde bank aan, maar wanneer je een besluit genomen heb, voer die dan ook uit en wacht daar niet mee, want in mijn ogen is dat twijfelen.

Dat is mijn mening en zo heeft ieder zijn of haar eigen mening welke ik respecteer.

Voor de rest trek ik mij hier terug. Rest mij niet anders dan een ieder, hier op dit forum, fijne dagen en een gelukkig uiteinde toe te wensen. Maak er wat van voor het jaar 2008.

Groetjes Maarten

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ben al lang overgestapt, met 3 rekeningen en tot nu toe met geen enkele spijt, in tegendeel.

Postbank en ook KPN zijn bedrijven die nog teren op hun verleden.
En maar klanten afzetten. Blij dat ik er niet meer aan bij draag.

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door Trapito »

@HHi,

Ben je van plan om na de overstap de "oude" rekening op te heffen of houd je die aan?

Daar heb ik eventueel wel wat tips/waarschuwingen voor.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Postbank gaat eruit

Ongelezen bericht door SpaarXL »

*Ik* ben wel van plan om m'n Postbank rekening op te zeggen (staat al half jaar op 0,00).
Dus: wat zijn je tips en/of waarschuwingen?

Gesloten