@Maarten,
Volgens mij heb ik heel wat gemist dan??
Inderdaad! Heel veel gemist Maarten!
Het grappige is dat je een ander adviseert om op cursus te gaan omdat jij vindt dat die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Dat advies geef je dan aan personen die nu juist laten zien dat ze bezig zijn met "verder kijken dan hun neus lang is".
Die zien dus dat het niet goed gaat zoals het gaat en nemen een beslissing.
Ze verlaten de Postbank voordat ze klem komen te zitten.
Jij daarentegen wacht tot de problemen komen en zal dan wel zien. Dit schrijf je namelijk:
Nu zie ik nog geen problemen, maar als die komen, reageer ik daar wel op naar de bank zelf en vervolgens probeer ik tot een oplossing te komen.
Dat wordt nog een heel probleem voor je. Dit schrijf je ook:
Ik heb daar 5 rekeningen, een hypotheek en diverse verzekeringen lopen en ik heb nergens problemen mee.
Je zit dus met handen en voeten gebonden aan de Postbank. Straks ING. Opstappen is helemaal geen optie voor je. Jou rest niet anders dan netjes de bevelen opvolgen van ING. Zo niet dan beëindigen ze de relatie met je en zit je met de gebakken peren.
Je bent dus een enorme slaapkop die leunt op het succes van zijn oom.
In je reacties ben je aan het oreren zonder dat je ook maar enige kennis van zaken hebt.
Daarom vroeg ik of je de cursus zelf al had gevolgd maar ik wist het antwoord al.
Onderstaand een rekenvoorbeeld. Misschien dat je het dan begrijpt. (ik denk het niet)
Een klant is getrouwd, heeft een baan en wat reserves om onvoorziene tegenvallers op te kunnen vangen. Zeg 20.000,00 euro.
Nu was die bij de Postbank.
15.000,00 euro op de internetrekening tegen 2,5% rente
5.000,00 euro op de kapitaalrekening tegen 1% rente.
De splitsing omdat de Postbank met een beetje pech meer dan twee dagen nodig heeft om van de Internetrekening over te schrijven naar de Girorekening.
Op de Girorekening geen rente.
Twee pasjes a 12,50 per jaar.
2,5% rente over 15.000,00 euro is 375,00 euro
1% rente over 5.000,00 euro is 50 euro
Samen 425,00 euro gaat de betaalpasjes ad 25,00 euro van af blijft 400,00 euro over.
Nu gaat hij naar Argenta.
Splitsen van het geld hoeft niet want overschrijven duurt maar één werkdag.
Rente is momenteel 4,25%. Over 20.000,00 is dat dus 850,00 euro.
De betaalpasjes zijn niet gratis maar bij Argenta berekent men die kosten niet apart door aan de klant. Hij wordt door de overstap naar Argenta er per jaar 450,00 euro beter van dan wanneer hij bij de Postbank zou blijven.
Snap je dat Maarten?
Daarom zijn er mensen die het wel hebben gehad met de Postbank.
Jij niet. Jij hebt niet zoveel geld en zover kom je ook niet.